Hop til indhold

Dejligt!!!


Gæst freya3010
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather
Næææhhh...

 

 

Debatforum.....

 

 

 

:mrgreen:

 

 

Jeg vidste den ville komme..:mrgreen:...faktisk havde jeg trykket "rediger" og skrevet noget i stil med "jeg er klar over at dette er et debatforum med plads til forskellige holdninger og hvor alle kan ytre sig frit, men jeg tror ikke formålet med tråden var at starte en debat"....

 

men så tænkte jeg: Narh, jeg skal ikke lyde så fandens gammelklog når jeg er så ung...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes jeg engang læste at dalmatineren stod som nr.1 på pladsen som den farligste hund pga. alle de tilfælde der har bidt mennesker.

 

Hvorfor er der ikke noget forbud på vej mod den?? :hmm:

Er det kun hunde der angriber andre hunde og dyr der er farlige??

 

Undrer mig bare lige over hvorfor dyr blir sat over mennesker i sådan en situation :hmm:

 

Faktisk er der hunde her oppe i området der ikke må lege med Tacco fordi ejerne har hørt at dalmatineren er aggresiv.

 

Dengang filmen 101 dalmatineren havde sin storhedstid i Danmark fik alle børnefamilier med respekt for selv vist en dalmatiner. Når Danmark så var fyldt med understimulerede dalmatinere, fordi det kom bag på mor og far at sådan en skulle luftes, så resulterede det i at racen blev kendt som aggresiv. Tror nu ikke at dalmatineren er specielt aggresiv men kan sagtens forestille mig Tacco ville brænde sammen over at ligge i en krog hele døgnet undtaget når ungerne ville rykke ham i ørerne :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke kun amstaffs også det der ligner :blink:

I starten dømte jeg også fra hund til hund, men da den "søde" lille amstaff i hundeskoven som Dumle så ofte havde leget med så angreb Dumle's legekammerat på 12år helt uden grund fik det en ende. Da alle de andre "søde" amstaffs så også enten var gået på den ene eller den anden og ejerne stadig ikke blev mere forsigtige blev jeg det.

Da jeg så fortsat prøvede kun at lade Dumle hilse når de var i snor og dette bare resulterede i nogle meget dårlige konfrontationer med racen besluttede vi at amstaffs og det der ligner er no go her.

I dag er vi faktisk gået så langt som til at hundeskove er noget vi holder os fra, Dumle hilser ikke på andre hunde i snor og vi holder os til hundevenner vi kender da det jo ikke kun er amstaffs vi har dårlige erfaringer med, men må ærligt indrømme at størstedelen er.

 

 

Jamen så gør du jo ligesom jeg og sømmer ud fra dine erfaringer med racen :blink:

 

 

Jamen vi kender også en golden som Dumle ikke må lege med og en golden som han må, men nu har vi heller ikke haft overvejende dårlige oplevelser med goldens.

 

Kan godt se det fra din side og har helt respekt for jeres valg og nu er Dumle jo også lidt mindre end Taccoog måske også lidt nemmere at skræmme :-D

 

At hilse i snor kan også tit skade mere end det gavner :???:

 

Men stadig syntes jeg det er en skam at fornuftige Amstaff ejere ikke kan finde gode legekammerater til deres hund, "bare" fordi nogle ikke så fornuftige ejere har giver racen et dårligt ry.

 

P.S jeg tror ikke på begrebet "at angribe uden grund" :-) Jeg er sikker på at der i hundens hoved er en grund selv om vi måske ikke kan se den :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Faktisk er der hunde her oppe i området der ikke må lege med Tacco fordi ejerne har hørt at dalmatineren er aggresiv.

 

Dengang filmen 101 dalmatineren havde sin storhedstid i Danmark fik alle børnefamilier med respekt for selv vist en dalmatiner. Når Danmark så var fyldt med understimulerede dalmatinere, fordi det kom bag på mor og far at sådan en skulle luftes, så resulterede det i at racen blev kendt som aggresiv. Tror nu ikke at dalmatineren er specielt aggresiv men kan sagtens forestille mig Tacco ville brænde sammen over at ligge i en krog hele døgnet undtaget når ungerne ville rykke ham i ørerne :???:

 

Synes også det var mærkeligt den gang jeg læste det, men har alligevel haft en form for respekt for racen siden dengang :oops:

 

Så det her scenarie for mig, fra 101 dalmatinere hvor Pongo og Perle kommer for at redde hvalpene og jesper og harry kalder dem et par gale hyæner :engel: med blottet tandkød, knurrende og bidende :mrgreen:

 

Men sys nu de er skønne alligevel :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt se det fra din side og har helt respekt for jeres valg og nu er Dumle jo også lidt mindre end Taccoog måske også lidt nemmere at skræmme :-D

 

At hilse i snor kan også tit skade mere end det gavner :???:

 

Men stadig syntes jeg det er en skam at fornuftige Amstaff ejere ikke kan finde gode legekammerater til deres hund, "bare" fordi nogle ikke så fornuftige ejere har giver racen et dårligt ry.

 

P.S jeg tror ikke på begrebet "at angribe uden grund" :-) Jeg er sikker på at der i hundens hoved er en grund selv om vi måske ikke kan se den :-)

Tak :blink:

 

Jeg syntes nu ikke der er meget grund til at angribe en 12år gammel tæve der bare går og snuser rundt for sig selv :(

 

Jamen de fornuftige amstaff ejere finder efter min mening som regel de gode legekammerater selv og lader hundene lege hvor der ikke komme fremmede hunde.

Hvis jeg nu mødte en amstaff ejer på en træningsplads eller flere gange på gåturene som sagde pænt goddag, trak over i siden som jeg også gør med min hund så vi nemt og roligt kunne passere hinanden, ikke forsøgte at forklarer for mig hvor sød hunden var... o.l. og hvis jeg så efter mange gange med dette kunne fornemme på hundene at de udelukkende havde positiv interesse for hinanden... Så kunne jeg måske finde på at spørge ind til hunden... hvis jeg så fandt at det var en fornuftig amstaff ejer kunne jeg måske foreslå at gå tur med hundene i snor sammen... og hvis så dette viste sig at være en success så kunne jeg måske... MÅSKE lade Dumle løbe løs og lege med den på indhegnet neutral grnd uden fremmede hunde.

Så chancen er der da :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Der er heller ingen grund til at alle skal kunne sammen...hehe...så folk må for min skyld hellere end gerne skifte fortov, have hundeskovene for dem selv og allerhelst have snor på deres kræ når de går nogen steder...:-D..

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt se det fra din side og har helt respekt for jeres valg og nu er Dumle jo også lidt mindre end Taccoog måske også lidt nemmere at skræmme :-D

 

At hilse i snor kan også tit skade mere end det gavner :???:

 

Men stadig syntes jeg det er en skam at fornuftige Amstaff ejere ikke kan finde gode legekammerater til deres hund, "bare" fordi nogle ikke så fornuftige ejere har giver racen et dårligt ry.

 

P.S jeg tror ikke på begrebet "at angribe uden grund" :-)Jeg er sikker på at der i hundens hoved er en grund selv om vi måske ikke kan se den :-)

Tror nu ikke at det har noget at gøre med hvor nemt en hund bliver skræmt men mere med det jeg har markeret med rødt. Kamphunde reagerer ofte meget hurtigt på ting som provokerer dem og så når ingen (heller ikke forsigtige hunde) at reagere på deres advarselssignaler. Det er ihvertfald grunden til at jeg undgår dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...