Hop til indhold

TV2 News - På Lolland


Gæst lillefod
 Share

Recommended Posts

Hold da op hvor folk kan tale udenom. :shock: Synes ikke den journalist var særlig god til at bore i tingene og holde folk til spørgsmålene. Starten var dødkedelig, hvor 15 mennesker blev spurgt om de kunne forstå at man kunne finde på at begå selvtægt hvis ens hund blev overfaldet af en anden. :gab:

 

Men tror dog at den del af historien med at ambullen fra Stokkemare, fik slået tænder ud og brækket kæben med en rive, kan stemples som spin fra facebook. De nævnte intet om den slags skader, ej heller at hunden blev trukket væk for at få halsen skåret over.

 

Generelt synes jeg alle havde ret i nogle af de ting de sagde, men desværre må jeg sige at ejeren af kamphunden i mine øjne netop var hvad (jeg tror det var ham fra Dyrenes beskyttelse) sagde: naiv.

 

Men drengen med cairn terrieren var da bare for charmerende. :lun::-D Kan ellers ikke lide børn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod

Nu så jeg jo ikke hele udsendelsen, men lod den lige så stille køre i baggrunden for så interessant er kamphundedebatter trodsalt heller ikke :blink:

Men jeg synes desværre ikke at jeg hørte at manden selv kunne indse at det var hans eget ansvar at holde hunden inde?? Han sagde bare at det ikke var ok at slå hunden ihjel... :???:

 

Ja han passer da meget godt ind i mit billede :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op hvor folk kan tale udenom. :shock: Synes ikke den journalist var særlig god til at bore i tingene og holde folk til spørgsmålene. Starten var dødkedelig, hvor 15 mennesker blev spurgt om de kunne forstå at man kunne finde på at begå selvtægt hvis ens hund blev overfaldet af en anden. :gab:

 

Men tror dog at den del af historien med at ambullen fra Stokkemare, fik slået tænder ud og brækket kæben med en rive, kan stemples som spin fra facebook. De nævnte intet om den slags skader, ej heller at hunden blev trukket væk for at få halsen skåret over.

 

Generelt synes jeg alle havde ret i nogle af de ting de sagde, men desværre må jeg sige at ejeren af kamphunden i mine øjne netop var hvad (jeg tror det var ham fra Dyrenes beskyttelse) sagde: naiv.

 

Men drengen med cairn terrieren var da bare for charmerende. :lun::-D Kan ellers ikke lide børn.

 

Det markerede: Kan ikke være mere enig, desværre.. :???:

 

Dog kan man tage i betragtning, at han lige har mistet sin hund... Og derfor måske ikke tænker ordentlig "klart", hvis man kan sige det sådan og derfor udtrykker sig lidt forkert? Jeg ved det ikke, men kom bare til at tænke på det, mens jeg så programmet...

Link til indlæg
Del på andre sites

He he, han var skøn den knægt: "Joh altså, Fie er blevet lidt anderledes og underlig, men ellers er hun fin" :lol: :klap:

 

Men ham Dennis :stupid: Hvordan kan man stå og sige "det handler om opdragelsen" og "jeg kunne ikke have gjort mere" når man har en hund der lige er sprunget ud af et vindue og har overfaldet en anden hund??? :damn:

Der er da ikke noget at sige til at man får en lidt stereotyp opfattelse af kamphundeejere når det er den type der udtaler sig hver gang?? :stupid: Den eneste undtagelse jeg har set (på tv altså :blink:) som har været fornuftig, har været hende hvis hunde overfaldt drengen i haven. :( Hende havde jeg godt nok ondt af, hun var dybt ulykkelig og hun fik den mest svinske behandling af pressen :evil: Og i øvrigt kunne det lige så godt have været alle mulige andre hunde hun havde haft. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Det markerede: Kan ikke være mere enig, desværre.. :???:

 

Dog kan man tage i betragtning, at han lige har mistet sin hund... Og derfor måske ikke tænker ordentlig "klart", hvis man kan sige det sådan og derfor udtrykker sig lidt forkert? Jeg ved det ikke, men kom bare til at tænke på det, mens jeg så programmet...

 

Jeg kan godt lide din tankegang Rikke, men undskyld mig, jeg tror altså ikke at det er chokket der får ham til at være fuldstændig bøvet at høre på :( Jeg er alvorligt bange for at han simpelthen ikke er klogere :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt lide din tankegang Rikke, men undskyld mig, jeg tror altså ikke at det er chokket der får ham til at være fuldstændig bøvet at høre på :( Jeg er alvorligt bange for at han simpelthen ikke er klogere :(

 

Ja, det er jeg også - men han var i det hele taget HAMRENDE dårlig til at formulere sig hele vejen igennen (synes jeg), så overvejede, om det lidt skyldtes, at han er presset, chokeret, skal rense sin egen glorie OG er rigtig deprimeret over tabet... Ikke at det kan undskylde det 100%, men der var måske nogle meningsuddybende ting, han MÅSKE ikke fik ytret.

 

Og så synes jeg, at han var langt ude, da han sammenlignede en labrador og en ambull, med en Volvo og en folkevogn :roll: Tyder lidt på, at han ikke havde ordentligt racekendskab og kunne sige, hvad der gjorde ambullen speciel for ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Det jeg egentlig faldt over, var da de kom ind på dyrepoliti -

Der var en der mente at politiet har ressourcer nok - De priotere bare ikke ressourcerne rigtigt! Og det var bare en undskyldning politiet brugte, når de ikke prioriterede området højt nok...

 

Hva' fanden skal de så nedpriotere? Bankrøverier, overfald på gamle damer, eller bandekrigen... Bare et par bud :evil:

Tror ikke helt han forstod hvad der var ment med dyrepoliti?!

 

Men hyler lige med i koret - Ham Dennis var ikke for skarp at høre på. Hvor han dog modsage sig selv mange gange, mht. opdragelse og adfærd.

Tilgengæld, har jeg stor respekt, for hende med terrieren, der virkede super fornuftig, på trods af hendes egen hund var blevet overfaldet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Så det godt i morges, og ville oprette et indlæg om det, men så tog jeg afsted på havearbejde hos mormor...hehe...den skal jo være vinterklar...

 

Jeg blev sådan lidt "flov" over at ham Dennis på en eller anden måde skal være talerør for kamphundeejere...Han virkede ikke som om han ville stå ved ansvaret for at hunden var sluppet ud, og der kom aldrig rigtigt nogen begrundelse for hans valg af hund, ud over en udenomssnak med en sidestilling af toyota og VW...da han så sagde "Stik to fingre i røven" og afbrød en med ordene "det er altså en muskelhund" blev det ikke bedre....

 

Dog mener jeg at have læst at det var hans mor der passede hundene, så det er muligvis lidt så som så med hans ansvar for at hunden slap ud...men ingen tvivl om at uanset hvem der passede den hund, så må det ikke ske at den slipper ud og angriber en anden...

 

MEN: Heldigvis havde de da valgt at kompensere for hans manglende evne til at sige noget brugbart, ved at placere Julie Skovsby på den anden side af debatten..."det er jo regeringen og dansk folkeparti der står bag det, så det vil jeg se før jeg tror det"(eller noget i den stil)...puha, der fik de nok lige så hatten passede Julie...:rolleyes:...kom nu med noget konstruktivt...istedet for at vise så tydeligt at det udelukkende handler om politik og mudderkast...

 

Hvad hed ham den skaldede der sad ude i publikum? Ham med staffyerne? Han har da været med i "god aften Danmark" før, og det ville absolut have været mere passende at det var ham der stod og debatterede ved det lille runde bord, istedet for ham Dennis, for han virker da noget mere fornuftig...

 

 

Hvad angår den sag med ham den lille dreng der blev overfaldet i en have, så forstår jeg ikke helt hvad det skulle med for...den hundeejer som havde de to bulldogs(tre) er vist blevet pint og plaget nok...det der er sket i lige netop den sag, er at en dreng vader ind i en have hvor er der nogen hunde, og så bliver han bidt...hvis man ikke engang kan have sine hunde på egen grund uden at skulle gardere sig mod folk der bare går ind, så er det ikke nemt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Først og fremmest synes jeg det er dybt sørgeligt, at der endnu engang har været en kamphundedebat, hvor det - også endnu engang - helt kikser med at få nuancer med ind i debatten. Hvorfor pokker skal det altid fremføres så forudsigeligt sort/hvidt? Den ene lejr der siger, at der slet ikke på nogen måde er et problem med hundene, det er bare et uheldigt sammentræf med nogle dumme ejere. Og på den anden side, den lejr der harmdirrende fremfører at alle kamphunde er psykopater og skal forbydes på stedet, og dermed vil alle problemer være pist væk!

 

Hvorfor er der aldrig nogen der siger, at visse racer/hundetyper kræver mere end andre, både hvad angår erfaring, men også ifm. forholdsregler til at sikre at hunden bliver hvor den hører til/ikke gør skade?

 

Hvorfor er der aldrig nogen der foreslår, at man ikke forbyder 'kamphunde', men derimod stiller særlige krav til deres ejere - ikke latterlige, umulige krav, men krav der rent faktisk kan opfyldes hvis man har den rette indstilling og overskud? Her tænker jeg f.eks. på små kurser i, hvordan man holder sin hund på egen grund, hvor det er okay og ikke okay at have hunden, hvem man må overlade hunden til og hvad hundens 'passere' skal vide/forstå inden pasning.

 

I udsendelsen idag var der lige en enkelt der i forbifarten nævnte 'bevisets stilling', som nok i virkeligheden er den allerstørste forhindring, og årsagen til at den nuværende hundelov ikke virker. Jeg har sagt det før (og fik høvl for det!), men jeg VED (gennem erfaring), at det er her det hele falder til jorden. Der er et hav af tilfælde, hvor alting er soleklart, men hvor der lige mangler det sidste bevis på at der er foregået/foregår noget ulovligt: hjemmekupering, ulovlige racer, trusler mod medbeboere, hunde der bor i kældre osv. - Man kan komme med så mange regler og forbud man vil, men hvis man konsekvent strander på 'bevisets stilling', så vil intet virke!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
....- Man kan komme med så mange regler og forbud man vil, men hvis man konsekvent strander på 'bevisets stilling', så vil intet virke!

 

Men uden så ville vi ikke have en retsstat.

 

Hellere lade en eller flere skyldige slippe en at bure bare een uskyldig inde

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...