Hop til indhold

Schæfer i krigstjeneste


Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg så lige kort på en hjemmeside, at under 2. verdenskrig der var schæferen meget brugt. Men brugte den f.eks. til at opsporer miner, give besked fra en enhed til en anden, og til at sonderer området og advarer i mod fjender i området.

 

Så vidt jeg kunne læse, så indrog man næsten alle hunde til militæret, men schæferen var enten den der var flest af, eller den der var bedst, det var ihvertfald den der blev mest brugt.

 

Jeg har prøvet at google "schæfer krig", men jeg har ikke kunne finde så meget om emnet. Er der nogen af jer der kender nogle gode hjemmesider, hvor jeg kan læse lidt mere om hunde der deltog i krige, og hvad de rent faktisk lavede i disse krige?

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo klassikeren: Sergeant Stubby - http://www.examiner.com/x-3791-Pet-Life-Examiner~y2009m8d14-Sergeant-Stubby-Pit-Bull-and-decorated-canine-war-hero

- godt nok ikke en schæfer, men i hvert fald krigshund.

 

Sikke dog en dejlig historie, jeg fik helt tårer i øjnene da de skulle prøve at redde den, som tak for at den havde reddet dem så mange gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Tak, her er der vist nok læsning til at jeg kan få resten af søndagen til at gå :5up:

 

Jeg vidste slet ikke at hunde var blevet brugt så meget i krig, som de åbenbart er, så det bliver rigtig spændende læsning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, her er der vist nok læsning til at jeg kan få resten af søndagen til at gå :5up:

 

Jeg vidste slet ikke at hunde var blevet brugt så meget i krig, som de åbenbart er, så det bliver rigtig spændende læsning.

du kan jo tjekke hvilke hunde romerne brugte i tidernes morgen :blink:

 

forresten søgte på google med "second world war dogs"

Link til indlæg
Del på andre sites

du kan jo tjekke hvilke hunde romerne brugte i tidernes morgen :blink:

 

forresten søgte på google med "second world war dogs"

 

Det er nu undersøgt, og de brugte hunde af typen Mastiff, og de blev sågar iført rustning og pigge, og så blev de ellers sendt ind på slagmarken :shock:

 

I nyere krigsførsel bliver hundene ikke sendt direkte ind i kampen, idet at de ikke har en chance imod moderne våben, og de bliver derfor i stedet brugt til minesøgning, vagthunde og lignende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg læste dog lige dette:

 

Contemporary dogs in military roles are also often referred to as police dogs, or in the United States as a Military Working Dog (MWD), or K-9. Their roles are nearly as varied as their ancient cousins, though they tend to be more rarely used in front-line formations.

 

Betyder det at der stadig bruges hunde til angribe mennesker i nutidens krige?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Dogs_in_warfare

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Jeg læste dog lige dette:

 

Contemporary dogs in military roles are also often referred to as police dogs, or in the United States as a Military Working Dog (MWD), or K-9. Their roles are nearly as varied as their ancient cousins, though they tend to be more rarely used in front-line formations.

 

Betyder det at der stadig bruges hunde til angribe mennesker i nutidens krige?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Dogs_in_warfare

 

Hunde i militæret bliver trænet til angreb på personer og Jægersoldaterne træner i at ligge fælder for hundene :-)

Visse steder bliver nogle specialsoldater udstyret med med hund til personlig beskyttelse.. Dem skal man ikke mess'e med ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg læste dog lige dette:

 

Contemporary dogs in military roles are also often referred to as police dogs, or in the United States as a Military Working Dog (MWD), or K-9. Their roles are nearly as varied as their ancient cousins, though they tend to be more rarely used in front-line formations.

 

Betyder det at der stadig bruges hunde til angribe mennesker i nutidens krige?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Dogs_in_warfare

 

Prøv at se her

 

http://www.olive-drab.com/od_wardogs_today.php

 

Er jeg den eneste, der nogengange tænker på, om de hunde i virkeligheden ikke er med for at være.... hunde? Ved de kan en masse ting, men virkningen af et par store brune hundeøjne og et blødt øre at nulre, skal man nok ikke undervurdere :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg læste dog lige dette:

 

Contemporary dogs in military roles are also often referred to as police dogs, or in the United States as a Military Working Dog (MWD), or K-9. Their roles are nearly as varied as their ancient cousins, though they tend to be more rarely used in front-line formations.

 

Betyder det at der stadig bruges hunde til angribe mennesker i nutidens krige?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Dogs_in_warfare

 

nej, jeg tror nærmere vi her taler om front-line formations i politiarbejde... men jeg ved det ikke... der bliver de da af og til brugt... jeg kan ikke forestille mig, at de er i kamp i krig... krig er jo ikke længere noget med at mødes på en mark og stille op i to lige rækker og så vælte hen imod hinanden....

Link til indlæg
Del på andre sites

nej, jeg tror nærmere vi her taler om front-line formations i politiarbejde... men jeg ved det ikke... der bliver de da af og til brugt... jeg kan ikke forestille mig, at de er i kamp i krig... krig er jo ikke længere noget med at mødes på en mark og stille op i to lige rækker og så vælte hen imod hinanden....

 

Som jeg kan læse det bliver de primært brugt i vagtfunktioner, til bjerg (guerilla-like)kampe og til at søge f.eks. sprængstoffer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde i militæret bliver trænet til angreb på personer og Jægersoldaterne træner i at ligge fælder for hundene :-)

Visse steder bliver nogle specialsoldater udstyret med med hund til personlig beskyttelse.. Dem skal man ikke mess'e med ;-)

Så engang nogle optagelser af fremmedlegionens malinois'er Fuuuuuuuck nogle hårde k¢tere! :shock: De sendte ofte deres egne handlers på hospitalet :lol: Så er det at hundetræning begynder at blive sjovt! :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...