Hop til indhold

Hundesygeforsikring?


Gæst m.m.m.m
 Share

Recommended Posts

Hejsa:blink:

 

Ja vi er i gang med at finde forsikring(er) til vores hvalp. Men men men skal vi have sygeforsikring med eller ej? Syntes godt nok det er svært, for det bliver ca 1000,- dyre om året men måske er pengene alligev givet godt ud?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Betaler gladeligt min forsikring hvert år ;-)

 

Har desværre haft alt for meget brug for den.

 

Der er så vidt jeg husker 3 der dækker hele hunden´s liv, dyrekassen, garfoss og alm brand, men læs de forskellige policer igennem og find den der passer bedst

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla har været syg 2 gange i sit liv (hun er 2 år) - den ene gang brystbetændelse i forbindelse med falsk drægtighed og den anden gang analkirtelbetændelse...

 

De to gange sygdom har gjort at de to års sygeforsikring allerede er "tjent hjem"....

 

Selvfølgelig er der den "risiko", at du får en 100% kernesund hund, som aldrig kommer til at se en dyrlæge udover sine vaccinationer, men er der den mindste skavank, så er min erfaring at de penge hurtigt er godt givet ud...

 

Vi giver knap 1500 om året for vores hundeforsikring - det er lovpligtig ansvar, udvidet ansvar (så vi kan træne og gå til konkurrencer) og sygeforsikring...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Jeg har haft hundeforsikring på Nura siden hun var 13 uger - men har endnu aldrig haft brug for den...

 

Jeg ville afgøre det således hvis jeg var dig:

 

Har du råd til at lægge 25.000 til operation og genoptræning af et kompliceret benbrud - uden at skulle døje med økonomiske spekulationer af den grund? Hvis du har det så synes jeg ikke der er nogen grund til forsikring. Hvis ikke, så ville jeg tegne en. Der er jo en statistik sammenhæng mellem præmien og snittet af udgifter per hund...

 

Jeg har forsikringen som en sikkerhed for at hvis min lille øjesten bliver alvorligt syg skal jeg kun bekymre mig om hendes ve og vel og ikke om latterlige bankspørgsmål.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er studerende.

 

Og jeg har fået det råd af opdrætter, at jeg skal droppe forsikringen og lægge pengene til side i stedet.

Der findes div. fonder for studerende, hvor de kan få dækket dyrlægeregninger, og når de nu er der, hvorfor så ikke bruge dem?

 

Opdrætter fortalte i øvrigt, at hun kun sjældent havde haft brug for forsikringerne, og de var spild af penge. For de virkelig grimme dyrlægeregninger, dem dækkede forsikringen ikke, da de var i forbindelse med drægtighed og fødsel.

Link til indlæg
Del på andre sites

For at sige det sådan, så gikk der 77 000,- i å finde ud af hvad der fejlede min afdøde hund sidst år. jeg har betalt 30 000,- af dem. (Forsikringen min i Norge dekkede til en vids grænse) Så forsikring, hjertelig velkommen her i hus!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er studerende.

 

Og jeg har fået det råd af opdrætter, at jeg skal droppe forsikringen og lægge pengene til side i stedet.

Der findes div. fonder for studerende, hvor de kan få dækket dyrlægeregninger, og når de nu er der, hvorfor så ikke bruge dem?

 

Opdrætter fortalte i øvrigt, at hun kun sjældent havde haft brug for forsikringerne, og de var spild af penge. For de virkelig grimme dyrlægeregninger, dem dækkede forsikringen ikke, da de var i forbindelse med drægtighed og fødsel.

 

det er selvfølgelig op til dig selv, men som studerende ville jeg absolut tegne sygeforsikring! Desto mindre pengepungen er, desto mere kan man få brug for forsikringen hvis uheldet er ude...

 

lægge penge til side? jojo, men hvis hvalpen brækker benet 2 uger efter du har fået den hjem, så er det nok så som så hvor meget du har nået at spare op...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil bestemt anbefale dig at få tegnet en sygeforsikring. Mine to første hunde havde ikke sygeforsikring og har kostet mig en formue i dyrlægeregninger. Efter den første tænkte jeg at så uheldig kan man ikke være igen ..... den holdt ikke....

 

Har nu 3. hund - som er MED sygeforsikring. Han er 10 mdr nu og der har heldigvis ikke været brug for den endnu, men to på vores hvalpehold har ikke været så heldige.

 

Den ene brækkede hoften - mener ejer sagde 10000-13000 kr

 

Den anden faldt ned og fik en flænge i kæben - en søndag - det var også en dyr oplevelse.

 

Dyrlæge-regninger løber frygtelig hurtigt op...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er studerende.

 

Og jeg har fået det råd af opdrætter, at jeg skal droppe forsikringen og lægge pengene til side i stedet.

Der findes div. fonder for studerende, hvor de kan få dækket dyrlægeregninger, og når de nu er der, hvorfor så ikke bruge dem?

 

Opdrætter fortalte i øvrigt, at hun kun sjældent havde haft brug for forsikringerne, og de var spild af penge. For de virkelig grimme dyrlægeregninger, dem dækkede forsikringen ikke, da de var i forbindelse med drægtighed og fødsel.

 

Hmmm jeg har da ellers fået dækket en del "grimme" regninger, faktisk har jeg 2 gange været tæt på maks. årligt dækningsbeløb.....

 

Visse steder tages der nogen forbehold for kejsersnit.

 

Fie´s albue i efteråret rendte op i små 15.000....som blev dækket

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter Mickey kostede mig 10.000 kr på en sommer, så røg der sygeforsikring på ham. Der er allerede blevet brugt et par gange efterhånden og har tjent sig ind for de næste par år.

 

Inden, der kom forsikring på ham, var han ude og lege. Vupti, så røg der en pind gennem forpoten på ham, en lørdag eftermiddag/aften.

1½ mdr senere fik han en infektion. 40,2 i feber på en søndag. Han måtte indlægges fra søndag til mandag med drop.

Ingen af delene var nogen billig fornøjelse....

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg vil også anbefale en sygeforsikring, udelukkende ud fra egne erfaringer. vi har haft vores hvalp i 4 måneder, og har lige fået 3500 tilbage fra forsikringen. vi kom desværre til at vælge en dårlig forsikring (fra tryg, gå uden om dem), ellers havde vi fået dækket endnu mere.

 

langt hen ad vejen er det jo et temperamentsspørgsmål - vil du tage chancen, og håbe på at det er billigst, eller gå med livrem og seler. jeg er SÅ glad for, at jeg ikke behøver betænke mig på at lade min hund få en røntgen når den halter f.eks., selv om jeg er studerende. og at jeg kan fokusere på min hunds helbred, og ikke på økonomi, hvis han nogensinde (7-9-13) skulle igennem et rigtigt alvorligt behandlingsforløb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa:blink:

 

Ja vi er i gang med at finde forsikring(er) til vores hvalp. Men men men skal vi have sygeforsikring med eller ej? Syntes godt nok det er svært, for det bliver ca 1000,- dyre om året men måske er pengene alligev givet godt ud?!

 

Eller lidt under 100 kr. der smides ind på en budgetkonto hver måned til næste års opkrævning. Jeg synes ikke det er et svært valg.

 

Så et kort svar: Ja. Jeg ville ikke have nerver til andet (taler af bitter erfaring).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene v.

Jeg vil anbefale en sygeforsikring, har selv en efter min dyrlæge sagde, at du kan risikerer, at skulle aflive din hund, hvis du får en stor regning, du ikke kan betale.

Jeg har heller ikke mange penge, men min forsikring er allerede tjent hjem, efter sidste dyrlægebesøg, hvor regningen lød på 5500 kr.

Jeg fik 3500 kr. tilbage, for en forsikring til 1400 kr.

 

Bella har været en del syg siden jeg fik hende i December, kennelhoste og flere maveture, fordi hun æder alt muligt på gåturene.

Sidst måtte hun indlægges med drop, da hun havde kastet op i et døgn.

 

En hvalps immunforsvar er ikke fuldt udviklet før den er ca. 1 år, så meget kan nå, at ske i den tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene v.

Jeg vil anbefale en sygeforsikring, har selv en efter min dyrlæge sagde, at du kan risikerer, at skulle aflive din hund, hvis du får en stor regning, du ikke kan betale.

Jeg har heller ikke mange penge, men min forsikring er allerede tjent hjem, efter sidste dyrlægebesøg, hvor regningen lød på 5500 kr.

Jeg fik 3500 kr. tilbage, for en forsikring til 1400 kr.

 

Bella har været en del syg siden jeg fik hende i December, kennelhoste og flere maveture, fordi hun æder alt muligt på gåturene.

Sidst måtte hun indlægges med drop, da hun havde kastet op i et døgn.

 

En hvalps immunforsvar er ikke fuldt udviklet før den er ca. 1 år, så meget kan nå, at ske i den tid.

 

Det er jungle, at vælge forsikring, men tænk på, om den er alderbegrænset, så du ikke står uden, når hunden bliver 7-9 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke særlig tilfreds med vores sygeforsikring. Laki har været rigtig meget syg og vi har været til dyrlæge mange, mange gange med ham, men vi har endnu ikke fået gavn af forsikringen.

 

Første måned skulle han igennem omfattende behandling, men der er man jo i karantæne, så vi fik afvisning fra forsikringsselskabet.

 

1½ måned efter sendte vi så nye regninger afsted...men fik bare en regning retur med rykker. For selvom de selv skulle have trukket pengene via Betalingsservice, da vi tlimeldte os forsikringen, så havde de åbenbart ikke gjort det - på trods af at vi har fået forsikringspapirerne og jo har været i dialog med dem tidligere. Og den nye regning var ikke det beløb, som der står på forsikringspapirerne, at forsikringen koster, men større + rykkergebyr (selvom det var første brev). Meget mystisk. Så de ville selvfølgelig ikke dække dyrlægeregningerne for de første 3 måneder, da de havde glemt at trække beløbet.

 

Så helt tilfreds er jeg ikke med det. Men konceptet med sygeforsikring er godt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle svaren :) Jeg skal jo nok have sygeforsikring på ham hvilket jeg også vil have det bedst med - min kæreste ved bareikke helt. Men det kan jeg jo fortælle ham nu :) Men så er næste spørgsmål hvem skal jeg vælge? Ved at alm brand der koster det 1550 om årt inkl alt og der er en selvrisiko på 300 og derefter dækker de 80% - dog gælder den ikke den 1. mdr.

Men er der et sted hvor det er bedre? Syntes det er lidt træls den ikke dækker det 1. mdr. Men kunne se der vr en der skrev at dyrkassen gjorde det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene v.
Nånu har jeg lige vret på dyrekassens hjemmeside og hvad jeg kan læse mig frem til så er der en selvrisiko på ca 595 så eralm brand lidt billigere :)

 

Tænk lige på, om forsikringen dækker hele livet;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du får også rabat hos Dyrekassen,hvis du er medlem af DKK. Men vi er hos Dyrekassen, og jeg er ikke tilfreds, synes der har været lidt for meget rod i tingene hos dem (jvf. mit indlæg).

 

Der er også kommet et nyt selskab - de reklamerer tit i Hunden. Skal se om jeg kan finde en anonnce for dem.

 

EDIT: og nu kan jeg selvfølgelig ikke finde annoncen. Men der er i hvert fald rigtig mange forsikringsselskaber at vælge imellem. Find den, der matcher jer bedst med dækning (hvilke sygdomme jeres race har tendens til) og selvrisiko.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror alle kan fortælle dårlige historier om et forsikringsselskab der er nok ingen af dem der har 100% tilfredse kunder :-D

 

Vi er fx rigtig glade for Dyrekassen jeg fik meldt skipper ind 5 dage efter hans 12 uge :stupid: så i princippet skulle vi have haft 1 måneds karantæne, men vi fik nu penge tilbage alligevel :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa:blink:

 

Ja vi er i gang med at finde forsikring(er) til vores hvalp. Men men men skal vi have sygeforsikring med eller ej? Syntes godt nok det er svært, for det bliver ca 1000,- dyre om året men måske er pengene alligev givet godt ud?!

 

Hejsa, Jeg har en sygeforsikring kombineret med alm. hundeforsikring. Jeg har ikke haft bryg for sygeforsikringen og håber ja heller ikke det bliver tilfældet, men jeg syntes dog det er nødvendigt at have specielt når man er på su. Jeg aner ik om dyret går ud og brækker sit ben i morgen og det kommer til at koste flere tusinde kroner jeg aldrig kan fremskaffe. Syntes min forsikring tilbyder gode ting. Hvis fx. min hund skal have lægelig behandling og det bliver lad os sige 10.000 kr. Så betaler min sygesikring 75 procent af beløbet. Så er det da til at se sig ud af at skulle betale de sidste 2.500 kr selv. Det hedder at man selv betaler mindst 500 kr hvis fx. det bliver 560 kr kan det ikke betale sig at tilkalde sygesikringen, da man jo selv skal betale de første 500 kr. men ellers kun 25 procent. Det syntes jeg bare er fint.. Og er glad for min sygesikring selvom jeg ikke har haft brug for den og forhåbentlig aldrig får det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...