Hop til indhold

Hvor lange gåture (km)?


Maria84
 Share

Recommended Posts

I den anden tråd om gåture som Dinah oprettede synes jeg der var stor forskel på hvor langt folk gik i forhold til hvor længe gåturene varede.

 

Så derfor blev jeg nysgerrig :mrgreen: og vil gerne spørge jer om hvor langt i går med jeres hund/hunde?

 

Vi går ca. 5-8 km med Anton ialt pr. dag. Grunden til at det ikke er mere er at han skal snuse og undersøge alt, gerne flere gange, så det kan tage ret lang tid bare at gå en enkelt km :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Fie får som regel 4-6 km til morgen, alt efter mit humør :slem:

 

Hun er så i skoven de fleste hverdage om eftermiddagen og der går hun en lille time.

 

Aften er lidt forskelligt efter om vi møder nogen af de faste legekammerater i parken og bliver der istedet for

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst AnneBauerJohansen

Jeg tror jeg hopper med på sådan 5-8 km om dagen. :-) Fordelt over 4-5 ture. Og i ny og næ går vi på et grønt område ikke så langt herfra og leger med bold uden snor.

 

Baloo skal også snuse og undersøge alt - også selv om vi måske lige er gået forbi én gang. :-)

 

Blæsende hilsner

 

Baloo og Anne

Link til indlæg
Del på andre sites

Eftermiddagsturene er på minimum 5 km, gerne mere. Luna er løs, så jeg går bare og så følger hun med eller går foran.. Nogle gange er vi oppe på en 10-11 km

 

Om morgenen er det en 3-4 km, hvis hun og jeg er i humør til den lange tur, ellers er det bare en kort runde. Og nattur er blot ned og tisse og op igen

 

I weekenden er der flere ture og af længere længde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror jeg hopper med på sådan 5-8 km om dagen. :-) Fordelt over 4-5 ture. Og i ny og næ går vi på et grønt område ikke så langt herfra og leger med bold uden snor.

 

Baloo skal også snuse og undersøge alt - også selv om vi måske lige er gået forbi én gang. :-)

 

Blæsende hilsner

 

Baloo og Anne

 

Så er Anton da ikke den eneste, synes nemlig at andre når så langt i forhold til os :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ikke et begreb om hvor langt vi går, men virkelig ikke særlig langt og det jeg savner mest på vores gåture er en klap-stol jeg kan sidde i, mens jeg venter på, at kræet synes vi skal videre. Det er virkelig underligt med en hund, der ikke bare flintrer derudaf, men bare går og tusser rundt og snuser...

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ikke et begreb om hvor langt vi går, men virkelig ikke særlig langt og det jeg savner mest på vores gåture er en klap-stol jeg kan sidde i, mens jeg venter på, at kræet synes vi skal videre. Det er virkelig underligt med en hund, der ikke bare flintrer derudaf, men bare går og tusser rundt og snuser...

 

Haha, jeg kan virkelig nikke genkendende til denne her!

Klapstol lyder umiddelbart ikke som en dårlig idé... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi tar en lille tisserunde morgen og aften, som ikke er længere end 10-15 min, alt efter hvor meget der snuses.

 

Om for/eftermiddagen (arbejder skiftehold) går vi en time til halvanden. Hvor mange km det er, det ved jeg ikke.

 

Weekender kan vi godt finde på at gå længere.. Har en dejlig stor og uendelig skov lige i nærheden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hellemus82

jeg går med Beyla hver morgen 10 minutter ud og 10 minutter hjem, omkring 2-3 km.

 

Når jeg kommer hjem så den samme tur. Når hun har spist til aften går vi 45 minutter og igen den lille tur inden senge tid

 

Vi går hurtigt, og løber en lille smule, men ikke lunte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aner heller ikke hvor langt vi kommer, nogle gange går jeg op på sportspladen, ned på legepladsen ned på stranden, eller ud på en mark, gerne med en bold, og så tonses der ellers der ud af fra hundens sinde, mens jeg ikke rigtigt får brugt benene.

Ellers går vi bare en runde, inden rundt i hele byen (der er pænt langt) andre gange om via diget, andre gange igen når vi til hvor diget stopper og vender om igen (der er ikke så langt) det afhænger altså også meget af hvor meget der er leget med ham i løbet af dagen, fra vores og ungernes side, det er ikke unormalt at naboknægten bruger et par timer med en fodbold ude i haven, sammen med hunden, og der er det "kun" avisen den har behov for at "læse", og ikke så meget selve motionen, så går vi naturligvis efter der hvor der kommer flest hunde og/eller andre dyr, så den del også kan blive stimoleret, mens længden/tiden er knap så vigtig. Har det været en motions/lege fattig dag, tager vi klart en af de længere turer, så motionen også kan komme med, eller dvs der tager vi ofte marken legepladssem eller sportspladssen, og til tider en mark, mens stranden (og en skov som vi skal et stykke efter) er mere en familie ting, kom unger væk fra tegnefilmene og ud i naturen og den friske luft, samel lidt skalder pinde ol "vrag guds" og gå hjem og vær kreative.

 

Så her er der mange ting der spiller ind, dog er det fælles at vi ikke går op i hvor langt vi når, eller hvor hurtigt det går, det vigtigste er at hunden virker tilfreds uden at have fået for meget (så kører den over gevind og kan slet ikke få nok, og er totalt overkørt når vi kommer hjem, men ok han er altså også kun en stor hvalp, så det lever vi fint med *s*)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariel-j

Vores morgentur er 1,4 km ifølge www.loeberute.dk og tager somregel 20-25 min, da det er inde i byen. Her skal der stoppes en del op og snuses meget.

 

Eftermiddagsturen varierer meget, men én af de foretrukne ruter er ca. 4 km (dog med de forbehold, at det er umuligt at følge stierne inde i en skov med ruteopmåleren, så de er lagt cirka der, hvor jeg tror de er), og den tur tager som regel en times tid. Der render han også altid løs, så turen km. tæller lidt hurtigere, da jeg ikke skal stoppe op.

 

Aftenturerne er også af en 20-30 min. varighed, så det er nok også omkring 1,5 km.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...