Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Slags bulldogs?

Featured Replies

Besvaret

Går jo stadig og forsøger at finde en hunderace som kunne passe mig.. Og Har da fundet et par som taler meget til mig, men føler mig stadig ikke færdig i min afsøgning af de forskellige racer :) Der er jo næsten uendeligt mange racer, varianter, og når det så er på plads er der jo cirka lige så mange gode råd, beskrivelser og forbehold som der er ejere til dem!

Nå, men er altså faldet lidt for en ny "race", nemlig bulldogs.. Synes dog det er ret svært at finde rundt i, der er så vidt jeg kan se flere varianter, både af størrelse, udseene og så videre?

Er ind til videre kommet frem til:

Alm. bulldog - Bryder jeg mig slet ikke om, synes den ser meget umobil ud og har læst de har problemer med både hofter, skuldre og vejrtrækning (hvilket vel ikke er så overraskende igen med den krop)?

Men så er jeg også faldet over Olde english bulldogge, som ser rigtig smuk ud på mange billeder, og vist skulle være en hel del sundere?

Synes dog der er MEGET stor forskel på de billeder jeg ser, nogen ser meget smukke og atletiske ud, mens andre ser direkte mærkelige ud (efter min mening, håber ikke jeg fornærmer nogen :) ), men MEGET små hovedet?

Så er der Renascence bulldog, som jeg har læst skulle være en arbejdshund, og dermed sundere.. Men kræver den så mere aktivitet, og hvis dens oprindelige arbejde er vogtning, hvordan fylder man så disse behov, og ville det være udelukket at holde sådan en størrelse i en lejlighed?

Igen synes jeg også der er stor forskel på hvordan den ser ud på forskellige billeder, ved jo godt at billeder kan snyde og forskellige vinkler kan gøre meget, men synes der er ret stor forskel at se, i forhold til så mange andre racer? Er det rigtigt, og hvis hvad skyldes det så?

Noget helt andet er, at den farve jeg bedst kan lide vist er forkert i forhold til racen.. Så er der vel ingen mulighed for at finde et ordentligt sted der laver den slags? Synes de er såååå smukke, er der ingen opdrættere som får den slags, selvom de er "forkerte"? Vil jo ikke vælge farve frem for en ordentlig opdrætter, men selv er jeg ligeglad med om den er "rigtig", har jo ingen planer om avl eller udstilling...

20090107105454_165629_2.jpg

OldeBostonBulldoggeBlueMerleOBBBigBullyKennelsRebel2.jpg

En helt anden men meget vigtig ting er, er der nogen mulighed for at bulldogs generalt, eller nogen af varianterne kunne komme ind under kategorien "kamphunde"?

Indlægget må gerne flyttes hvis den ligger forkert :)

Besvaret

Jeg tror du skal have indlægget flyttet til Alle hunderacer...Diverse står som værende beskeder til administrator med forslag til forummet. Så tror du får mere feedback det andet sted.

Jeg kan desværre ikke bidrage med andet, men spændende med bulldog'en. Du kommer lidt omkring i jagten på drømmehunden, men det virker til at være en dejlig hund.

Besvaret

Jeg tror at der er stor risiko for at den Amerikanske bulldog havner under kamphunde kategorien, og de andre har måske også en risiko for det.

Ellers kender jeg ikke så meget til de racer du her omtaler, jeg syntes ligesom dig at de er smukke, men ellers ved jeg ikke så meget om dem.

Besvaret
Jeg tror du skal have indlægget flyttet til Alle hunderacer...Diverse står som værende beskeder til administrator med forslag til forummet. Så tror du får mere feedback det andet sted.

Jeg kan desværre ikke bidrage med andet, men spændende med bulldog'en. Du kommer lidt omkring i jagten på drømmehunden, men det virker til at være en dejlig hund.

Haha, ja jeg har en bred smag :)

Også derfor jeg ikke skal handle på nogen af mine fornemmelser, før jeg føler mig meget mere sikker!

Besvaret

Hej!

Jeg ejer selv en Olde english bulldog og jeg synes naturligvis det er en skøn hund! :lun: Og nej, det er ikke en kamphund.

Mit eneste problem med den race er at jeg mener at avlen herhjemme er for useriøs fx. så overholdes standarten ikke og der testet ikke for arvelige sygdomme. Så den næste OEB jeg skal have bliver nok hentet i Tyskland.

Men de har ikke så mange helbredsmæssige problemer som den engelske bulldog.

Hvis der er noget du vil vide er du velkommen til at spørge. :vinken:

Besvaret
Hej!

Jeg ejer selv en Olde english bulldog og jeg synes naturligvis det er en skøn hund! :lun:Og nej, det er ikke en kamphund.

Mit eneste problem med den race er at jeg mener at avlen herhjemme er for useriøs fx. så overholdes standarten ikke og der testet ikke for arvelige sygdomme. Så den næste OEB jeg skal have bliver nok hentet i Tyskland.

Men selvom du siger det ikke er en kamphund, så er jeg enig med Lonny i, at det godt kunne tænkes, at den kommer til at ryge i kategorien af forbudte hunde (hvis det bliver gennemført).

Er det ikke amerikansk bulldog der er blandet ind i engelsk bulldog for netop at gøre dem sundere helbredsmæssigt?

Besvaret
Men selvom du siger det ikke er en kamphund, så er jeg enig med Lonny i, at det godt kunne tænkes, at den kommer til at ryge i kategorien af forbudte hunde (hvis det bliver gennemført).

Er det ikke amerikansk bulldog der er blandet ind i engelsk bulldog for netop at gøre dem sundere helbredsmæssigt?

Jeg tror simpelthen jeg må beslutte mig for ikke t købe nogen form for hund, før det forbandede forbud/lov/noget er lavet færdigt og fastlagt! så må vi bare håbe de får lavet det ordentligt, så de ikke først laver en lov, og så efter et år, når jeg har fået hund, om bestemmer sig:damn: For vi ved jo godt at hunde bid altid vil ske...

Haha, det er sikkert bare mig der er sådan en rigtig Conni-Brian type, at de fleste af de racer jeg godt kan lide åbenbart ser farlige ud :P Synes jeg nu ikke selv.. Og har heller ingen planer om at få en "farlig" hund, tvært imod...

Besvaret
Hej!

Jeg ejer selv en Olde english bulldog og jeg synes naturligvis det er en skøn hund! :lun: Og nej, det er ikke en kamphund.

Hæ, det skal da heller ikke være nogen hemmelighed at billederne fra din profil var det der fik mig til at undersøge om racerne..

Viste ikke lige der var flere varianter inden for bulldogs, men din er jo rigtig smuk og langbenet, i forhold til de små grise man ellers ser, som jo nok ser søde ud, men efter min mening meget unaturlige, så det var faktisk der jeg startede :mrgreen:...

Er der ingen seriøse opdrættere i dk, fx nogen som importere fra udlandet?

Besvaret

Haha, jeg forstår dig godt. Det er ikke meningen, at det skal være let at finde en hund jo :blink: Personligt er jeg også en sucker for amstaff'er, men det har jeg da opgivet forlængst.

Jeg tror bare ikke at du kan vide dig sikker mht. racer. Medmindre de vælger at droppe et forbud fuldstændig, så tror jeg desværre ikke, at den stopper dér. Så bliver det bare en ny race igen om et par år. Men der er kun et par måneder til du får besked om hvad det bliver til med loven, så du kan jo sagtens nå at kontakte opdrættere og gøre klar :)

Besvaret
Hæ, det skal da heller ikke være nogen hemmelighed at billederne fra din profil var det der fik mig til at undersøge om racerne..

Viste ikke lige der var flere varianter inden for bulldogs, men din er jo rigtig smuk og langbenet, i forhold til de små grise man ellers ser, som jo nok ser søde ud, men efter min mening meget unaturlige, så det var faktisk der jeg startede :mrgreen:...

Er der ingen seriøse opdrættere i dk, fx nogen som importere fra udlandet?

Mange tak skal du have!

Jeg ville aldrig købe en importeret hvalp, for man aner jo ikke hvor den kommer fra og så bliver der importeret mange hvalpe fra Bullforce i Holland og derfra ville jeg ikke have hund. Det er sikkert meget dobbeltmoralsk efter som begge Astas forældre kommer der fra, men jeg har lært meget siden jeg fik hende. :-)

Det er muligt der findes gode kennler i Sverige, det er self. værd at undersøge.

Besvaret
Haha, jeg forstår dig godt. Det er ikke meningen, at det skal være let at finde en hund jo :blink: Personligt er jeg også en sucker for amstaff'er, men det har jeg da opgivet forlængst.

Jeg tror bare ikke at du kan vide dig sikker mht. racer. Medmindre de vælger at droppe et forbud fuldstændig, så tror jeg desværre ikke, at den stopper dér. Så bliver det bare en ny race igen om et par år. Men der er kun et par måneder til du får besked om hvad det bliver til med loven, så du kan jo sagtens nå at kontakte opdrættere og gøre klar :)

Ja, nej man kan nok aldrig vide sig sikker, med mindre man vælger en gravhund eller tilsvarende.... Kunne sagtens gøre mig klar til om et par måneder, men det nytter jo ikke meget, når jeg ikke kan vælge :P Måske er problemet bare at der er alt for mange dejlige racer at vælge imellem, så måske er det godt at staten lige sortere nogen fra, hvis bare jeg venter 10 år, så kan det være de har gjort det så nemt at der kun er 3 eller 4 racer tilbage:blink:

Besvaret
Ja, nej man kan nok aldrig vide sig sikker, med mindre man vælger en gravhund eller tilsvarende.... Kunne sagtens gøre mig klar til om et par måneder, men det nytter jo ikke meget, når jeg ikke kan vælge :P Måske er problemet bare at der er alt for mange dejlige racer at vælge imellem, så måske er det godt at staten lige sortere nogen fra, hvis bare jeg venter 10 år, så kan det være de har gjort det så nemt at der kun er 3 eller 4 racer tilbage:blink:

:lol:

Besvaret
Mange tak skal du have!

Jeg ville aldrig købe en importeret hvalp, for man aner jo ikke hvor den kommer fra og så bliver der importeret mange hvalpe fra Bullforce i Holland og derfra ville jeg ikke have hund. Det er sikkert meget dobbeltmoralsk efter som begge Astas forældre kommer der fra, men jeg har lært meget siden jeg fik hende. :-)

Det er muligt der findes gode kennler i Sverige, det er self. værd at undersøge.

Tror du misforstod mig :)

Jeg mente, hvis du siger det er dårlig avl i dk, så man måske kunne finde en dansk avler, som har importeret avlsdyr fra udlandet?

Vil meget nødig importere selv, da jeg kan forestille mig det nemt kunne blive et større show med regler, karantæne, vaccine osv., når man slet ingen erfaring eller kontakter har...

Har du lagt mærke til der er nogen inden for racen som har ekstremt små hoveder? Hæ, eller er det bare mig?

Besvaret

:mrgreen: Den er jeg med på!

Når vi på et tidspunkt selv får en hund, så har jeg tænkt mig at lave en billedserie med de udvalgte hunderacer, så folk kan se den yderst mærkværdige søgen vi har været igennem.

Besvaret
Tror du misforstor mig :)

Jeg mente, hvis du siger det er dårlig avl i dk, så man måske kunne finde en dansk avler, som har importeret avlsdyr fra udlandet?

Vil meget nødig importere selv, da jeg kan forestille mig det nemt kunne blive et større show med regler, karantæne, vaccine osv., når man slet ingen erfaring eller kontakter har...

Har du lagt mærke til der er nogen inden for racen som har ekstremt små hovedet? Hæ, eller er det bare mig?

Det er faktisk slet ikke svært overhovedet. Mange af de hunde vi har haft kigget på, findes jo stort set ikke i DK, så jeg har været meget i kontakt med udenlandske opdrættere.

Hvis hvalpen er under 3 mdr skal den være vaccineret, men ikke mod rabies, og du skal søge om dispensation for at indføre den, men det er ikke svært overhovedet. Det skal blot gøres i god tid. Og så skal opdrætter selvfølgelig sørge for at den har et pas og får de relevante undersøgelser og vaccinationer. Det er faktisk ret let.

Besvaret
Det er faktisk slet ikke svært overhovedet. Mange af de hunde vi har haft kigget på, findes jo stort set ikke i DK, så jeg har været meget i kontakt med udenlandske opdrættere.

Hvis hvalpen er under 3 mdr skal den være vaccineret, men ikke mod rabies, og du skal søge om dispensation for at indføre den, men det er ikke svært overhovedet. Det skal blot gøres i god tid. Og så skal opdrætter selvfølgelig sørge for at den har et pas og får de relevante undersøgelser og vaccinationer. Det er faktisk ret let.

Ja ok, har så heller aldrig undersøgt det, bare opgivet ved tanken :D

Besvaret
:mrgreen: Den er jeg med på!

Når vi på et tidspunkt selv får en hund, så har jeg tænkt mig at lave en billedserie med de udvalgte hunderacer, så folk kan se den yderst mærkværdige søgen vi har været igennem.

Haha, ja lidt rundt omkring har vi vist begge været, men må sige jeg tror det er utrolig sundt, og jeg har virkelig fået øjnene op for mange racer og kvaliteter som jeg ellers aldrig har tænkt over... Og jeg er sikker på at ikke et minut af min søgen har været spildt den dag jeg endelig beslutter mig, for hver gang jeg finder en race og opgiver den igen, har jeg lært noget mere dels om hunde generelt, men også om mine egne krav og forventninger. Om ikke andet så ved man da endnu en race man IKKE ønsker sig :)

Det vigtigste for mig er sådan set helbredet. For jeg kender folk som har haft den slags problemer, og jeg har set hvor forfærdeligt det er at stå og bilde sig selv ind at det går lidt bedre, og hvordan selv yderst fornuftige og rationelle mennesker kan trække beslutningen om eventuel aflivning i langdrag, det vil jeg gøre alt for at undgå, både de psykiske og økonomiske problemer det kan give at ende med en skrøbelig hund...

Besvaret
Ja ok, har så heller aldrig undersøgt det, bare opgivet ved tanken :D

Det er absolut ikke det, der skal slå dig ud! Din største hurdle er mere det at besøge opdrætter, hvis du gerne vil på besøg engang imellem.

Vi har f.eks kun kigget på opdrættere i UK nær lufthavne, i Holland (biltur), Malmö og så omkring Stockholm. Og det koster faktisk kun omkring 150-300 kr at flyve med en hund i kabinen.

Du kan læse mere om import af hundehvalpe fra UK og Sverige her:

Fødevarestyrelsen.dk - Hvalpe og killinger fra Irland, Malta, Sverige og Det Forenede Kongerige

Og øvrige lande her:

Fødevarestyrelsen.dk - Hvalpe og killinger fra Bilag II lande

Så giv ikke op :)

Besvaret

med alm. bulldog, mener du så den amerikanske eller? :-D

Besvaret
Tror du misforstod mig :)

Har du lagt mærke til der er nogen inden for racen som har ekstremt små hoveder? Hæ, eller er det bare mig?

Hov, ja det gjorde jeg vist. Undskyld :genert:

Jo det findes da folk er har importet fra andre steder end Bullforce, jeg ved dog ikke hvor fra. (Hvis du venter et par år kan du købe hvalp af mig ;-))

Besvaret
med alm. bulldog, mener du så den amerikanske eller? :-D

Hæhæ, jeg mener slet ikke så meget :oops:

Er faktsik meget i tvivl om forskellene på de forskellige, men amerikansk bulldog er lidt stor til mig, det var mere den old english bulldog, som vist er en ny race, som skulle være lidt sundere (og pænere efter min mening:oops:), og Renascence bulldogen som jeg dog heller ikke ved viiildt meget om.. Men hvis de ryger under et forbud, mon ikke det så bliver dem alle eller ingen (ku godt se humoren i hvis den bette kom under kamphund)?

Besvaret

Tror det er ganske rigtigt, at der er store problemer hos den amerikanske bulldog. Den er ikke FCI godkendt, men avles så vidt jeg ved under eget forbund herhjemme, der selv udsteder tavler til hundene. Generelt slår det mig som værende et knap så seriøst raceopdræt, men det kan være jeg ikke har været inde på de rigtige sider? Der er i hvert fald massive problemer i racen. Både med bevægeapparatet, men også med allergier af forskellig slags. Umiddelbart var det nok en race, jeg ville holde mig fra. Selvom dem jeg har mødt har været ganske søde. Dog med en noget kort levetid.

Er den amerikanske bulldog ikke baseret på noget hvid boxer, eller tager jeg helt fejl? I hvert fald ville det undre mig, hvis man havde blandet noget så højbenet og stort ind i den engelske bulldog. Men det kan da være?

Hvilket får mig til at tænke, om en boxer ikke kunne være noget for TS?

Besvaret
(Hvis du venter et par år kan du købe hvalp af mig ;-))

Slet ikke udelukket:mrgreen:

Besvaret

Er den amerikanske bulldog ikke baseret på noget hvid boxer, eller tager jeg helt fejl? I hvert fald ville det undre mig, hvis man havde blandet noget så højbenet og stort ind i den engelske bulldog. Men det kan da være?

Hvilket får mig til at tænke, om en boxer ikke kunne være noget for TS?

På den første hjemmeside jeg lige googlede står der at olde english bulldog oprindeligt var 50% english bulldog og de andre 50% var lige dele bullmastiff, pittbull og amerikansk bulldog

Men jeg ved ikke om det er sandt

Besvaret

Hej

Nu har jeg engelsk bulldog, og jeg synes selvfølgelig det er en super race. Der findes dårlige opdræt i alle racer, men hos den rette opdrætter er det muligt at finde en fin hvalp, som godt kan bevæge sig/trække vejret mm.

Og jo en bulldog kan faktisk løbe/springe/lege. Du må endelige skrive, hvis du vil vide mere.

/Mette

I øvrigt; er Olde English bulldog godkendt af FCI?