Hop til indhold

Jeg tror ikke at Luna har fået det bedre


Lonny
 Share

Recommended Posts

Luna er højløbsk, så vidt jeg da kan se på Baldur, og hun bløder heller ikke længere, så den burde være god nok.

 

Men Luna opfører sig ikke som en højløbsk tæve, hvis Baldur kommer til hende, så kan han da godt få lov, men hun ligner mest en der helst ville være fri.

 

Hun sover hele dagen, selv imens Baldur hopper rundt og gør tilnærmelser og piver. Hun har intet spist i dag, og jeg har lige bedt manden købe hytteost og torsk med hjem, i håb om at jeg kan få hende til bare at spise lidt. Hendes mave er helt tom og man kan bare se hvordan hun lige efter ribbenene er helt tynd :cry:

 

Det eneste Luna har lyst til er at sove, og allerhelst tæt op af hendes mor under et tæppe.

 

Så vi bliver vist nødt til at smutte forbi dyrlægen igen i morgen

Link til indlæg
Del på andre sites

Løbetiden kan altså godt have noget med det at gøre.. Min Luna var aldrig højløbsk på den måde at hun lagde op til hanhundene.. Og hun gik også fra sin mad undervejs (jep en lab, der gik fra sin mad!!!). Og energien var heller ikke noget at skrive hjem om...

 

Så det kan være en kombination

 

Jeg har tænkt på det, men fordi det er hendes første løbetid, så er det utroligt svært for mig at se hvad der skyldes sygdom, og hvad der skyldes løbetid.

 

Men jeg troede at alle tæver blev vilde med hanhundene når de var højløbske, men det er måske så ikke alle der bliver det?

 

Baldur er i hvertfald ikke i tvivl om at hun er klar, i dag er han endnu værre end i går, han piver og stønner hele tiden, og hvis han fik lov, så var han over hende hele tiden. Men Luna ligger bare og sover, og kunne da ikke være mere ligeglad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, min Luna var aldrig vild med hanhunde.. i alle 4 løbetider..

 

Nej det er svært, når det er første løbetid og hun så også var syg inden.. Jeg ville også smutte til dyrlæge i morgen.. Men bare lige hav det i baghovedet *S*

 

Det vil jeg have, så kan jeg måske også lade være med at bekymre mig nær så meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fie ville heller ikke spise noget særlig i slutningen af løbetiden, hun gik altid fra morgenmaden, og hun er ellers madglad *G*

 

Så hun blev tilbudt en smule til aften og det gled som regel ned, hvis der altså var lidt godt blandet i ;-)

 

Hun ville også bare helst sove og sove.

 

Hun blev så også falsk drægtig og steriliseret at samme årsag, så nu er hun bare glad året rundt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Løbetiden kan altså godt have noget med det at gøre.. Min Luna var aldrig højløbsk på den måde at hun lagde op til hanhundene.. Og hun gik også fra sin mad undervejs (jep en lab, der gik fra sin mad!!!). Og energien var heller ikke noget at skrive hjem om...

 

Så det kan være en kombination

 

Jacki SOV hendes første løbetid væk :shock: :sove: gåtur på ½ time = 3 timer på udstrakt på sofaen helt væk :sove: spiste gjorde hun ej heller, hun slog ej heller halen til side, da hun var højløbsk, så hendes første løbetid var ikke som i "bøgerne" :???:

 

Hendes anden løbetid var noget mere som i "bøgerne" men stadig på meget lavt blus igen i forhold til "bøgerne".

 

Men et opfølgende besøg hos dr. dyr er nok ikke nogen dårlig idé, bare for at være på den sikre side :genert: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej stakkels lille Luna... :(

 

Det er så svært for mig at forstå at løbetiden kan være så hård for en hunhund... jeg har 4 voksne tæver og har altid haft tæver (dog to enkle hanhunde har sneget sig ind)

Men ALDRIG har jeg haft en tæve som ikke har ville spise, så jeg kender slet ikke til det... heller ikke det med at de bliver mere trætte og ked !!

Derfor bekymmere det mig rigtig meget at lille Luna tager sådan på vej.. i mine øjne er det slet ikke rigtigt :cry:

 

STORT :ae: til både Luna og hendes mor !

 

:x2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Har overhovedet ingen forstand på tæver og løb, så har ikke andet at bidrage med end et par stykker af dem her: :ae: :ae:

 

Men rigtig god bedring til hende - Krydser fingre for at det bare er løbetiden der tager lidt hårdt på hende!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

 

Men jeg troede at alle tæver blev vilde med hanhundene når de var højløbske, men det er måske så ikke alle der bliver det?

 

Hvor gammel er Luna ?

 

Mimi var 7 mdr. da hun kom i løbetid første gang, og der var hún absolut ikke interesseret i det frække - det havde hun så i sin 2. løbetid :lol:

 

Jeg tror det handler om hvor gamle de er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna er 8. måneder og det er som sagt hendes første løbetid, og hverken Luna eller jeg ved helt så meget om det der foregår lige nu.

 

På den ene side håber jeg at det bare er løbetid, men på den anden side gør jeg ikke, for hvis det er løbetid, så risikerer vi jo at hun vil være så deprimeret og træt hver gang hun er i løbetid :(

 

Vi fik lokket hende til at spise lidt grillkylling i går, det plejer at være yndlingsspisen for både Baldur og Luna, men Luna spiste kun lidt, og meget langsomt. Det er garanteret ikke godt for hendes mave, men så fik hun da lidt at spise...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nhøpse&Walter
På den ene side håber jeg at det bare er løbetid, men på den anden side gør jeg ikke, for hvis det er løbetid, så risikerer vi jo at hun vil være så deprimeret og træt hver gang hun er i løbetid :(

 

Vi fik lokket hende til at spise lidt grillkylling i går, det plejer at være yndlingsspisen for både Baldur og Luna, men Luna spiste kun lidt, og meget langsomt. Det er garanteret ikke godt for hendes mave, men så fik hun da lidt at spise...

 

Nhøpses løbetid har altid været hård for hende. Træt, depri og vægttab- det har været hårdt at se hende sådan. Jeg har også kun serveret de bedste retter, men har også måtte erfare at hun ingenting vil have (så frustrerende!!). Heldigvis har skuden vendt igen efter løbetiden.

 

Sidste løbetid var dog mere positiv - hun spiste og var altid klar på en gåtur og hygge udenfor. Så jeg har stadig håb for, at løbetiden ikke altid skal være så hård...

Link til indlæg
Del på andre sites

På den ene side håber jeg at det bare er løbetid, men på den anden side gør jeg ikke, for hvis det er løbetid, så risikerer vi jo at hun vil være så deprimeret og træt hver gang hun er i løbetid :(

 

Nhøpses løbetid har altid været hård for hende. Træt, depri og vægttab- det har været hårdt at se hende sådan. Jeg har også kun serveret de bedste retter, men har også måtte erfare at hun ingenting vil have (så frustrerende!!). Heldigvis har skuden vendt igen efter løbetiden.

 

Sidste løbetid var dog mere positiv - hun spiste og var altid klar på en gåtur og hygge udenfor. Så jeg har stadig håb for, at løbetiden ikke altid skal være så hård...

 

Som tidligere skrevet sov Jacki hendes første løbetid væk :sove: I august var hun så i løbetid igen (nr. 2) og der var hun ikke nær så træt, faktisk var hun nærmest normal :hmm: Udover hun blødte, og hun var ekstra mor-syg, var der intet at mærke på hende - så der er håb forude :ae: :ae:

 

Denne gang er hun så igang med at bygge rede og går med "hvalpe" her godt 2 mdr. efter 2. løbetid, det var jeg da forskånet for efter den 1. - så hver løbetid sin "plage" åbenbart :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har talt med dyrlægen, og vi har fået en tid her kl. 10

 

Han vil så kigge på hende og tjekke om der kan være noget galt ud over løbetiden. Og så vil han beholde hende et par timer, og her vil han give hende drop, så han er sikker på at hun har væske nok.

Jeg fik ikke helt fat i om han også ville give hende noget "flydende mad", men det finder jeg ud af når jeg kommer derop.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna's løbetider blev aldrig "normale" og var uregelmæssige. Det samt at hun fik værre og værre falske drægtigheder for hver gang, gjorde at jeg fik hende steriliseret.. Nu er det kun vægten, der er en rutsjebane:rolleyes:

 

Jeg må også indrømme, at hvis dette er et udslag af hendes løbetid, så bliver hun steriliseret.

 

Men dyrlægen sagde at hun stadig havde blod i afføringen, og at han derfor ville tage et røgten billede af hende. Udover det får hun drop med en sukkeropløsning, så hun kan få noget væske og noger energi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må også indrømme, at hvis dette er et udslag af hendes løbetid, så bliver hun steriliseret.

 

Men dyrlægen sagde at hun stadig havde blod i afføringen, og at han derfor ville tage et røgten billede af hende. Udover det får hun drop med en sukkeropløsning, så hun kan få noget væske og noger energi.

 

I og med at der stadig er blod i hendes afføring, lyder det som en rigtig god ide, at tage et røntgenbillede :ae: :ae:

 

 

 

PS: Håber du fik den lønforhøjelse du bad om :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

I og med at der stadig er blod i hendes afføring, lyder det som en rigtig god ide, at tage et røntgenbillede :ae: :ae:

 

 

 

PS: Håber du fik den lønforhøjelse du bad om :kys:

 

Desværre var der ingen lønforhøjelse, han udviste forståelse for min situation, men ellers overhørte han spørgsmålet :blink:

 

Jeg er også spændt på det røgtensbillede. Heldigvis sagde han at det stadig godt bare kunne være en simpel tarminfektion, og at det bare tog længere tid for hende at komme sig over den pga. af løbetiden.

 

Er hun tjekket for parvo? om ikke andet, så for at jeg kan blive beroliget og holde bøtte :oops:

 

Petrine var anoretisk i 5-7 dage under løbetiden, men hun var ikke deprimeret, mere så han-gal, at hun ikke kunne koncentrere sig om at tygge mad.

 

Dyrlægen tager som sagt et røgtent billede, og når det er fremkaldt efter frokost, så skulle jeg ringe, og alt efter hvad billedet viser, så beslutter vi hvad der skal gøres derfra.

 

Men jeg vil efter din insisteren selvfølgelig sørge for at han lige tjekker for Parvo, "better safe than sorry".

Link til indlæg
Del på andre sites

Er hun tjekket for parvo? om ikke andet, så for at jeg kan blive beroliget og holde bøtte :oops:

 

Sødt... sådan en bemærkning kan nu godt få smilebåndet vendt op ;-)

 

Lonny

 

Det må være ganske fustrende at stå i din situration, Jeg ved det alt for godt efter selv at have haft opkast, diarré og spiseværing på skift af 4 hunde.. vægttab og dyrlægebesøg dagligt.. Måske er det derfor jeg tager sådan på vej ... men det er betryggende at hun får noget væske/energi ved dyrlægen.

Jeg håber faktisk at det "Bare" er fordi det er hendes første løbetid og at hun homonelt er helt ude af den, det er der jo råd for og som jeg kan læse i tråden så er der flere tæver som får det lettere ved næste og næste igen !

 

STORT :ae:

og

:x2::x2::x2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...