Hop til indhold

Bøger?


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Kender i nogle gode bøger om spidshunde?

Også gerne en om samojeder?

 

Synes ikke rigtigt at jeg kan finde nogen :confused: Kun en sølle lille en på 100 sider fra 1982... hmm :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke du kan købe nogen gennem spidshunde klubben? Sådan en må der da være :engel:

 

:megaked: ...vi har ikke stamtavle. Og det irriterer mig så meget alt det jeg ikke må :cry: Melde ham til træk, være medlem af diverse klubber og garanteret mere med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Der findes desværre ikke ret mange bøger... ikke engang nogle som jeg ved af...

 

Jeg mener godt at du må melde dig ind i samojedhundeklubben selvom Buddha ikke har tavle... Der kommer et blad ca. 5 gange om året... Synes dog ikke at bladet er noget at råbe hurra for..:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bøger kan jeg ikke hjælpe dig med ;-) Men jeg mener da at det må være dig frit for at melde dig ind i de klubber du ønsker -med tanke på at det jo kan være nyttigt, i fald du påtænker at næste hund skal have stamtavle, ud fra den betragtning mener jeg ikke at man kan nægte nogen at melde sig ind i diverse klubber :5up:

 

- Man kan jo fx. også være medlem af Dansk kennel klub, uden overhovedet at have hund, så kan man vel også melde sig ind i speciel klubberne, som man ønsker :confused: :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan sagtens være medlem selvom hunden ikke har tavle. Men det er rigtigt at du ikke kan få lov at deltage i forskellige stambogsførte aktiviteter. Jeg ved faktisk ikke om nogen alligevel lader ikke-stambogsførte hunde deltage. Så kan man bare ikke få ført resultaterne.

 

Hvis du ikke har noget mod at læse engelsk, findes der en BUNKE samojedebøger: http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss?url=search-alias%3Dstripbooks&field-keywords=samoyed&x=0&y=0

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan sagtens være medlem selvom hunden ikke har tavle. Men det er rigtigt at du ikke kan få lov at deltage i forskellige stambogsførte aktiviteter. Jeg ved faktisk ikke om nogen alligevel lader ikke-stambogsførte hunde deltage. Så kan man bare ikke få ført resultaterne.

 

Hvis du ikke har noget mod at læse engelsk, findes der en BUNKE samojedebøger: http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss?url=search-alias%3Dstripbooks&field-keywords=samoyed&x=0&y=0

 

Engelsk gør ingenting - 1000 tak!

Link til indlæg
Del på andre sites

Therese - det ikke dig der skal flove dig, det vist mig :oops::mrgreen:

 

Det hele handlede bare om udstilling og præmier inde på samojed siden, så gik fluks ud fra at sådan lå landet.

Men det gjorde det ikke! Fedt :klap:

 

Ja vores næste hund skal nok være med tavle, af flere årsager, 1: hvis det skal være en akita synes jeg det er rigtig vigtigt at vi er sikre på, at det er et godt opdræt, 2: hvis det ikke bliver en akita, bliver det højst sandsynligt en anden spidshund, og hvis den har en tidligere arbejdsfunktion, vil vi jo gerne kunne melde den til det, også så man kan snakke og få råd af andre om det.

 

Det bliver nok ikke en samojed, Anders synes det er snyd hvis den ene må komme til træk og Buddha ikke må :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Therese - det ikke dig der skal flove dig, det vist mig :oops::mrgreen:

 

Det hele handlede bare om udstilling og præmier inde på samojed siden, så gik fluks ud fra at sådan lå landet.

Men det gjorde det ikke! Fedt :klap:

 

Ja vores næste hund skal nok være med tavle, af flere årsager, 1: hvis det skal være en akita synes jeg det er rigtig vigtigt at vi er sikre på, at det er et godt opdræt, 2: hvis det ikke bliver en akita, bliver det højst sandsynligt en anden spidshund, og hvis den har en tidligere arbejdsfunktion, vil vi jo gerne kunne melde den til det, også så man kan snakke og få råd af andre om det.

 

Det bliver nok ikke en samojed, Anders synes det er snyd hvis den ene må komme til træk og Buddha ikke må :kys:

Nåh :-D Det var da dejligt :5up: Så kan du få dine bøger alligevel eller hvad?

 

Ja, det kan der jo være noget om :-D Hvorfor er det egentlig at man ikke må melde dem til når de ikke har stamtavle? :hmm: Buddha kan da have ligeså meget brug for at blive brugt som enhver anden hund :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh :-D Det var da dejligt :5up: Så kan du få dine bøger alligevel eller hvad?

 

Ja, det kan der jo være noget om :-D Hvorfor er det egentlig at man ikke må melde dem til når de ikke har stamtavle? :hmm: Buddha kan da have ligeså meget brug for at blive brugt som enhver anden hund :confused:

 

Jeg skal lige høre dem derinde om de har nogle. Ellers var der et stort udvalg af de engelske :5up:

 

Jeg ved det ikke. Det er noget med at de minimum skal have vundet en 2. præmie på en udstilling, dvs at der er styr på at de er tjekket igennem (hofter osv) - men det kan man jo godt stille som krav alligevel?

Vi vil i hvert fald få tjekket hofter inden vi spænder en vogn bag Buddha.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal lige høre dem derinde om de har nogle. Ellers var der et stort udvalg af de engelske :5up:

 

Jeg ved det ikke. Det er noget med at de minimum skal have vundet en 2. præmie på en udstilling, dvs at der er styr på at de er tjekket igennem (hofter osv) - men det kan man jo godt stille som krav alligevel?

Vi vil i hvert fald få tjekket hofter inden vi spænder en vogn bag Buddha.

Ja det tænker jeg også.. Meget mystisk :-D
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Var der nogle som kaldte:blink:

 

Du må gerne træne med Buddha, altså få ham med på et spand sammen med andre samojeder, og du må træne alt det du vil...:5up:... Men du kan bare ikke tilmelde ham til et løb, hvor der er præmieringer... det er fordi at disse løb også giver adgang til løbsprøven og brugsprøven, som sammen med tre klubcertifikater på udstillinger udløser titlen klubchampion.

 

Håber at det kunne bruges:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender i nogle gode bøger om spidshunde?

Også gerne en om samojeder?

 

Synes ikke rigtigt at jeg kan finde nogen :confused: Kun en sølle lille en på 100 sider fra 1982... hmm :rolleyes:

 

Vi har to, men de er også lidt gamle:

 

'The New Samoyed' af Robert H. & Dolly Ward (fra 1998)

'Samoyed' af Richard G.Beauchamp (fra 2004)

 

Jeg synes ikke de er super fantastiske, men ok i mangel af bedre.

 

Du må gerne låne dem

Link til indlæg
Del på andre sites

Var der nogle som kaldte:blink:

 

Du må gerne træne med Buddha, altså få ham med på et spand sammen med andre samojeder, og du må træne alt det du vil...:5up:... Men du kan bare ikke tilmelde ham til et løb, hvor der er præmieringer... det er fordi at disse løb også giver adgang til løbsprøven og brugsprøven, som sammen med tre klubcertifikater på udstillinger udløser titlen klubchampion.

 

Håber at det kunne bruges:engel:

 

Nææh hvor spændende!

Vi laver bare selv en præmie til ham :slem:

 

Vi har to, men de er også lidt gamle:

 

'The New Samoyed' af Robert H. & Dolly Ward (fra 1998)

'Samoyed' af Richard G.Beauchamp (fra 2004)

 

Jeg synes ikke de er super fantastiske, men ok i mangel af bedre.

 

Du må gerne låne dem

 

Har bestilt "The samoyed today" af Pam Taylor, og "Samoyeds" af Joyce Reynard nu.

 

Hvis de er helt fortabte, kommer jeg og henter jeres bøger :5up:

 

Har desuden lige lånt en anden igår, Hundens hemmelige liv - om en kvinde som stoppede med at træne/opdrage sine hunde, og i stedet bare observerer dem. Indtil videre er den ret sjov - ikke videnskabelig eller noget, bare en sød dame som er fascineret af hunde :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...