Hop til indhold

En særligt hyggelig dag på arbejdet

Nollike
 Share

Recommended Posts

Nogle dage på arbejdet er bare anderledes end andre og i dag var en af dem. På den gode måde :5up:

Vi får den ene del af et hjemløst par indlagt. Hun er nu ret fast besluttet på at hun IKKE skal indlægges, for hvad så med kæresten og især hunden??? Jeg bliver jo lidt nysgerrig og spørger hvad det er for en hund og svaret er "en blanding, du skal gå ned og se ham, han er så smuk" :lun:

Heldigvis har der været rimelig roligt i dag, så jeg har faktisk tid til at gå ned og se ham, så laboranten og jeg får hurtigt smækket en leverpostegsmad sammen og tilfældigvis havde jeg noget tørfoder i jakkelommen som Noomi har fået som guffer og det bliver lagt på tallerkenen sammen med leverpostegsmaden. Lidt spændt på hvad der er i vente går vi ned af trappen og ude i gangen ligger der et ordentligt "skrummel" af en hund :mrgreen: Til min positive overraskelse er den bundet, har sele på, ligger på tæpper med en del af det ene tæppe over sig for ikke at blive kold og med en stor vandskål og et kæmpe tyggeben at fordrive tiden med :klap:Hunden er velholdt og velnæret så den snert af bekymring jeg havde haft blev blæst væk på et splitsekund :5up: Han syntes at det var hyggeligt med sådan en lille "anretning" og jeg kom i tanke om at jeg havde noget hundemad (det samme som havde ligget i lommen) ude i bilen, en pose som jeg havde fået af Ascha for at Noomi kunne prøve det og fik lov af manden til at give hunden noget af det. Det faldt også i god jord :mums: De havde af gode grunde ikke mad med til hunden, for de havde ikke forventet en indlæggelse. Tilgengæld fik den mandlige del af parret pga. indlæggelsen så sit at se til, for han løb i fast rutefart mellem kæresten og hunden for at tilgodese begges behov og bad om lov til at være hos hende om natten og at nogle ville prikke til ham en gang i timen, så han kunne gå ned og se til hunden :lun: :5up: Hunden var en blanding mellem Ambull, Amstaff, Staffordshire terrier, Rottweiler og Labrador. Noget af en cocktail :mrgreen: Og han var noget af det sødeste :lun: Han var glad og tillidsfuld og der er ingen tvivl om at han har et rigtig godt liv sammen med de to :5up: De passer på ham og han passer på dem og den samhørighed og omsorg de har for hinanden alle tre er guld værd! Kan man få det meget bedre som hund? :lun: Så fred være med, om hunden har en 1000,- seng at ligge i eller snor og halsbånd/sele i de rigtige farver, den hund har kærlighed, omsorg, tryghed og samvær nærmest 24 timer i døgnet. Jeg tror at rigtig mange hunde gerne ville bytte tilværelse med den!! :-D At man ikke har en lejlighed eller et hus at bo i, behøver bestemt ikke at betyde, at man ikke drager omsorg for sin hund :5up: De var faktisk mere bekymret for hunden end for hende :mrgreen: Og så var det rigtig dejligt at opleve mine kollegers omsorg for patienternes hunde :klap:Jeg kan konstatere at jeg ikke er den eneste "hundetosse" på den afdeling, især en har fået en endnu større stjerne hos mig end hun havde i forvejen, men den historie egner sig desværre ikke til offentliggørelse, så den må I undvære :blink: Lad mig bare sige, at der er blevet taget rigtig godt hånd om dem alle tre :5up:

Jeg fik lov af dem begge to til at lægge billeder ind, så I herinde kunne få lov til at se hvor lækker han var, måske kommer de også selv ind og kigger, de fik i hvert fald adressen på Hunde-Forum. :-D

Hilsen Nollike som har haft en fantastisk arbejdsdag :banan:

Og her kommer så genstanden for al opmærksomheden. Er han ikke skøn? :hjerte:

Redigeret af Nollike
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg glemte helt at skrive, at jeg virkelig var imponeret over så meget den hund hvilede i sig selv :hjerte: Han blev super glad når ejeren kom, men tog det også med ophøjet ro når han gik igen, åbenbart i sikker forvisning om at han ville komme tilbage :5up: Det skulle lige være mig der havde "parkeret" Autonoomi på den måde, det har jeg svært ved at forestille mig, ville få et heldigt udfald :shock: Og så lystrede han fuldstændig (og det gør min jo altså ikke, ved I nok :oops:) Desuden var han tillidsfuld over for fremmede, men som ejeren sagde "man skulle ikke gå hen og tage snoren og forsøge at stikke af med ham..." :mrgreen:

Måske jeg skulle finde en hjemløs og spørge om han vil tage Noomi en lille måneds tid?? :hmm::mrgreen: Jeg synes altid at de har styr på deres hunde, så hvad er det de kan som vi andre (eller nogle af os i hvert fald :oops:) ikke formår? Er det fordi de bruger al deres tid sammen med deres hunde? Eller hvad handler det mon om? Hvordan kan det være at de kan gå løs med deres hunde allevegne eller lægge sig til at sove uden at hunden stikker af eller noget? Imponerende er det, det kunne Autonoomi godt lære noget af :mrgreen: :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en sød historie :lun:

Jeg trordu har fat i flere ting, vedr. opdragelsen ;-) For det første er hunden sammen med dem 24 timer i døgnet - så der er god tid til at få alt på plads :mrgreen:

Derudover er det jo bare sådan, at de ting vores hunde skal kunne for at vores liv kan fungere, det kan de jo (næsten altid) også... og hos de her mennesker, er det altså bare vigtigt at hunden skal kunne lægge sig til at sove på gaden og blive der og ting i den dur....

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlig historie :-)

Herude har vi også lidt typer der er glad for flasken osv, men deres hunde har det godt og er altid i god foderstand.

Det som rørte mig mest, var den kærlighed og omsorg de havde for deres hund :lun: Selv om det egentlig var hende som det "burde" handle om, så var hunden stadig mindst lige så vigtig. Og det giver jo unægtelig nogle lidt andre problemstillinger, når man ikke har en lejlighed man kan sætte hunden hjem i mens "mor" bliver rask...

Som jeg har fortalt før havde vi engang en sygeplejerske ansat som havde arbejdet meget med hjemløse og hun forsøgte på et tidspunkt at få oprettet en sygestue et sted, hvor man som hjemløs kunne få behandling og samtidig gerne måtte have sin hund hos sig, netop fordi de har så tæt et forhold til deres hunde, at mange af dem simpelthen nægter behandling hvis ikke hunden kan være der også og de har jo ikke andre steder at gøre af den. Og i går fik jeg virkelig selv syn for sagen. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at hvis vi havde holdt på at hunden ikke måtte være i nærheden, så var hun gået uden at blive behandlet! Det var ganske enkelt ikke en mulighed at hun var blevet og han var gået et andet sted hen med hunden. De hørte sammen de tre og det kunne der ikke ændres ved! :lun:

Jeg synes at det er rigtig ærgerligt at det projekt ikke blev til noget og at vores system er så stift, at det afhænger af det personale som er på arbejde den pågældende dag om man kan finde en løsning. :( Men i går var det heldigvis den helt rigtige sammensætning :5up: Nu var de også selv nemme at "arbejde sammen med", de var rigtig søde begge to og gjorde alt hvad de kunne for at hunden ikke var til gene for nogen og det gjorde det selvfølgelig meget nemmere at håndtere :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en sød historie :lun:

Jeg trordu har fat i flere ting, vedr. opdragelsen ;-) For det første er hunden sammen med dem 24 timer i døgnet - så der er god tid til at få alt på plads :mrgreen:

Derudover er det jo bare sådan, at de ting vores hunde skal kunne for at vores liv kan fungere, det kan de jo (næsten altid) også... og hos de her mennesker, er det altså bare vigtigt at hunden skal kunne lægge sig til at sove på gaden og blive der og ting i den dur....

Det kan godt være at selve tiden er en væsentlig faktor, men jeg synes da at man til tider møder pensionister eller andet som går hjemme med hunden hver dag og alligevel er hunden ikke tilnærmelsesvis lige så godt opdraget. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nhøpse&Walter

Fantastisk beretning... ihh, hvor det dog varmer!! Forstår så udemærket problematikken med, at særlige udsatte eller bestemte grupper fravælger den hjælp vi kan give, når vapsen ikke kan komme med.

Jeg har arbejdet på et krisecenter, hvor jeg flere gange oplevede at kvinderne blev væk, når familiehunden ikke måtte komme med. Det var ofte meget ulykkelige situationer, hvor der også var børn i billedet. Vi havde et fint samarbejde med en hundepension, men at skulle rejse i nattens mørke, et fremmed sted hen og samtidig aflevere vaps til et ukendt sted - kan jeg godt forstå er uoverkommeligt....

Link til indlæg
Del på andre sites

Fantastisk beretning... ihh, hvor det dog varmer!! Forstår så udemærket problematikken med, at særlige udsatte eller bestemte grupper fravælger den hjælp vi kan give, når vapsen ikke kan komme med.

Jeg har arbejdet på et krisecenter, hvor jeg flere gange oplevede at kvinderne blev væk, når familiehunden ikke måtte komme med. Det var ofte meget ulykkelige situationer, hvor der også var børn i billedet. Vi havde et fint samarbejde med en hundepension, men at skulle rejse i nattens mørke, et fremmed sted hen og samtidig aflevere vaps til et ukendt sted - kan jeg godt forstå er uoverkommeligt....

Jeg kan også sagtens forstå at hjælp ikke er hjælp hvis det samtidig betyder at hunden skal afleveres på et internat eller noget andet :( Jeg tror ikke at der var nogen der så meget som overvejede at foreslå det i går, for det var helt tydeligt, at det overhovedet ikke var en option i deres verden! :-D Og hvis man er kvinde og kriseramt, så har man da også brug for sin hund og især for at sørge for at der heller ikke sker hunden noget.

Hvor er det ærgerligt, at der i vores samfund ikke er plads til at være så fleksible at man kan få hjælp selv om man falder lidt uden for de fastsatte rammer :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Nogle dage på arbejdet er bare anderledes end andre og i dag var en af dem. På den gode måde :5up:

Vi får den ene del af et hjemløst par indlagt. Hun er nu ret fast besluttet på at hun IKKE skal indlægges, for hvad så med kæresten og især hunden??? Jeg bliver jo lidt nysgerrig og spørger hvad det er for en hund og svaret er "en blanding, du skal gå ned og se ham, han er så smuk" :lun:

Heldigvis har der været rimelig roligt i dag, så jeg har faktisk tid til at gå ned og se ham, så laboranten og jeg får hurtigt smækket en leverpostegsmad sammen og tilfældigvis havde jeg noget tørfoder i jakkelommen som Noomi har fået som guffer og det bliver lagt på tallerkenen sammen med leverpostegsmaden. Lidt spændt på hvad der er i vente går vi ned af trappen og ude i gangen ligger der et ordentligt "skrummel" af en hund :mrgreen: Til min positive overraskelse er den bundet, har sele på, ligger på tæpper med en del af det ene tæppe over sig for ikke at blive kold og med en stor vandskål og et kæmpe tyggeben at fordrive tiden med :klap:Hunden er velholdt og velnæret så den snert af bekymring jeg havde haft blev blæst væk på et splitsekund :5up: Han syntes at det var hyggeligt med sådan en lille "anretning" og jeg kom i tanke om at jeg havde noget hundemad (det samme som havde ligget i lommen) ude i bilen, en pose som jeg havde fået af Ascha for at Noomi kunne prøve det og fik lov af manden til at give hunden noget af det. Det faldt også i god jord :mums: De havde af gode grunde ikke mad med til hunden, for de havde ikke forventet en indlæggelse. Tilgengæld fik den mandlige del af parret pga. indlæggelsen så sit at se til, for han løb i fast rutefart mellem kæresten og hunden for at tilgodese begges behov og bad om lov til at være hos hende om natten og at nogle ville prikke til ham en gang i timen, så han kunne gå ned og se til hunden :lun: :5up: Hunden var en blanding mellem Ambull, Amstaff, Staffordshire terrier, Rottweiler og Labrador. Noget af en cocktail :mrgreen: Og han var noget af det sødeste :lun: Han var glad og tillidsfuld og der er ingen tvivl om at han har et rigtig godt liv sammen med de to :5up: De passer på ham og han passer på dem og den samhørighed og omsorg de har for hinanden alle tre er guld værd! Kan man få det meget bedre som hund? :lun: Så fred være med, om hunden har en 1000,- seng at ligge i eller snor og halsbånd/sele i de rigtige farver, den hund har kærlighed, omsorg, tryghed og samvær nærmest 24 timer i døgnet. Jeg tror at rigtig mange hunde gerne ville bytte tilværelse med den!! :-D At man ikke har en lejlighed eller et hus at bo i, behøver bestemt ikke at betyde, at man ikke drager omsorg for sin hund :5up: De var faktisk mere bekymret for hunden end for hende :mrgreen: Og så var det rigtig dejligt at opleve mine kollegers omsorg for patienternes hunde :klap:Jeg kan konstatere at jeg ikke er den eneste "hundetosse" på den afdeling, især en har fået en endnu større stjerne hos mig end hun havde i forvejen, men den historie egner sig desværre ikke til offentliggørelse, så den må I undvære :blink: Lad mig bare sige, at der er blevet taget rigtig godt hånd om dem alle tre :5up:

Jeg fik lov af dem begge to til at lægge billeder ind, så I herinde kunne få lov til at se hvor lækker han var, måske kommer de også selv ind og kigger, de fik i hvert fald adressen på Hunde-Forum. :-D

Hilsen Nollike som har haft en fantastisk arbejdsdag :banan:

Og her kommer så genstanden for al opmærksomheden. Er han ikke skøn? :hjerte:

dejlig historie... :) hvad laver du til daglig? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

dejlig historie... :) hvad laver du til daglig? :)

Ja, det var simpelthen så skønt at opleve den samhørighed og omsorg de havde for hunden og hinanden :lun: Og så var det dejligt at der var tid, mulighed og hjerterum til at gradbøje reglerne lidt :-D Det vækker naturligvis opsigt når der ligger sådan et "skrummel" af en hund lige pludselig, men alle forstod betydningen af at den fik lov at blive i nærheden :5up:

Jeg er lægesekretær :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bellapigen

Åh en dejlig historie.

-og hvor var det sødt af dig at give mad :hjerte:

Sidst jeg besøgte min far i Spanien, så jeg en hjemløs sidde med sin hund ude foran købmanden.

Jeg havde en masse småmønter som jeg ikke fik brugt og tænkte at dem kunne han lige så godt få.

Hunden lignede en amstaff men var vist blandet med noget andet også.

Da den så op på mig, var jeg solgt. De dejligste hundeøjne så bare op på mig og det yderste stykke af halen lovrede ivrigt. :lun:

Jeg spurgte ham om jeg måtte hilse på hunden.

Han var ikke så god til engelsk, men det lød lidt hen af det her:

Yes yes, my dog likes people, but people dont like my dog. :(

Han blev så glad over at der var nogen der ville hilse på hans vaps.

-og det var den bestemt også. Åh hvor var den bare dejlig.

Smuk pels og perfekt krop mht til fedt og muskler.

Så jeg er ret sikker på at de hunde der bor hos hjemløse ofte har det langt bedre end os med hjem og job...

Link til indlæg
Del på andre sites