Hop til indhold

Indkaldskursus


Bamseida
 Share

Recommended Posts

Nu vi snakker realiteter, så ER det jo hverken et usædvanligt eller ukendt faktum at hårdt fysisk arbejde ikke nødvendigvis bliver lønnet højere end kontorarbejde. Det vidste du jo, da du traf DIT valg!

 

Arj altså, jeg traf mit valg udfra evner (og interesser) ikke udfra løn, tror da de fleste gør det, lidt surt med en overlæge der har evner for rendegraver, men er gået efter lønnen - jeg kommer aldrig til at forstå hvorfor hjerne er mere værd end muskler, min lille private kæphest.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 57
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Så har jeg været til første del af indkaldskursuset.

 

Vi startede med at vi hver især skulle fortælle hvilke problemer vi har, når vores hunde ikke kommer når vi kalder (hundene var i bilerne). Det var så vores træner kunne hjælpe os med hver vores problem.

 

Til at begynde med skulle Nana og en anden hund alene ind på folden, iført en lang sporline, som hang efter hunden. Vi skulle gå som om vi gik en almindelig tur med vovsen "uden snor", altså fri.

Det, der var vigtigt, var at vi skulle føle os trygge med afstanden til vores egen hund - altså ikke føle at hunden nu kom for langt væk fra os, så vi ikke kunne få kontakt til den/ kalde den hjem.

 

Den anden hunds problem var, at de ikke kunne få ham til at komme, når der var en anden hund i nærheden. Det er så åbenbart ikke Nana's problem, for hun var BARE SÅ GO':banan:

Hun kom 100%, hver gang jeg kaldte.:klap:

 

Så kom der en til hund ind på folden og så en til og en til. Til sidst var der 5 hunde i folden. Det gik også rigtigt godt.

 

Senere kom træneren hen til en og kaldte på ens hund med en rigtig glad stemme, for at lokke hunden hen til hende. Det var så meningen at hunden IKKE skulle komme. Nana gloede bare på hende og kom så raskt hen til sin moaaaa, da jeg kaldte. :mrgreen:

 

Så kom der endnu en test.

 

FODERBØTTEN!!

 

Træneren gik hen til os og raslede med en bøtte med foder. Den klarer hun sgu' nok ikke, tænkte jeg. Men jeg skal lære at stole mere på Nana's evner, for hun ville hellere være sammen med mig :hjerte:

 

 

Jeg trådte kun på linen 3 gange ( det skal man for at stoppe hunden, hvis indkaldet svigter), i løbet af hele dagen.

 

 

Så, alt i alt havde jeg en succes rate på godt og vel 95 %.

 

Det var en rigtig god dag og træneren var meget opmærksom på ALLES behov.

 

Og med hensyn til Nana, ja så....:hjerte::klap::engel:

Nøj, hvor jeg bare elsker hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener???

 

OK. Du skriver at du havde en succesrate på 95%. Altså fungerede indkaldet rigtig godt.

 

Hvad lærte du, du skal gøre anderledes end du plejer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...