Hop til indhold

Hvor er det bare sygt


Lonny
 Share

Recommended Posts

Hvor læser du det henne?.

 

Altså, jeg troede vi diskuterede udfra den artikkel der blev linket til i starten af tråden. :confused:

det bliver kort igen så :-) vidner ellers er det ejerens moder fortæller at hunden brækkede kæben da den rive blev brugt og en efterfølgende tog hunden med hen på en trappeafsats og aflivede hunden....

 

den det ene kan lige så godt være sandt som det andet, hele sagen er mystisk, nabostride, en helt folk mennesker ect.

Orker slet ikke at sætte mig mere ind i den, for meget sladrer og nogle siger en og andre noget andet...og afhører politiet alle? og når de har gjort det får vi så det hele at vide?

 

http://www.tv2east.dk/artikler/kamphund-stukket-ihjel?page=1

 

 

Min hund går jo DESVÆRRE til angreb på en anden hund , jeg er der ikke . . . . ejeren gør intet MENen nabo finder en rive og stikker den i munden på mind hund for at få den til slippe og en fremmede mand der tilfældigvis kommer kørende forbi springer ud af bilen . . . . først trækker han i min hunds ene ben . . . da det ikke virker trækker han så i begge bagben . . . . . Det hjælper så heller ikke . . . . SÅ det næste han vælger at gøre er at STIKKE en rive i munden på min hund og ødelægge samtlige tænder og kæberne ! Min hund slipper derefter den lille såret hund og gerningsmanden fører Micki væk i et kvælertag for derefter, at sætte sig på en trappesten og stikke ham i halspulsåren . . . . . Han prøver en sidste gang at rejse sig . . . MEN falder om og er død på stedet

Redigeret af guanomo
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 156
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Når jeg læser kommentarerne fra de lokalkendte inde på artiklen, så fremgår det at knivstikket kom efter at hunden havde stoppet angrebet. Og i dag har TV2 East fremsat en afstemning der hedder, er det ok at udøve selvtægt EFTER at en hund har angrebet en anden hund.

 

Se evt. nedenstående kommentar til artiklen:

 

15:

Det er total forkasteligt a folk kan slå en hund ihjel på den måde!

Det skal sige a muskelhunden HAVDE SLUPPET den anden lille hund, da "forbryderen" så trækker hunden væk og derefter slår den ihjel. Den blev IKK slået ihjel mens den var igang, men EFTER! at man kan slå en hund ihjel på den barbariske måde er UHØRT! Personen som gjorde det skal i fængsel for dyreplageri ! Self må hunden ikk angribe, men a slå den ihjel selv og ikk lade den blive aflivet er simpelthen for sindsygt !

 

 

 

http://www.folketidende.dk/kamphund-blev-draebt

 

 

 

http://www.folketidende.dk/drab-pa-kamphund-vaekker-voldsom-debat-0

 

 

 

Men som en af naboerne havde udtalt til ejeren af naboen, "så var det jo helt ok, fordi det var jo en kamphund..."

Hvis dette er tilfældet mener jeg det er en helt anden diskussion, faktisk vil jeg vove den påstand at der ikke er nogen diskussion.

 

Der er immervæk stor forskel på at dræbe en hund for at redde en anden, og at dræbe en hund som "staf" for udført handling. Det er selvtægt og det er bestemt ikke i orden!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så dybest set så tror du aldrig at det ville være blevet håndteret på samme måde hvis det f.eks. var en schæfer eller en anden stor hund der havde angrebet?

 

Jo det kunne sagtens være blevet håndteret på samme måde:-D

 

Så folk ville ikke have den samme accepterende holdning overfor hvad der er sket, hvis jeg havde gjort det samme overfor en aggressiv labrador blanding der angreb en af mine hunde?
Jeg har på ingen måde skrevet at det er acceptabelt, blot at det er, en naturlig menneskelig reaktion, og det handler ikke som sådan om race:-D

 

Havde du gjort det samme med en aggressiv labrador blanding, havde din reaktion stadig været naturlig:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Indlæg på facebook, og ja det er min fejl at jeg ikke til at starte med også sørgede for at lægge dette ind, da det måske bedre kunne have fået jer til at forstå hvorfor jeg er så rystet:

 

http://www.facebook.com/group.php?gid=148963651732&ref=nf

 

Vores ven Dennis har idag mistet sin dejlige hund og bedste ven. Her er hvad han skriver: Dennis Hansen-Petersen: Meget kan man sige MEN lige meget hvad hunderace SÅ har en hund sgu også ret til et liv og en ordentligt død !

Her er en lille SANDT historie og en del UHYGGELIGE billeder af min DESVÆRRE afdøde hund Micki !

Det hele startede en dejlig lørdag morgen ...hvor jeg var på Fyn og derfor havde fået en kammerart til at passe mine kære hunde !

Han luftede dem omkring kl 5 lørdag morgen og så at alt omkring dem var okay !

Mindre end 5 timer senere blev jeg ringet op af min nabo der havde set min hund hoppe ud af et vinduet og DESVÆRRE angribe en anden hund som kom gående med sin ejer !

HER KOMMER SÅ DEN GRIMME DEL !

(OG kun hva jeg har fået fortalt)

Min hund går jo DESVÆRRE til angreb på en anden hund , jeg er der ikke . . . . ejeren gør intet MENen nabo finder en rive og stikker den i munden på mind hund for at få den til slippe og en fremmede mand der tilfældigvis kommer kørende forbi springer ud af bilen . . . . først trækker han i min hunds ene ben . . . da det ikke virker trækker han så i begge bagben . . . . . Det hjælper så heller ikke . . . . SÅ det næste han vælger at gøre er at STIKKE en rive i munden på min hund og ødelægge samtlige tænder og kæberne ! Min hund slipper derefter den lille såret hund og gerningsmanden fører Micki væk i et kvælertag for derefter, at sætte sig på en trappesten og stikke ham i halspulsåren . . . . . Han prøver en sidste gang at rejse sig . . . MEN falder om og er død på stedet !

NU kommer så pointen i dette : Selvfølgelig må min hund ikke gå til angreb på andre hunde MEN et menneske har sgu heller ikke lov til at DRÆBE en hund fordi den går til angreb !

Hele historien er idag endt med at politiet har været her , Lokal avisen har været her OG sjovt nok vil INGEN fra Stokkemarken sige noget ! DA det hele skete stod der ca 20 mennesker og så på ! MEN nu er der INGEN der har set noget !! Ikke engang den mand der ejer den hund der er blevet angrebet ! SÅ nu står jeg ret alene i denne lille ånds forladte by og vil selvfølgelig gerne vide hvem der har slået min hund ihjel !! MEN NEJ som en af mine "kære" naboer sagde så (OG JEG CITERE) >det var sgu iorden , det er jo en kamphund<

GU er det ej iorden !! LIGE MEGET HUNDERACEN SÅ ER DET JO IKKE IORDEN ! Man kan sammenligne det med at det så også vil være IORDEN at slå et andet menneske ihjel fordi de var oppe at slås !! DET HOLDER JO SLET IKKE !!!

SÅ kære hunde ejere : HOLD JER LANGT VÆK FRA STOKKEMARKE OG STOKKEMARKES ÅNDSFORLADTE BEBOERE !!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop
Det lyder som den sædvanlige situation: a siger a, b siger b, stor ballade og hundene betaler prisen :megaked:

 

ENIG :5up: det er jo komplet umuligt at finde ud af hvad der egentlig skete i den historie, og helt ærligt jeg kan altså ikke tage seriøst hvad en flok mennesker skriver inde på facebook. Det er da om muligt den største sladderplads der findes.

Link til indlæg
Del på andre sites

ENIG :5up: det er jo komplet umuligt at finde ud af hvad der egentlig skete i den historie, og helt ærligt jeg kan altså ikke tage seriøst hvad en flok mennesker skriver inde på facebook. Det er da om muligt den største sladderplads der findes.

det er ikek kun på fjæsbogen ejeren yter sig :blink:

 

og er selv fra Lolland, det er ikke "ualmindeligt" at folk rotter sig sammen om noget og ingen vil udpege nogen ...

Det samme sker inden for politiet jo, heldigvis yderst sjældent, men ingen ser noget, så er der ingen der kan stilles til ansvar...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det vel ligemeget om det er en kamphund eller ej hvis den angriber Noomi, eller ville din reaktion være anderledes hvis det var en anden type hund?

 

Egentlig er det ligemeget om det er den ene eller den anden type hund der angriber Noomi, hvis man lige ser bort fra at kamphunde, som du selv har skrevet "er rigtig gode til at slås" og dermed mere "ihærdige" og vanskelige at få til at slippe igen. Men står jeg med en anden hund som lægger den samme iver for dagen, ja så ville reaktionen være den samme.

 

Jeg forsøgte i første indlæg at understrege at det ikke var for at skabe en debat for eller imod kamphunde, men da du bliver ved med at insisterer på, at hvis en "kamphund" angreb Noomi, så derfor spørgsmålet.

 

Det er helt i orden med spørgsmålet :5up: Men Lonny, du kan da regne ud at en tråd som denne vil medføre debat? Hvad ellers???

 

I det hele taget tror jeg helt du har misforstået mit/mine indlæg, jeg stiller ikke spørgsmål ved om hundene skulle skilles ad, og som jeg skrev tidligere, så ved jeg heller ikke om den angribende hund skulle have været aflivet. Det der ryster mig, er hvor hurtigt de er skredet ind med meget brutale metoder, den lille hund var endnu ikke kommet alvorligt til skade eller noget, så ingen ved om det var et skinangreb, men alligevel bruger man en rive og en kniv imod hunden.

 

Jeg kan ikke se nogen steder at det hele er gået hurtigt. Det tager da trods alt noget tid at få fat i en rive osv. Og hvor slemt skal den anden hund være kommet til skade før det er i orden at gribe ind???

 

Jeg forstår skam godt at man forsvarer sin hund, men at man er så forberedt (har en kniv med sig) og man er så villig til at bruge den, det ryster mig!

 

Nu er det nok de færreste der render rundt med en kniv kun beregnet til at dolke kamphunde med ;-) Mon ikke han har haft den i nærheden af anden årsag?

 

 

Nå, men nu har jeg så læst tråden til ende og har set at der er kommet en anden vinkel på end den jeg debatterede ud fra. Mit "scenarie" var, at en kamphund (eller en anden hund) var godt i gang med at flå Noomi sønder og sammen og ikke var til at få til at slipppe. Og så er mit svar stadig, at kom der en med en kniv og brugte den, så ville jeg være dybt taknemmelig.

Forholder det sig derimod som nogle siger, at ambullen havde sluppet den anden hund og DEREFTER fik skåret halsen over, så er det jo en helt anden sag. Så er vi ude i dyrplageri, selvtægt og alt muligt andet grimt, som ABSOLUT ikke er i orden og som skal straffes!!! :evil:

Jeg må indrømme at jeg ikke læste kommentarerne til artiklen, for de er som regel så åndsforladte at jeg ikke gider at spilde min tid med det. Som f.eks. denne her: "Der er ikk en skid tale om selvforsvar din hjernedøde abe. Hunden var jo gået." Ikke lige den mest intelligente bemærkning vel? :roll: En anden gang Lonny, hvis du mener at der ligger oplysninger i bemærkningerne som er vigtige for at tage stilling, så skal du måske lige nævne det i dit startindlæg ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke finde hverken hovede eller hale i den historie...

 

HVIS hunden springer ud af et vindue, og angriber en anden hund helt umotiveret. "De" prøver med en rive at få hunden til at slippe taget men det lykkes ikke. En forbi passerende kommer til og skære halsen over på angriberen for at få den ti at slippe, og der ved reder den mindre hund. Fint nok med mig, jeg have sikker også gjort hvad jeg kunne for at rede min hund.

 

Samme senarie, men hunden får ødelagt tænder og brækker kæbene pga riven..:hmm: Hvad ville være mest humant? Lade hunden lide med den brækkede kæbe, hvordan forklarer man en hund at den i en lang periode indtil kæben er helet ikke kan indtage føde og skal have sondemad.. hvis det da kan lade sig gøre.

 

Det er meget voldsomt at se blodet og hunden på billederne. Men når det kommer til stykket, er det så ikke mest humant at lade hunden få fred hurtigt? Jeg ville nok ikke gå efter halsen hvis det var mig, hjertet ville nok have været mere humant og smertefrit for hunden.

 

Mon ikke personen med kniven får en bøde på 3000+ en uge i brummen for ulovlig våbenbesidelse...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke finde hverken hovede eller hale i den historie...

 

HVIS hunden springer ud af et vindue, og angriber en anden hund helt umotiveret. "De" prøver med en rive at få hunden til at slippe taget men det lykkes ikke. En forbi passerende kommer til og skære halsen over på angriberen for at få den ti at slippe, og der ved reder den mindre hund. Fint nok med mig, jeg have sikker også gjort hvad jeg kunne for at rede min hund.

 

Samme senarie, men hunden får ødelagt tænder og brækker kæbene pga riven..:hmm: Hvad ville være mest humant? Lade hunden lide med den brækkede kæbe, hvordan forklarer man en hund at den i en lang periode indtil kæben er helet ikke kan indtage føde og skal have sondemad.. hvis det da kan lade sig gøre.

 

Det er meget voldsomt at se blodet og hunden på billederne. Men når det kommer til stykket, er det så ikke mest humant at lade hunden få fred hurtigt? Jeg ville nok ikke gå efter halsen hvis det var mig, hjertet ville nok have været mere humant og smertefrit for hunden.

 

Mon ikke personen med kniven får en bøde på 3000+ en uge i brummen for ulovlig våbenbesidelse...

 

Det skulle faktisk efter sigende være rimelig smertefrit at få skåret halsen over, så på det punkt, har han måske vidst hvad han har gjort, selv om de øvrige omstændigheder åbenbart er noget uklare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Indlæg på facebook, og ja det er min fejl at jeg ikke til at starte med også sørgede for at lægge dette ind, da det måske bedre kunne have fået jer til at forstå hvorfor jeg er så rystet:

Hvis det er rigtigt, er jeg enig i at der er gået for meget Crocodile Dundee i den. Sådan en mand skal da sigtes for dyremishandling..... hvis det forholder sig sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

en kniv. Den kunne jo have ligget i en bil. Det ligger der bl.a. i min. Ikke til at slå andre ihjel med men til at skære sikkerhedsseler over med.

 

Det er en MEGET! dårlig ide at sære ens sikkerhedssele over, i forbindelse med en ulykke, ja altså med mindre du er interrasseret i at læmlæste din krop endnu mere end den er blevet, men det går jeg ikke ud fra ;) Det kan IKKE anbefales.

 

I en evt ulykkessituration er det bedste og mest sikre du kan gøre, at side muse stille til redningsmandskabet kommer og siger andet, også selv om at du umidelbart syntes du har det ok, adranalinen kører, og så er det meget langt fra sikkert at du kan mærke en evt skade, og piskesmeld, ol skader, kan komme netop fordi man begynder at flytte på sig.

 

Skulle du nu være så uheldig, at selen sætter sig fast (om end jeg faktisk aldrig her hørt det ske, men jeg skal da ikke afvise det) og du er på lars tyndskids marker, så har du vel en mobil, eller også vil der komme en forbi før eller siden som kan hjælpe, du behøver ikke en kniv (eller andet skarbt)

 

Hvis man partu insistere på at læmlæste sig selv (yderligt) så findes der en kniv beregnet til formålet, og den er altså ikke i stand til at slå en hund, eller noget som helst andet ihjel, så den syntes jge du skal anskaffe, frem for at have en kniv liggende med et blad, der er længere end målet med kniven, behøver.

 

Der til er det livsfarligt at stige ud af en forudlukket bil, der holder, hel eller delvist, på en vej (før man er kælet helt ned og er i stand til at tænke frem for bare at reagere) i adrenalin rusen, tænker man ikke over om der kommer en kørende (det behøver ikke være med høj fart, men kan sagtens være en der liiiige skal liste forbi, ikke ret mange sørger for at stanse ulykken) man stiger bare ud, og har man så skader synlige som usynlige i forvejen, skal der ikke meget til at skubbe det ud over kanten fra at være farligt til livstruende, foruden det gør ulykken endnu større, i det flere resikere at komme i choktilstand, hvilket er en lisende tilstand.

 

Grunden til at redere klipper sikkerhedsselerne over, er at det er 100 gange hurtigere, og mere sikkert for den nødstete (vi kan altså ikke se om der er indvendige skader) end at skulle til at begynde at rode rundt oven på den nødstete for at komme ind til sele låsen, og at der langt fra altid er plads til at komme til sele låsen, men de tager ikke selen før den nødstedte bliver holdt stabil (eller de føler sig sikre på den nødstedte kan flytte sig uden fare, med mindre den nødstete insistere, vi kan ikke tvinge folk til at passe på sig selv, desværre) dvs at der er en der holder hovedet, og det er der en der bliver ved med, til der kommer en krave, nogle gange kommer kraven på inde i bilen, andre gange først efter den nødstedte er flyttet over på et spainbord.

 

Hvis man vil have et redskab til en nødsituration i bilen, bør det være den saks som befinder sig i førstehjælpskassen i bilen, og lad nu være med at bytte den ud til en uden dut på, den lille ekstra plade er der altså for at beskytte den man klipper tøjet af, og ikke for at irritere, den er beregnet til at klippe tøj og seler (hvis der ikke er andre muligheder for at undgå yderlig ulykke, men det er ekstrem sjældent) og ikke til at lave sytøjet med, eller til at bruge som våben.

 

Undskyldningen med at en kniv ligger i bilen i tilfælde af at man kommer til at påkøre et dyr, holder heller ikke, i så tilfælde kontakter man Falck så tager de sig af resten, eller også kører man over dyret (igen)

 

Så ud af bilen, med den kniv, du har intet fornuftigt at bruge den til i bilen.

 

Undskyld, men som beredskabs kvinde skal jeg altså bare reagere på den slags *gg*

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Samme senarie, men hunden får ødelagt tænder og brækker kæbene pga riven..:hmm: Hvad ville være mest humant? Lade hunden lide med den brækkede kæbe, hvordan forklarer man en hund at den i en lang periode indtil kæben er helet ikke kan indtage føde og skal have sondemad.. hvis det da kan lade sig gøre.

 

Det er meget voldsomt at se blodet og hunden på billederne. Men når det kommer til stykket, er det så ikke mest humant at lade hunden få fred hurtigt? ...

også lidt det jeg har skrevet, hunden blev da smertefri hvis ejers udlægning er sand, som han havde fået at vide var sket da han blev informeret om sagen...

 

de kan vist ikek straffe manden, for ingen vil vist sige hvem det er... :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt, at alle artikler ikke melder noget om, at hunden blev slæbt væk, og fik halsen skåret over.

 

Absolut ikke i orden. Havde den bidt sig fast og ikke slap, så ville jeg ha gjort det samme, hvis jeg var i stand til det..

 

Min gamle tæve blev engang angrebet af en ung Amstaff/bull blanding. Til al held fik ejer og min eks fat i ham med det samme, så han ikke havde mulighed for at sætte sig bedre fast.

Så to fuldvoksne mænd over 100 kg, til at skille en ung han fra min tæve. I sig selv en mærkelig situation, da hanner aldrig burde angribe en tæve på den måde.

 

Men at høre min stakkels tøs skrige på den måde.. Puha, hårene rejser sig på ryggen af en. Og han fik kun lige fat, så hun fik et lille hul i halsen..

 

Og så en indrømmelse, og bare skæld ud.. I dont care..

 

Jeg er begyndt at gå med en lovlig lommekniv, når jeg går tur.. Jeg vil aldrig risikere at stå i den situation igen.

Om jeg har modet til at bruge den hvis det sku ske?

 

Det kan jeg ikke svare på.

 

Men der er garanteret ikke to 100 kg's mænd til at redde min hund næste gang..

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Der er immervæk stor forskel på at dræbe en hund for at redde en anden, og at dræbe en hund som "staf" for udført handling. Det er selvtægt og det er bestemt ikke i orden!

 

Nej det er bestemt ikke i orden! :evil:

 

Dyr med brækkede ben og andre store skader bliver kørt til dyrlægen, dem skærer man ikke halsen over på, så det virker helt forkert dette her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ER sygt. Jeg troede der var tale om at man havde dræbt overfaldshunden UNDER overfaldet, og det kunne jeg absolut ikke se noget forkert i. Jeg ville have gjort det samme.

Hvis en hund, ligegyldigt race, overmandende min lille baby og jeg frygtede for hendes liv, ville jeg ikke sky nogen midler. Jeg ville sparke og slå og forsøge at prikke øjnene ud på overfaldshunden. Jeg tror jeg ville se rødt og slippe 20 års indestængt vrede ud.

Men jeg ville da slutte så snart den var uskadeliggjort. Under ingen omstændigheder ville jeg, dræbe en hund bagefter! Ejeren måske ja, men da ikke hunden! Det er da for lavt.

 

Nu skal der nok være 17 forskellige udlægninger af den her historie og ingen andre end dem der var til stede vil vide hvad sandheden er. Og så kan vi fordømme muskelhunde og små landsbysamfund så uendeligt meget vi vil. Pointen er, som der ganske rigtigt er nævnt i tråden før, at det er gået over gevind.

Men hvad gør man lige? Intet?!

Hvis nu man kunne få sig nosset sammen og få et dyrepoliti op og køre, som rent faktisk GAD interessere sig for dyrene og komme ud når der blev ringet istedet for at man skal ringe til politi, falck, politi igen, boligforening, falck og så få at vide at man kan tage den løsgående uden tvivl lidende bange hund med hjem (!!!) så kunne det være der kunne ske noget.

 

Om den ene eller den anden hunderace skal forbydes kan jeg ikke gøre mig klog på. Og hvorvidt der er handlet forkert i denne historie er svært at svare på når man ikke har alle facts.

Men en hund har lidt en grim død, og en ejer sidder et sted og er ked af at have mistet sin ven.

 

Det der er brug for er vel ikke en diskution af hvad der er gjort rigtigt og forkert, men en diskution af hvad der skal gøres fremover for at forebygge.

Jeg mener et dyrepoliti ville være på sin plads. Og et regelsæt der er let at holde og klart at tyde..

 

Det er så sørgeligt når de her ting sker. Jeg ville ønske at man stoppede med at bygge sære kunstværker og renovere fint fungerende bygninger og brugte pengene på at sætte kræfter ind på at gøre landet tryggere at være hundeejer i. Jeg mener, hvis DR gider bruge penge på at sende små mænd rundt i hele landet for at tjekke om folk har tv og betaler licens, så kunne man vel også bruge penge på at sende et par små mænd rundt og tjekke op på hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh, det er vist kun ejeren (der ikke selv var til stede) som siger det skete sådan. :confused:

som fik det at vide over telefon da der blev ringet til ham.

 

men igen, flertallet har talt, men har flertallet ret? det er som man ser på sagen og "ønsker" resultatet skal være.

 

Jeg vil ikke tage stilling til hvem og hvad folk siger i denne sag, så længe politiet ikke har meldt ud om hændelse forløbet, for satser da på folk ikke lyver over for dem, noget godt skal man vel tror om andre?

 

mange ting kan man sige om medierne, men tv2east har for det meste været gode til at følge op på sagerne

http://www.tv2east.dk/artikler/hundedraeber-sigtes-ulovlig-kniv

Redigeret af guanomo
Link til indlæg
Del på andre sites

også lidt det jeg har skrevet, hunden blev da smertefri hvis ejers udlægning er sand, som han havde fået at vide var sket da han blev informeret om sagen...

 

de kan vist ikek straffe manden, for ingen vil vist sige hvem det er... :confused:

Ifølge tv2 bliver han sigtet for ulovlig våbenbesidelse

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-25705226.html?forside

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke de fleste ville forsvare deres hund med de midler, de havde til rådighed, hvis den blev angrebet? Det tror jeg er noget helt instinktivt.

 

Hvis angrebshunden er blevet myrdet efter at have sluppet, tager jeg naturligvis afstand fra det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg indrømmer blankt at jeg IKKE har læst artiklen men fået manden til det da jeg ikke ønsker at se foto af hunden ligge i sit eget blod.

 

Jeg har nu købt en "Nyse-spray" i lommeformat som jeg har i lommen når jeg går med de små i byen og andre steder hvor flere hunde færdes.

Om jeg så får en bøde ved at bruge den hvis en af mine små skulle blive angrebet, Ja det tager jeg så med... heller det end at miste en hund eller skulle udøve svære skader på angriberen. Kan jeg gribe ind her og nu og forhindre død eller invaliditet på begge parter med en spray- så heller det end andet !

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg indrømmer blankt at jeg IKKE har læst artiklen men fået manden til det da jeg ikke ønsker at se foto af hunden ligge i sit eget blod.

 

Jeg har nu købt en ****** i lommeformat som jeg har i lommen når jeg går med de små i byen og andre steder hvor flere hunde færdes.

Om jeg så får en bøde ved at bruge den hvis en af mine små skulle blive angrebet, Ja det tager jeg så med... heller det end at miste en hund eller skulle udøve svære skader på angriberen. Kan jeg gribe ind her og nu og forhindre død eller invaliditet på begge parter med en spray- så heller det end andet !

Jeg vil råde dig til at slette det ord, det kan bruges imode dig, og da den er ulovlig kan du blive sigtet for våbenbesidelse

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det er så her filmen knækker for mig ift. våben af forskellig slags, bare det at man har dem på sig viser, at man har tænkt sig tanken og er parat til at bruge våbnet.

Ikke nogen rar tanke.

 

 

og for det andet så forstår jeg ikke at man render rundt med en kniv, idet at det også for mig signalere at man på forhånd har taget en beslutning om at man er villig til at bruge den...

 

Filmen knækker så for mig, når man sætter lighedstegn mellem kniv og våben..

 

Jeg ahr alle dage haft en kniv på mig. Det er et redskab, et stykke værktøj.

Dælme ikke et våben, man på forhånd har taget en beslutning om at ville bruge som et våben, ved førstkommende lejlighed.

 

Idag har jeg stadig konstant en kniv på mig. Forskellen på nu og tidligere er, at idag er det en foldekniv. Tidligere var det en bæltekniv.

 

 

Hele den idé at man udelukkende går med kniv for at bruge den som våben er helt ude i hampen.... Dém der begår kriminalitet med knive, bruger primært ganske almindelige køkkenknive. Og dén form for kriminalitet er ikke steget i mange mange år.

Ikek engang i England, hvor der er en endnu værre knivhetz end herhjemme. Tallet derovre ligger stabilt på 20% af alle overfald med våben. Og ahr gjort det i mere end 20 år. Det forholder sig ikek væsentligt anderledes herhjemme.

 

Men lad os føje dén til en fordomstråd også, for dét er hvad det er. En fordom.

 

Det skulle faktisk efter sigende være rimelig smertefrit at få skåret halsen over, så på det punkt, har han måske vidst hvad han har gjort, selv om de øvrige omstændigheder åbenbart er noget uklare.

Nakkestik, hvis muligt, ellers halsen, havde der været tale om affangning af min hånd.

 

 

Undskyldningen med at en kniv ligger i bilen i tilfælde af at man kommer til at påkøre et dyr, holder heller ikke, i så tilfælde kontakter man Falck så tager de sig af resten, eller også kører man over dyret (igen)

 

Så ud af bilen, med den kniv, du har intet fornuftigt at bruge den til i bilen.

 

Undskyld, men som beredskabs kvinde skal jeg altså bare reagere på den slags *gg*

Hold nu.... Vi er faktisk et par stykker herinde der er fuldt ud kompetente til dén slags. Og aflivning ved gentagne overkørsler..... Arj.. Ved du nu hvad....

 

Og så siger man at jægere har dårlig etik......

 

JA. Jeg har kniv i bilen, i lommen, og hver anden dag sågar en stor én i bæltet!!!!!!!

 

Hvad vil du gøre..... Jeg har alle dage haft det, og vil alle dage fortsat have det, uagtet hvad fordomsmafiaen kværulerer over, for jeg bruger, og har brug for de knive, til mange opgaver, hver eneste dag. Ikke én af de opgaver involverer lemlæstelser elelr angreb på hverken folk elelr dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...