Hop til indhold

Jeg har lige bedt om lønforhøjelse...


Lonny
 Share

Recommended Posts

for nu skal Luna søreme til dyrlæge igen, de hunde ruinerer mig altså...

 

I torsdags fik hun noget råt kylligebryst, men det kunne hendes mave åbenbart ikke tåle. Så fredag og lørdag, der stod det bare ud af hende i begge ender, og hun kunne overhovedet ikke holde noget indenbords :cry:

 

Jeg ringede så til dyrlægevagten der sagde at jeg skulle faste hende i 24 timer og give hende noget Zolak, herefter skulle hun have skånekost. Søndag eftermiddag fik hun så kogt kylling og ris, og hun holdt det i sig hele søndagen.

Mandag fik hun så noget skåne tørfoder fra dyrlægen, men dette fik hende til at starte forfra med at kaste op :cry:

 

Hun er træt hele tiden og utrolig mor syg, det er så ikke helt til at sige hvor meget af det der skyldes at hun er i sin første løbetid, og hvor meget der skyldes dårlig mave.

 

Men hun har på nuværende tidspunkt kun indtaget mad én dag ud 5 dage, så nu vil jeg simpelthen ikke løbe risikoen længere, så afsted til dyrlæge.

 

Udover det, så sjat tisser hun hele tiden. Jeg har ganske vist fået at vide at det er meget normalt i forbindelse med løbetid, men jeg kan simpelthen ikke forestille mig at det skal være så slemt som det er.

I går gik vi i seng kl. 21 og hun tissede her, kl. 23.30 blev jeg vækket fordi hun skulle ud, og igen kl 2.30 skulle hun ud, og alligevel var det lykkedes hende at snige sig ud i mellem disse 2 tidspunkter, og sjat tisse 2 steder :shock:

 

Det kan altså ikke passe at fordi hun er i løbetid, så skal hun tisse minimum hver anden time?

 

Så afsted til dyrlægen igen, igen, igen....

Link til indlæg
Del på andre sites

nej, det har du helt ret i -tisseriet er ikke løbetiden :neutral: Karla sjattisser når vi går tur - altså markerer istedetfor at tisse sig tom... men hun synes ikke at skulle tisse oftere end normalt ...

 

god bedring med den lille :ae:

 

Jeg mente altså heller ikke at det kunne passe, at fordi hun er i løb, at så skulle hun tisse så tit, så tak for lige at opklarer det for mig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du taget temperaturen? Håber det bare er mig der er hysterisk når jeg tænker diarre = parvo :oops:

 

Rigtig god bedring til din sarte lille pige!

 

Nej, jeg har ikke taget hendes temperatur, men jeg er ret overbevist om at hun har feber. Hun fryser meget, og efterhånden kender jeg bare mine dyr så godt, at jeg kan se/mærke når de har feber.

 

Men jeg håber da kun at det skyldes kyllingekødet, men det kan selvfølgelig bare være et sammentræf, og at hun rent faktisk er smittet. Men det håber jeg søreme da ikke.

 

God bedring til Luna pigen :ae:

 

- mon hun har tilraget sig en urinvejsinfektion, siden hun er så utæt :hmm: drikker hun tilsvarende meget?

 

Hun drikker ikke mere end hun plejer. Men hun har altid duftet utroligt godt mener hanhundene, og så er der nogen der har sagt til mig, at det kan betyde at hun har en form for infektion. Så måske har hun hele tiden haft en lille infektion, og så i forbindelse med at hendes imunforsvar er nede, så har det måske fået grobund til at udvikle sig til en rigtig infektion?

 

Jeg har lige talt med dyrlægen, og min lille pige må ikke få noget at spise før hun kommer derop i eftermiddag, og i forvejen har hun ikke holdt noget i maven siden søndag, det lille pus :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, jeg har ikke taget hendes temperatur, men jeg er ret overbevist om at hun har feber. Hun fryser meget, og efterhånden kender jeg bare mine dyr så godt, at jeg kan se/mærke når de har feber.

 

Men jeg håber da kun at det skyldes kyllingekødet, men det kan selvfølgelig bare være et sammentræf, og at hun rent faktisk er smittet. Men det håber jeg søreme da ikke.

 

 

 

Hun drikker ikke mere end hun plejer. Men hun har altid duftet utroligt godt mener hanhundene, og så er der nogen der har sagt til mig, at det kan betyde at hun har en form for infektion. Så måske har hun hele tiden haft en lille infektion, og så i forbindelse med at hendes imunforsvar er nede, så har det måske fået grobund til at udvikle sig til en rigtig infektion?

 

Jeg har lige talt med dyrlægen, og min lille pige må ikke få noget at spise før hun kommer derop i eftermiddag, og i forvejen har hun ikke holdt noget i maven siden søndag, det lille pus :cry:

 

Stakkels Luna.... :ae: Håber dyrlægen kan gøre noget ved hende så hun hurtigt bliver rask.

Link til indlæg
Del på andre sites

ØV det gør mig ondt med din lille pige, :ae: til jer begge.

 

Prøv at spørg din dyrlæge omkring Pro-kolin pasta, min den ene kunne ikke så godt tåle Zoo-lac og da hun fik Pro-kolin gik der ingen tid før hendes afføring igen var pæn.

 

Krydser finger :x2:

Link til indlæg
Del på andre sites

ØV det gør mig ondt med din lille pige, :ae: til jer begge.

 

Prøv at spørg din dyrlæge omkring Pro-kolin pasta, min den ene kunne ikke så godt tåle Zoo-lac og da hun fik Pro-kolin gik der ingen tid før hendes afføring igen var pæn.

 

Krydser finger :x2:

 

Det vil jeg prøve, tak for rådet :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Freya havde første sin løbetid tissede hun også hele tiden.

 

Der var ikke nogen infektion eller noget, hun kunne bare ikke finde ud af at der dryppede med blod, så hun troede det var tissen der pressede på.

 

Nogen gange tror jeg det var 30 minutter imellem andre gange 2-3 timer, men heldigvis efter et par dage gik det væk igen.

 

Kan være det er det samme med Luna?? Men det vil dyrlægen jo nok kunne fortælle dig.

 

God bedring til det lille pus:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nhøpse&Walter
ØV det gør mig ondt med din lille pige, :ae: til jer begge.

 

Prøv at spørg din dyrlæge omkring Pro-kolin pasta, min den ene kunne ikke så godt tåle Zoo-lac og da hun fik Pro-kolin gik der ingen tid før hendes afføring igen var pæn.

 

Krydser finger :x2:

 

Hvis det "bare" er et ledt maveonde kan du, med stor effekt, kombinere de 2. Pro-kolin kan gives sammen med maden og en time senere Zoolac (der er lidt flere mælkesyrebakterier i Zoolac, hvorimod Pro-kolin indeholder ler). Held og lykke...Dette er dog kun til at få ro på tarmene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nhøpse&Walter

Hov, men tag gerne temperaturen - gerne flere gange! Feber viser jo, at der er noget helt galt - husk afføring til test ved dyrlægen. Parvo kan hurtigst testes på den måde... obs på væske!! Så det lille pus ikke dehydrerer oveni hatten...evt blande vand i skånekosten.. Det virkede på Walter. Tjek forresten tådene om Walters mave og Ekaterinas om parvo - de er ret nye....

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, men tag gerne temperaturen - gerne flere gange! Feber viser jo, at der er noget helt galt - husk afføring til test ved dyrlægen. Parvo kan hurtigst testes på den måde... obs på væske!! Så det lille pus ikke dehydrerer oveni hatten...evt blande vand i skånekosten.. Det virkede på Walter. Tjek forresten tådene om Walters mave og Ekaterinas om parvo - de er ret nye....

 

Jeg så lige trådene om Parvo, men der er ikke blod i hendes afføring, og desuden har hun jo været isoleret den sidste måned pga. af at hun måske havde hjerteorm, så hun har ikke været i nærheden af andre hunde. Men derfor kan hun jo godt være smittet via jord...

 

Hun er med på arbejde, og vi skal direkte fra arbejde til dyrlæge, så jeg kan hverken tage hendes temperatur eller lave en afføringsprøve (hun har ikke spist i en hel dag, så der kommer jo ikke noget ud).

 

Men jeg har hele tiden holdt øje med at hun fik nok væske, og jeg begyndte på et tidspunkt at give hende vand i en engangssprøjte. Først fordi at jeg troede at jeg skulle tvinge det i hende, derefter fordi at hun syntes det var vildt hyggeligt at drikke af en engangssprøjte :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Freya havde første sin løbetid tissede hun også hele tiden.

 

Der var ikke nogen infektion eller noget, hun kunne bare ikke finde ud af at der dryppede med blod, så hun troede det var tissen der pressede på.

 

Nogen gange tror jeg det var 30 minutter imellem andre gange 2-3 timer, men heldigvis efter et par dage gik det væk igen.

 

Kan være det er det samme med Luna?? Men det vil dyrlægen jo nok kunne fortælle dig.

 

God bedring til det lille pus:ae:

 

Det kan selvfølgelig godt være, det er jo hendes første løbetid, og hun er derfor ikke helt klar over hvad der sker...

 

Men for en sikkerheds skyld, så får jeg hende lige testet når nu vi alligevel er hos dyrlægen

 

Øv Lonny, hvor er I da uheldige :cry: Rigtig god bedring med hende :ae:

 

Jeg syntes godt nok også at vi er uheldige, og vi har da snart betalt for dyrlægens sommerhus... Dog gav hun vores kat en gratis overnatning sidst da han skulle opereres, hun syntes åbenbart også at det efterhånden var lidt synd for mig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det "bare" er et ledt maveonde kan du, med stor effekt, kombinere de 2. Pro-kolin kan gives sammen med maden og en time senere Zoolac (der er lidt flere mælkesyrebakterier i Zoolac, hvorimod Pro-kolin indeholder ler). Held og lykke...Dette er dog kun til at få ro på tarmene.

 

 

 

SITAT :

De gavnlige mikroorganismer i Pro-Kolin + findes naturligt i tarmen hos alle raske dyr og fugle. Gavnlige mikroorganismer er nødvendige for at genetablere en beskadiget tarm og derved forstærke mekanismen der udelukker sygdomsfremkaldende bakterier. Produktet indeholder kaolin som er et naturligt absorberende middel og pektin som tilsikrer en god konsistens af gødningen.

 

Den ler du omtaler er kaolin og den er ikke beregnet som bindemiddel men som et letterer absorberende middel- den opsuger så og sige de dårlige stoffer og binder dem til afføringen så dette kan ledes ud.

Det er pektin som skåner tarmvæggen og de små micro- fimmerhår i selve mave og tarm (dem som ødelægges meget hurtigt ved maveinfektioner).

Udover dette forfindes der jo så de naturlige mikroorganismer som ved brug stadig opretholder mavens naturlige mængde.

 

Tyns det lyder så skræmmende at skrive Ler... hehe... selvom du egenlig har ret !! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Luna har altid duftet godt. Om hun så var i løbetid eller ej. Og også nu hvor hun er steriliseret. Og hun har ikke en infektion..

 

Bruger kun pro-kolin, da det virker meget hurtigere end zoolac.

 

Jeg håber du får nogle gode svar hos dr dyr og at din Luna får det meget bedre meget hurtigt.

 

Tak, det håber jeg også.

 

Jeg er rent faktisk ved at blive lidt bekymret... Jeg har lige været ude og ryge, og da jeg kom ind på kontoret igen, der gad hun ikke engang løfte hovedet og tjekke at det var mig der kom ind :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, det håber jeg også.

 

Jeg er rent faktisk ved at blive lidt bekymret... Jeg har lige været ude og ryge, og da jeg kom ind på kontoret igen, der gad hun ikke engang løfte hovedet og tjekke at det var mig der kom ind :cry:

 

Sikke noget skidt! Synes alle går og bliver syge, måske der er noget på omgang!? I hele landet vel og mærke :???:

 

God bedring med hende :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nhøpse&Walter
Jeg så lige trådene om Parvo, men der er ikke blod i hendes afføring, og desuden har hun jo været isoleret den sidste måned pga. af at hun måske havde hjerteorm, så hun har ikke været i nærheden af andre hunde. Men derfor kan hun jo godt være smittet via jord...

 

Hun er med på arbejde, og vi skal direkte fra arbejde til dyrlæge, så jeg kan hverken tage hendes temperatur eller lave en afføringsprøve (hun har ikke spist i en hel dag, så der kommer jo ikke noget ud).

 

Men jeg har hele tiden holdt øje med at hun fik nok væske, og jeg begyndte på et tidspunkt at give hende vand i en engangssprøjte. Først fordi at jeg troede at jeg skulle tvinge det i hende, derefter fordi at hun syntes det var vildt hyggeligt at drikke af en engangssprøjte :-D

 

Godt! Puha, sikke en omgang, hva? Super, der ikke er blod i, og at hun drikker! Håber I får en god afklaring ved dyrlægen, stakkels hund og ejer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nårh... :ae:.. Stakkels lille Luna...

 

Løbetid KAN hos nogle hunde nedsætte immunforsvaret, så de redder sig alverdens sygdomme i den periode.

 

Silke havde altid vrøvl med ørerne og potesvamp når hun var -eller lige havde været- i løbetid.

 

Hun har ikke fejlet noget siden hun blev steriliseret for næsten 2 år siden.

 

Så det behøver ikke være noget slemt. Men der skal masser af væske til og det kan også være godt at tage hendes temperatur.

 

 

---Hvor langt er hun i behandlingen mod orm? Er hun færdig med pillerne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nårh... :ae:.. Stakkels lille Luna...

 

Løbetid KAN hos nogle hunde nedsætte immunforsvaret, så de redder sig alverdens sygdomme i den periode.

 

---Hvor langt er hun i behandlingen mod orm? Er hun færdig med pillerne?

 

Hun er heldigvis færdig med ormekuren :5up:

 

Dyrlægen sagde at den første løbetid kunne være ret slem for nogen hunde, og at dette sagtens kunne være grunden til at hun sjat tissede hele tiden. Han sagde så, at i de fleste tilfælde ville dette stoppe efter den første løbe tid.

 

Hvad angår den dårlige mave, så mente han ikke at det havde noget med den kylling jeg gav hende at gøre, i og med at han altså mente at det burde hendes mave kunne tåle. Men hun kunne have spist noget halvråddent ude i haven eller hun kunne have slugt noget hun ikke burde have slugt (legetøj, en strømpe eller hvad hvalpe nu kan finde på at æde...).

 

Han har givet hende noget kvalmestillende som skulle virke kl. 20 i aften, og så må vi forsøge at give hende noget mad der. Udover det så fik hun antibiotika og skal have det i en uge, så i tilfælde af at hun også har blærebetændelse (hvilket han ikke troede), så ville antibiotikaen også slå blærebetændelsen ned.

 

Der var lidt blod i afføringen, som jeg så bare ikke havde opdaget, så jeg føler mig som en rigtig dårlig mor nu :cry:

 

Så planen er som følger:

 

  • Fra i morgen af må hun ikke længere kaste op, hvis hun gør det, så skal dyrlægen kontaktes
  • Fra i overmorgen må der ikke længere være blod i afføringen, hvis der er det, så skal dyrlægen kontaktes
  • Hvis hun ikke generelt set har fået det bedre inden på fredag, så skal dyrlægen kontaktes

Hvis jeg på noget tidspunkt bliver nødt til at kontakte dyrlægen igen, så skal hun røgentfotograferes for at sikre os at hun ikke har slugt noget der enten har revet hul, eller som det bare er umuligt for hende at fordøje. Og så skal der ellers laves diverse tests, så vi kan finde ud af hvad der er galt.

 

Men foreløbig satser vi på, at det er en tarmvirus der har udviklet sig til at blive kronisk, og at antibiotikaen derfor kan slå den ned.

 

Hun havde ingen feber og hun havde ikke ondt i bughulen, så han mente bestemt ikke at det var Parvo virus hun havde :5up:

 

Så nu skal tiden bare gå, så vi kan se om hun får det bedre, hvilket jeg er overbevist om hun gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...