Hop til indhold

Jeg har påtaget mig en umulig opgave

Lonny
 Share

Recommended Posts

Som en del af jer ved, så er Luna kommet i sin første løbetid...

Og da vi ikke kan få passet vores hunde nogen steder, og jeg er modstander af at kastrerer eller steriliserer uden at der ligger en medicinsk baggrund bag, så har jeg jo altså et problem :blink:

Jeg træner jo helst med positiv forstærkning, men i denne situation har jeg svært ved at se hvad jeg kan tilbyde Baldur, som kan være bedre end hvad han selv kan belønne sig med...

Så lige nu står vandflasken fremme på bordet, til reminder om at han bliver våd i nakken hvis han forsøger at humpe hende. Indtil nu virker dette rent faktisk fint.

Men hvis nogen af jer har nogle bedre forslag, eller mere positive metoder, så hører jeg meget gerne fra jer :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Her: http://www.homeotek.com/behandl.html kan du købe et homeopatisk middel som muligvis kan hjælpe lidt.

Masser af motion og aktivering så de begge bliver trætte.

Et effektivt forbud og konstant overvågning eller adskillelse, hvis de har lært dette.

Mine hanhunde har med tiden lært at de ikke behøvede være så meget på andet end de to - tre dage tæverne var modtagelige.

Resten af tiden slappede de af og tjekkede lige tæverne engang imellem.

Du kan være heldig at Baldur også lærer dette efter nogle løbetider.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tilbyder Luna sig ikke?

Hun er så småt begyndt at tilbyde sig, men hun er ikke helt højløbsk endnu, så hun bliver hurtig træt af ham igen.

Jeg forsøger at forhindre hende i at stikke kønsdelene lige op i ansigtet på ham, for der er jo altså også grænser for hvad en mand kan modstå... Og så forhindrer jeg ham i at vold snuse/slikke hende, idet at dette jo åbenlyst får ham endnu mere op på dupperne.

Men samtidig så er hun også begyndt at slikke ham på penis, også dette forsøger jeg at stoppe, i og med at jeg igen tror at dette absolut ikke gør det lettere for ham at holde sig i skindet.

Så som du kan høre, så er det et fuldtidsjob at have en løbsk tæve :blink:

Heldigvis kan jeg have hende med på arbejde, så de er ikke alene sammen overhovedet, og alt samvær herhjemme er overvåget

Link til indlæg
Del på andre sites

Her: http://www.homeotek.com/behandl.html kan du købe et homeopatisk middel som muligvis kan hjælpe lidt.

Masser af motion og aktivering så de begge bliver trætte.

Et effektivt forbud og konstant overvågning eller adskillelse, hvis de har lært dette.

Mine hanhunde har med tiden lært at de ikke behøvede være så meget på andet end de to - tre dage tæverne var modtagelige.

Resten af tiden slappede de af og tjekkede lige tæverne engang imellem.

Du kan være heldig at Baldur også lærer dette efter nogle løbetider.

Baldur har heldigvis heller ikke vist nogen interesse her de første 8 dage af hendes løbetid, så jeg tror (håber) at det er fordi han er smart nok til kun at vise interesse i de 3-4 dage det kan betale sig.

Men din erfaring er altså at man godt kan lære hanhunden at holde sig i skindet? Selvfølgelig stadig under opsyn, fordi selv den bedst opdragne hanhund kan jo godt forglemme sig i en dejlig dames selskab :blink:

Jeg havde også købt klorofyl til hende, da dette skulle tage noget af duften, men i og med at hun har fået denne her tarmsygdom, så vil jeg helst ikke fylde noget i hende som ikke er absolut nødvendigt og anbefalet af dyrlægen, så det gør selvfølgelig det hele lidt mere besværligt. Men jeg vil helt sikkert afprøve det middel du har anbefalet, det må bare vente til næste løbetid, og så må jeg knokle lidt hårdere denne gang.

Med hensyn til aktivering og motion, så giver dette god mening, da energien til at lave numre jo ikke er så stor når man er træt og veltilpas.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Som en del af jer ved, så er Luna kommet i sin første løbetid...

Og da vi ikke kan få passet vores hunde nogen steder, og jeg er modstander af at kastrerer eller steriliserer uden at der ligger en medicinsk baggrund bag, så har jeg jo altså et problem :blink:

Jeg træner jo helst med positiv forstærkning, men i denne situation har jeg svært ved at se hvad jeg kan tilbyde Baldur, som kan være bedre end hvad han selv kan belønne sig med...

Så lige nu står vandflasken fremme på bordet, til reminder om at han bliver våd i nakken hvis han forsøger at humpe hende. Indtil nu virker dette rent faktisk fint.

Men hvis nogen af jer har nogle bedre forslag, eller mere positive metoder, så hører jeg meget gerne fra jer :-D

giv ham en flaske cognac og en pakke kondomer, og håbe på han enten husker, at beskytte sig, eller går kold fordi han har fået for meget at drikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

uha det er ikke et let job I er kommet på. :ae:

Jeg bruger også klofyl til Luna, men har erfaring for det ikke hjælper mget når hun er højløbsk, men det tager helt sikkert noget af duften før og efter.

Det er godt hun kan komme med dig på job, dog har jeg set på mine interessen har været større når de har været lidt væk fra hinanden. Men kan sagtens forstå du gør det, for hvad kunne de ellers ikke finde på når de er alene hjemme.:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Baldur har heldigvis heller ikke vist nogen interesse her de første 8 dage af hendes løbetid, så jeg tror (håber) at det er fordi han er smart nok til kun at vise interesse i de 3-4 dage det kan betale sig.

Men din erfaring er altså at man godt kan lære hanhunden at holde sig i skindet? Selvfølgelig stadig under opsyn, fordi selv den bedst opdragne hanhund kan jo godt forglemme sig i en dejlig dames selskab

:blink:

ja, under opsyn. Det er jo "bare" almindelighed lydighed med større krav

Jeg havde også købt klorofyl til hende, da dette skulle tage noget af duften, men i og med at hun har fået denne her tarmsygdom, så vil jeg helst ikke fylde noget i hende som ikke er absolut nødvendigt og anbefalet af dyrlægen, så det gør selvfølgelig det hele lidt mere besværligt. Men jeg vil helt sikkert afprøve det middel du har anbefalet, det må bare vente til næste løbetid, og så må jeg knokle lidt hårdere denne gang.

Min erfaring er, at hvis hanhunden kan komme til tæven, så er klorofyl ligegyldigt.

I de tilfælde hvor hanhunden ikke kan komme i nærkontakt hjælper klorofyl.

Men vi kan ikke snyde en hundenæse og får han først lov at snuse/slikke så er han ikke i tvivl

Med hensyn til aktivering og motion, så giver dette god mening, da energien til at lave numre jo ikke er så stor når man er træt og veltilpas
.

Næh, dog skal der jo rigtig meget til før hanhunden siger nej tak, men noget energi kan det da tage

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Gir det ikke bare en masse andre problemer, når den bette bliver større...kamp til stregen og alt det der ? Ikke at jeg ved en brik om det. Vi har kun haft én vaps ad gangen...

Hvis den førstankomne er 2 - 3 år ældre og velfungerende (ingen stress, frustration og smerter) opdrager han snothvalpen, der sikkert ser ham som en slags far.

Den ældste sætter sig i respekt gennem leg og nogle gange "lederskabsøvelser" og dette vedligeholdes op gennem unghundetiden.

Typisk vil rollerne derefter være givet og der er ro og harmoni.

Men hvis den ældste i sin grund ikke er selvsikker og hvalpen er det, opstår der gnidninger fordi de derved bliver for "lige".

Link til indlæg
Del på andre sites

En af grundende til, at jeg har to hanhunde er, at jeg ikke gider det bøvl, som det kan give, når tæven er i løbetid.

en af grundene til at mine tæver er steriliserede er fordi jeg ikke gider det b¢vl det giver med l¢betider ;-) Og Charlie er heldigvis også allerede kastreret, så der er slet ikke noget at tage stilling til der :mrgreen:

Ninjamor, nu ved jeg godt at mine var tæver, men Akita og Indy havde rigtig meget det du lige nævner der, især mens Indy var hvalp/unghund. Opdragelsen blev for 99% af tiden klaret gennem deres leg, og hvis Indy havde været meget anstrengende/uartig overfor sin stores¢ster, blev legen lige en tand mere skarp, men grænsen blev aldrig overskredet. Det var enormt fascinerende at være vidne til!

Nu er Indy ikke en hund der higer efter noget i nogen rangstige, og Akita var en roligt regerende dronning i sit hjem, men Indy lider lidt under "nutte-genet" og mente bestemt ikke at reglerne galt for hende, for hun var jo nuttet :hjerte: og pr¢vede derfor at slippe afsted med en masse :lol: Noget mere succesfuldt end andet :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
en af grundene til at mine tæver er steriliserede er fordi jeg ikke gider det b¢vl det giver med l¢betider ;-) Og Charlie er heldigvis også allerede kastreret, så der er slet ikke noget at tage stilling til der :mrgreen:

Ninjamor, nu ved jeg godt at mine var tæver, men Akita og Indy havde rigtig meget det du lige nævner der, især mens Indy var hvalp/unghund. Opdragelsen blev for 99% af tiden klaret gennem deres leg, og hvis Indy havde været meget anstrengende/uartig overfor sin stores¢ster, blev legen lige en tand mere skarp, men grænsen blev aldrig overskredet. Det var enormt fascinerende at være vidne til!

Nu er Indy ikke en hund der higer efter noget i nogen rangstige, og Akita var en roligt regerende dronning i sit hjem, men Indy lider lidt under "nutte-genet" og mente bestemt ikke at reglerne galt for hende, for hun var jo nuttet :hjerte: og pr¢vede derfor at slippe afsted med en masse :lol: Noget mere succesfuldt end andet :rolleyes:

Ja det er utroligt spændende at se voksne hunde opdrage hvalpe og unghunde. Der kan vi lære meget.

Vi kunne også lege opdragelsen ind i dem, hvis bare vi var bedre til at "tale hundsk" :lol:

Jeg har haft fornøjelsen af at følge opdragelse flere gange og det er som du siger meget fascinerende.

Min Fie var en eneste gang "skrap" overfor sin datter. Da var sidstnævnte blevet to år og havde været "irriterende" i over et års tid. Fie tippede hende bare rundt og stod så der og holdt hende nede et par minutter uden brug af fysisk magtanvendelse.

Da Bianca åbenbart viste de rette takter fik hun lov at rejse sig og siden var der intet de to imellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ønsker dig alt muligt god fornøjelse og udholdenhed, er kun rolig fordi jeg kender dig - personligt får jeg totalt stress af den slags, det tager kun et kvart sekund at komme galt afsted :shock:

Jeg tror at udholdenhed er det rigtige ord :lol:

I går aftes sad vi i hver vores sofa med hver vores hund, Baldur var i snor så han ikke kunne nå over til Luna, og Luna sov bare.

Og i nat sov de i hver deres bur, så de ikke kunne foretage sig noget imens vi ikke holdt opsyn. Luna sov hele natten, men Baldur vågnede midt om natten og lavede en halv times pivekoncert...

I dag tror jeg at de må skiftes til at være i bur på førstesalen, så kan den hund der ikke er i bur være sammen med os nede i stuen. Indtil nu har vi bare sørget for at de aldrig var mere end en meter væk fra os, så vi til en hver tid kunne gribe ind hvis der skete noget. Og indtil nu accepterer Baldur heldigvis når vi siger nej, han prøver dog igen en halv time senere.

Så ja det kræver udholdenhed og at man konstant overvåger dem, ikke noget med pludselig at blive opslugt af filmen i fjernsynet eller lignende, hele tiden lige skæve ud af øjenkrogen for at sikre sig at de stadig er på behørig afstand af hinanden. Og absolut INGEN fællesluftning i haven hvor de har mulighed for at stikke af og komme uden for rækkevidde.

Så ja, det kræver udholdenhed, og jeg er godt nok glad for at det kun er i en uges tid...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis den førstankomne er 2 - 3 år ældre og velfungerende (ingen stress, frustration og smerter) opdrager han snothvalpen, der sikkert ser ham som en slags far.

Den ældste sætter sig i respekt gennem leg og nogle gange "lederskabsøvelser" og dette vedligeholdes op gennem unghundetiden.

Typisk vil rollerne derefter være givet og der er ro og harmoni.

Men hvis den ældste i sin grund ikke er selvsikker og hvalpen er det, opstår der gnidninger fordi de derved bliver for "lige".

Jeg har lige takket dig for dit indlæg og jeg takker lige en gang til. Det kunne jo godt tænkes, at Bassen engang om et par år skulle have en lillebror og så er enhver oplysning om begrebet to hanner sammen kun til nytte og du plejer jo nok at vide, hvad du hælder ud af tastaturet. Derfor tak, tak og atter tak :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg har lige takket dig for dit indlæg og jeg takker lige en gang til. Det kunne jo godt tænkes, at Bassen engang om et par år skulle have en lillebror og så er enhver oplysning om begrebet to hanner sammen kun til nytte og du plejer jo nok at vide, hvad du hælder ud af tastaturet. Derfor tak, tak og atter tak :-D

Selv tak, selv tal og selv tak :-P

Link til indlæg
Del på andre sites