Hop til indhold

Andre papilloner der kræver efterårs og vintergardarobe :) ?


Alt4Victor
 Share

Recommended Posts

Nogle ejere er jo meget "vi vil ikke bruge tøj" og nogle papilloner har mere tyk pels end andre. Victor har brug for tøj (ryster og piver hvis man tager ham ud uden tøj, så det skal man ikke prøve på), og har derfor meget tøj i hans kommode.

 

Her i efteråret bruger jeg strik-dækken når det ikke regner, eller t-shirt. Han kan ikke lide ting med ærmer, så vil han ikke gå. Når der er regnvejr har jeg et alm regndækken til hvis det ikke er så koldt, fra puppia, og et regndækken med fake lammefoer (så det kan vaskes ;-) )

 

Vintergardarobe er han bedst til Theos jakker, i vestmodellen, der skal knappes på maven. Så dem har han nogle stykker af, de er også smarte fordi linen kan hægtes på ryggen, så man ikke behøver sele også (det er en vintervest-sele), og så et par andre jakker, nogle i dækken-model, og noget mere bling-bling for sjov men godt foret.

 

Jeg går først og fremmest efter han kan gå i det, og at det er nemt at sætte på, og tage af. Er der hætter på så ser jeg gerne de kan knappes af, for dem har han ingen gavn af dernede, de spærrer udsynet så han ikke kan kigge til siderne, lissom skyklapper:roll:

 

I år har jeg kig på en Hurtta vinter jakke, ohh de er lækkert fremstillet, og praktisk også.

 

http://www.4hotdogs.com/templates/product.asp?ProductGuid=155911&ProductName=Hurtta+PRO+d%E6kken+med+fleece+Brun&GroupName=HundeT%F8j+&GroupGuid=18

 

Hvad bruger i andre? hvis jeres vuffer er nogle frossenpinde? Heroppe i det kolde nordjylland hvor det rusker, så klaprer kæverne på den lille og han tænker ikke på andet end at komme hjem, uden noget på.

 

Og hvad klæder i så jeres små kære frakkedyr i ?

 

Alt4Victor der til hver en tid indrømmer, at det da er noget så skønt at finde en lækker lille frakke som lille Vic ikke fryser i, som er foret med noget dejligt blødt, og som han bliver sååå fin i. Åh vi er et match made in heaven mig og frossenpinden :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Petrine medbragte to kæmpe sorte sække med tøj da hun flyttede ind (fra kække nederdele, over striktrøjer til lakfrakke :slem:) hun var nemlig også en frossenpind der ikke ville gå ud, men jeg er slet ikke til den slags, så tøjet røg ud, Petrine frøs indtil pelsen blev tyk og i dag er hun inkarneret nudist, aldrig mere tøj :cool: men jeg tilstår, hun var vanvittig nuttet, når hun havde tøj på :oops:

 

Kan vi ikke se lidt billeder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo ikke meget selskabhunde over mine kræ, men jeg har nu alligevel et godt øje til lige netop den jakke du linker til dér!

 

De bliver brugt en del, også her om vinteren og er også nødt til at sidde i bil imens de ikke er på.

Stella er frossenpinden over dem alle :roll: hun skal have tøj på, allerede nu her begynder hun at brokke sig når vi skal ud. Asta er jo ret godt pelset og vældigt hårdfør, jeg vil bare alligevel gerne beskytte hende lidt når det nu bliver rigtigt koldt vejr!

 

Disse er også VIRKELIGT lækre http://www.4hotdogs.com/templates/product.asp?ProductGuid=153411&ProductName=K%2D9++hunded%E6kken++2009+NY+MODEL&GroupName=HundeT%F8j+&GroupGuid=18

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine medbragte to kæmpe sorte sække med tøj da hun flyttede ind (fra kække nederdele, over striktrøjer til lakfrakke :slem:) hun var nemlig også en frossenpind der ikke ville gå ud, men jeg er slet ikke til den slags, så tøjet røg ud, Petrine frøs indtil pelsen blev tyk og i dag er hun inkarneret nudist, aldrig mere tøj :cool: men jeg tilstår, hun var vanvittig nuttet, når hun havde tøj på :oops:

 

Kan vi ikke se lidt billeder?

 

Victor vil skam gerne ud.

 

Jeg må indrømme jeg ikke kan se nogen logik i at tvinge ham afsted rystende og pivende i efterårs og vinterhalvåret, som kun er der jeg bruger tøj, hvor han så haster afsted fordi han fryster så meget at han ikke får gjort det han skal (*læs tisset og besørget), så han kommer ikke til at fryse sig en stor pels til. Indtil vi havde fået vinterdækken i rigtig størrelse sidste år (det tog 1 uge for DAD om at få dem hjem) gik han og nøs. Det må jeg indrømme at jeg synes er synd.

 

Nej, jeg fotograferer ham ikke når jeg er ude og gå, og det er lidt fjollet at trække ham i tøjet nu, så tror han at han skal ud nu, men jeg kan sætte nogen ind løbende de næste par dage, som jeg lige tager inden vi går ud :blink:. Pt. er det jo bare efterårs-tøjet. Det er ikke koldt nok til dynedækken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo ikke meget selskabhunde over mine kræ, men jeg har nu alligevel et godt øje til lige netop den jakke du linker til dér!

 

De bliver brugt en del, også her om vinteren og er også nødt til at sidde i bil imens de ikke er på.

Stella er frossenpinden over dem alle :roll: hun skal have tøj på, allerede nu her begynder hun at brokke sig når vi skal ud. Asta er jo ret godt pelset og vældigt hårdfør, jeg vil bare alligevel gerne beskytte hende lidt når det nu bliver rigtigt koldt vejr!

 

Disse er også VIRKELIGT lækre http://www.4hotdogs.com/templates/product.asp?ProductGuid=153411&ProductName=K%2D9++hunded%E6kken++2009+NY+MODEL&GroupName=HundeT%F8j+&GroupGuid=18

Men derfor kan de jo godt fryse :blink:

 

Ja så bare vent til du mærker den irl :-D uha den er sååå blød. Foret med fleece, vandtæt, og det der pels der sidder ved kraven er så blødt, og så er den samme system, som de andre dyne-dækkener jeg har til Victor nem og hurtig at sætte på (jeg mærkede den nede ved min lokale dyrehandel igår, de havde bare desværre ikke Vics størrelse før om en uge).

 

Det påvirker også træningen og gåturen med en hund der fryser, lissom hvis man selv fryser.

 

Uha det ser også lækkert ud!

Link til indlæg
Del på andre sites

Men derfor kan de jo godt fryse :blink:

 

Ja så bare vent til du mærker den irl :-D uha den er sååå blød. Foret med fleece, vandtæt, og det der pels der sidder ved kraven er så blødt, og så er den samme system, som de andre dyne-dækkener jeg har til Victor nem og hurtig at sætte på (jeg mærkede den nede ved min lokale dyrehandel igår, de havde bare desværre ikke Vics størrelse før om en uge).

 

Det påvirker også træningen og gåturen med en hund der fryser, lissom hvis man selv fryser.

 

Uha det ser også lækkert ud!

 

Årh... Tror det ender med at jeg køber to stks Hurtta :lun: Har bare allerede haft ALT for mange udgifter i denne måned, så det må vist vente til november tror jeg!

Link til indlæg
Del på andre sites

Men derfor kan de jo godt fryse :blink:

 

Ja så bare vent til du mærker den irl :-D uha den er sååå blød. Foret med fleece, vandtæt, og det der pels der sidder ved kraven er så blødt, og så er den samme system, som de andre dyne-dækkener jeg har til Victor nem og hurtig at sætte på (jeg mærkede den nede ved min lokale dyrehandel igår, de havde bare desværre ikke Vics størrelse før om en uge).

 

Det påvirker også træningen og gåturen med en hund der fryser, lissom hvis man selv fryser.

 

Uha det ser også lækkert ud!

 

Hvillken dyrhandel var du i øvrigt i? Jeg er ikke ret glad for at købe den slags uden at have prøvet det nemlig :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst littlemisssunshine

Har to små chihuahua hvalpe, der også er begyndt at ryste lidt, når vi er udenfor. Den ene ryster meget. Vi har købt to frakker på designforpets.dk, de var virkelig søde, men de var nok lidt overdrevne og ikke så praktiske. De gider nemlig heller ikke gå, hvis stoffet går ned på benene (og så var de alt for lange, de ville jo ikke kunne tisse i dem). Så nu er vi i gang med at købe hos lillevus.com, som vi også har købt hundene af. Vi kigger på Camouflagejakken, den dækker nemlig kun overkroppen og har ikke generende ting, som hætter eller noget og den kan leveres med noget bestemt foer, der holder kulde ude ned mod 15 frostgrader, tror jeg det var. Hun anbefalede samtidig en regnfrakke, der er vand og vindtætte. Vi køber nok også en basisshirt af en slags, så de kan vænne sig til det, de bryder sig ikke specielt meget om hverken tøj, seler eller halsbånd xD

 

Men vil lige tjekke jeres links ud :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har det her til Smilla http://4hotdogs.com/templates/product.asp?ProductGuid=150813&ProductName=Fleeced%E6kken+i+fuchsia+%2D+super+pasform&GroupName=HundeT%F8j+&GroupGuid=18 samt et par striktrøjer. Har lige fået 3 hurrta frakker ind af døren men i forkerte størrelser.:rolleyes: (Synes de er store i størrelserne)

 

Smilla har en lang ryg og er forholdsvis smal, så det er svært at finde noget der sidder ordentligt. Skal have et skrylle dækken til hende, når det kommer hjem i hendes størrelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvillken dyrhandel var du i øvrigt i? Jeg er ikke ret glad for at købe den slags uden at have prøvet det nemlig :genert:

 

Min lokale her i Nørresundby, de har desværre ikke netshop så jeg kan ikke linke.

 

Jeg køber næsten alt Victors tøj der, eller også hos dogs are diamonds http://www.hunde-shoppen.dk/Forside.html som også ligger her i nærområdet, så jeg kan have ham med ind og prøve, og se om det er noget han passer og det er nemt at putte ham i, og vigtigst : om han vi gå i det. Er der det mindste der sidder forkert, f.eks ting med ærmer bruger vi slet ikke (det er også fjollet og hæmmer bevægelsesfriheden), men så står han støbt som i gips).

Link til indlæg
Del på andre sites

Har to små chihuahua hvalpe, der også er begyndt at ryste lidt, når vi er udenfor. Den ene ryster meget. Vi har købt to frakker på designforpets.dk, de var virkelig søde, men de var nok lidt overdrevne og ikke så praktiske. De gider nemlig heller ikke gå, hvis stoffet går ned på benene (og så var de alt for lange, de ville jo ikke kunne tisse i dem). Så nu er vi i gang med at købe hos lillevus.com, som vi også har købt hundene af. Vi kigger på Camouflagejakken, den dækker nemlig kun overkroppen og har ikke generende ting, som hætter eller noget og den kan leveres med noget bestemt foer, der holder kulde ude ned mod 15 frostgrader, tror jeg det var. Hun anbefalede samtidig en regnfrakke, der er vand og vindtætte. Vi køber nok også en basisshirt af en slags, så de kan vænne sig til det, de bryder sig ikke specielt meget om hverken tøj, seler eller halsbånd xD

 

Men vil lige tjekke jeres links ud :)

 

Nårh..ja man kan godt falde i fælden med at købe de søde upraktiske jakker. Victors første vinterjakke, var også med ærmer og fastsyet hætte. Vi fik ham da der var så meget snevejr i julen 2006 og han skulle have en jakke der kun målte 15 cm og det var det eneste jeg kunne finde, og jeg skulle have noget klar inden han ankom. Så jeg kom hurtig ud og shoppe nyt og andet tøj.

 

Victor har det her i sølvfarvet (ja han ligner en lille astronaut :lol:)

 

http://www.hunde-shoppen.dk/Hundetøj/Jakke-overtøj/Dækken%20fra%20fashiondog.html

 

Men det er nemt at sætte på og han kan hoppe og springe i det.

 

og det her regndækken i sort, det er også praktisk, der kan foret tages ud.

 

http://www.hunde-shoppen.dk/Hundetøj/Jakke-overtøj/Regndækken%20m-%20aftagelig%20foer%20-%20sort.html

 

 

Vi bruger ezy-dog seler og puppia, mest ezy-dog, dem kan Victor bedst lide at gå med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har det her til Smilla http://4hotdogs.com/templates/product.asp?ProductGuid=150813&ProductName=Fleeced%E6kken+i+fuchsia+%2D+super+pasform&GroupName=HundeT%F8j+&GroupGuid=18 samt et par striktrøjer. Har lige fået 3 hurrta frakker ind af døren men i forkerte størrelser.:rolleyes: (Synes de er store i størrelserne)

 

Smilla har en lang ryg og er forholdsvis smal, så det er svært at finde noget der sidder ordentligt. Skal have et skrylle dækken til hende, når det kommer hjem i hendes størrelse.

 

Nårh hvor fint med et rigtig pige-dækken :lun:

 

Det er det samme med Victor, men han er jo også en lille spaniel. Hans spinkle kropsbygning gør at det meste tøj svømmer på ham, så derfor må jeg gå udenom de fleste trøjer, mm. han skal ligne et spøgelse, bortset fra chihuahua-t-shirts, dem passer han, fordi han er så lille. Så alt hvor der er en velcro-strop til at spænde hele vejen rundt om, så man kan få dækkenet til at smyge mere om, og sidde lidt til, det går jeg gerne efter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nårh hvor fint med et rigtig pige-dækken :lun:

 

Det er det samme med Victor, men han er jo også en lille spaniel. Hans spinkle kropsbygning gør at det meste tøj svømmer på ham, så derfor må jeg gå udenom de fleste trøjer, mm. han skal ligne et spøgelse, bortset fra chihuahua-t-shirts, dem passer han, fordi han er så lille. Så alt hvor der er en velcro-strop til at spænde hele vejen rundt om, så man kan få dækkenet til at smyge mere om, og sidde lidt til, det går jeg gerne efter.

 

 

Hun ser i hvert fald nuser ud i den med sin lilla- ternede puppia sele uden over. :slem: Det sidder rigtig godt på hende og kan spændes godt ind under mavsen. Jeg har også fundet ud af, at det med ben i dur ikke. Og hætter osv er jeg bare slet ikke til. Vi har desværre ikke sådan en 'dækken -biks' i nærheden, så jeg sender lystigt frem og tilbage med postdanmark. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er bissen jo ikke ligefrem en papillon :engel: men hun fryser også helt vildt når vi er ude...men kræet vil ikke bevæge sig med den frakke jeg har købt :roll: + den er lidt for lille. Så jeg har også et godt øje til de der Hurrta Pro jakker :lun:

 

På mandag når vi skal til vejle vil jeg lige rende ind og prøve en og se om den sidder bedre på hende. For det dér ryste piveri, gider jeg altså ikke i længden :rolleyes:

 

Havde fundet en i str. 36 til 399 på nettet, men med porto osv. ville den komme op på det sammen som den koster i dyrehandlen :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Petrine medbragte to kæmpe sorte sække med tøj da hun flyttede ind (fra kække nederdele, over striktrøjer til lakfrakke :slem:) hun var nemlig også en frossenpind der ikke ville gå ud, men jeg er slet ikke til den slags, så tøjet røg ud, Petrine frøs indtil pelsen blev tyk og i dag er hun inkarneret nudist, aldrig mere tøj :cool: men jeg tilstår, hun var vanvittig nuttet, når hun havde tøj på :oops:

 

Kan vi ikke se lidt billeder?

 

Må også indrømme at jeg har overvejet til vores den mindste.. men hun ser ikke ud til, at ryste når vi er ude og gå.. nu er de begge langhåret, så mon ikke det går.. er nemlig også selv meget imod det med, at give dyr der pels tøj på... så går pelsens funktion jo ligesom lidt af...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er bissen jo ikke ligefrem en papillon :engel: men hun fryser også helt vildt når vi er ude...men kræet vil ikke bevæge sig med den frakke jeg har købt :roll: + den er lidt for lille. Så jeg har også et godt øje til de der Hurrta Pro jakker :lun:

 

På mandag når vi skal til vejle vil jeg lige rende ind og prøve en og se om den sidder bedre på hende. For det dér ryste piveri, gider jeg altså ikke i længden :rolleyes:

 

Havde fundet en i str. 36 til 399 på nettet, men med porto osv. ville den komme op på det sammen som den koster i dyrehandlen :(

 

Uha det kan jeg godt forestille mig, med den korte pels. Det er jo også anbefalet, at man giver varme, når hunden viser tegn på at den fryser. Min tante har en dansk svensk, og den skal bare have jakke eller dækken på i de kolde måneder ellers hyler den af kulde, så det er jo ikke kun små selskabshunde der kan have brug for lidt klæ'r.

 

Godt trick, altid køb en cm for stor, så hun har lidt at bevæge sig i. Victor hader også ting der strammer bare det mindste, mm. det er sådan tynde t-shirts. Det er han ligeglad med. Men jakker og sådan kraftige materialer, der skal lige være 1 cm. ekstra plads.

 

Jakker er hammer dyre. Men når hun er udvokset? og det er god kvalitet, så kan man jo bruge det igen næste år. Det er jo det positive. De ting jeg købte til Vic sidste år i hundeshoppen, som tilmed har været vasket en del gange, er så fine som nye, og han passer dem stadig. Så det er bare rigtigt dejligt. Nu udvider jeg bare lige, fordi jeg er blevet bedre til at købe det der passer til hans figur og praktiske ting.

 

Hvor acryl-strik-dækken som man kan falde over (f.eks de søde dækkener med nuser på), den fælde faldt jeg i, de kan ikke holde til én vask, så ligner de noget der er løgn og er forvandlet til krads-uld (her vender Vic tommelfingeren nedad, hehe, nuser-strik-dækkenet var såå sødt)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kommer han ikke til at tisse på tøjet?

 

Kigger også lidt på dækken i øjeblikket og kom lige til at tænke på det.

 

Nej, kun ved de førse fejlkøb jeg lavede der fik han maven våd, det var vist nærmest damemodeller:stupid: jeg gjorde bla. ved nethandel hvor han ikke prøvede det på, man skal lige tage hensyn til når det er til en hanhund, at der er et godt stykke afstand fra "trolden", og til hvor tøjet slutter på maven, og det er derfor jeg foretrækker at prøve det på, i en butik. For dækkener og jakker er ikke ret godt afbilledet på undersiden, så man kan se hvordan de sidder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg glæææder mig sådan til at komme til vejle imorgen :blink: efter turen i zoo i fredags hvor bissen rystede og hakkede af kulde :(

 

Tænker jeg prøver Hurtta jakkerne og ser om hun evt. KAN passe str. 36 og hvis det så er billigere kan jeg jo bestille den på nettet :mrgreen: hehe...

 

Jeg tror ikke hun vokser SÅ meget mere, hun er jo 8 måneder og er ikke vokset i et par måneder efterhånden :hmm: men om nødvendigt så må jeg jo invistere i en ny næste vinter :blink: og sælge den anden :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg glæææder mig sådan til at komme til vejle imorgen :blink: efter turen i zoo i fredags hvor bissen rystede og hakkede af kulde :(

 

Tænker jeg prøver Hurtta jakkerne og ser om hun evt. KAN passe str. 36 og hvis det så er billigere kan jeg jo bestille den på nettet :mrgreen: hehe...

 

Jeg tror ikke hun vokser SÅ meget mere, hun er jo 8 måneder og er ikke vokset i et par måneder efterhånden :hmm: men om nødvendigt så må jeg jo invistere i en ny næste vinter :blink: og sælge den anden :engel:

 

Det forstår jeg godt. Men hellere købe en str. for stor end en for lille. hvor den er for lille så kan du risikere hun ikke vil gå i den. Så er der jo også så hun kan vokse i den, det ville jeg gøre med hendes alder (altså jeg snakker bare 1 højst 2 cm) med Hurtta er der jo det der bånd om livet man spænder ind, så de taber i hvert fald ikke frakken, he he.

 

Men som du siger kan du jo altid sælge den, hvis hun er vokset ud af den næste vinter:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er Victor i hans army-jakke-vest fra Theo, det er noget af det vi bruger mest. Især når kæresten går med ham, for så ser han ikke tøset ud :lol: Spøg til side, den er praktisk og han vil gerne have den på.

 

Så er han i lyseblå bling bling frakke, bling'et kan man ikke se på billedet, men der er en kongekrone med krystaller på ryggen, virkelig :slem:, købt af hans tacky mormor. Jow jow.

 

Han har leget fotomodel idag for kylling og hunter godbidder :cool: Selvom han var "fuck nu af med det kamera og gi mig noget kylling" attitude-agtig:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det forstår jeg godt. Men hellere købe en str. for stor end en for lille. hvor den er for lille så kan du risikere hun ikke vil gå i den. Så er der jo også så hun kan vokse i den, det ville jeg gøre med hendes alder (altså jeg snakker bare 1 højst 2 cm) med Hurtta er der jo det der bånd om livet man spænder ind, så de taber i hvert fald ikke frakken, he he.

 

Men som du siger kan du jo altid sælge den, hvis hun er vokset ud af den næste vinter:-)

 

jaa...men der er str. 36 og så er den næste 40 :shock: og der er jo et pænt stykke vej :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...