Hop til indhold

Søge te/ spor (begynder)


FrkSmilla
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg ved nogle herinde (bla Amocca) har arbejdet med at søge te/ måske finde tabt handske osv. Er der ikke nogen af jer, der kan fortælle lidt om, hvordan man griber det an? Jeg kan ikke finde noget om det.

 

Hvordan lærer man f.eks hunden at den skal søge efter teen? Snuser den til the først og så sætter man den igang eller?:blink: :oops:

 

Jeg tror det vil være lige noget for Smilla. Hun er god til at finde sin bæver (vi har den også med på ture i skoven). Og så er det jo en rolig/skånsom/sjov aktivitet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg startede bare med at smide en te-pose på gulvet foran hende. Klikkede hver gang hun viste interesse for teposen og flyttede den så langsomt længere og længere væk fra hende.

 

Da hun viste forståelse for konceptet begyndte jeg at gemme den - så den ikke kunne ses.... Og nu sætter hun sig glad ned og venter ude i køkkenet når jeg finder teposen frem....

 

Når jeg vender tilbage til køkkenet giver jeg hende signalet: "Find Te" og så går den vilde snusejagt gennem huset....

 

Nøjagtig samme fremgangsmåde har jeg brugt med legetøj, mit ur osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...