Hop til indhold

flertalsbetegnelsen for Löwchen


Oskar-løwen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nu er jeg hjemme med to stk løver. :-D

Oskar har rigtig hygget sig i løveland.

Luffe render lige nu rundt og snuser til alt.... Han er godt nok en fantastisk hund:-D

Vi har lige været ude at gå en lang tur.... Det var ikke så svært, som jeg frygtede at gå med to hunde i snor. Men det skyldes nok også, at Luffe jo går rigtig fint (det kan man ikke helt sige om Oskar:oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg hjemme med to stk løver. :-D

Oskar har rigtig hygget sig i løveland.

Luffe render lige nu rundt og snuser til alt.... Han er godt nok en fantastisk hund:-D

Vi har lige været ude at gå en lang tur.... Det var ikke så svært, som jeg frygtede at gå med to hunde i snor. Men det skyldes nok også, at Luffe jo går rigtig fint (det kan man ikke helt sige om Oskar:oops:)

 

Hvor er det dejligt at høre :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg hjemme med to stk løver. :-D

Oskar har rigtig hygget sig i løveland.

Luffe render lige nu rundt og snuser til alt.... Han er godt nok en fantastisk hund:-D

Vi har lige været ude at gå en lang tur.... Det var ikke så svært, som jeg frygtede at gå med to hunde i snor. Men det skyldes nok også, at Luffe jo går rigtig fint (det kan man ikke helt sige om Oskar:oops:)

 

Hvor fint! :klap: Og du har allerede taget billeder, kan jeg se i din signatur. Skal vi ikke se nogle af dem? :engel:

 

Hvordan kommer de to drenge ud af det sammen? :-)

 

 

 

 

Hyyyyl, jeg vil have solgt min lejlighed NU, så jeg snart kan få Shabi hjem. :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor fint! :klap: Og du har allerede taget billeder, kan jeg se i din signatur. Skal vi ikke se nogle af dem? :engel:

 

Hvordan kommer de to drenge ud af det sammen? :-)

 

 

 

 

Hyyyyl, jeg vil have solgt min lejlighed NU, så jeg snart kan få Shabi hjem. :megaked:

 

Jeg har lavet en tråd med billeder + et album

 

Ja, det er bare med at komme af med den lejlighed, for jeg kan allerede nu sige, at det er fantastisk med to hunde. Det er SÅ hyggeligt, og jeg er sikker på, at de vil få rigtig meget glæde af hinanden :5up:

Du må have en løve til Tyson meget snart :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Maintenant je suis à la maison avec des lions deux paragraphes. :-D

Oskar vient hygget dans le pays de lion.

Luffe tournent maintenant autour et tout ce sniff .... Il est en effet un chien formidable:-D

Nous venons de sortir pour faire un pied de long .... Il n'a pas été aussi difficile que je craignais de marcher avec deux chiens en laisse. Mais c'est sans doute aussi en raison de Luffe allons vraiment très bien (il ne peut pas dire tout à fait sur Oscar:oops:) [/ QUOTE]

 

Bienvenue à encore un autre petit lion. :-D

 

:confused::confused::confused:

Forstår kun ordet Luffe :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Maintenant je suis à la maison avec des lions deux paragraphes. :-D

Oskar vient hygget dans le pays de lion.

Luffe tournent maintenant autour et tout ce sniff .... Il est en effet un chien formidable:-D

Nous venons de sortir pour faire un pied de long .... Il n'a pas été aussi difficile que je craignais de marcher avec deux chiens en laisse. Mais c'est sans doute aussi en raison de Luffe allons vraiment très bien (il ne peut pas dire tout à fait sur Oscar:oops:) [/ QUOTE]

 

Bienvenue à encore un autre petit lion. :-D

 

Hehe - de forskellige smiley leder mig alligevel lidt på sporet :5up::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg er altså matematisk - og IKKE sproglig student....:lol:

Selv det nordiske havde jeg svært ved at oversætte og var faktisk ikke sikker, så jeg måtte lige en tur igennem google-oversæt :oops::mrgreen:

- men jeg havde forstået/gættet rigtigt :5up:

 

Jeg skulle aldrig have citeret, så havde du ikke gættet det. :mrgreen::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...
Gæst RaptusRex

Flertalsbetegnelsen for Löwchen var vist det oprindelige emne her

Jeg vil tro det hedder: En Löwchen flere Löwchen og Alle Löwchen :slem:

Ja altså bare lige for at afslutte der' hvor det hele startede

 

Altså en Löwchen løb sammen med to andre Löwchen og alle de

Löwchen hyggede sig gevaldigt sammen.ja en hel lille Löwchen flok.

 

En Löwchen er en Löwchen uanset om der er 1 - 10 eller 100 :damn:

 

Ganske Uretfærdigt i betragtning af de hver og en' er et selvstændigt og ganske Unikt lille væsen. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke lade være med at kommentere på det, som freudika skrev med den tyske adelsdame, for det er godt nok tæt på jackpot.

 

Sakset fra Index lions of denmark (tak til Janni, der altid har svaret :lol: )

 

 

I starten af 1900-tallet forsvandt interessen pludselig fra Löwchen. Før første verdenskrig var der stadig en del Löwchen på udstillinger i Belgien.

Under tyskernes besættelse blev mange hunde dræbt. Enten af deres ejere, som en sidste kærlig gestus. Eller af besættelsesmagten, når de små

hunde forsøgte at passe på deres hjem.

Nogle mennesker, blandt andet en kennel i Bruxelles, slap deres hunde løs i gaderne. De håbede at hundene så ville overleve.

3 af disse hunde blev siden indfanget af Madame Bennert, som sammen med sin medhjælper, Dr. Rickert (Kennel Die 3 Löwen), reddede racen

fra at uddø.

Disse 3 hunde, som dannede grundstammen i Kennel Die Drei Löwen, nedstammer alle verdens nutidige Löwchen fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke lade være med at kommentere på det, som freudika skrev med den tyske adelsdame, for det er godt nok tæt på jackpot.

 

Sakset fra Index lions of denmark (tak til Janni, der altid har svaret :lol: )

 

 

I starten af 1900-tallet forsvandt interessen pludselig fra Löwchen. Før første verdenskrig var der stadig en del Löwchen på udstillinger i Belgien.

Under tyskernes besættelse blev mange hunde dræbt. Enten af deres ejere, som en sidste kærlig gestus. Eller af besættelsesmagten, når de små

hunde forsøgte at passe på deres hjem.

Nogle mennesker, blandt andet en kennel i Bruxelles, slap deres hunde løs i gaderne. De håbede at hundene så ville overleve.

3 af disse hunde blev siden indfanget af Madame Bennert, som sammen med sin medhjælper, Dr. Rickert (Kennel Die 3 Löwen), reddede racen

fra at uddø.

Disse 3 hunde, som dannede grundstammen i Kennel Die Drei Löwen, nedstammer alle verdens nutidige Löwchen fra.

 

Gud, hvordan kan det lade sig gøre?! Er de ikke ekstremt indlavede så? Troede slet ikke det kunne lade sig gøre at starte en race med SÅ få individer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gud, hvordan kan det lade sig gøre?! Er de ikke ekstremt indlavede så? Troede slet ikke det kunne lade sig gøre at starte en race med SÅ få individer...

 

Jeg er ret sikker på, at man har blandet andet i, uanset man ikke er meget for at indrømme det. Det skal også siges, at der er flere versioner af historien ud fra hvad jeg kan læse mig frem til på nettet, men det ender altid i ca. det samme med 3 individer.

 

Tænker man har blandet pudel, malteser og havaneser... måske flere... i. Det var jo dette, som var grundstammen da racen blev "skabt". Uanset så er det nok lidt speget hvad der er foregået, og de færreste vil stå ved at have blandet noget ind...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...