Hop til indhold

flertalsbetegnelsen for Löwchen


Oskar-løwen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Löwchens. Og hiiiiit med billeder af din nye løve. :mrgreen:

 

Jamen jeg har ingen billeder, for hende ynglingsopdrætteren er smuttet på udstilling, uden at jeg har fået vristet billeder ud af hende.

Oskar er oppe i Østervrå nu, for at løbe noget energi af sig og blive gode venner med sin nye makker. I morgen henter jeg dem begge, og så bliver der taget billeder :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg har ingen billeder, for hende ynglingsopdrætteren er smuttet på udstilling, uden at jeg har fået vristet billeder ud af hende.

Oskar er oppe i Østervrå nu, for at løbe noget energi af sig og blive gode venner med sin nye makker. I morgen henter jeg dem begge, og så bliver der taget billeder :lol:

 

Wee, det glæder jeg mig til! :ivrig:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det var egentlig også mit bud

- i hvert fald bedre end "flere Löwchener" :lol:

 

Hæ hæ, ja det ville unægtelig lyde lidt akavet. Löwchen er vel tysk og derfor føler jeg heller ikke for et s i enden. Det virker som tysk med en engelsk pluralis...MEN det her er bare, hvad jeg forestiller mig og absolut ikke andet. Jeg har ikke det fjerneste belæg for det her :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hæ hæ, ja det ville unægtelig lyde lidt akavet. Löwchen er vel tysk og derfor føler jeg heller ikke for et s i enden. Det virker som tysk med en engelsk pluralis...MEN det her er bare, hvad jeg forestiller mig og absolut ikke andet. Jeg har ikke det fjerneste belæg for det her :-D

 

ja, jeg er heller ikke meget for det s - men jeg synes omvendt også, at der mangler noget, når man siger flere Löwchen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja franske gener, men hvorfor har de så fået et tysk navn - jeg kan ikke finde ud af hverken det ene eller andet sprog :lol:

jeg kan ikke udtale det der kommer efter petit - og jeg kan ikke finde ud af tysk flertal....ikke nemt:lol:

 

petit sjæn lii-ån (tror jeg)

 

Racen er fransk ... men mon ikke den har været ved og uddø og så er blevet samlet op af en eller anden tysk adelsfrue (det plejer at være sådan nogen der har tid til den slags) som satte avlen på de få tilbageværende eksemplarer i system ... og derfor har den fået et tysk navn ... Löwchen betyder jo lille løve ... det franske navn betyder lille hund løve ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...