Hop til indhold

Wow, shit - jeg er snart nederst i hierakiet :´(


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

  • Svar 79
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst MissRiie

1. Din hund går, når I er ude på tur, forrest, både når den er løs og i snor

 

For det meste gør han ved min side. :)

 

2. Den er "jaloux" når familiemedlemmer beskæftiger sig med hinanden

 

Nej.

 

3. Den tager selv - og meget insisterende - initiativ til leg.

 

Nej. :) Han kan gøre det, men ikke insisterende.

 

4. Den fortæller selv, når den vil ud. (gør, henter snoren på tidspunkter, hvor I normalt ikke går tur)

 

Nej. :)

 

5. Den kræver foder, på tidspunkter, hvor den ikke plejer at få foder eventuelt ved at stå og gø ved siden af madskålen/kradse på køleskabet

 

Nej. :)

 

6. Når I er ude på tur, så læser hunden ikke dig, for at finde ud af, hvor I skal hen, men "foreslår" selv retning

 

Nej. :)

 

7. Den er blevet "døv", når du giver den ordrer medmindre, du har godbider at lokke med eller den udfører kun meget nølende din ordre, og først efter flere gentagelser.

Igen nej. :) Men han får heller ikke særlig tit godbider !

 

8. Den nægter at flytte sig, når du beder den om det.

 

Nej. :)

 

9. Den accepterer ikke, at den ikke må være i møblerne - heller ikke bare ét møbel.

 

Han er ikke i møblerne - kun hvis jeg beder ham om det.

 

10. Den læser dig, og hvis den kan se, at nu sætter du dig snart i en bestemt stol, så skynder den sig at hoppe op i samme stol og nægter at flytte sig.

 

Aldrig.

11. Den vil selv bestemme, hvornår en leg skal stoppe, hvorfor den ikke accepterer et "STOP".

 

Ja. ;s

 

12. Når du børster den, så vil den selv bestemme, hvornår den er børstet nok

 

Nej da. :D

 

13. Det er en kamp, at klippe dens negle og ordne dens ører, og du har lyst til at uddelegere denne opgave til dyrlægen.

 

Ingen problemer. :)

14. Den har det med altid at gå i vejen. Hvis du skal ligge rent sengetøj på, og den kan se sit snit til at hoppe op i sengen og forhindre dig i dit forehavende, så gør den det.

 

Nej. :)

 

15. Den tager fat om hånden/armen/benet med munden, når I leger.

 

Neeej. :D

 

16. Den ridder/bestiger/udfører parringsbevægelser på familiemedlemmerne.

 

En gang gjorde han - men gør han ikke mere.

 

17. Familiemedlemmerne kan ikke tage kødben fra den uden den knurrer ildevarslende, og den accepterer ikke, at et familiemedlem nærmer sig dens fulde madskål.

 

Ingen problemer her heller. :)

 

18. Den viser alle tegn på afstand, hvis den ligger i sin kurv og et familiemedlem går hen (=tager initiativ) og vil nusse den. Den knurrer måske og kan finde på at snappe. Den vil selv tage initiativ til kontakt.

 

Nej da. :) Han vil altid nusses..

 

19. Den snapper efter dig, når du fysisk prøver at flytte den stædige hund fra en stol e.lign.

 

Nej da ! Heldigvis ikke !

 

20. Den kan finde på at gø eller knurre helt umotiveret, blot for at bestemme.

 

Nej. :)

 

21. Når I er ude at gå, og du møder en, du kender og I står og snakker, så begynder hunden at gø.

 

Ingen problemer. :) Måske lige i starten, men så bliver det ændret..

 

- Det heldigvis ikke så slemt igen. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaa det ender med at I bliver smidt ned fra sengen og sofaen og må sove i hans hundekurv, så kongen kan sove blødt.. Har også hørt at lederulven sover højere end de andre, så det må være sådan det bliver :engel:

 

 

 

Så er det ikke nu jeg skal skrive at jeg flytter mig gerne (en gang har martin og jeg ligget i samme seng) for min hund, hvis det betyder vi kan putte i arm :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg troede seriøst det var en joke det her... Tænk at nogen tror på de ting? Min Cookie skulle jo have overtaget hjemmet for længst! Og der er da ingen der er i tvivl om at jeg er lederen her!

1. Din hund går, når I er ude på tur, forrest, både når den er løs og i snor

 

Ja. Jeg kan da ikke fræse rundt i det tempo!

2. Den er "jaloux" når familiemedlemmer beskæftiger sig med hinanden

 

En smule. Hun vil jo oss bare nusses lidt.

 

3. Den tager selv - og meget insisterende - initiativ til leg.

 

Ja. Intet bringer glæde som når man vågner med en Øfgris i ansigtet.

4. Den fortæller selv, når den vil ud. (gør, henter snoren på tidspunkter, hvor I normalt ikke går tur)

 

Ja. Når man skal, så skal man.

 

5. Den kræver foder, på tidspunkter, hvor den ikke plejer at få foder eventuelt ved at stå og gø ved siden af madskålen/kradse på køleskabet

 

Nej. Hun har altid foder stående. Men hun vil gerne smage mit istedet.

 

6. Når I er ude på tur, så læser hunden ikke dig, for at finde ud af, hvor I skal hen, men "foreslår" selv retning

 

Ja. Det er vel også hendes tur?

 

7. Den er blevet "døv", når du giver den ordrer medmindre, du har godbider at lokke med eller den udfører kun meget nølende din ordre, og først efter flere gentagelser.

 

Delvist. Det er bare sjovere når man bliver belønnet.

8. Den nægter at flytte sig, når du beder den om det.

 

Ja. Men nu vejer hun jo kun 7 kg. Så det er ikke noget problem.

 

9. Den accepterer ikke, at den ikke må være i møblerne - heller ikke bare ét møbel.

 

Hun er i alle møbler. Man kan jo ikke sige "NED!" når man sover.

10. Den læser dig, og hvis den kan se, at nu sætter du dig snart i en bestemt stol, så skynder den sig at hoppe op i samme stol og nægter at flytte sig.

 

Nej. Men hun hopper gerne op, når jeg har sat mig.

 

11. Den vil selv bestemme, hvornår en leg skal stoppe, hvorfor den ikke accepterer et "STOP".

 

Ja. Hun starter og hun slutter. Jeg er bare med.

 

12. Når du børster den, så vil den selv bestemme, hvornår den er børstet nok

 

Ja. Hun kan ikke få nok af den børste!

 

13. Det er en kamp, at klippe dens negle og ordne dens ører, og du har lyst til at uddelegere denne opgave til dyrlægen.

 

Hun har potofobi. Derfor får dyrlægen lov til at udføre potecure.

14. Den har det med altid at gå i vejen. Hvis du skal ligge rent sengetøj på, og den kan se sit snit til at hoppe op i sengen og forhindre dig i dit forehavende, så gør den det.

 

Ja. Hun elsker at drille. Og jeg kan altid finde hende i bunken af rent tøj.

 

15. Den tager fat om hånden/armen/benet med munden, når I leger.

 

Ja. Men jeg tager også af og til fat i hendes ører med munden.....

 

16. Den ridder/bestiger/udfører parringsbevægelser på familiemedlemmerne.

 

Sjældent. Men sker der, taler vi om tingene.

 

17. Familiemedlemmerne kan ikke tage kødben fra den uden den knurrer ildevarslende, og den accepterer ikke, at et familiemedlem nærmer sig dens fulde madskål.

 

Hun synes det er surt vi tager hendes klammoben fra hende og smider det ud i haven igen, men sådan er reglerne altså.

 

18. Den viser alle tegn på afstand, hvis den ligger i sin kurv og et familiemedlem går hen (=tager initiativ) og vil nusse den. Den knurrer måske og kan finde på at snappe. Den vil selv tage initiativ til kontakt.

 

Nej. Cookie er altid klar på berøring.

19. Den snapper efter dig, når du fysisk prøver at flytte den stædige hund fra en stol e.lign.

 

Knurrer lidt, hvis jeg flytter hende flere gange i træk...

 

20. Den kan finde på at gø eller knurre helt umotiveret, blot for at bestemme.

 

Jeg kan jo ikke høre hvad hun kan høre.

 

21. Når I er ude at gå, og du møder en, du kender og I står og snakker, så begynder hunden at gø.

 

Ja, hun gøer inden vi begynder at snakke, af bare gensynsglæde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke nu jeg skal sige at når aslan har lyst, ligger han imellem os i sengen, i martins arm, på ryggen, med alle 4 ben i vejret og snorker :mrgreen:

 

 

Sider jeg på gulvet, og der er noget der fanger ASlans opåmærksomhed i fjernsynet, kommer han gerne hen og hviler sit hoved oven på mit, imens han kigger fjernsyn :rolleyes:

 

 

We are doomed :mrgreen:

 

Åhhhh altså, super dominant, tyanno-magtliderlig hanhund han jo er, så er det jo altså alligevel lidt for kært det der :lun:

 

Jeg troede seriøst det var en joke det her... Tænk at nogen tror på de ting? Min Cookie skulle jo have overtaget hjemmet for længst! Og der er da ingen der er i tvivl om at jeg er lederen her!

 

1. Din hund går, når I er ude på tur, forrest, både når den er løs og i snor

 

Ja. Jeg kan da ikke fræse rundt i det tempo!

2. Den er "jaloux" når familiemedlemmer beskæftiger sig med hinanden

 

En smule. Hun vil jo oss bare nusses lidt.

 

3. Den tager selv - og meget insisterende - initiativ til leg.

 

Ja. Intet bringer glæde som når man vågner med en Øfgris i ansigtet.

4. Den fortæller selv, når den vil ud. (gør, henter snoren på tidspunkter, hvor I normalt ikke går tur)

 

Ja. Når man skal, så skal man.

 

5. Den kræver foder, på tidspunkter, hvor den ikke plejer at få foder eventuelt ved at stå og gø ved siden af madskålen/kradse på køleskabet

 

Nej. Hun har altid foder stående. Men hun vil gerne smage mit istedet.

 

6. Når I er ude på tur, så læser hunden ikke dig, for at finde ud af, hvor I skal hen, men "foreslår" selv retning

 

Ja. Det er vel også hendes tur?

 

7. Den er blevet "døv", når du giver den ordrer medmindre, du har godbider at lokke med eller den udfører kun meget nølende din ordre, og først efter flere gentagelser.

 

Delvist. Det er bare sjovere når man bliver belønnet.

8. Den nægter at flytte sig, når du beder den om det.

 

Ja. Men nu vejer hun jo kun 7 kg. Så det er ikke noget problem.

 

9. Den accepterer ikke, at den ikke må være i møblerne - heller ikke bare ét møbel.

 

Hun er i alle møbler. Man kan jo ikke sige "NED!" når man sover.

10. Den læser dig, og hvis den kan se, at nu sætter du dig snart i en bestemt stol, så skynder den sig at hoppe op i samme stol og nægter at flytte sig.

 

Nej. Men hun hopper gerne op, når jeg har sat mig.

 

11. Den vil selv bestemme, hvornår en leg skal stoppe, hvorfor den ikke accepterer et "STOP".

 

Ja. Hun starter og hun slutter. Jeg er bare med.

 

12. Når du børster den, så vil den selv bestemme, hvornår den er børstet nok

 

Ja. Hun kan ikke få nok af den børste!

 

13. Det er en kamp, at klippe dens negle og ordne dens ører, og du har lyst til at uddelegere denne opgave til dyrlægen.

 

Hun har potofobi. Derfor får dyrlægen lov til at udføre potecure.

 

14. Den har det med altid at gå i vejen. Hvis du skal ligge rent sengetøj på, og den kan se sit snit til at hoppe op i sengen og forhindre dig i dit forehavende, så gør den det.

 

Ja. Hun elsker at drille. Og jeg kan altid finde hende i bunken af rent tøj.

 

15. Den tager fat om hånden/armen/benet med munden, når I leger.

 

Ja. Men jeg tager også af og til fat i hendes ører med munden.....

 

16. Den ridder/bestiger/udfører parringsbevægelser på familiemedlemmerne.

 

Sjældent. Men sker der, taler vi om tingene.

 

17. Familiemedlemmerne kan ikke tage kødben fra den uden den knurrer ildevarslende, og den accepterer ikke, at et familiemedlem nærmer sig dens fulde madskål.

 

Hun synes det er surt vi tager hendes klammoben fra hende og smider det ud i haven igen, men sådan er reglerne altså.

 

18. Den viser alle tegn på afstand, hvis den ligger i sin kurv og et familiemedlem går hen (=tager initiativ) og vil nusse den. Den knurrer måske og kan finde på at snappe. Den vil selv tage initiativ til kontakt.

 

Nej. Cookie er altid klar på berøring.

 

19. Den snapper efter dig, når du fysisk prøver at flytte den stædige hund fra en stol e.lign.

 

Knurrer lidt, hvis jeg flytter hende flere gange i træk...

 

20. Den kan finde på at gø eller knurre helt umotiveret, blot for at bestemme.

 

Jeg kan jo ikke høre hvad hun kan høre.

 

21. Når I er ude at gå, og du møder en, du kender og I står og snakker, så begynder hunden at gø.

 

Ja, hun gøer inden vi begynder at snakke, af bare gensynsglæde.

 

Du er fortabt! :mrgreen: Fuldstændig! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg også trasket igennem tjeklisten og det ser jo ud som om vores hund ikke har i sinde at gribe verdensmagten

 

. Din hund går, når I er ude på tur, forrest, både når den er løs og i snor...nææææ, i snor er det ved siden af og løs lunter han bare rundt

 

 

2. Den er "jaloux" når familiemedlemmer beskæftiger sig med hinanden...nope, så længe vi beskæftiger os med hinanden, har han da fred for os

 

 

 

3. Den tager selv - og meget insisterende - initiativ til leg...ikke just insisterende, men han kan da godt komme med et eller andet for at lokke os til at lege trækkeleg

 

 

 

4. Den fortæller selv, når den vil ud. (gør, henter snoren på tidspunkter, hvor I normalt ikke går tur)...nix, han venter til vi finder snor og halsbånd frem, men så er han også klar.

 

 

 

5. Den kræver foder, på tidspunkter, hvor den ikke plejer at få foder eventuelt ved at stå og gø ved siden af madskålen/kradse på køleskabet...nej, mad er én gang om dagen og det ved han vist godt.

 

 

6. Når I er ude på tur, så læser hunden ikke dig, for at finde ud af, hvor I skal hen, men "foreslår" selv retning...nix, vi har lært ham højre, venstre, omkring, stop og fortsæt. Sådan en stor Bassen skal ikke have den ide, at han kan bestemme. Så kom vi jo aldrig hjem igen.

 

 

 

7. Den er blevet "døv", når du giver den ordrer medmindre, du har godbider at lokke med eller den udfører kun meget nølende din ordre, og først efter flere gentagelser...naaaj, han hører egentlig rimeligt efter hans alder taget i betragtning

 

 

 

8. Den nægter at flytte sig, når du beder den om det...nej, han går frivilligt sin vej

 

 

 

 

9. Den accepterer ikke, at den ikke må være i møblerne - heller ikke bare ét møbel...han har aldrig forsøgt at komme i møblerne, så det har ikke været et problem

 

 

 

10. Den læser dig, og hvis den kan se, at nu sætter du dig snart i en bestemt stol, så skynder den sig at hoppe op i samme stol og nægter at flytte sig...nix, og det ville heller ikke være en god ide

 

 

 

11. Den vil selv bestemme, hvornår en leg skal stoppe, hvorfor den ikke accepterer et "STOP"... vi har lært ham slip og så slipper han og stopper legen, men det lyser da ud af kræet, at han gerne ville lege videre

 

 

 

12. Når du børster den, så vil den selv bestemme, hvornår den er børstet nok..nix, han er blevet vænnet til børste og trimmebord fra starten

 

 

13. Det er en kamp, at klippe dens negle og ordne dens ører, og du har lyst til at uddelegere denne opgave til dyrlægen...ingen problemer der, men det er han også blevet vænnet til fra starten

 

 

 

14. Den har det med altid at gå i vejen. Hvis du skal ligge rent sengetøj på, og den kan se sit snit til at hoppe op i sengen og forhindre dig i dit forehavende, så gør den det...nej, han blander sig ikke i rengøringen eller andet af samme skuffe

 

 

15. Den tager fat om hånden/armen/benet med munden, når I leger...not at all...det store drøv med de store tænder. Han kan plante dem i legetøjet, men ikke i os, tak

 

 

 

16. Den ridder/bestiger/udfører parringsbevægelser på familiemedlemmerne...overhovedet ikke

 

 

 

17. Familiemedlemmerne kan ikke tage kødben fra den uden den knurrer ildevarslende, og den accepterer ikke, at et familiemedlem nærmer sig dens fulde madskål...det dyr vi er i besiddelse af ejer vist ikke skyggen af resourceforsvar

 

 

 

18. Den viser alle tegn på afstand, hvis den ligger i sin kurv og et familiemedlem går hen (=tager initiativ) og vil nusse den. Den knurrer måske og kan finde på at snappe. Den vil selv tage initiativ til kontakt...nej den knurrer aldrig af os ligegyldigt hvor den er eller hvad den laver

 

 

 

19. Den snapper efter dig, når du fysisk prøver at flytte den stædige hund fra en stol e.lign...nix

 

 

 

20. Den kan finde på at gø eller knurre helt umotiveret, blot for at bestemme...nej, det har han dog aldrig præsteret

 

 

 

21. Når I er ude at gå, og du møder en, du kender og I står og snakker, så begynder hunden at gø...nej, han har tålmodighed nok til bare at stå og vente

 

Og egentlig siger det her ikke særlig meget om noget som helst. Det meste af det, der står på listen er jo bare noget han aldrig har gjort - f.eks. gå i møblerne. Han har aldrig prøvet på det ligsom han aldrig har prøvet på at forsvare sin mad eller bestemme, hvor vi skulle gå hen på vores gåture. Så der er ikke så meget vi egentlig har lært ham. Det meste bunder vist bare i, at han har et roligt og tålmodigt sind. En anden og mere aktiv hund kunne være helt modsat.

 

Jeg må vist give Ninjamor ret i, at der ikke findes et hieraki mellem hunde og mennesker...i hvert fald ikke andet end det vi selv går og opspinder i vores menneskehjerner :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hund går, når I er ude på tur, forrest, både når den er løs og i snor...

Jeps! Men kun indtil de bliver trætte, så trasker de ved siden af / skråt bagved!

 

2. Den er "jaloux" når familiemedlemmer beskæftiger sig med hinanden...

Nej

 

3. Den tager selv - og meget insisterende - initiativ til leg...

Det hænder!

 

4. Den fortæller selv, når den vil ud. (gør, henter snoren på tidspunkter, hvor I normalt ikke går tur)...

De fortæller når de er tissetrængende ja!

 

5. Den kræver foder, på tidspunkter, hvor den ikke plejer at få foder eventuelt ved at stå og gø ved siden af madskålen/kradse på køleskabet...

Mine hunde har ikke en madskål der står fremme... Faktisk tror jeg ikke nødvendigvis de forbinder madskåle med mad, fordi det så sjældent bliver serveret heri.

Dog kan de godt finde på at bede om mere vand ved at kradse i skålen :shock:

 

6. Når I er ude på tur, så læser hunden ikke dig, for at finde ud af, hvor I skal hen, men "foreslår" selv retning...

Begge hunde læser mig men foreslår også retning selv. Ind imellem får de deres vilje, andre gange gør de ikke.

 

7. Den er blevet "døv", når du giver den ordrer medmindre, du har godbider at lokke med eller den udfører kun meget nølende din ordre, og først efter flere gentagelser...

Nej!

 

8. Den nægter at flytte sig, når du beder den om det...

Asta ligger som en tung sten når hun først har smidt sig i seng eller sofa!

 

9. Den accepterer ikke, at den ikke må være i møblerne - heller ikke bare ét møbel...

Her er Asta jo voldsomt insisterende omkring sofaen lige for tiden!

 

10. Den læser dig, og hvis den kan se, at nu sætter du dig snart i en bestemt stol, så skynder den sig at hoppe op i samme stol og nægter at flytte sig...

Dog ikke!

 

11. Den vil selv bestemme, hvornår en leg skal stoppe, hvorfor den ikke accepterer et "STOP"...

Kommer an på stress-niveau, men som udgangspunkt så nej!

 

12. Når du børster den, så vil den selv bestemme, hvornår den er børstet nok...

De vil gerne bestemme at de aldrig skal børstes :???:

 

13. Det er en kamp, at klippe dens negle og ordne dens ører, og du har lyst til at uddelegere denne opgave til dyrlægen...

Stella har negleklipnings-problemer, ellers er jeg vist også sikret her! Phew!

 

14. Den har det med altid at gå i vejen. Hvis du skal ligge rent sengetøj på, og den kan se sit snit til at hoppe op i sengen og forhindre dig i dit forehavende, så gør den det...

At redde seng er en leg efter Asta er kommet til :mrgreen:

 

15. Den tager fat om hånden/armen/benet med munden, når I leger...

Ja!

 

16. Den ridder/bestiger/udfører parringsbevægelser på familiemedlemmerne...

Næh... Stella har dog et par mennesker udefra som hun tydeligt og åbenlyst dominerer ved forsøg på ovenstående! :roll:

 

17. Familiemedlemmerne kan ikke tage kødben fra den uden den knurrer ildevarslende, og den accepterer ikke, at et familiemedlem nærmer sig dens fulde madskål...

Familiemedlemmerne får ikke lov til at tage kødben fra dem med mindre det er streng nødvendigt (af mig! :mrgreen: )

 

18. Den viser alle tegn på afstand, hvis den ligger i sin kurv og et familiemedlem går hen (=tager initiativ) og vil nusse den. Den knurrer måske og kan finde på at snappe. Den vil selv tage initiativ til kontakt...

Ingen knurren eller snappen her, dog bliver der jævtligt selv taget initiativ til kontakt :shock:

 

19. Den snapper efter dig, når du fysisk prøver at flytte den stædige hund fra en stol e.lign

Dog ikke!

 

20. Den kan finde på at gø eller knurre helt umotiveret, blot for at bestemme...

Jep, dog ikke for at bestemme noget som helst :lol:

 

21. Når I er ude at gå, og du møder en, du kender og I står og snakker, så begynder hunden at gø...

Næææh.. her må jeg svare nej!

 

Jeg må erkende det... Asta er en dominerende Stabyhoun der har overtaget verdensherredømmet hjemme hos os!

Ah well, hellere hende end terrieren :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

1. Din hund går, når I er ude på tur, forrest, både når den er løs og i snor...

I snor foregår 1/3 bagved (skal lige snuse færdig) 1/3 ved siden af og 1/3 foran. Løs - er kun løs på steder, hvor det er tilladt at spæne rundt, så det gør hun

 

2. Den er "jaloux" når familiemedlemmer beskæftiger sig med hinanden...

Hun kan godt finde på at blande sig

 

3. Den tager selv - og meget insisterende - initiativ til leg...

Ikke så meget

 

4. Den fortæller selv, når den vil ud. (gør, henter snoren på tidspunkter, hvor I normalt ikke går tur)...

Gå tur - nej

Tisse - ja so absolut

 

5. Den kræver foder, på tidspunkter, hvor den ikke plejer at få foder eventuelt ved at stå og gø ved siden af madskålen/kradse på køleskabet...

Hun kræver sjældent foder - kun lige lørdag morgen, hvor der ikke er morgenmad hjemme grundet træning, da kan hun godt finde foderbolden frem til med et blik "har du ikke glemt noget"

 

6. Når I er ude på tur, så læser hunden ikke dig, for at finde ud af, hvor I skal hen, men "foreslår" selv retning...

Hun læser mig fint, venter tit ved hjørnerne for at høre hvilken vej vi skal

 

7. Den er blevet "døv", når du giver den ordrer medmindre, du har godbider at lokke med eller den udfører kun meget nølende din ordre, og først efter flere gentagelser...

Nej

 

8. Den nægter at flytte sig, når du beder den om det...

Så længe hun ikke sover tungt, flytter hun sig, hvis jeg beder hende om det

 

9. Den accepterer ikke, at den ikke må være i møblerne - heller ikke bare ét møbel...

Hun må gerne være i møblerne, så spørgsmålet er ikke aktuelt

 

10. Den læser dig, og hvis den kan se, at nu sætter du dig snart i en bestemt stol, så skynder den sig at hoppe op i samme stol og nægter at flytte sig...

Ikke i møblerne, men vi kan godt lige have en lille uoverensstemmelse om hvem der ligger sig først i sengen - og dermed har ret til dynen.

 

11. Den vil selv bestemme, hvornår en leg skal stoppe, hvorfor den ikke accepterer et "STOP"...

Hun accepterer et stop

 

12. Når du børster den, så vil den selv bestemme, hvornår den er børstet nok...

Hun bryder sig ikke meget om at blive børstet, men finder sig dog i det.

 

13. Det er en kamp, at klippe dens negle og ordne dens ører, og du har lyst til at uddelegere denne opgave til dyrlægen...

Neglene kan være en kamp, så der tager vi til trimmeren. Det koster 50 kr.

 

14. Den har det med altid at gå i vejen. Hvis du skal ligge rent sengetøj på, og den kan se sit snit til at hoppe op i sengen og forhindre dig i dit forehavende, så gør den det...

Nej

 

15. Den tager fat om hånden/armen/benet med munden, når I leger...

Kan ske

 

16. Den ridder/bestiger/udfører parringsbevægelser på familiemedlemmerne...

Aldrig

 

17. Familiemedlemmerne kan ikke tage kødben fra den uden den knurrer ildevarslende, og den accepterer ikke, at et familiemedlem nærmer sig dens fulde madskål...

Ingen tager kødben fra hende medmindre der er strengt nødvendigt. Hun knurrer ikke i den situation

18. Den viser alle tegn på afstand, hvis den ligger i sin kurv og et familiemedlem går hen (=tager initiativ) og vil nusse den. Den knurrer måske og kan finde på at snappe. Den vil selv tage initiativ til kontakt...

Når hun ligger på sin madras, får hun lov til at være i fred - det er hendes helle.

 

19. Den snapper efter dig, når du fysisk prøver at flytte den stædige hund fra en stol e.lign

NEJ

 

20. Den kan finde på at gø eller knurre helt umotiveret, blot for at bestemme...

Gid det var så vel, så kunne jeg da lære hende at halse

 

21. Når I er ude at gå, og du møder en, du kender og I står og snakker, så begynder hunden at gø...

Nej, men hun vil gerne være med i samtalen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har helt sikkert tabt kampen om magten, og må vist finde mig i at være slave resten af mit liv :blink:

 

1. Din hund går, når I er ude på tur, forrest, både når den er løs og i snor...

Går alle mulige steder, både forest, bagerst og ved siden af

 

2. Den er "jaloux" når familiemedlemmer beskæftiger sig med hinanden...

Det kan de godt blive, jeg ved nu ikke om de er jaloux eller om de bare vil deltage i nusseriet

 

3. Den tager selv - og meget insisterende - initiativ til leg...

Nogen gange, men dog ikke så insisterende

 

4. Den fortæller selv, når den vil ud. (gør, henter snoren på tidspunkter, hvor I normalt ikke går tur)...

Ikke for at gå tur, men for at komme ud i haven

 

5. Den kræver foder, på tidspunkter, hvor den ikke plejer at få foder eventuelt ved at stå og gø ved siden af madskålen/kradse på køleskabet...

 

Kræver og kræver, jeg vil mere kalde det at tigge :blink:

 

6. Når I er ude på tur, så læser hunden ikke dig, for at finde ud af, hvor I skal hen, men "foreslår" selv retning...

De følger fint med hvis jeg går i en retning, men de kan skam sagtens finde på at foreslå at vi skal i en anden retning

 

7. Den er blevet "døv", når du giver den ordrer medmindre, du har godbider at lokke med eller den udfører kun meget nølende din ordre, og først efter flere gentagelser...

Nej

 

8. Den nægter at flytte sig, når du beder den om det...

Nogen gange skal der lige skubbes lidt, men det er vist mest fordi at jeg bare møver mig ind, og endnu ikke har lært dem en "flyt dig" kommando :oops:

 

9. Den accepterer ikke, at den ikke må være i møblerne - heller ikke bare ét møbel...

De må være i alle møbler

 

10. Den læser dig, og hvis den kan se, at nu sætter du dig snart i en bestemt stol, så skynder den sig at hoppe op i samme stol og nægter at flytte sig...

Det kan især Baldur godt finde på, det er så fordi at han gerne vil sidde så tæt så muligt, så han efterlader lige lidt plads jeg kan møve mig ind på, men kun så lidt at vi skal sidde fuldstændigt klinet op ad hinanden :lun:

 

11. Den vil selv bestemme, hvornår en leg skal stoppe, hvorfor den ikke accepterer et "STOP"...

De accepterer altid stop

 

12. Når du børster den, så vil den selv bestemme, hvornår den er børstet nok...

Ingen af dem bliver børstet, men hvis de gjorde, så er jeg overbevist om at de nok selv skulle bestemme hvornår det var nok :blink:

 

13. Det er en kamp, at klippe dens negle og ordne dens ører, og du har lyst til at uddelegere denne opgave til dyrlægen...

neglene kan være et problem med Baldur, men det er fordi at jeg ikke har været god nok til at træne det, og derfor er han bange for at få klippet negle :oops:

 

14. Den har det med altid at gå i vejen. Hvis du skal ligge rent sengetøj på, og den kan se sit snit til at hoppe op i sengen og forhindre dig i dit forehavende, så gør den det...

Begge ved ikke noget bedre end at hoppe rundt i sengen når jeg forsøger at lægge sengetøj på, jeg aner ikke hvorfor de syntes der er så sjovt, men jeg kan ikke lige se det dominerende i det, de syntes som sagt bare at det er kanon sjovt af en eller anden grund :lol:

 

15. Den tager fat om hånden/armen/benet med munden, når I leger...

Kan ske

 

16. Den ridder/bestiger/udfører parringsbevægelser på familiemedlemmerne...

Baldur kan godt finde på det i situationer hvor han føler sig presset ud over evne og derfor begynder at stresse, det er gudskelov længe siden det er sket sidst

 

17. Familiemedlemmerne kan ikke tage kødben fra den uden den knurrer ildevarslende, og den accepterer ikke, at et familiemedlem nærmer sig dens fulde madskål...

Jeg tager ikke noget fra dem for at bevise noget, men har jeg alligevel behov for at tage mad eller kødben fra dem, så er der ingen problemer i det

 

 

18. Den viser alle tegn på afstand, hvis den ligger i sin kurv og et familiemedlem går hen (=tager initiativ) og vil nusse den. Den knurrer måske og kan finde på at snappe. Den vil selv tage initiativ til kontakt...

Tværtimod, så er de altid klar på en nussetur :lun:

 

19. Den snapper efter dig, når du fysisk prøver at flytte den stædige hund fra en stol e.lign

Nej, men Baldur har gjort det, og det viste sig så at være fordi han var/er syg med hjerteorm, og havde det rigtig skidt :cry:

 

20. Den kan finde på at gø eller knurre helt umotiveret, blot for at bestemme...

Gid det var så vel, så kunne jeg da lære hende at halse (her må jeg kopierer Dorthe's indlæg :blink:)

 

21. Når I er ude at gå, og du møder en, du kender og I står og snakker, så begynder hunden at gø...

Nej, men efter et stykke tid kan han godt finde på at hoppe op ad mig, så det er hvad man får ud af ikke at træne sin hund i at man godt kan stå stille på en gåtur :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Hmmm... Ang. det at hunden knurrer hvis man rører den uder hvile, så skulle jeg i dag have pusselankerne ned fra sofaen og dér lå Pellen og spærrede det hele ml. mig og sofabordet.

 

Jeg skrævede så godt det lod sig gøre, men ikke uden at røre ham med den ene fod, mrrrrrrrrrr sagde han. I ved den der lyd de (og vi) kan give under søvnen når nogen "forstyrrer" os.

 

Jeg kom til at tænke på at det faktisk godt kunne misforstås som en knurren og, tror jeg, også bliver det af nogle hundejere, for enhver lyd som ikke er en gøen lyder farlig i manges øren.

 

Nå, jeg sparkede naturligvis til Pelle og råbte lidt op, sådan bare for en sikkerheds skyld, man kan jo aldrig vide hvad hunden ligger og pønser på i drømme :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm... Ang. det at hunden knurrer hvis man rører den uder hvile, så skulle jeg i dag have pusselankerne ned fra sofaen og dér lå Pellen og spærrede det hele ml. mig og sofabordet.

 

Jeg skrævede så godt det lod sig gøre, men ikke uden at røre ham med den ene fod, mrrrrrrrrrr sagde han. I ved den der lyd de (og vi) kan give under søvnen når nogen "forstyrrer" os.

 

Jeg kom til at tænke på at det faktisk godt kunne misforstås som en knurren og, tror jeg, også bliver det af nogle hundejere, for enhver lyd som ikke er en gøen lyder farlig i manges øren.

 

Nå, jeg sparkede naturligvis til Pelle og råbte lidt op, sådan bare for en sikkerheds skyld, man kan jo aldrig vide hvad hunden ligger og pønser på i drømme :mrgreen:

 

Baldur og Luna sover jo i vores senge, og jeg ved ikke noget værre end når de begynder at knurre i søvne, jeg er altid så bange for at de også kan finde på at bevæge sig i søvne, og når de nu er så sure at de kan finde på at knurre, hvem ved så hvad mere de kan finde på :blink:

 

Men nu har Baldur ligget der i snart 3 år, og der er sgu aldrig sket mere en lidt natte knurren :-D

 

Men i går begyndte Baldur, for første gang nogen sinde, at småknurre forurettet, og man kan altså tydelig høre forskel, det lød bare så sødt :-D Og det fik altså heller ikke Luna til at gå væk fra det Baldur var sur over at blive snydt for :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Frygt ej - jeg er gået i gang med at skrive en pædagogisk bog til hunde :mrgreen:

 

Et lille uddrag:

 

Tillykke med din nye ejer. Jeg håber du har læst min foregående bog om udvælgning af mennesket, har du fulgt eksemplerne, vil fremtiden blive meget lettere, da du gerne skulle være endt med en som du kan forme og præge nøjagtigt efter dine behov.

 

....

 

Mennesker vil gerne tro at de er meget komplekse, men i virkeligheden er de ret så ligetil. Der er dog nogle spilleregler du bør overholde, for at få jeres forhold til at forløbe så gnidningsfrit som muligt.

 

....

 

Når du er gået i gang med at spise de ting som du ikke føler hører sig til i hjemmet, skal du altid gøre det i forbindelse med noget dit menneske kan tolke som en form for angst.

Det vil være direkte dumt at spise de grimme fodlister, hvis morgenen er forløbet godt og du har fået dit menneske til at gøre som du ønsker.

Brug hellere din dekorative sans til at straffe dem samtidigt - har mennesket stået med det klassiske forvredne ansigt (deres ord er skæld ud) så vil de være meget nemmere at påvirke til godbidder og nyt legetøj, hvis du vælger at ommøblere i timerne derefter.

Hvorimod de sikkert fluks vil drage til den såkaldte adfærdsbehandler (det menneske som altid snakker meget højt og skingert og ikke laver andet end at smaske, slikke sig om munden etc) hvis du vælger ommøblering efter en, i menneskets øjne, lykkelig morgen.

 

.....

 

Når mennesket siger du ikke må være i sengen, er det fordi de føler sig meget udsatte om natten, i dyb søvn. Hvilket de jo også er - og dét er tegn på at det du gør virker, men det er også vigtigt at du ikke overdriver successen. Mennesket tager ofte ulogiske og drastiske beslutninger, hvilket kan medføre flytning til en ny flok mennesker, hvor du så skal starte helt forfra.

Derfor kan jeg ikke understrege nok, at tålmodighed er en dyd! Du skal nok få det som du vil have det, men du må følge dit menneskes fart, så den ikke opdager det.

Gør du det, vil du ende som kongen af hjemmet. Og alle som træder ind i dit hjem, vil vide det.

 

....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Frygt ej - jeg er gået i gang med at skrive en pædagogisk bog til hunde :mrgreen:

 

Et lille uddrag:

 

Tillykke med din nye ejer. Jeg håber du har læst min foregående bog om udvælgning af mennesket, har du fulgt eksemplerne, vil fremtiden blive meget lettere, da du gerne skulle være endt med en som du kan forme og præge nøjagtigt efter dine behov.

 

....

 

Mennesker vil gerne tro at de er meget komplekse, men i virkeligheden er de ret så ligetil. Der er dog nogle spilleregler du bør overholde, for at få jeres forhold til at forløbe så gnidningsfrit som muligt.

 

....

 

Når du er gået i gang med at spise de ting som du ikke føler hører sig til i hjemmet, skal du altid gøre det i forbindelse med noget dit menneske kan tolke som en form for angst.

Det vil være direkte dumt at spise de grimme fodlister, hvis morgenen er forløbet godt og du har fået dit menneske til at gøre som du ønsker.

Brug hellere din dekorative sans til at straffe dem samtidigt - har mennesket stået med det klassiske forvredne ansigt (deres ord er skæld ud) så vil de være meget nemmere at påvirke til godbidder og nyt legetøj, hvis du vælger at ommøblere i timerne derefter.

Hvorimod de sikkert fluks vil drage til den såkaldte adfærdsbehandler (det menneske som altid snakker meget højt og skingert og ikke laver andet end at smaske, slikke sig om munden etc) hvis du vælger ommøblering efter en, i menneskets øjne, lykkelig morgen.

 

.....

 

Når mennesket siger du ikke må være i sengen, er det fordi de føler sig meget udsatte om natten, i dyb søvn. Hvilket de jo også er - og dét er tegn på at det du gør virker, men det er også vigtigt at du ikke overdriver successen. Mennesket tager ofte ulogiske og drastiske beslutninger, hvilket kan medføre flytning til en ny flok mennesker, hvor du så skal starte helt forfra.

Derfor kan jeg ikke understrege nok, at tålmodighed er en dyd! Du skal nok få det som du vil have det, men du må følge dit menneskes fart, så den ikke opdager det.

Gør du det, vil du ende som kongen af hjemmet. Og alle som træder ind i dit hjem, vil vide det.

 

....

 

Den har vist alle muligheder for at blive en bestseller blandt hunde, hvis bare det ikke var for et enkelt lille minus...

 

Hunde er oftest elendige til at bestille varer på nettet. Det går simpelthen fuldstændig i kage for dem ved selv de simpleste bestillinger. Poterne rammer 'fortryd' i stedet for 'ok', de kan ikke stave til deres egne navne og adresser, kan ikke huske numre på Dankort, ja ofte kan de ikke engang finde ud af at komme ind på selve hjemmesiderne :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Den har vist alle muligheder for at blive en bestseller blandt hunde, hvis bare det ikke var for et enkelt lille minus...

 

Hunde er oftest elendige til at bestille varer på nettet. Det går simpelthen fuldstændig i kage for dem ved selv de simpleste bestillinger. Poterne rammer 'fortryd' i stedet for 'ok', de kan ikke stave til deres egne navne og adresser, kan ikke huske numre på Dankort, ja ofte kan de ikke engang finde ud af at komme ind på selve hjemmesiderne :roll:

 

Utroligt at de kan overtage verdensherredømmet når de ikke engang kan komme på nettet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Frygt ej - jeg er gået i gang med at skrive en pædagogisk bog til hunde :mrgreen:

 

Et lille uddrag:

 

Tillykke med din nye ejer. Jeg håber du har læst min foregående bog om udvælgning af mennesket, har du fulgt eksemplerne, vil fremtiden blive meget lettere, da du gerne skulle være endt med en som du kan forme og præge nøjagtigt efter dine behov.

 

....

 

Mennesker vil gerne tro at de er meget komplekse, men i virkeligheden er de ret så ligetil. Der er dog nogle spilleregler du bør overholde, for at få jeres forhold til at forløbe så gnidningsfrit som muligt.

 

....

 

Når du er gået i gang med at spise de ting som du ikke føler hører sig til i hjemmet, skal du altid gøre det i forbindelse med noget dit menneske kan tolke som en form for angst.

Det vil være direkte dumt at spise de grimme fodlister, hvis morgenen er forløbet godt og du har fået dit menneske til at gøre som du ønsker.

Brug hellere din dekorative sans til at straffe dem samtidigt - har mennesket stået med det klassiske forvredne ansigt (deres ord er skæld ud) så vil de være meget nemmere at påvirke til godbidder og nyt legetøj, hvis du vælger at ommøblere i timerne derefter.

Hvorimod de sikkert fluks vil drage til den såkaldte adfærdsbehandler (det menneske som altid snakker meget højt og skingert og ikke laver andet end at smaske, slikke sig om munden etc) hvis du vælger ommøblering efter en, i menneskets øjne, lykkelig morgen.

 

.....

 

Når mennesket siger du ikke må være i sengen, er det fordi de føler sig meget udsatte om natten, i dyb søvn. Hvilket de jo også er - og dét er tegn på at det du gør virker, men det er også vigtigt at du ikke overdriver successen. Mennesket tager ofte ulogiske og drastiske beslutninger, hvilket kan medføre flytning til en ny flok mennesker, hvor du så skal starte helt forfra.

Derfor kan jeg ikke understrege nok, at tålmodighed er en dyd! Du skal nok få det som du vil have det, men du må følge dit menneskes fart, så den ikke opdager det.

Gør du det, vil du ende som kongen af hjemmet. Og alle som træder ind i dit hjem, vil vide det.

 

....

 

 

:klap2: :klap2:

 

NU fostår jeg det hele :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahah det bliver sjovt det her! Manden vil også være med :mrgreen:

 

Tegn på, at din hund prøver at få mere magt:

 

1. Din hund går, når I er ude på tur, forrest, både når den er løs og i snor

Der er vi vist lidt uenige - jeg siger nææh, manden siger ofte (tror det kommer an på hvad der er foran os)

 

2. Den er "jaloux" når familiemedlemmer beskæftiger sig med hinanden

Hehe der er vi så også uenige. Jeg tror han prøver at redde os :oops:

3. Den tager selv - og meget insisterende - initiativ til leg.

Ja den gør, gør den, også når vi er for kedelige

 

4. Den fortæller selv, når den vil ud. (gør, henter snoren på tidspunkter, hvor I normalt ikke går tur)

Ja! Der er lyd på når man skal sk*de

 

5. Den kræver foder, på tidspunkter, hvor den ikke plejer at få foder eventuelt ved at stå og gø ved siden af madskålen/kradse på køleskabet

Der er altid mad, så det ved vi ikke

 

6. Når I er ude på tur, så læser hunden ikke dig, for at finde ud af, hvor I skal hen, men "foreslår" selv retning

Ahh, han er meget god til lige at kigge op

 

7. Den er blevet "døv", når du giver den ordrer medmindre, du har godbider at lokke med eller den udfører kun meget nølende din ordre, og først efter flere gentagelser.

Øh det bruger vi vist stadig for mange godbidder til at vide

 

8. Den nægter at flytte sig, når du beder den om det.

Nej (pyyh)

 

9. Den accepterer ikke, at den ikke må være i møblerne - heller ikke bare ét møbel.

Jo. Men så betyder det, at det møbel er et toilet.

 

10. Den læser dig, og hvis den kan se, at nu sætter du dig snart i en bestemt stol, så skynder den sig at hoppe op i samme stol og nægter at flytte sig.

Nej

 

11. Den vil selv bestemme, hvornår en leg skal stoppe, hvorfor den ikke accepterer et "STOP".

Njah, det synes vi ikke rigtigt

 

12. Når du børster den, så vil den selv bestemme, hvornår den er børstet nok

Jo, det er vist rigtigt. Også hvornår det er tid til at spise kammen.

 

13. Det er en kamp, at klippe dens negle og ordne dens ører, og du har lyst til at uddelegere denne opgave til dyrlægen.

Nej, ikke så længe der er gode sager under snuden

 

14. Den har det med altid at gå i vejen. Hvis du skal ligge rent sengetøj på, og den kan se sit snit til at hoppe op i sengen og forhindre dig i dit forehavende, så gør den det.

Ja sengetøj er sjovt!

 

15. Den tager fat om hånden/armen/benet med munden, når I leger.

Ja, dét må man vist sige

 

16. Den ridder/bestiger/udfører parringsbevægelser på familiemedlemmerne.

Ikke endnu!

 

17. Familiemedlemmerne kan ikke tage kødben fra den uden den knurrer ildevarslende, og den accepterer ikke, at et familiemedlem nærmer sig dens fulde madskål.

Slet ikke, han er helt ligeglad. Spiser helst rå kødben hvis der er en hånd i den anden ende.

 

18. Den viser alle tegn på afstand, hvis den ligger i sin kurv og et familiemedlem går hen (=tager initiativ) og vil nusse den. Den knurrer måske og kan finde på at snappe. Den vil selv tage initiativ til kontakt.

Aldrig

 

19. Den snapper efter dig, når du fysisk prøver at flytte den stædige hund fra en stol e.lign.

Næh

 

20. Den kan finde på at gø eller knurre helt umotiveret, blot for at bestemme.

:lol: Ja han gør rimelig meget, også når noget ikke lige passer herren

 

21. Når I er ude at gå, og du møder en, du kender og I står og snakker, så begynder hunden at gø.

Ikke særlig tit, kun hvis han viiiirkelig gerne vil videre i programmet

 

P.S. En hund der har smerter, kan pludselig begynde at opføre sig, som i mange af ovenstående punkter. Er du i tvivl om din hund er i gang med at tiltuske sig magt eller om den har smerte, så søg straks dyrlæge.

 

Konklusion: vi er vist også på den.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Den har vist alle muligheder for at blive en bestseller blandt hunde, hvis bare det ikke var for et enkelt lille minus...

 

Hunde er oftest elendige til at bestille varer på nettet. Det går simpelthen fuldstændig i kage for dem ved selv de simpleste bestillinger. Poterne rammer 'fortryd' i stedet for 'ok', de kan ikke stave til deres egne navne og adresser, kan ikke huske numre på Dankort, ja ofte kan de ikke engang finde ud af at komme ind på selve hjemmesiderne :roll:

 

Hehe ja, de er lidt klumsede... men bogen sælges i buske rundt omkring, den er jo ikke til nysgerrige mennesker :blink: Nu ved du hvor 100 kroner lappen blev af.... :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

17. Familiemedlemmerne kan ikke tage kødben fra den uden den knurrer ildevarslende, og den accepterer ikke, at et familiemedlem nærmer sig dens fulde madskål.

Slet ikke, han er helt ligeglad. Spiser helst rå kødben hvis der er en hånd i den anden ende.

 

 

Ok, det blev så måske en anelse for dominant selv til mig :shock:

 

 

:blink::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...