Hop til indhold

Hvad er navnet på


Gæst little-wagner
 Share

Recommended Posts

Gæst little-wagner

Der hvor jeg har bodet var der en hund hvor den hund har lopper og min hund stak jo nogen gang ind til dem. Der gik et par dage og han har kløet så rigtig meget så vi to til dyrlæge han have næsten kløet sig ned til huden, og der vidste vi ikke hvorfor han gjorder det for det var noget helt nyt for os. Jeg siger jer min hund have det ikke godt det gjordt ondt på ham men da vi kom til dyrlæge sagde dyrlægen hvorfor han har det er fordi han har allergi for loppe bakterier

Har det et særligt navn når hunde har allergi for loppe bakterier?

og tror så han stadig kan få lopper igen eller vil det blive det samme hvor han kløer sig helt ned til huden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nhøpse&Walter

Tror jeg ville forhøre mig ved dyrlægen igen - og høre hvilke behandlings metoder der kan anvendes. Også måske høre om der kunne findes alternativer til denne behandling herinde... Personligt, kender jeg intet til problemet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst little-wagner
Ved ikke om loppeallergi hedder noget særligt, men han kan helt sikkert få lopper igen og vil med garanti klø sig halvt fordærvet igen :( hvis du bor i et loppe-område kunne du evt forebygge med noget af det der dryppes i nakken.

 

 

Jeg bor ikke på det sted mere, Og han for noget der dryppes i nakken, det er der hvor man ikke må have hunde våd efter 24 timer han er blevet dryppes i nakken. Det er længe siden det er sket men jeg har stadig det i hoved og jeg tænker helde tiden hvor må det bare gøre ondt.

 

Pertrine: Hvors dyrlæge gav os noget som man sprøjter på det sted hvor hunden har kløet så, også renser dig af sig selv. Men det ser bare ikke så dejlig ud for det er gult og derfor bliver han også gul.

 

Men det har aldrig være så galt så vi skulle bruge Loppehalsbånd, For lige så snart han har fået det bare en lille smul så er det til dyrlæge, For første gang var det slem men anden gang kunne jeg se der hvor nogen hår var knække(korter ind normalt) og kunne se han kløet sig. Vi tør slet ikke noget her bare til dyrlæge for de kløer sig heldt ned og stopper ikke. Jeg hader sådan noget

Link til indlæg
Del på andre sites

Min gamle hund, en flatcoatet retriver fik loppeallergi med det samme hvis hun blev bidt af en loppe, første gang det skete fik hun en stor bar og væskende plamage oppe på bagerstdel af ryggen og kom på antibiotika. Anden gang startede hun med kløe og vi nåede at tage det i opløbet.

Frem over fik hun Frontline i nakken to gange om året (tidlig forår og efterår)

I de 11 år jeg havde hende fik hun aldrig siden loppeallergi pga de to årlige behandlinger.

Men måske skal du give hver 3 mdr som der rådes til for at være 100% sikker.

Loppehalsbånd er jeg modstander af da min venindes to hunde har udviklet allergi omkring halsen fordi de konstant er i kontakt med de stoffer der er i halsbåndet. (men det er jo ikke sikkert at din hund får det)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...