Hop til indhold

Wow, shit - jeg er snart nederst i hierakiet :´(


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Forfærdeligt, men åbenbart sandt.

 

Er jeres hund også ved at overtage magten sådan stille og roligt?

 

http://hund.minblogg.dk/dominante-hunde--alfa-hunde--hunde-der-vil-fors-ge-at-f--magten-i-familien--post39

 

Tegn på, at din hund prøver at få mere magt:

1. Din hund går, når I er ude på tur, forrest, både når den er løs og i snor

 

Gør han gerne, var det ikke fordi han ved, at han får godbidder, når han går ved min side - åhåh.

 

2. Den er "jaloux" når familiemedlemmer beskæftiger sig med hinanden

 

Heldigvis ikke

 

3. Den tager selv - og meget insisterende - initiativ til leg.

 

Tjek, han kan blive ved i lang tid med at stå og ruske i et stykke ligetøj, knurre og hoppe og skubbe til én :shock:

 

4. Den fortæller selv, når den vil ud. (gør, henter snoren på tidspunkter, hvor I normalt ikke går tur)

 

Ikke med gåture, nej, men han fortæller selv, hvornår han vil ud i haven! :shock: Og han kan ikke komme i nærheden af sele, halsbånd og line.

 

5. Den kræver foder, på tidspunkter, hvor den ikke plejer at få foder eventuelt ved at stå og gø ved siden af madskålen/kradse på køleskabet

 

Jeps, kradser i madskålen, til trods for at den ganske sjældent benyttes :shock:

 

6. Når I er ude på tur, så læser hunden ikke dig, for at finde ud af, hvor I skal hen, men "foreslår" selv retning

 

Heldigvis ikke

 

7. Den er blevet "døv", når du giver den ordrer medmindre, du har godbider at lokke med eller den udfører kun meget nølende din ordre, og først efter flere gentagelser.

 

Ups, tror han ikke på godbidden er der, er der ikke mange velvillige muskler i ham, selvom han godt gør det, for det meste.

 

8. Den nægter at flytte sig, når du beder den om det.

 

Han flytter sig når man åbner døren :engel:

 

Men ellers træder jeg over ham eller går udenom. Ikke godt :???: Må se at få lært ham en "flyt dig!" kommando, så vi kan få ordnet den kamp!

 

9. Den accepterer ikke, at den ikke må være i møblerne - heller ikke bare ét møbel.

 

Han nægter at fatte at han ikke må være i sofaen :megaked:

 

10. Den læser dig, og hvis den kan se, at nu sætter du dig snart i en bestemt stol, så skynder den sig at hoppe op i samme stol og nægter at flytte sig.

 

Har jeg heldigvis ikke oplevet.

 

11. Den vil selv bestemme, hvornår en leg skal stoppe, hvorfor den ikke accepterer et "STOP".

 

Det sker da, at han accepterer "slut", men langt fra altid...

 

12. Når du børster den, så vil den selv bestemme, hvornår den er børstet nok

 

Høhø, han bliver holdt til med godbidder.. Ikke godt.

 

13. Det er en kamp, at klippe dens negle og ordne dens ører, og du har lyst til at uddelegere denne opgave til dyrlægen.

 

Øhm, neglene er ikke en kamp, men ville nok være en let kamp, var det ikke for godbidderne. Ørerne har vi endnu ikke gjort så meget ved, men der har da ikke været problemer endnu.

 

14. Den har det med altid at gå i vejen. Hvis du skal ligge rent sengetøj på, og den kan se sit snit til at hoppe op i sengen og forhindre dig i dit forehavende, så gør den det.

 

Han forsøger da at forhindre mig og få mig til at lege med ham i stedet - oooh ve!

 

15. Den tager fat om hånden/armen/benet med munden, når I leger.

 

Ohhh ve, ja... :megaked:

 

16. Den ridder/bestiger/udfører parringsbevægelser på familiemedlemmerne.

 

Vi er på randen af fortabelse :megaked:

 

17. Familiemedlemmerne kan ikke tage kødben fra den uden den knurrer ildevarslende, og den accepterer ikke, at et familiemedlem nærmer sig dens fulde madskål.

 

Min mor har sagt, at Møffen knurrede engang han havde et griseøre :scared:

 

18. Den viser alle tegn på afstand, hvis den ligger i sin kurv og et familiemedlem går hen (=tager initiativ) og vil nusse den. Den knurrer måske og kan finde på at snappe. Den vil selv tage initiativ til kontakt.

 

Heldigvis ikke - han har heller ikke nogen kurv :mrgreen:

 

19. Den snapper efter dig, når du fysisk prøver at flytte den stædige hund fra en stol e.lign.

 

Dog ikke.

 

20. Den kan finde på at gø eller knurre helt umotiveret, blot for at bestemme.

 

Ihh guder da, nej!

 

Og sikke en tyran han ville være i så tilfælde :shock:

 

21. Når I er ude at gå, og du møder en, du kender og I står og snakker, så begynder hunden at gø.

 

Heldigvis ikke - han leger med vedkommendes hund :mrgreen:

 

P.S. En hund der har smerter, kan pludselig begynde at opføre sig, som i mange af ovenstående punkter. Er du i tvivl om din hund er i gang med at tiltuske sig magt eller om den har smerte, så søg straks dyrlæge.

 

Nej, ikke smerter - han er ganske enkelt ved at overtage hele verdensherredømmet!

 

 

 

Ai, back to seriøsitet... Synes det er lige godt forfærdeligt, at folk tror på det! :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 79
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ai, back to seriøsitet... Synes det er lige godt forfærdeligt, at folk tror på det! :cry:

 

Ork det er ingenting dét der...

 

Forleden under en diskussion om adfærdsbehandleruddannelser (mere specifikt EI), var jeg ligesom nødt til at sætte mig ind i hvad de nu engang underviste udfra.

 

Og dét betød bl.a. at jeg måtte læse noget ABrantes..... :rolleyes:

 

Godt jeg nærmest af princip ikke læser sådanne bøger. Hvis jeg gjorde, havde jeg nok også fornemmelsen af at mine hunde igennem tiden havde overtaget herredømmet, og dominerede alt og alle, osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ork det er ingenting dét der...

 

Forleden under en diskussion om adfærdsbehandleruddannelser (mere specifikt EI), var jeg ligesom nødt til at sætte mig ind i hvad de nu engang underviste udfra.

 

Og dét betød bl.a. at jeg måtte læse noget ABrantes..... :rolleyes:

 

Godt jeg nærmest af princip ikke læser sådanne bøger. Hvis jeg gjorde, havde jeg nok også fornemmelsen af at mine hunde igennem tiden havde overtaget herredømmet, og dominerede alt og alle, osv.

 

Ved jeg godt, men stadig... Jeg mødt faktisk een med en westi nede i parken jeg og Møffe går i. Og hendes hund havde som 3 måneder gammel nærmest nægtet at spise, medmindre den blev håndfodret. Hun fik så en af Jan Fennels hundelyttere ud og ihhhh, hvor var den dog ved at have overtaget magten FULDSTÆNDIG i hjemmet! Nu måtte den kun få 2 måltider dagligt, og maden måtte kun stå fremme i 5 minutter for at gentage lederskabet. Derudover måtte hunden ikke få succes med at tage initiativ til noget som helst overhovedet.. Resultatet var at en måned efter, ja, så spiste hunden da lidt mere..Men stadig ikke nok og den var stadig alt alt for tynd :( Hun fik så tænkt på, hvordan hun selv ville have det, hvis fx hendes mor opførte sig på samme måde overfor hende, som hun nu gjorde overfor hunden... Og det hele endte ud med, at hun fandt ud af, at grunden til, at vovse ikke spise noget, var fordi den havde allergi af én eller anden art - jo, tak for kaffe! Sikken hundelytter! Og idag tror vedkommende slet ikke på lederskab i menneske-hund-forholdet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved jeg godt, men stadig... Jeg mødt faktisk een med en westi nede i parken jeg og Møffe går i. Og hendes hund havde som 3 måneder gammel nærmest nægtet at spise, medmindre den blev håndfodret. Hun fik så en af Jan Fennels hundelyttere ud og ihhhh, hvor var den dog ved at have overtaget magten FULDSTÆNDIG i hjemmet! Nu måtte den kun få 2 måltider dagligt, og maden måtte kun stå fremme i 5 minutter for at gentage lederskabet. Derudover måtte hunden ikke få succes med at tage initiativ til noget som helst overhovedet.. Resultatet var at en måned efter, ja, så spiste hunden da lidt mere..Men stadig ikke nok og den var stadig alt alt for tynd :( Hun fik så tænkt på, hvordan hun selv ville have det, hvis fx hendes mor opførte sig på samme måde overfor hende, som hun nu gjorde overfor hunden... Og det hele endte ud med, at hun fandt ud af, at grunden til, at vovse ikke spise noget, var fordi den havde allergi af én eller anden art - jo, tak for kaffe! Sikken hundelytter! Og idag tror vedkommende slet ikke på lederskab i menneske-hund-forholdet :mrgreen:
Jeg kan blive en helt glad, når jeg læser sådan en historie :-) synes det er fedt at hun tænkte sig lidt om og ikke bare fulgte bogen blindt! :5up:
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har skam også fået oplyst at grunden til Baldur ikke ville spise var fordi han var dominant...

 

Og jeg kan da også svare bekræftende til en stor del af de spørgsmål der var i dit indlæg, så jeg må jo bare indse sandheden, Baldur har overtaget lederrollen herhjemme, så fra på mandag får han sgu også lov til at være den der tager på arbejde, så skal jeg gerne være underdanig og ligge herhjemme og fede den af i mens :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har skam også fået oplyst at grunden til Baldur ikke ville spise var fordi han var dominant...

 

Og jeg kan da også svare bekræftende til en stor del af de spørgsmål der var i dit indlæg, så jeg må jo bare indse sandheden, Baldur har overtaget lederrollen herhjemme, så fra på mandag får han sgu også lov til at være den der tager på arbejde, så skal jeg gerne være underdanig og ligge herhjemme og fede den af i mens :blink:

 

Ja, ikk'? Så kan de være dem, der sørger for maden og legetøjet :mrgreen: Og gåturene - det bliver sundt, for de vel jo nok gerne ud og gå så ofte som muligt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Wauw... min hund styrer hjemmet med hård pote :mrgreen:

 

Det må da være anstrengende at være hundeejer hvis man hele tiden går og kigger efter tegn på at hunden er ved at overtage magten :hmm:

Ja helt vildt! Jeg har også hørt mange fortælle, at de egentlig ikke bryder sig om at behandle hunden på den måde, men det har de altid fået at vide at de skal, så det tror de på.

 

Det er måske ikke så hyppigt i dag som det var en gang, men det måtte virkelig være træls at gøre noget man egentlig ikke har lyst til udelukkende fordi man ikke ved hvad man ellers skal gøre.

Og da også for hunden!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved jeg godt, men stadig... Jeg mødt faktisk een med en westi nede i parken jeg og Møffe går i. Og hendes hund havde som 3 måneder gammel nærmest nægtet at spise, medmindre den blev håndfodret. Hun fik så en af Jan Fennels hundelyttere ud og ihhhh, hvor var den dog ved at have overtaget magten FULDSTÆNDIG i hjemmet! Nu måtte den kun få 2 måltider dagligt, og maden måtte kun stå fremme i 5 minutter for at gentage lederskabet. Derudover måtte hunden ikke få succes med at tage initiativ til noget som helst overhovedet.. Resultatet var at en måned efter, ja, så spiste hunden da lidt mere..Men stadig ikke nok og den var stadig alt alt for tynd :( Hun fik så tænkt på, hvordan hun selv ville have det, hvis fx hendes mor opførte sig på samme måde overfor hende, som hun nu gjorde overfor hunden... Og det hele endte ud med, at hun fandt ud af, at grunden til, at vovse ikke spise noget, var fordi den havde allergi af én eller anden art - jo, tak for kaffe! Sikken hundelytter! Og idag tror vedkommende slet ikke på lederskab i menneske-hund-forholdet :mrgreen:

 

Det gør jeg squ heller ikke, men det går nu meget godt alligevel...eller også har Bassen hjernevasket mig, så jeg tror at det går godt. De hunde ejer jo ikke hæmninger, når det drejer sig om at overtage magten, så man skal da aldrig sige aldrig.:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er vist også en smule under tøflen.

 

Men hvad f***** nu har det virket 3½ med Pelle, 16½ med Trille og 13 med Rasmus så man vænner sig efterhånden til at være nederst a065.gif

 

Ja, jeg må jo også til og vende mig til det :mrgreen:

 

Det gør jeg squ heller ikke, men det går nu meget godt alligevel...eller også har Bassen hjernevasket mig, så jeg tror at det går godt. De hunde ejer jo ikke hæmninger, når det drejer sig om at overtage magten, så man skal da aldrig sige aldrig.:mrgreen:

 

Sødeste søde Zaz-zaz - du modsiger dig selv :mrgreen:

 

Ved sq heller ikke om jeg tror på, at der eksisterer hieraki mellem hunde og mennesker - men har ikke erfaring nok på området til at udtale mig - men pt, så skænker jeg det ikke én eneste tanke i mit samværd med Møffen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg må jo også til og vende mig til det :mrgreen:

 

 

 

Sødeste søde Zaz-zaz - du modsiger dig selv :mrgreen:

 

Ved sq heller ikke om jeg tror på, at der eksisterer hieraki mellem hunde og mennesker - men har ikke erfaring nok på området til at udtale mig - men pt, så skænker jeg det ikke én eneste tanke i mit samværd med Møffen :blink:

 

Selvfølgelig. Du skal først undre dig, hvis jeg kommer med et krystal klart og ikke-misforståeligt statement af en eller anden art :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, Berner rikke, har du ikke fulgt med i vores tråde?

 

Alle vores hudne er igang med verdensherredømmet, det behøver du ikke læse en blog for at vide :mrgreen::blink::mrgreen::blink:

 

 

 

 

 

 

 

Men ud over det, så kan man godt forene nye og gamle metoder.

 

ASlan går først ud af døren , så vi ikke falder over ham.

VI går først ud på stien , da vi ikke kan se hvad der kommer.

Dette har gjort at vi har en hund der har mindre travlt med at komme ud :blink:

 

At vi så ikke bruger det med henblik på verdensherredømmet, det er så en anden sag :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, Berner rikke, har du ikke fulgt med i vores tråde?

 

Alle vores hudne er igang med verdensherredømmet, det behøver du ikke læse en blog for at vide :mrgreen::blink::mrgreen::blink:

 

 

 

 

 

 

 

Men ud over det, så kan man godt forene nye og gamle metoder.

 

ASlan går først ud af døren , så vi ikke falder over ham.

VI går først ud på stien , da vi ikke kan se hvad der kommer.

Dette har gjort at vi har en hund der har mindre travlt med at komme ud :blink:

 

At vi så ikke bruger det med henblik på verdensherredømmet, det er så en anden sag :mrgreen:

 

Nu du nævner det... Så nååååh ja! Det er da også rigtigt, hvor dum kan jeg være! :idea:

 

Nåhh, tror bare jeg læner mig tilbage i sofaen og glugger HF - så klarer Møffe vel alt det beskidte, med at sørge for mad og rengøring og blablabla :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Hvem var det der nævnte det med at gøre noget man egentlig ikke brød sig om, men 'det var jo åbenbart nødvendigt'?

 

Det minder mig nemlig om den bog jeg er ved at læse, "Pack Of Two" af Caroline Knapp. Bogen er fra 1998, og tjah...

 

Forfatteren har en superskøn hund, som hun elsker overalt på jorden, men hun er hele tiden klar over 'at hun er nødt til at arbejde med hierakiet' og få etableret rangordenen, for ellers går det jo helt galt og ikke alene vil hunden overtage verdensherredømmet, den vil også samtidig blive dybt ulykkelig over situationen.

 

Forfatteren beskriver flere gange, detaljeret, hvor svært det kan være for et menneske at skulle 'tage magt over' en man holder så meget af, som hun holder af sin hund, Lucille, men (suk) det er jo nødvendigt!

 

Hun beskriver også møder med andre hundeejere, der har det lige så svært med hieraki, ja nogle kan ligefrem ikke få sig selv til at få tingene sat på plads... og det er ganske forfærdeligt.

 

Som sagt er bogen fra 1998 og fra USA, men det er godtnok vildt hvor meget hierakitanken trives der, og hvordan folk, nærmest som zombier, følger den, uanset hvor forkert den end måtte føles for dem, for "fagkundskaben siger jo..."

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...