Hop til indhold

HØJRE- OG VENSTRESIDIG HALELOGREN


Gæst Priceman
 Share

Recommended Posts

Gæst Priceman

Hanne Hjelmer Jørgensen skriver på sin hjemmeside:

 

 

 

...at hunde logrer til højre , når de ser noget, de gerne vil hen til, og at de logrer til venstre, når de ser noget, de gerne vil væk fra.

 

OG

 

.. Når hundene blev præsenteret for deres ejer, udviste de en tilbøjelighed til at logre til højre. Det samme var tilfældet, når de blev præsenteret for en ukendt person. Når de blev præsenteret for en kat, viste de ganske vist reduceret halelogren, men der var stadigvæk tilbøjelighed til at logre til højre. Men når hundene ikke blev præsenteret for en stimulus og blev præsenteret for den dominante, fremmede hund, viste de tilbøjelighed til at logre til venstre......

 

I kan læse hele artiklen her:

http://www.123hjemmeside.dk/fjeldhund/5324728

 

Jeg vil prøve at holde øje med mine hunde. Men har i nogen observationer der kan be eller af kræfte disse observationer???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
hvis man står bag ved Karla når hun vil hen og hilse på en elsket person, så smider hun bagparten mod højre og logrer mod højre... hun kommer til at ligne et lille komma :lun:

 

Den med bagparten og logren til samme side har jeg observeret.

 

Jeg har aldrig nogensinde set mine eller andres hunde logre til den ene eller den anden side afhængig af hvem/hvad de mødte.

 

Det har været oppe tidligere og jeg har holdt øje fra da jeg læste om det første gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...