Hop til indhold

Hvor er det bare sygt


Lonny
 Share

Recommended Posts

Ps. Den lille hund måtte en tur til dyrlægen, men har det efter omstændighederne godt, Ambull'en er selvsagt død...

 

Jeg sidder så og tænker på i hvilken tilstand den lille hund havde været, hvis ambullen ikke var blevet stoppet.

 

Det er ikke til at vide, eftersom vi ikke har været der. Men at blive fortørnet over at folk griber ind (jeg vil ikke nødvendigvis kalde det selvtægt) det forstår jeg ikke. Ville du ikke selv blive glad over at en handlekraftig person greb ind hvis det var din hund der var blevet angrebet?.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 156
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst mariannaa
Først vil jeg lige advare om at der er nogle grumme billeder i artiklen :cry:

 

En Ambull er åbenbart hoppet ud af et vindue og har bidt en mindre hund, det har fået en af de omkringstående til at skære halsen over på Ambull'en...

 

http://www.folketidende.dk/kamphund-blev-draebt

 

Det er ikke for at diskuterer for eller imod kamphunde at jeg bringer det her indlæg, men fordi at jeg er dybt rystet over hvor voldsomme folk kan være...

Jeg kan godt forstå at man forsvarer sin hund der bliver angrebet, og jeg kender ikke historien, hverken den der gik forud eller hele historien der ligger bag artiklen.

 

Men at man kan reagerer så voldsomt, det ryster mig altså...

 

Ps. Den lille hund måtte en tur til dyrlægen, men har det efter omstændighederne godt, Ambull'en er selvsagt død...

Jeg har ikke læst artiklen, kan ikke tåle at se sådanne billeder, så mit svar er ud fra det du her fortæller.

 

Var det min hund som var i gabet på den omtalte hund, og havde jeg en kniv, så havde jeg gjort præcis det samme. Jeg er parat til at gøre hvad som helst hvis min lille hunds liv er i fare.

 

Er jeg så et dårligt menneske? Nej, det mener jeg bestemt ikke - jeg er der i mod et menneske som ikke vil finde mig at at min hund skal lade livet pga. en anden hund, og det bliver over mit lig at det kommer til at ske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Først og fremmest: Lonny vil du ikke være sød at linke til alle de der ekstraoplysninger du er i besiddelse af, for de står da ikke i noget af det der er linket til her? :confused:

 

Dernæst så ville jeg være dybt taknemmelig, hvis nogen var handlekraftige og greb ind, hvis det var Noomi som blev overfaldet af en kamphund!!! Og havde de en kniv med og skar halsen over på den når de andre tiltag ikke virkede, ja så ville det altså ikke være noget jeg ville ligge søvnløs over om natten (det er så nok lidt løgn, for så voldsom en oplevelse glemmer man ikke bare fra det ene øjeblik til det andet, men det ville være uden en snert af dårlig samvittighed i hvert fald!).

 

Som jeg læser de artikler der er linket til, så er det (muligvis) hunde der har været problemer med før, et eller andet har der jo nok været, hvis han har været anmeldt for ikke at have styr på sine hunde. Så Lonny, der ER jo også den mulighed at de hunde har spredt skræk og rædsel i kvarteret over lang tid, at man har forsøgt at vriste kæberne op med en rive (det er jo nok stangen der har været brugt til formålet) som var i nærheden (og ikke medbragt til et iscenesat drab på en uskyldig kamphund som man jo altså også har skullet have til at angribe en anden hund først for at det ikke så alt for påfaldende ud... :hmm:) og at en tililende tilfældigvis har haft en kniv i lommen og brugt som sidste udvej... Nu skriver du at den anden hund ikke kom særlig meget til skade. Hvor har du det fra? Og hvad skulle de have gjort synes du? Have ventet til den var død før de greb ind???

 

Jeg er bestemt ikke tilhænger af at man render rundt og dolker kamphunde i flæng, men omvendt kan jeg altså heller ikke få specielt ondt i måsen over at "almindelige" hundeejere forsøger at redde deres egen hund, hvis en kamphund render løs rundt og endda uden ejer og angriber andre hunde. Gør det mig til et dårligt menneske? Tja, det må du/I såmænd gerne mene, jeg forstår ikke at det kan forventes at vi andre bare ser til, mens VORES elskede hunde bliver flået til ukendelighed/døde. Hvis man vil have en type hund som en kamphund, så følger der et ekstra ansvar med, bl.a. at have hunden i snor eller forsvarligt låst inde i hus eller have.

Havde der været tale om at nogle var brudt ind i en have eller hus og havde slået hunden ihjel eller at kamphunden havde været i snor og den anden løs da overfaldet skete, så ville jeg have råbt med i koret om at det var forrykt og fuldstændig urimeligt. Men det er bare ikke tilfældet her...

 

Jeg kan så overhovedet ikke forstå eller bifalde at ejerens mor skulle have en røvfuld med på vejen. Det er noget forbandet svineri og langt under lavmålet :evil:

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Egentlig kan det vel ikke forbavse nogen, at der er blevet grebet til selvtægt, sørgeligt, men vel næppe overraskende:neutral:

 

Medierne har efterhånden fået skabt så meget angst og bekymring omkring disse kamphunde, at det hele er røget ud på et sidespor, vi forholder os forskelligt til denne angst, men nogen vil før eller siden reagere på denne måde, med selvtægt, på samme måde som at nogle hunde går til modangreb, mens andre flygter, som individer har vi forskellige måder at agere på:-)

 

Jeg bifalder selvfølgelig ikke selvtægt, men at kalde en naturlig menneskelig reaktion for sygt, synes jeg er for meget:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Egentlig kan det vel ikke forbavse nogen, at der er blevet grebet til selvtægt, sørgeligt, men vel næppe overraskende:neutral:

 

Medierne har efterhånden fået skabt så meget angst og bekymring omkring disse kamphunde, at det hele er røget ud på et sidespor, vi forholder os forskelligt til denne angst, men nogen vil før eller siden reagere på denne måde, med selvtægt, på samme måde som at nogle hunde går til modangreb, mens andre flygter, som individer har vi forskellige måder at agere på:-)

 

Jeg bifalder selvfølgelig ikke selvtægt, men at kalde en naturlig menneskelig reaktion for sygt, synes jeg er for meget:-D

 

Mulline, du får sgu karma for dette indlæg selv om jeg ikke er helt enig i det markerede, jeg mener som bekendt ikke at det er mediernes skyld alene :blink: men resten kan jeg kun erklære mig fuldstændig enig i :5up: Jeg ved nu heller ikke om jeg vil kalde det selvtægt, måske nærmere selvforsvar/forsvar af sagesløs, men ellers er jeg enig :mrgreen: (jeg tror ikke at der kommer flere forbehold nu, nu skynder jeg mig at sende og give dig karma i stedet :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg har ikke læst artiklen og vil ikke se billederne.

 

Men jeg har da ofte tænkt på hvad jeg selv ville/kunne gøre hvis Pelle blev overfaldet af en kamphund.

Min konklusion er at hvis jeg kan komme til (og ikke bliver lammet i situationen) vil jeg lægge min line om halsen på overfaldshunden og "kvæle" den til den slipper.

Evt slå den i hovedet med en tung sten...

Om jeg kan gøre det? Aner det ikke! Jeg tror det ikke.

 

Men alene det at tanken er tænkt gør at jeg er et skridt nærmere faktisk at gøre det.

 

Og det er så her filmen knækker for mig ift. våben af forskellig slags, bare det at man har dem på sig viser, at man har tænkt sig tanken og er parat til at bruge våbnet.

Ikke nogen rar tanke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Først og fremmest: Lonny vil du ikke være sød at linke til alle de der ekstraoplysninger du er i besiddelse af, for de står da ikke i noget af det der er linket til her? :confused:

 

Dernæst så ville jeg være dybt taknemmelig, hvis nogen var handlekraftige og greb ind, hvis det var Noomi som blev overfaldet af en kamphund!!! Og havde de en kniv med og skar halsen over på den når de andre tiltag ikke virkede, ja så ville det altså ikke være noget jeg ville ligge søvnløs over om natten (det er så nok lidt løgn, for så voldsom en oplevelse glemmer man ikke bare fra det ene øjeblik til det andet, men det ville være uden en snert af dårlig samvittighed i hvert fald!).

 

Som jeg læser de artikler der er linket til, så er det (muligvis) hunde der har været problemer med før, et eller andet har der jo nok været, hvis han har været anmeldt for ikke at have styr på sine hunde. Så Lonny, der ER jo også den mulighed at de hunde har spredt skræk og rædsel i kvarteret over lang tid, at man har forsøgt at vriste kæberne op med en rive (det er jo nok stangen der har været brugt til formålet) som var i nærheden (og ikke medbragt til et iscenesat drab på en uskyldig kamphund som man jo altså også har skullet have til at angribe en anden hund først for at det ikke så alt for påfaldende ud... :hmm:) og at en tililende tilfældigvis har haft en kniv i lommen og brugt som sidste udvej... Nu skriver du at den anden hund ikke kom særlig meget til skade. Hvor har du det fra? Og hvad skulle de have gjort synes du? Have ventet til den var død før de greb ind???

 

Jeg er bestemt ikke tilhænger af at man render rundt og dolker kamphunde i flæng, men omvendt kan jeg altså heller ikke få specielt ondt i måsen over at "almindelige" hundeejere forsøger at redde deres egen hund, hvis en kamphund render løs rundt og endda uden ejer og angriber andre hunde. Gør det mig til et dårligt menneske? Tja, det må du/I såmænd gerne mene, jeg forstår ikke at det kan forventes at vi andre bare ser til, mens VORES elskede hunde bliver flået til ukendelighed/døde. Hvis man vil have en type hund som en kamphund, så følger der et ekstra ansvar med, bl.a. at have hunden i snor eller forsvarligt låst inde i hus eller have.

Havde der været tale om at nogle var brudt ind i en have eller hus og havde slået hunden ihjel eller at kamphunden havde været i snor og den anden løs da overfaldet skete, så ville jeg have råbt med i koret om at det var forrykt og fuldstændig urimeligt. Men det er bare ikke tilfældet her...

 

Jeg kan så overhovedet ikke forstå eller bifalde at ejerens mor skulle have en røvfuld med på vejen. Det er noget forbandet svineri og langt under lavmålet :evil:

 

Nu er det vel ligemeget om det er en kamphund eller ej hvis den angriber Noomi, eller ville din reaktion være anderledes hvis det var en anden type hund? Jeg forsøgte i første indlæg at understrege at det ikke var for at skabe en debat for eller imod kamphunde, men da du bliver ved med at insisterer på, at hvis en "kamphund" angreb Noomi, så derfor spørgsmålet.

 

I det hele taget tror jeg helt du har misforstået mit/mine indlæg, jeg stiller ikke spørgsmål ved om hundene skulle skilles ad, og som jeg skrev tidligere, så ved jeg heller ikke om den angribende hund skulle have været aflivet. Det der ryster mig, er hvor hurtigt de er skredet ind med meget brutale metoder, den lille hund var endnu ikke kommet alvorligt til skade eller noget, så ingen ved om det var et skinangreb, men alligevel bruger man en rive og en kniv imod hunden.

 

Jeg forstår skam godt at man forsvarer sin hund, men at man er så forberedt (har en kniv med sig) og man er så villig til at bruge den, det ryster mig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke læst artiklen og vil ikke se billederne.

 

Men jeg har da ofte tænkt på hvad jeg selv ville/kunne gøre hvis Pelle blev overfaldet af en kamphund.

Min konklusion er at hvis jeg kan komme til (og ikke bliver lammet i situationen) vil jeg lægge min line om halsen på overfaldshunden og "kvæle" den til den slipper.

Evt slå den i hovedet med en tung sten...

Om jeg kan gøre det? Aner det ikke! Jeg tror det ikke.

 

Men alene det at tanken er tænkt gør at jeg er et skridt nærmere faktisk at gøre det.

 

Og det er så her filmen knækker for mig ift. våben af forskellig slags, bare det at man har dem på sig viser, at man har tænkt sig tanken og er parat til at bruge våbnet.

Ikke nogen rar tanke.

 

Det er også de tanker jeg gør mig, for det første tror jeg ikke at jeg selv ville være i stand til at handle så brutalt som de gør i artiklen, og for det andet så forstår jeg ikke at man render rundt med en kniv, idet at det også for mig signalere at man på forhånd har taget en beslutning om at man er villig til at bruge den...

 

For mig giver det udtryk for en brutalitet som jeg slet ikke kan sætte mig ind i, men jeg kan i denne tråd så læse, at du og jeg åbenbart er ret alene om den holdning, og det ryster mig rent faktisk endnu mere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Først og fremmest: Lonny vil du ikke være sød at linke til alle de der ekstraoplysninger du er i besiddelse af, for de står da ikke i noget af det der er linket til her? :confused:

 

Dernæst så ville jeg være dybt taknemmelig, hvis nogen var handlekraftige og greb ind, hvis det var Noomi som blev overfaldet af en kamphund!!! Og havde de en kniv med og skar halsen over på den når de andre tiltag ikke virkede, ja så ville det altså ikke være noget jeg ville ligge søvnløs over om natten (det er så nok lidt løgn, for så voldsom en oplevelse glemmer man ikke bare fra det ene øjeblik til det andet, men det ville være uden en snert af dårlig samvittighed i hvert fald!).

 

Som jeg læser de artikler der er linket til, så er det (muligvis) hunde der har været problemer med før, et eller andet har der jo nok været, hvis han har været anmeldt for ikke at have styr på sine hunde. Så Lonny, der ER jo også den mulighed at de hunde har spredt skræk og rædsel i kvarteret over lang tid, at man har forsøgt at vriste kæberne op med en rive (det er jo nok stangen der har været brugt til formålet) som var i nærheden (og ikke medbragt til et iscenesat drab på en uskyldig kamphund som man jo altså også har skullet have til at angribe en anden hund først for at det ikke så alt for påfaldende ud... :hmm:) og at en tililende tilfældigvis har haft en kniv i lommen og brugt som sidste udvej... Nu skriver du at den anden hund ikke kom særlig meget til skade. Hvor har du det fra? Og hvad skulle de have gjort synes du? Have ventet til den var død før de greb ind???

 

Jeg er bestemt ikke tilhænger af at man render rundt og dolker kamphunde i flæng, men omvendt kan jeg altså heller ikke få specielt ondt i måsen over at "almindelige" hundeejere forsøger at redde deres egen hund, hvis en kamphund render løs rundt og endda uden ejer og angriber andre hunde. Gør det mig til et dårligt menneske? Tja, det må du/I såmænd gerne mene, jeg forstår ikke at det kan forventes at vi andre bare ser til, mens VORES elskede hunde bliver flået til ukendelighed/døde. Hvis man vil have en type hund som en kamphund, så følger der et ekstra ansvar med, bl.a. at have hunden i snor eller forsvarligt låst inde i hus eller have.

Havde der været tale om at nogle var brudt ind i en have eller hus og havde slået hunden ihjel eller at kamphunden havde været i snor og den anden løs da overfaldet skete, så ville jeg have råbt med i koret om at det var forrykt og fuldstændig urimeligt. Men det er bare ikke tilfældet her...

 

Jeg kan så overhovedet ikke forstå eller bifalde at ejerens mor skulle have en røvfuld med på vejen. Det er noget forbandet svineri og langt under lavmålet :evil:

 

Kan desværre ikke give karma, så du må nøjes med et tak :-)

 

Tak fordi du har skrevet lige hvad jeg mener, så jeg slipper for at gøre det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Egentlig kan det vel ikke forbavse nogen, at der er blevet grebet til selvtægt, sørgeligt, men vel næppe overraskende:neutral:

 

Medierne har efterhånden fået skabt så meget angst og bekymring omkring disse kamphunde, at det hele er røget ud på et sidespor, vi forholder os forskelligt til denne angst, men nogen vil før eller siden reagere på denne måde, med selvtægt, på samme måde som at nogle hunde går til modangreb, mens andre flygter, som individer har vi forskellige måder at agere på:-)

 

Jeg bifalder selvfølgelig ikke selvtægt, men at kalde en naturlig menneskelig reaktion for sygt, synes jeg er for meget:-D

 

Så dybest set så tror du aldrig at det ville være blevet håndteret på samme måde hvis det f.eks. var en schæfer eller en anden stor hund der havde angrebet?

 

Så folk ville ikke have den samme accepterende holdning overfor hvad der er sket, hvis jeg havde gjort det samme overfor en aggressiv labrador blanding der angreb en af mine hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår skam godt at man forsvarer sin hund, men at man er så forberedt (har en kniv med sig) og man er så villig til at bruge den, det ryster mig!

 

Nu bor jeg i et område hvor kamphunde ikke færdes, og folk generelt har deres hunde i snor, så det er ikke på nogle måder aktuelt for mig. Men boede jeg stadig hvor jeg boede tidligere, så ville jeg helt ærligt også anskaffe mig en eller anden form for våben (dog ikke ulovligt) som jeg kunne bruge mod en evt. angribende hund.

 

Stella er blevet ædt af løse amstaff(blandinger) to gange. Var jeg gået alene da, er jeg ikke sikker på hun havde været i live. Jeg er hverken stor eller stærk, jeg har begrænsede handlemuligheder.

Uanset så vil jeg ikke tøve med at dræbe en angribende hund, hvis det betyder at min egen kan overleve!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu bor jeg i et område hvor kamphunde ikke færdes, og folk generelt har deres hunde i snor, så det er ikke på nogle måder aktuelt for mig. Men boede jeg stadig hvor jeg boede tidligere, så ville jeg helt ærligt også anskaffe mig en eller anden form for våben (dog ikke ulovligt) som jeg kunne bruge mod en evt. angribende hund.

 

Stella er blevet ædt af løse amstaff(blandinger) to gange. Var jeg gået alene da, er jeg ikke sikker på hun havde været i live. Jeg er hverken stor eller stærk, jeg har begrænsede handlemuligheder.

Uanset så vil jeg ikke tøve med at dræbe en angribende hund, hvis det betyder at min egen kan overleve!

 

I vores område var der sidste år en løs hund der overfaldt en hund på en gårdsplads 1 km fra hvor vi bor (vi fandt aldrig ud af hvilken hund), og den flåede kæben af den hund den overfaldt, og ejeren blev nødt til at aflive den.

 

Det fik mig til at medbringe en tåregas, den er ganske vist ikke lovlig, men den giver en chance for at løse en evt. konflikt uden at slå nogen ihjel eller lemleste dem. Jeg er heller ikke stor eller stærk, men dette får mig ikke til at vælge at gå rundt med en kniv, for det første fordi jeg som nævnt ikke bryder mig om den tanke der ligge bag ved det at færdes med en kniv, og for det andet fordi jeg ikke tror at jeg ville kunne få mig selv til at bruge den.

 

Så man kan jo godt vælge sine midler, i stedet for bare at vælge det middel der gør størst skade hurtigst...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så man kan jo godt vælge sine midler, i stedet for bare at vælge det middel der gør størst skade hurtigst...

Skulle jeg vælge nu, tror jeg måske jeg havde valgt peberspray eller noget i dén dur... Var det ikke nok, ville jeg altså ikke tøve med at gøre noget drastisk.

 

Jeg forstår bare stadig ikke hvad det er du er forarget over her. Hvad mener du de skulle have gjort i stedet?

Historien er lidt mudret synes jeg, men de har tilsyneladende forsøgt at brække kæberne åbne med en rive (jeg antager det var en de fandt i nærheden), det har så ikke haft ønskede virkning!

 

Hvad så? Hvad skulle de have gjort? Set til og ventet på at den anden hund døde, for at skåne angriberen? Hvad er der tilbage, udover at udrette alvorlig skade på angribende hund for at få den til at slippe og redde den anden hund!?

Det havde da været langt mere brutalt hvis de havde tildelt den x antal ikke dødlige knivstik og ladet den ligger der, eller noget i dén dur. Dét havde været både unødvendigt og brutalt og jeg havde gerne råbt med i hylekoret!

Her er døden kommet hurtigt og hunden har ikke lidt unødigt.

 

Jeg kan altså ikke se problemet, og hvis det gør mig både syg og brutal, jamen så er jeg vel dét :???:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

nå kort, uanset hvor vidt aflivnings metoden er den rigtige eller ej, synes jeg det er forkert at aflive hunden i denne sag på den måde fordi det er efter bideriet, altså hundene er adskilt og i stedet for at isolere hunde på den ene eller anden måde afliverer/dræber man den.

 

Hvis den har haft brækket kæbe som der skrives ja så lider den da i det mindste ikke mere.

 

Kort fra mig, for orker ikke rigtig disse sager, har mine meninger om disse ting, men orker ikke diskutere/snakke om det mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

nå kort, uanset hvor vidt aflivnings metoden er den rigtige eller ej, synes jeg det er forkert at aflive hunden i denne sag på den måde fordi det er efter bideriet, altså hundene er adskilt og i stedet for at isolere hunde på den ene eller anden måde afliverer/dræber man den.

Hvor læser du det henne?.

 

Altså, jeg troede vi diskuterede udfra den artikkel der blev linket til i starten af tråden. :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

nå kort, uanset hvor vidt aflivnings metoden er den rigtige eller ej, synes jeg det er forkert at aflive hunden i denne sag på den måde fordi det er efter bideriet, altså hundene er adskilt og i stedet for at isolere hunde på den ene eller anden måde afliverer/dræber man den.

 

Hvis den har haft brækket kæbe som der skrives ja så lider den da i det mindste ikke mere.

 

Kort fra mig, for orker ikke rigtig disse sager, har mine meninger om disse ting, men orker ikke diskutere/snakke om det mere.

 

Jeg tror også at jeg vælger at trække mig fra min egen diskution, jeg er meget overrasket over hvor mange der egentlig finder dette helt ok, og det gør mig lidt ked af det :cry:

 

Så jeg trækker mig, og beklager, at jeg har oprettet en tråd jeg ikke selv kan følge til ende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor læser du det henne?.

 

Altså, jeg troede vi diskuterede udfra den artikkel der blev linket til i starten af tråden. :confused:

 

Jeg er også uforstående :???:

 

Diskussionen går vel på, om det er OK at hunden er blevet dræbt for at redde den anden-ish!

 

Ser sagen anderledes ud, altså at hunden HAR sluppet sit offer og bagefter bliver slæbt væk og myrdet, så tror jeg ikke vi finder mange debattører herinde der synes det er i orden!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Ser sagen anderledes ud, altså at hunden HAR sluppet sit offer og bagefter bliver slæbt væk og myrdet, så tror jeg ikke vi finder mange debattører herinde der synes det er i orden!

 

Absolut NEJ! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også de tanker jeg gør mig, for det første tror jeg ikke at jeg selv ville være i stand til at handle så brutalt som de gør i artiklen, og for det andet så forstår jeg ikke at man render rundt med en kniv, idet at det også for mig signalere at man på forhånd har taget en beslutning om at man er villig til at bruge den...

 

For mig giver det udtryk for en brutalitet som jeg slet ikke kan sætte mig ind i, men jeg kan i denne tråd så læse, at du og jeg åbenbart er ret alene om den holdning, og det ryster mig rent faktisk endnu mere...

 

Men Lonny, du har jo ikke den holdning fra det du har læst i den artikkel du linkede til. For der står der: at een person først forsøgte at få ambullen vristet af med riven (som ikke nyttede noget) og at en mand kom løbende til med en kniv. Den kunne jo have ligget i en bil. Det ligger der bl.a. i min. Ikke til at slå andre ihjel med men til at skære sikkerhedsseler over med.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Ser sagen anderledes ud, altså at hunden HAR sluppet sit offer og bagefter bliver slæbt væk og myrdet, så tror jeg ikke vi finder mange debattører herinde der synes det er i orden!

Selvfølgelig ikke, og det ville jeg kalde selvtægt. Men det kan jeg altså ikke komme frem til ifølge den artikkel som jeg troede vi blev spurgt om holdningen til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg læser kommentarerne fra de lokalkendte inde på artiklen, så fremgår det at knivstikket kom efter at hunden havde stoppet angrebet. Og i dag har TV2 East fremsat en afstemning der hedder, er det ok at udøve selvtægt EFTER at en hund har angrebet en anden hund.

 

Se evt. nedenstående kommentar til artiklen:

 

15:

Det er total forkasteligt a folk kan slå en hund ihjel på den måde!

Det skal sige a muskelhunden HAVDE SLUPPET den anden lille hund, da "forbryderen" så trækker hunden væk og derefter slår den ihjel. Den blev IKK slået ihjel mens den var igang, men EFTER! at man kan slå en hund ihjel på den barbariske måde er UHØRT! Personen som gjorde det skal i fængsel for dyreplageri ! Self må hunden ikk angribe, men a slå den ihjel selv og ikk lade den blive aflivet er simpelthen for sindsygt !

 

 

 

http://www.folketidende.dk/kamphund-blev-draebt

 

 

 

http://www.folketidende.dk/drab-pa-kamphund-vaekker-voldsom-debat-0

 

 

 

Men som en af naboerne havde udtalt til ejeren af naboen, "så var det jo helt ok, fordi det var jo en kamphund..."

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...