Hop til indhold

''lejlighedshund''


Gæst MissRiie
 Share

Recommended Posts

Gæst LouiseBS

Jeg har en papillon i en 30 m2 lejlighed, det går helt fint så længe hun kommer ud et par gange om dagen.

 

Har dog en teresse hun kan komme ud på, hun er meget aktiv men det er intet problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 68
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ved godt at jeg skrev at min chi-blanding gør meget og højlydt.

Jeg har også en collie som er oppe i de høje tonelag, men det nytter ikke at skrive "Min er en *** og den gør ALDRIG" hvis der i race beskrivelsen står at det er en hund med et godt og sundt stemme organ!:blink:

 

Måske ville rådet være at man skal sætte sig ned og finde ud af det i div beskrivelser af racer. Tror vist nok at DKK har en udemærket race beskrivelse på deres site. den vil jeg råde dig til at gennem kikke og måske udfra folks erfaringer herinde blandet med DKK beskrivelser.. finde netop den som kunne passe til dig... der finder du også lidt om hver enkel races behov, brug og oprindelse.

 

Held og lykke :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Breton-Jet
En Dværgpudel.

Jeg bruger ca 1 time om ugen på pelspleje af min da hun er klippet kort.

Dog skal du være opmærksom på at det er en klog race som har brug for masser af hjernegymnastik.

 

 

Toypudel :? :mrgreen:'

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst littlemisssunshine
Jeg ved godt at jeg skrev at min chi-blanding gør meget og højlydt.

Jeg har også en collie som er oppe i de høje tonelag, men det nytter ikke at skrive "Min er en *** og den gør ALDRIG" hvis der i race beskrivelsen står at det er en hund med et godt og sundt stemme organ!:blink:

 

Måske ville rådet være at man skal sætte sig ned og finde ud af det i div beskrivelser af racer. Tror vist nok at DKK har en udemærket race beskrivelse på deres site. den vil jeg råde dig til at gennem kikke og måske udfra folks erfaringer herinde blandet med DKK beskrivelser.. finde netop den som kunne passe til dig... der finder du også lidt om hver enkel races behov, brug og oprindelse.

 

Held og lykke :-D

 

Det er der heller ingen, der har sagt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er der heller ingen, der har sagt :)

 

Øh ??? Det var såmen også kun et råd eller forslag om du vil...

 

her er linket til DKK : http://www.dansk-kennel-klub.dk/936

----------------------------------------------------------------------

 

Jeannette25

 

du skrev : Så det er næsten kun hvor meget du kan bære, der sætter grænser for hvilken hund du vil have...

Ja og ved tidlig oplæring og en god ryg så kan alt jo lade sig gøre ...

 

Hundpaaryg09_web.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst littlemisssunshine
Øh ??? Det var såmen også kun et råd eller forslag om du vil...

 

her er linket til DKK : http://www.dansk-kennel-klub.dk/936

----------------------------------------------------------------------

 

Jeannette25

 

du skrev : Så det er næsten kun hvor meget du kan bære, der sætter grænser for hvilken hund du vil have...

 

Ja og ved tidlig oplæring og en god ryg så kan alt jo lade sig gøre ...

 

 

Ooookaaay så. Kald det, hvad du vil :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg flytter hjemmefra snart også i lejlighed. Jeg har to Chihuahua hvalpe.

De er ikke ret store ;b

 

Hva med når de gøer? Altså min veninde skal have en hund næste år, og hun bor også i lejlighed. Den må ikke fælde, gø, eller være stor. Chihuahua gøer meget. Men det kan man vel træne den til ikke at gøre. Men hvad nu hvis man aldrig har haft hund før. Det er ikke så nemt som man tror. Hvis jeg skulle have en lille hund i min lejlighed, tror jeg ikke det skulle være en chihuahua. Men det kommer vel også an på om man kan overskue det. :mrgreen:

Undskyld, det ikke har noget med det hele at gøre, jeg trængte bare til at skrive det. Spørg mig ikke hvorfor..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst littlemisssunshine
Hva med når de gøer? Altså min veninde skal have en hund næste år, og hun bor også i lejlighed. Den må ikke fælde, gø, eller være stor. Chihuahua gøer meget. Men det kan man vel træne den til ikke at gøre. Men hvad nu hvis man aldrig har haft hund før. Det er ikke så nemt som man tror. Hvis jeg skulle have en lille hund i min lejlighed, tror jeg ikke det skulle være en chihuahua. Men det kommer vel også an på om man kan overskue det. :mrgreen:

Undskyld, det ikke har noget med det hele at gøre, jeg trængte bare til at skrive det. Spørg mig ikke hvorfor..

 

Okay, tror ikke jeg skal udtale mig om Chihuahuas gøen mere. Men mine chihuahuaer gør ikke særlig meget. Som skrevet tidligere gør de mindre end mange af mine veninders hunde af forskellige racer (som ikke er kendt for at gø meget). De gør kun, når de kan høre vores bagbos hunde gø (men kort tid, for vi har sat noget op, så de ikke længere kan se hundene) og så gør de, (kun når de er udenfor) og de kan se nogle komme hjem. Ved godt man siger Chihuahua er en lille aggressiv hund, der gør meget. Men mine og dem jeg har mødt, er slet ikke sådan. Kan godt være jeg bare har været heldig - og har købt dem et vildt godt sted. Tror altså det er svært at finde en hund, der ikke fælder ;)

 

Hvorfor skulle det ikke det? :)

 

Man kan jo evt. passe en hund, inden man beslutter sig, for at finde ud af lidt om, hvad det kræver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, tror ikke jeg skal udtale mig om Chihuahuas gøen mere. Men mine chihuahuaer gør ikke særlig meget. Som skrevet tidligere gør de mindre end mange af mine veninders hunde af forskellige racer (som ikke er kendt for at gø meget). De gør kun, når de kan høre vores bagbos hunde gø (men kort tid, for vi har sat noget op, så de ikke længere kan se hundene) og så gør de, (kun når de er udenfor) og de kan se nogle komme hjem. Ved godt man siger Chihuahua er en lille aggressiv hund, der gør meget. Men mine og dem jeg har mødt, er slet ikke sådan. Kan godt være jeg bare har været heldig - og har købt dem et vildt godt sted. Tror altså det er svært at finde en hund, der ikke fælder ;)

 

Hvorfor skulle det ikke det? :)

 

Man kan jo evt. passe en hund, inden man beslutter sig, for at finde ud af lidt om, hvad det kræver.

 

Hvor lyder de dejlige! Ja, tak for rådet, vil prøve at give det videre. Jeg har heller ikke noget imod chihuahua, og det er heller ikke alle chihuahua der gør. I know.. Det var bare.. min veninde har ingen forstand på at have hund, og den må ikke gø. Jeg tror man skal træne den rigtig meget, hvis den skal holde 100% op med at gø. Det er jo for hendes eget bedste, sådan de ikke bliver sparket ud af lejligheden:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror - uden at vide dte med sikkerhed - at pomerainer oprindeligt er lavet som alarm-hunde... og dermed er en pænt gøende race,.... men er altså ikke 100% prøv at google på den

 

Den er god nok - i alle racebeskrivelser af pomeraniere står der "tendens til at gø overdrevent meget". Selvfølgelig kan man begrænse det med træning, men man skal nok ikke regne med en hund, der aldrig gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Breton-Jet
Den er god nok - i alle racebeskrivelser af pomeraniere står der "tendens til at gø overdrevent meget". Selvfølgelig kan man begrænse det med træning, men man skal nok ikke regne med en hund, der aldrig gør.

 

De er nuttede på billeder!!, men hader når de gøer! :mrgreen:'

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv en stor hund i en lejlighed på 85 m2

Vores hus er langt mindre end 85m2, og vi har 2 katte og havde indtil for 3 uger siden 3 store hunde. Det er altså ikke pladsen indend¢re det kommer an på :5up:

 

Tror altså det er svært at finde en hund, der ikke fælder ;)

pudler fælder ikke, der er flere små racer der ikke ikke fælder. Jeg kender også kun chihuahuaer som nogle larmende små sataner, men det er jo også i forbindelse med mit arbejde (hundepension), og der er der jo mange hunde der godt kan lide lyden af deres egne stemmer :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Breton-Jet

 

 

pudler fælder ikke, der er flere små racer der ikke ikke fælder. Jeg kender også kun chihuahuaer som nogle larmende små sataner, men det er jo også i forbindelse med mit arbejde (hundepension), og der er der jo mange hunde der godt kan lide lyden af deres egne stemmer :mrgreen:

 

 

Som jeg skrev Toypudler :hjerte: de er små, fælder ikke, men ved ikke det med at gø:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst littlemisssunshine
Vores hus er langt mindre end 85m2, og vi har 2 katte og havde indtil for 3 uger siden 3 store hunde. Det er altså ikke pladsen indend¢re det kommer an på :5up:

 

 

pudler fælder ikke, der er flere små racer der ikke ikke fælder. Jeg kender også kun chihuahuaer som nogle larmende små sataner, men det er jo også i forbindelse med mit arbejde (hundepension), og der er der jo mange hunde der godt kan lide lyden af deres egne stemmer :mrgreen:

 

Fælder pudler SLET ikke? Altså, aner intet om det. Tænker bare at der må da ryge lidt af. Mine fælder ikke i nævneværdig grad, men selvfølgelig er der faldet lidt hår af, hvis man kigger helt tæt på et tæppe de f.eks. har ligget på.

 

Tonks: Jo, de er hvalpe. Men kan ikke forestille mig det skulle blive værre, for træner jo allerede nu, at de skal lære ikke at gø. Men nej, ved intet med sikkerhed selvfølgelig :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tonks: Jo, de er hvalpe. Men kan ikke forestille mig det skulle blive værre, for træner jo allerede nu, at de skal lære ikke at gø. Men nej, ved intet med sikkerhed selvfølgelig :)

 

Jeg håber da for dig, at du har ret. Men der er mange hunde af gøende racer, der ikke gør specielt meget, når de er hvalpe, men først begynder at folde sig ud, når de bliver ældre. Også selvom man har trænet det. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst littlemisssunshine
Jeg håber da for dig, at du har ret. Men der er mange hunde af gøende racer, der ikke gør specielt meget, når de er hvalpe, men først begynder at folde sig ud, når de bliver ældre. Også selvom man har trænet det. :-)

 

Ja, det vil tiden jo vise :)

Jeg ved bare at mine veninders hunde gør rigtig meget og det er ikke racer, der har ry for at larme, så vidt jeg ved. Så derfor irriterer det mig bare, at Chihuahua skal have det ry, når jeg kender hunde, der gør meget mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Puppy Dogg
Fælder pudler SLET ikke? Altså, aner intet om det. Tænker bare at der må da ryge lidt af. Mine fælder ikke i nævneværdig grad, men selvfølgelig er der faldet lidt hår af, hvis man kigger helt tæt på et tæppe de f.eks. har ligget på.

 

Tonks: Jo, de er hvalpe. Men kan ikke forestille mig det skulle blive værre, for træner jo allerede nu, at de skal lære ikke at gø. Men nej, ved intet med sikkerhed selvfølgelig :)

 

Ja jeg har en fuglehund og han gøede en masse for at få opmærksomhed da han var lille og det er blevet trænet væk - men han er tilgængeld begyndt at gø meget mere af træer(fugle) og generalt mere når vi er ude.. så jo det de udfolder sig ofte først med deres instinkter når de bliver kønsmodne. Og instinkter kan ikke trænes væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

littlemisssunshine: er din chier ikke hvalpe?? :hmm: jeg har også en meget gøende race, hun er 8 måneder nu. Og hun har ikke altid gøet så meget som hun gør nu, så måske det kommer senere.

 

den der melder jeg mig også lige på :mrgreen: Karla sagde nærmest ikke et kvæk før hun blev omkring de 6 måneder, men så skal jeg også love for, at hun fandt sin indre gårdhund :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

En gøende race... skulle det være et problem??... den kan da bare de-barkes som de gør i USA.... ej "spøg" (eller hvis man kan kalde det, det) til side... synes vare det ER så skrækkeligt at de indgreb finder sted..:megaked:

 

Hvad med en shar pei... synes ikke at jeg mindes den race at gø overhovedet:hmm:... størrelsen er også fin, især hvis du vælger en tæve...

Link til indlæg
Del på andre sites

den der melder jeg mig også lige på :mrgreen: Karla sagde nærmest ikke et kvæk før hun blev omkring de 6 måneder, men så skal jeg også love for, at hun fandt sin indre gårdhund :lol:

 

:5up: sådan er det også med min venindes 3 chi, de var sååååå stille som hvalpe... nu er de 14 mdr og bedre end Falks private hjemmealarm :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst littlemisssunshine

Mine hvalpe er ikke stille nu. De gør skam. Desuden er det hunde, de skal jo have lov og gø. Nægter bare at tro på de kommer til at gø mere end mange andre hunde jeg kender. Men skal nok vende tilbage, når de er ældre ;b

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Bare vælg en hund du kan bære... og så for alt i verden gå uden om de gøende racer...

 

Alle hunde kan være i en lejlighed - det er jo ikke der de skal motioneres...

 

Maustique *Lykkelig ejer af hyperaktiv cocker i 2. sals lejlighed*

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...