Hop til indhold

Hvalp på 8 mdr. foder????


Gæst alouiseba
 Share

Recommended Posts

Gæst alouiseba

Hej

 

Har lige brug for lidt hjælp. Da vi fik vores lille Cavalier king charles hvalp var hun 8 uger og fik den gang Happy Dog et tys mærke men hun spise slet ikke noget, så skiftede jeg til Orijen fordi det jo skulle være så godt, men hun gad næsten ikke spise det fik måske spise den halve dosering hun skulle om dagen, plus det gav hende dårlig mave, men hendes pels var så flot i mens hun fik det. Så skiftede jeg til Royal Canin mini her virker maven bare perfekt, men hendes pels sr rigtig kedelig ud nu virker mere ru og tør i det og hun klør sig også oftere, ved ikke om hende hud også er blevet tør af det.

Så jeg leder lidt efter et forder som ligger der imellem. Har også tænkt om jeg bare skal vente og se nu her når hun kan komme på voksenfoder om 2 mdr, og det bliver bedre.

 

Alle råd og anbefalinger modtages med kyshånd

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg sværger til Oliver's :5up: du kan få flere varianter og du kan bestille gratis prøver så du kan se om hun gider spise noget at det :blink:

 

hmm...2 måneder... :hmm: der er nogen der siger at hvis man skifter til voksenfoder for hurtigt så blir hunden ikke så stor, og at hvis man fodre for længe så blir den stor. Men kan godt ske det bare er ammestue snak :blink: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Hej

 

Har lige brug for lidt hjælp. Da vi fik vores lille Cavalier king charles hvalp var hun 8 uger og fik den gang Happy Dog et tys mærke men hun spise slet ikke noget, så skiftede jeg til Orijen fordi det jo skulle være så godt, men hun gad næsten ikke spise det fik måske spise den halve dosering hun skulle om dagen, plus det gav hende dårlig mave, men hendes pels var så flot i mens hun fik det. Så skiftede jeg til Royal Canin mini her virker maven bare perfekt, men hendes pels sr rigtig kedelig ud nu virker mere ru og tør i det og hun klør sig også oftere, ved ikke om hende hud også er blevet tør af det.

Så jeg leder lidt efter et forder som ligger der imellem. Har også tænkt om jeg bare skal vente og se nu her når hun kan komme på voksenfoder om 2 mdr, og det bliver bedre.

 

Alle råd og anbefalinger modtages med kyshånd

 

jeg bruger en blanding mellem acana fish, og så naturesdiet pate.. det fungere fint for mine hunde, og vi får altid ros for deres flotte pels.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hund er en mellemstørrelse, og vi er blevet anbefalet at holde ham på hvalpefoder indtil 18 måneder.

Producenterne går meget mere op i at der er de rigtige dele af det hele i hvalpefoder, og selvom hunden ser udvoksen ud omkring 1 års alderen, sker der stadig meget med knogler osv.

 

Kan desværre ikke anbefale et foder, men det kunne de andre jo :-)

Måske kan du give noget ekstra olie ovenpå maden (for pelsens skyld bl.a.) - enten hvad du har derhjemme af rapsolie o.l., eller giv ham fisketabletter (samme som dem vi mennesker spiser).

Redigeret af Buddha
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...