Hop til indhold

Indkaldskursus


Bamseida
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor

Slettet indlæg

Redigeret af Ninjamor
Indlægget forsvandt og dukkede derefter op igen - nu er det slettet
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 57
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Ninjamor
For 3 timer = 200,- i timen. Det er da en udmærket timeløn.

 

Tjah.. Min søn tjener langt mere for weekendarbejde indenfor anlægsarbejde med diverse tillæg og feriepenge ;-)

 

Jeg beklager ikke lønnen som professionel instruktør, påpeger bare at det der på papiret ser ud til at være mange penge, ikke er det instruktøren putter i sin lomme når udgifter og skat mm. er trukket fra

Link til indlæg
Del på andre sites

For 3 timer = 200,- i timen. Det er da en udmærket timeløn.

 

Gad godt vide om der er nogen i DK der ellers arbejder weekends for den timeløn.

 

Jeg har undervist igennem LOF og der fik jeg noget mere end 200 i timen, og det var på hverdage. Grunden til at det er billigere for kursisterne er, at det offentlige støtter økonomisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop

Hold da helt op, I må sgu være højt lønnet generelt herinde, når i ikke synes 200,- i timen er en udmærket løn, selvom det er i weekenden. Hvad tror i kassedamen i Irma får om lørdagen ? - I hvert fald ikke 200,- i timen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da helt op, I må sgu være højt lønnet generelt herinde, når i ikke synes 200,- i timen er en udmærket løn, selvom det er i weekenden. Hvad tror i kassedamen i Irma får om lørdagen ? - I hvert fald ikke 200,- i timen.

 

Erm, nu ved jeg ikke hvor gammel du er!? Men for de fleste mennesker med bare en gennemsnitlig uddannelse, er 200 i timen ikke ligefrem en fest! For højtuddannede slet ikke!

 

Jeg gik for omkring 200 i timen (er funktionæransat og har aldrig regnet løn ud på timebasis) i mit allerførste job, som ikke var noget særligt og deltid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Gad godt vide om der er nogen i DK der ellers arbejder weekends for den timeløn.

 

Jeg har undervist igennem LOF og der fik jeg noget mere end 200 i timen, og det var på hverdage. Grunden til at det er billigere for kursisterne er, at det offentlige støtter økonomisk.

 

Det er faktisk bedre lønnet at have hundetræning gennem aftenskolerne. Jeg har et hold lige pt og det er med feriepenge... Og undervisningslokale :banan:

 

Eneste hage er at der er alt for mange kursister på holdene og derfor gør jeg det ikke så meget i det.

 

Men det er langt bedre betalt, alt i alt, end min hundetræning i Kbh.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da helt op, I må sgu være højt lønnet generelt herinde, når i ikke synes 200,- i timen er en udmærket løn, selvom det er i weekenden. Hvad tror i kassedamen i Irma får om lørdagen ? - I hvert fald ikke 200,- i timen.

Køre du feks. din bil på værksted koster det lynhurtigt 600 i timen.

Skal jeg have en cisco mand ud koster det minimum 1500 i timen+kørsel.

Sender man sin computer på værksted bliver det hurtigt 500 i timen.

Så om jeg synes 200 inkl moms er en god weekend løn...Nej det synes jeg bestemt ikke det er

Hvad Irmas kassedame angår, tja så må fagforeningen jo ind og forhandle en bedre løn, hvis damen er utilfreds

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Køre du feks. din bil på værksted koster det lynhurtigt 600 i timen.

Skal jeg have en cisco mand ud koster det minimum 1500 i timen+kørsel.

Sender man sin computer på værksted bliver det hurtigt 500 i timen.

Så om jeg synes 200 inkl moms er en god weekend løn...Nej det synes jeg bestemt ikke det er

Hvad Irmas kassedame angår, tja så må fagforeningen jo ind og forhandle en bedre løn, hvis damen er utilfreds

 

"Ciscomand"??? Hvad kan sådan en størrelse?

Link til indlæg
Del på andre sites

Erm, nu ved jeg ikke hvor gammel du er!? Men for de fleste mennesker med bare en gennemsnitlig uddannelse, er 200 i timen ikke ligefrem en fest! For højtuddannede slet ikke!

 

Jeg gik for omkring 200 i timen (er funktionæransat og har aldrig regnet løn ud på timebasis) i mit allerførste job, som ikke var noget særligt og deltid.

 

Arh nu må i sku holde.... 200 kroner i timen, før skat, er en ganske festlig løn.

 

Dem der påstår andet, skulle lige prøve at komme ud og have et job udendørs, manuelt hå¨rdt fysisk arbejde engang, til dén løn der nu engang er standarden dér.

For en produktionsgartner er mindstelønnen liige omkring 112-115 kroner sådan cirka.

Mange steder vinterfyres folk, og de sparer derfor ikke ancienitet op, og stiger derfor ikke nævneværdigt i løn.

Brokker man sig over dét, og går i strejke, så hiver firmaet bare udenlandsk arbejdskraft ind, til 70 i timen.

 

Jeg ville dælme danse på bordene i bar røv og dolk for 200 i timen, og jeg er endda én af de bedre lønnede medarbejdere i firmaet.

 

 

 

Tjah.. Min søn tjener langt mere for weekendarbejde indenfor anlægsarbejde med diverse tillæg og feriepenge ;-)

 

Jeg beklager ikke lønnen som professionel instruktør, påpeger bare at det der på papiret ser ud til at være mange penge, ikke er det instruktøren putter i sin lomme når udgifter og skat mm. er trukket fra

Hvad der er tilovers efter alt er betalt (dvs. reelt set hvad dækningsbidraget er), er man som "boss" heldigvis selv herre over.

Og skat og kørsel osv, skal alle vi andre jo også betale af vores lønninger, så dét går da vist rimelig lige op.

 

 

Gad godt vide om der er nogen i DK der ellers arbejder weekends for den timeløn.

 

Jeg har undervist igennem LOF og der fik jeg noget mere end 200 i timen, og det var på hverdage. Grunden til at det er billigere for kursisterne er, at det offentlige støtter økonomisk.

For gartnere er mindstelønnen mellem 112 og 120 kroner.

 

Rettidigt meldt overarbejde (herunder også weekend):

Normalløn de første 2 timer, +50% de næste 2, og +100%resten af tiden.

 

I princippet, må jeg helelre tilføje, for der er mulighed for regulering i forhold til timetal. Særligt hvis man bliver fyret. Så bliver man jo tvunget til at afspadsere ekstratimerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjaaa jeg tjener under 60 kroner i timen, lige meget hvornår jeg arbejder, så jeg ville skam hellere end gerne have 200 for weekendarbejde :mrgreen:

Men jeg var jo også doven og gad ikke gå i skole, så har ikke en dyr udannelse jeg skal betale af på.

Man ligger som man har redt, som de kloge siger :rolleyes:

 

Det er vist så hellere ikke en naturnødvendighed, at man har. Jeg mener; på en eller anden skummel måde er det f.eks. lykkedes mig at slæbe mig til en universitetsgrad uden at have efterfølgende studiegæld. Det er lidt et valg om man vil have noget at betale af på efterfølgende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Hvad der er tilovers efter alt er betalt (dvs. reelt set hvad dækningsbidraget er), er man som "boss" heldigvis selv herre over.

Og skat og kørsel osv, skal alle vi andre jo også betale af vores lønninger, så dét går da vist rimelig lige op.

 

JA!

 

Og har du hørt mig beklage mig??

Jeg har bare påpeget at tallet på papiret ikke er det tal man skal regne med.

Det er andre der skriver at f.eks. 200kr i timen ikke er møj

 

 

For gartnere er mindstelønnen mellem 112 og 120 kroner.

 

Rettidigt meldt overarbejde (herunder også weekend):

Normalløn de første 2 timer, +50% de næste 2, og +100%resten af tiden.

 

I princippet, må jeg helelre tilføje, for der er mulighed for regulering i forhold til timetal. Særligt hvis man bliver fyret. Så bliver man jo tvunget til at afspadsere ekstratimerne

 

Som du skriver vælger vi selv vores job og dermed vores løn.

 

Jeg har f.eks. valgt mest træning i Kbh selvom denne er langt mindre betalt når alt kommer til alt end aftenskoletræning, fordi der er flere hunde på holdene i aftenskoleregi end jeg bryder mig om.

 

Og igen, jeg beklager mig ikke :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

JA!

 

Og har du hørt mig beklage mig??

Næh.

Jeg klager heller ikke. Udover når man stiller et regnskab op, for at få det til at se ud som om at man ikke rigtigt tjener på det på trods af at timelønnen er 200+ kroner.

Et lønniveau os "almindelige dødelige" kun kan drømme om, hvis du forstår sådan en lille én :blink:

 

Som du skriver vælger vi selv vores job og dermed vores løn.

 

Jeg har f.eks. valgt mest træning i Kbh selvom denne er langt mindre betalt når alt kommer til alt end aftenskoletræning, fordi der er flere hunde på holdene i aftenskoleregi end jeg bryder mig om.

 

Og igen, jeg beklager mig ikke :lol:

 

Vi vælger nemlig selv. Og jeg har det fint i den branche jeg har valgt.

Men det ændrer ikke på at jeg går i sort, når folk mener at det ikke er en fest, når lønnen er 200+ kroner i timen.

Ja vi kan jo prøve at bytte lønningspose, og job, en måneds tid, så dem der påstår at det er en lav løn, kan komme ud at mærke realiteterne engang.

 

Og jeg indrømmer gerne at jeg ikke går for mindsteløn. Men omvendt har jeg også 2, og snart 3 hovedansvarsområder, så det manglede da bare.

Ikke desto mindre er jeg så langt fra oppe på dén løn. Og dét med hårdt fysisk arbejde, udenfor, hver dag, hele året, uanset hvordan vejret er.

 

Så ja. Jeg ser sort, når/hvis folk beklager sig over et fedt betalt job (til 200 eller flere kroner i timen)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Næh.

Jeg klager heller ikke. Udover når man stiller et regnskab op, for at få det til at se ud som om at man ikke rigtigt tjener på det på trods af at timelønnen er 200+ kroner.

 

Nu må du f***** holde op!

 

Du tillægger mig et motiv fordi det åbenbart passer dig at stille det sådan op.

Det er sådanne kommentarer der gør, at jeg snart ikke gider forklare mig mere.

 

 

Et lønniveau os "almindelige dødelige" kun kan drømme om, hvis du forstår sådan en lille én :blink:

 

Skal vi virkelig blive ved?

Jo jeg forstår skam godt din pointe, men tror du at nogen har hundetræning 8 timer om dagen 5 dage om ugen?

Så tror du fejl.

 

Vi vælger nemlig selv. Og jeg har det fint i den branche jeg har valgt.

 

Som jeg påpegede...

 

Og jeg har det fint med mit job

 

Men det ændrer ikke på at jeg går i sort, når folk mener at det ikke er en fest, når lønnen er 200+ kroner i timen.

 

Ja ja ja, men den kom ikke fra mig

 

Ja vi kan jo prøve at bytte lønningspose, og job, en måneds tid, så dem der påstår at det er en lav løn, kan komme ud at mærke realiteterne engang.

 

Ja lad os det, det kan garanteret kun komme mig til gavn - juhuu en fast indtægt:banan:

 

Og jeg indrømmer gerne at jeg ikke går for mindsteløn. Men omvendt har jeg også 2, og snart 3 hovedansvarsområder, så det manglede da bare.

Ikke desto mindre er jeg så langt fra oppe på dén løn. Og dét med hårdt fysisk arbejde, udenfor, hver dag, hele året, uanset hvordan vejret er.

 

Det er jeg også langt fra på fuldtid :lol:

 

Så ja. Jeg ser sort, når/hvis folk beklager sig over et fedt betalt job (til 200 eller flere kroner i timen)

 

Jeg har endnu ikke set nogle beklage sig over nævnte timeløn i denne debat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu må du f***** holde op!

 

Du tillægger mig et motiv fordi det åbenbart passer dig at stille det sådan op.

Det er sådanne kommentarer der gør, at jeg snart ikke gider forklare mig mere.

Jeg beklager. Det var ikke myntet direkte på dig. Mere i en generel hentydning som: "meget tjener man jo heller ikke på det"

For jo. Det gør man. Indkomst er indkomst.

Hvad dækningsbidraget ender på, er man selv i det store hele, herre over.

Og dét kan vi vel næppe blive uenige om.

 

Skal vi virkelig blive ved?

Jo jeg forstår skam godt din pointe, men tror du at nogen har hundetræning 8 timer om dagen 5 dage om ugen?

Så tror du fejl.

Nope. Dét tror jeg ikke.

Nu har jeg jo selv en lille bibeskæftigelse ved siden af mit fuldtidsjob. Og dét alene kan jeg ihvertfald ikke leve af, dertil er der slet og ret ikke arbejde nok, og konkurrencen er for stor.

Ændrer bare stadig ikke på at 200 kroner i timen faktisk er en helt pæn timeløn.

 

Ja ja ja, men den kom ikke fra mig

Nej. Det ved jeg. Jeg brugte også bare dit indlæg, at skrive udfra.

Burde jeg måske have gjort opmærksom på i starten, men det ved jeg så til en anden gang. Hvis jeg husker det.

 

Jeg har endnu ikke set nogle beklage sig over nævnte timeløn i denne debat.

Øhmm... minimum 2.

 

Ekaterina der mener at det ikke er en fest, når lønnen "kun" er 200 kroner i timen.

Og Dogue der slet ikke vil starte bilen til dén løn.

 

Er ret overbevist om at jeg så ihvertfald én mere, men gider ikke lede efter det.

 

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg beklager. Det var ikke myntet direkte på dig. Mere i en generel hentydning som: "meget tjener man jo heller ikke på det"

 

OK

 

 

Nej. Det ved jeg. Jeg brugte også bare dit indlæg, at skrive udfra.

 

OK

 

 

Øhmm... minimum 2.

 

Ekaterina der mener at det ikke er en fest, når lønnen "kun" er 200 kroner i timen.

Og Dogue der slet ikke vil starte bilen til dén løn.

 

Er ret overbevist om at jeg så ihvertfald én mere, men gider ikke lede efter det.

 

Nårh, det læser jeg så bare ikke som beklagelser over timelønnen, men sådan er vi jo så uens

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi vælger nemlig selv. Og jeg har det fint i den branche jeg har valgt.

Men det ændrer ikke på at jeg går i sort, når folk mener at det ikke er en fest, når lønnen er 200+ kroner i timen.

Ja vi kan jo prøve at bytte lønningspose, og job, en måneds tid, så dem der påstår at det er en lav løn, kan komme ud at mærke realiteterne engang.

 

Gå du bare i sort alt hvad du har lyst til... :mrgreen:

 

Vi vælger ganske rigtigt selv, og jeg er fint tilfreds med mit valg. Jeg BROKKER mig ikke over min egen løn, men konstaterer blot at en timeløn på 200 i timen ikke er så vildt og voldsomt som det blev fremstillet! Og slet ikke i weekenderne!

 

Jeg er ikke interesseret i at bytte lønningspose med dig, jeg har immervæk været under uddannelse længe for at komme til hvor jeg er i dag - min løn modsvarer vist fint dét ;-)

 

Ikke desto mindre er jeg så langt fra oppe på dén løn. Og dét med hårdt fysisk arbejde, udenfor, hver dag, hele året, uanset hvordan vejret er.

Nu vi snakker realiteter, så ER det jo hverken et usædvanligt eller ukendt faktum at hårdt fysisk arbejde ikke nødvendigvis bliver lønnet højere end kontorarbejde. Det vidste du jo, da du traf DIT valg!

Hvad man mener om dét faktum, er vel individuelt! Personligt kan jeg ikke se hverken problemet eller uretfærdigheden i det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...