Hop til indhold

Jeg har lige bedt om lønforhøjelse...


Lonny
 Share

Recommended Posts

Hun er heldigvis færdig med ormekuren :5up:

 

Dyrlægen sagde at den første løbetid kunne være ret slem for nogen hunde, og at dette sagtens kunne være grunden til at hun sjat tissede hele tiden. Han sagde så, at i de fleste tilfælde ville dette stoppe efter den første løbe tid.

 

Hvad angår den dårlige mave, så mente han ikke at det havde noget med den kylling jeg gav hende at gøre, i og med at han altså mente at det burde hendes mave kunne tåle. Men hun kunne have spist noget halvråddent ude i haven eller hun kunne have slugt noget hun ikke burde have slugt (legetøj, en strømpe eller hvad hvalpe nu kan finde på at æde...).

 

Han har givet hende noget kvalmestillende som skulle virke kl. 20 i aften, og så må vi forsøge at give hende noget mad der. Udover det så fik hun antibiotika og skal have det i en uge, så i tilfælde af at hun også har blærebetændelse (hvilket han ikke troede), så ville antibiotikaen også slå blærebetændelsen ned.

 

Der var lidt blod i afføringen, som jeg så bare ikke havde opdaget, så jeg føler mig som en rigtig dårlig mor nu :cry:

 

Så planen er som følger:

 

  • Fra i morgen af må hun ikke længere kaste op, hvis hun gør det, så skal dyrlægen kontaktes
  • Fra i overmorgen må der ikke længere være blod i afføringen, hvis der er det, så skal dyrlægen kontaktes
  • Hvis hun ikke generelt set har fået det bedre inden på fredag, så skal dyrlægen kontaktes

Hvis jeg på noget tidspunkt bliver nødt til at kontakte dyrlægen igen, så skal hun røgentfotograferes for at sikre os at hun ikke har slugt noget der enten har revet hul, eller som det bare er umuligt for hende at fordøje. Og så skal der ellers laves diverse tests, så vi kan finde ud af hvad der er galt.

 

Men foreløbig satser vi på, at det er en tarmvirus der har udviklet sig til at blive kronisk, og at antibiotikaen derfor kan slå den ned.

 

Hun havde ingen feber og hun havde ikke ondt i bughulen, så han mente bestemt ikke at det var Parvo virus hun havde :5up:

 

Så nu skal tiden bare gå, så vi kan se om hun får det bedre, hvilket jeg er overbevist om hun gør.

 

Jeg krydser for alt det bedste :x:

 

Men altid godt, at parvo er udelukket :5up: Så er det jo bare, hvad det så er :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så mente han til at starte med, at hun først skulle have mad i morgen tidlig, men så måtte jeg jo lige gå i forbøn for min lille pige...

 

Hun har tabt 2 kilo, og hun har ikke spist noget som helst siden i går aftes :ae:

 

Så efter at have plaget lidt, så fik hun lov til at få mad efter kl. 20 i aften, at det så betyder at jeg ved hun skal ud og besørge i nat, det må jeg jo så bare tage med, mad skal hun altså have!

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så mente han til at starte med, at hun først skulle have mad i morgen tidlig, men så måtte jeg jo lige gå i forbøn for min lille pige...

 

Hun har tabt 2 kilo, og hun har ikke spist noget som helst siden i går aftes :ae:

 

Så efter at have plaget lidt, så fik hun lov til at få mad efter kl. 20 i aften, at det så betyder at jeg ved hun skal ud og besørge i nat, det må jeg jo så bare tage med, mad skal hun altså have!

 

Hold da ferie, 2 kg! Stakkels tøs, det er jo ekstremt meget for sådan et bette myr :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når hun er helt færdig med ormekuren, så skal I altså osse være opmærksomme på, at det KAN være tilbagefald. Det sker indimellem, at én ormekur ikke er nok til at få has på hjerte-lungeorm.......

 

Få lige afføringen tjekket, -altså, når hun begynder at producere noget igen.. :???:

2. omgang af hjerte-lungeorm KAN være ret slem:shock:......

 

Men det kan selvfølgelig osse være, at der kommer styr på mavsen nu..

Lad nu være med at overfodre hende i aften;-).............

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da ferie, 2 kg! Stakkels tøs, det er jo ekstremt meget for sådan et bette myr :ae:

 

Det er rigtig meget, og derfor ville jeg også så gerne have at hun kunne begynde at spise lidt i dag, og så ville hun måske også vågne lidt, i stedet for bare at sove hele tiden :ae:

 

Når hun er helt færdig med ormekuren, så skal I altså osse være opmærksomme på, at det KAN være tilbagefald. Det sker indimellem, at én ormekur ikke er nok til at få has på hjerte-lungeorm.......

 

Få lige afføringen tjekket, -altså, når hun begynder at producere noget igen.. :???:

2. omgang af hjerte-lungeorm KAN være ret slem:shock:......

 

Men det kan selvfølgelig osse være, at der kommer styr på mavsen nu..

Lad nu være med at overfodre hende i aften;-).............

 

Nu fik Luna jo bare ormekur for at være på den sikre side, hun var ikke blevet testet positiv og hun udviste ikke sygdomstegn, så jeg tror ikke at det er hjerteorm, men selvfølgelig vil jeg være opmærksom på det. Og når hendes mave er blevet bedre, så er det rent faktisk også tid til at hun bliver testet.

 

Men det er godt du lige gør mig opmærksom på risikoen, tak for det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad sagde chefen til anmodningen om l'ønforhøjelse på baggrund af dyrelægebesøg? :mrgreen:

 

 

I er altså ikke særlige heldige :ae: Først Baldurs orm og nu Lunas mave.

 

Håber det går hurtigt over og at din mand overlever lidt ekstra arbejde :blink:

 

 

God bedring til Luna :ae:

 

Han sagde at han godt kunne høre at jeg havde brug for det, og så lod han den ligesom svæve der...

 

Og min stakkels mand kan knapt arbejde mere end han allerede gør, men han har vist indset at hans plan om at blive rig er gået i vasken, idet at jeg og dyrerne kan nå at bruge pengene hurtigere end han kan tjene dem :lol:

 

Citat:En lykkelig mand er en, som tjener flere penge end hans kone kan nå at bruge. En lykkelig kvinde er en der har fundet sådan en mand. ...

Link til indlæg
Del på andre sites

John Kenneth Galbraith sagde engang i et citat :

 

"Rigdom har aldrig haft nogen ophøjet værdi i sig selv. Den må fremvises offentligt, og det normale udtryksmiddel er iøjnefaldende dyre ting."

 

Se bare på os herinde.... vores udtryksmiddel er vores hunde !!

:5up:

Din lille pige skal nok komme sig ... med al den kærlighed og omsorg så er hun frisk på NO Time :x2:

Link til indlæg
Del på andre sites

John Kenneth Galbraith sagde engang i et citat :

 

"Rigdom har aldrig haft nogen ophøjet værdi i sig selv. Den må fremvises offentligt, og det normale udtryksmiddel er iøjnefaldende dyre ting."

 

Se bare på os herinde.... vores udtryksmiddel er vores hunde !!

:5up:

 

Din lille pige skal nok komme sig ... med al den kærlighed og omsorg så er hun frisk på NO Time :x2:

 

 

 

 

 

Tak, hvor er du sød :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bellapigen

Åh den stakkel.

Det er bare slet ikke sjovt når ens bedste ved er syg.

Det er det værste. Så hellere en selv.

 

Men med så omsorgsfuld og kærlig en ejer, er jeg sikker på at hun nok skal komme sig snart.:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun ser ud til at have det bedre, men hun vil ikke spise :confused:

 

Hun fik 2 spiseske fulde kogt ris og kylling her til morgen, og siden da har hun nægtet at spise :( Men hun har i det mindste ikke kastet det op :5up:

 

Bette Pus... har helt ondt af jer begge, men bare hun drikker og at den smule du har fået i hende også bliver der.

Fornemmer du om hun er livet mere op eller ?

Min den ene er tossede med kogt torsk.. måske det kunne være en ide sammen med ris ? Hvis der har været kylling i det som hun sidst kastede op så kan det være hun forbinder smagen med "Adderbadder".. min Suzi nægtede at spise kogt kylling i lang tid pga dette.. hvis det var torsk/laks eller lettere stegt kylling.. så gled det ned.. ikke i store mængder men lidt har bestemt også ret !

 

Åhhh ville ønske at hun bare spiser og er glad igen !!

:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bette Pus... har helt ondt af jer begge, men bare hun drikker og at den smule du har fået i hende også bliver der.

Fornemmer du om hun er livet mere op eller ?

Min den ene er tossede med kogt torsk.. måske det kunne være en ide sammen med ris ? Hvis der har været kylling i det som hun sidst kastede op så kan det være hun forbinder smagen med "Adderbadder".. min Suzi nægtede at spise kogt kylling i lang tid pga dette.. hvis det var torsk/laks eller lettere stegt kylling.. så gled det ned.. ikke i store mængder men lidt har bestemt også ret !

 

Åhhh ville ønske at hun bare spiser og er glad igen !!

:ae:

 

Tak for din omsorg :5up:

 

Hun virker mere glad i dag, og hun har lige deltaget i lidt fodersøg ude i haven. Her brugte jeg kogt kylling uden ris, og hun fandt da et par stykker, det hjælper jo altid med lidt konkurrence fra Baldur, så bliver tingene lidt mere spændende.

 

Men jeg tror sagtens at du kan have ret i at hun forbinder kogt kylling med at det var det der gjorde hende dårlig. Men jeg tror dog at hun generelt bare har fået lidt madlede, idet at hun kun allernådigst ville spise yndlingspisen, leverposteg. Her måtte jeg tilbyde det flere gange før hun ville have det, selvfølgelig kan jeg ikke udelukke at det var fordi at hun kunne lugte medecinen jeg havde gemt i den, men det plejer nu ikke at være et problem.

 

Men jeg har købt kalkun med hjem i dag, og vil så lave en frisklavet potion, og nylavet mad smager altid bedst, da de jo så har gået og duftet til at det blev lavet, og derfor har forventningens glæde :-D

 

Er torsk også mild mod maven ligesom kylling? Med kalkunen måtte jeg ringe og spørge dyrlægen, for jeg ved kun at kylling er godt, hvad der ellers kunne være godt, det har jeg ingen anelse om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er torsk også mild mod maven ligesom kylling? Med kalkunen måtte jeg ringe og spørge dyrlægen, for jeg ved kun at kylling er godt, hvad der ellers kunne være godt, det har jeg ingen anelse om.

 

Kogt torsk er også letfordøjeligt, jeg brugte det i den periode hvor alle mine var syge.

Suzi specielt var opmærksom på trikket med medicin i leverposteg så det blev ændret til I/D på dåse, leverpostegen er først blevet indtaget igen efter hun var helt rask. Så hun har 100% forbundet både kylling og leverposteg med "Adderbadder... " :hmm: (nøjeregnede hund)

 

Men det glæder mig at hun kan få lidt ned ved fodersøg.. så kommer det ned i små portioner !! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for din omsorg :5up:

 

Hun virker mere glad i dag, og hun har lige deltaget i lidt fodersøg ude i haven. Her brugte jeg kogt kylling uden ris, og hun fandt da et par stykker, det hjælper jo altid med lidt konkurrence fra Baldur, så bliver tingene lidt mere spændende.

 

Men jeg tror sagtens at du kan have ret i at hun forbinder kogt kylling med at det var det der gjorde hende dårlig. Men jeg tror dog at hun generelt bare har fået lidt madlede, idet at hun kun allernådigst ville spise yndlingspisen, leverposteg. Her måtte jeg tilbyde det flere gange før hun ville have det, selvfølgelig kan jeg ikke udelukke at det var fordi at hun kunne lugte medecinen jeg havde gemt i den, men det plejer nu ikke at være et problem.

 

Men jeg har købt kalkun med hjem i dag, og vil så lave en frisklavet potion, og nylavet mad smager altid bedst, da de jo så har gået og duftet til at det blev lavet, og derfor har forventningens glæde :-D

 

Er torsk også mild mod maven ligesom kylling? Med kalkunen måtte jeg ringe og spørge dyrlægen, for jeg ved kun at kylling er godt, hvad der ellers kunne være godt, det har jeg ingen anelse om.

 

Al fisk er godt, bare ikke den røgede eller saltede.

 

Hvis maven er MEGET sart, så er kogt torsk, rødspætter, skrubber og andre magre fisk bedst. UDEN panering og krydderier, selvfølgelig.

 

Men hvis hun kan tåle det, så er de federe fisk bedst. For der er flere kalorier i. Sild. Laks. Makrel. Altsammen IKKE RØGET eller saltet og altsammen kogt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Al fisk er godt, bare ikke den røgede eller saltede.

 

Hvis maven er MEGET sart, så er kogt torsk, rødspætter, skrubber og andre magre fisk bedst. UDEN panering og krydderier, selvfølgelig.

 

Men hvis hun kan tåle det, så er de federe fisk bedst. For der er flere kalorier i. Sild. Laks. Makrel. Altsammen IKKE RØGET eller saltet og altsammen kogt.

 

Jeg har fået fortalt at man godt må komme MEGET LIDT salt i koge vandet fordi salt binder væsken i kroppen... ??? Ved ikke om det passer men jeg kommer MEGET LIDT salt i vandet når jeg koger torsk, laks og kylling til mine. (i kylling kan jeg finde på at komme en lille bitte smule bolionterning i - MEGET LIDT).

Ved som sagt ikke om det passer men jeg har heldigvis ikke haft problemer med det... er der nogen som ved om det er OK ??

 

Lonny

 

Dejligt at det går fremad... men vær ikke så nevøs med mængden... heller lidt og så flere gange, end for meget og det så kommer op.. maven er sart lige nu og kaster hun op så bliver hun bare endnu mere led ved maden .. Giv hende en :ae: fra mig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået fortalt at man godt må komme MEGET LIDT salt i koge vandet fordi salt binder væsken i kroppen... ??? Ved ikke om det passer men jeg kommer MEGET LIDT salt i vandet når jeg koger torsk, laks og kylling til mine. (i kylling kan jeg finde på at komme en lille bitte smule bolionterning i - MEGET LIDT).

Ved som sagt ikke om det passer men jeg har heldigvis ikke haft problemer med det... er der nogen som ved om det er OK ??

 

Lonny

 

Dejligt at det går fremad... men vær ikke så nevøs med mængden... heller lidt og så flere gange, end for meget og det så kommer op.. maven er sart lige nu og kaster hun op så bliver hun bare endnu mere led ved maden .. Giv hende en :ae: fra mig...

 

Hun får også bare en håndfuld her og en håndfuld der, men da hun har spist så lidt i løbet af dagen, så forsøgte jeg lige at få hende til at spise lidt mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået fortalt at man godt må komme MEGET LIDT salt i koge vandet fordi salt binder væsken i kroppen... ??? Ved ikke om det passer men jeg kommer MEGET LIDT salt i vandet når jeg koger torsk, laks og kylling til mine. (i kylling kan jeg finde på at komme en lille bitte smule bolionterning i - MEGET LIDT).

Ved som sagt ikke om det passer men jeg har heldigvis ikke haft problemer med det... er der nogen som ved om det er OK ??

 

Lonny

 

Dejligt at det går fremad... men vær ikke så nevøs med mængden... heller lidt og så flere gange, end for meget og det så kommer op.. maven er sart lige nu og kaster hun op så bliver hun bare endnu mere led ved maden .. Giv hende en :ae: fra mig...

 

Hvis en hund ligefrem er dehydreret på grund af opkastninger og diarre, så kan det være en god ide med en smule salt. Men så er problemet jo, at en hund, der er så syg, slet ikke kan spise noget. -Den ryger til dyrlæge og får væske i en blodåre... Tilsat sukker og salt.

 

En rask hund får rigeligt med salt gennem maden. De allerfleste kost-emner indeholder jo noget salt. Men en RASK hund kan godt tåle noget tilsat salt. Problemet er bare, at man ved ikke om en hund har svage nyrer før det er for sent. Det er først når nyrefunktionen er nedsat til 20% at man opdager at hunden er syg.

Og mange hunde får med alderen langsomt svagere nyrer.

Unge raske hunde kan godt TÅLE salt, men de har ikke brug for det.

 

Boullionterning ville jeg nok aldrig give hverken Silke eller mig selv. Jeg mener, at der engang var mononatriumglutaminat ("det tredie krydderi") i.

Det blev forbudt i babymad på et tidspunkt.. Men jeg ved ikke, om indholdet er blevet ændret.

 

Det virker lidt meningsløst at købe kvalitetshundemad i dyre domme for at undgå diverse tilsætningsstoffer, hvis man alligevel ved siden af tilsætter nogle af de værre ting.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...