Hop til indhold

Det at avle


Gæst sara
 Share

Recommended Posts

Kan man. ??

 

Indledningsvist er det vel også rendyrket egoisme overhovedet at have hund, ville jeg mene :mrgreen:

 

Klart det er egoisme at anskaffe sig en hund ;-) Men vælger man feks en Broholmer så har man allerede der valgt at avle for racens skyld (hvis hunden er egnet til det)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Ork.. Jeg ville da ELSKE et ordentligt læs små pelsbomber efter Nura!!! Det ville være en KÆMPE oplevelse og jeg kunne beholde en Nura-kopi:hjerte::lun: Samtidigt er jeg heller ikke i tvivl om at Nura mægtigt gerne ville tæt på noget hanhun når hun er højløbsk

 

Så jeg forstår sagtens at folk vil avle.

 

MEN - når det er sagt så har jeg også hjernen med. For det første tror jeg det er et kæmpearbejde og en masse erfaring at give sådan et hold hvalpe (og hvalpekøbere) den bedste start.

 

For det andet er jeg klar over hvor mange hundehvalpe der bliver født til at usikker skæbne. Og hvordan hovedløs avl kan disponere hvalpene unødigt for sygdomme. Derfor ville det blive skulle foregå med DKK bog og dermed alt det arbejde med at få Nura godkendt og researche for at finde den rigtige hanhund.

 

For det tredje er jeg ret sikker på at der ikke er ret mange penge (om nogen) i at avle, hvis det skal gøres ordentligt. Min lille baby skulle jo have den sikrest mulige graviditet og mine "børnebørn" skulle jo selvfølgelig tjekkes i hoved og r**.

 

Så jo - jeg ville hjertens gerne stille min hund (som i øvrigt er højløbsk nu) til avl.. Men jeg har hjerne nok til at vide at jeg skal mange år ud i fremtiden før et kuld hvalpe er realistisk.:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...