Hop til indhold

Min hund piver.


Gæst LouiseBS
 Share

Recommended Posts

Gæst LouiseBS

Min lille dejlige Amy går rundt og piver. Det er ikke sådan noget hjerteskærende noget, men sådan en lille ynkelig piven. Ved ikke hvad der er galt for det er ikke på bestemte tidpunkter eller bestemte steder, men sådan lidt hist og her. Hun gør det bare rigtig rigtig meget. Er ret bekymret for hende.

 

Er der nogen der har nogle erfaringer med den slags piven, eller nogle ideer til hvad jeg kan gøre.?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det selvfølgelig meget svært at vide, når man ikke har set / hørt hunden... men hvor gammel er hunden? Kan løbetid være på vej evt.? Karla var noget så trist, pivende og klæbende da første løbetid nærmede sig...

 

Det kan også være, at hun bare vil have opmærksomhed - og piver fordi hun har lært at i "ser" hende når hun gør det... men det kan selvfølgelig også være smerter...

Link til indlæg
Del på andre sites

Min lille dejlige Amy går rundt og piver. Det er ikke sådan noget hjerteskærende noget, men sådan en lille ynkelig piven. Ved ikke hvad der er galt for det er ikke på bestemte tidpunkter eller bestemte steder, men sådan lidt hist og her. Hun gør det bare rigtig rigtig meget. Er ret bekymret for hende.

 

Er der nogen der har nogle erfaringer med den slags piven, eller nogle ideer til hvad jeg kan gøre.?

 

Det er papsen på avataren, ikke? Så vil jeg godt sige du ikke skal være bekymret, og tillykke med pivedyret :mrgreen:

 

Min Victor piver også. Det er en del af hans "sprog" både når han er glad, når han vil noget, når han skal ud og tisse, og når han vil kæles med. Andre papser jeg har mødt gør det også. Både sådan high pitch frydefuld piven og sådan mere indestængt klynken. Det kan være "åh...må jeg ikke nok få en godbid", eller "tag mig op og kæl mig", og så rastløshed. Papser er utroligt aktive, og vimser rundt og skal deltage og er man i gang med noget der i 5 minutter ikke lige vedrører dem, så begynder den der "umf umf umf - iiiiiiiiiiiiv" Så stikker jeg ham et hold mund bolsje i form af en kong, et ben eller noget legetøj.

 

Nu aktiverer jeg ham så rigtigt meget, og leger med Nina Ottosen spil, så han også bruger hovedet. Det gør meget ved den der konstante virketrang, og så er han meget mere veltilpas kan jeg mærke:lun:

 

Lige nu gør Victor det pga. løbetids tæver han møder udenfor:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LouiseBS
Det er papsen på avataren, ikke? Så vil jeg godt sige du ikke skal være bekymret, og tillykke med pivedyret :mrgreen:

 

Min Victor piver også. Det er en del af hans "sprog" både når han er glad, når han vil noget, når han skal ud og tisse, og når han vil kæles med. Andre papser jeg har mødt gør det også. Både sådan high pitch frydefuld piven og sådan mere indestængt klynken. Det kan være "åh...må jeg ikke nok få en godbid", eller "tag mig op og kæl mig", og så rastløshed. Papser er utroligt aktive, og vimser rundt og skal deltage og er man i gang med noget der i 5 minutter ikke lige vedrører dem, så begynder den der "umf umf umf - iiiiiiiiiiiiv" Så stikker jeg ham et hold mund bolsje i form af en kong, et ben eller noget legetøj.

 

Nu aktiverer jeg ham så rigtigt meget, og leger med Nina Ottosen spil, så han også bruger hovedet. Det gør meget ved den der konstante virketrang, og så er han meget mere veltilpas kan jeg mærke:lun:

 

Lige nu gør Victor det pga. løbetids tæver han møder udenfor:blink:

 

 

Hun er næsten 5 måneder så det er i hvert fald ikke løbetiden.

 

Så er rigtig glad for at det ligger til racen, for det virker faktisk lidt som en form for snak, for der er tydelig forskel fra hendes "snakke" piven, og til hendes, "nu vil jeg ud" eller "Snak nu med mig" piven.

Tusind tak nu er jeg meget mere afslappet. ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er papsen på avataren, ikke? Så vil jeg godt sige du ikke skal være bekymret, og tillykke med pivedyret :mrgreen:

 

Min Victor piver også. Det er en del af hans "sprog" både når han er glad, når han vil noget, når han skal ud og tisse, og når han vil kæles med. Andre papser jeg har mødt gør det også. Både sådan high pitch frydefuld piven og sådan mere indestængt klynken. Det kan være "åh...må jeg ikke nok få en godbid", eller "tag mig op og kæl mig", og så rastløshed. Papser er utroligt aktive, og vimser rundt og skal deltage og er man i gang med noget der i 5 minutter ikke lige vedrører dem, så begynder den der "umf umf umf - iiiiiiiiiiiiv" Så stikker jeg ham et hold mund bolsje i form af en kong, et ben eller noget legetøj.

 

Nu aktiverer jeg ham så rigtigt meget, og leger med Nina Ottosen spil, så han også bruger hovedet. Det gør meget ved den der konstante virketrang, og så er han meget mere veltilpas kan jeg mærke:lun:

 

Lige nu gør Victor det pga. løbetids tæver han møder udenfor:blink:

 

Jeg er helt enig, tror det ligger lidt til papilloner:-)

Jeg ville ikke være bekymret, hvis det var mig, med mindre du selvfølgelig fornemmer at hun har ondt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie

Min lille Jackson er godt nok ikke Papillon, men ½ DS gårdhund og ½ Prazsky. Men han snakker/piver også ret så meget. I starten var jeg også noget så bekymret for om den lille prut gik rundt og havde smerter. Men efter snak med både dyrlæge og træner, og erfaring med hvornår han gør det, har vi konkluderet at han bare er et pivedyr. Han piver når han keder sig, når han skal tisse, når han vil nusses, når han trænger til opmærksomhed og når han vi have godbider. Det lyder lidt skægt, men det er åbenbart bare noget nogle hunde gør. Ved ikke om det bevidst er små racer eller alle? Kender også en Crested Powder Puff der gør det konstant. Jeg tror bare det er de kvikke der har fundet ud af at sådan får man nemt opmærsomhed :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er næsten 5 måneder så det er i hvert fald ikke løbetiden.

 

Så er rigtig glad for at det ligger til racen, for det virker faktisk lidt som en form for snak, for der er tydelig forskel fra hendes "snakke" piven, og til hendes, "nu vil jeg ud" eller "Snak nu med mig" piven.

Tusind tak nu er jeg meget mere afslappet. ;)

 

Det var så lidt :-D

 

Det er sådan Victor kommunikerer, jeg har faktisk aldrig tænkt tanken, at han pev pga. smerter, fordi pivelydede jo netop er så nuancerede, det er et helt lille sprog.Endnu en særlig ting for verdens bedste race:hjerte:. Nu ved jeg ikke om det gælder for alle, men Victor er utrolig klog, og jeg kan høre på det du beskriver, at Amy har det samme sprog.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min lille Jackson er godt nok ikke Papillon, men ½ DS gårdhund og ½ Prazsky. Men han snakker/piver også ret så meget. I starten var jeg også noget så bekymret for om den lille prut gik rundt og havde smerter. Men efter snak med både dyrlæge og træner, og erfaring med hvornår han gør det, har vi konkluderet at han bare er et pivedyr. Han piver når han keder sig, når han skal tisse, når han vil nusses, når han trænger til opmærksomhed og når han vi have godbider. Det lyder lidt skægt, men det er åbenbart bare noget nogle hunde gør. Ved ikke om det bevidst er små racer eller alle? Kender også en Crested Powder Puff der gør det konstant. Jeg tror bare det er de kvikke der har fundet ud af at sådan får man nemt opmærsomhed :P

 

He he, Victor gør det også når han ser en anden hund han kender, når vi er ude og gå, så lige når han får øje på den, så sætter han igang "iiiiv iiiiv iiiiv iiiiiv iiiiv" mere og mere intenst og det tager helt overhånd, når han når han møder hans hundeven-inde :lol: man kan ikke lade være med at smile. Fordi det er hans overstadige glædes-piv.

 

Vi troede også det kun var de bitte racer der pev, men igår da vi var på aftenluftning, mødte vi en riesenschnauzer der gik os i møde med samme salut:klap2:, hvor ejeren bekymret sagde, som vi selv har sagt så mange gange, "det er kun fordi han er så glad", og min kæreste og jeg istemte i kor som i et tv-show "DET VED VI GODT" :lol: Så stod vi og grinede lidt af det, og Victor fik snakket med hans store pive-dyr :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...