Hop til indhold

2. løbetid...


Amocca
 Share

Recommended Posts

Karla begyndte at bløde i fredags, så nu er 2. løbetid over os... hun er dog ret anderledes end ved 1. løbetid...

 

Jo hun er ekstra kæle ingen tvivl om det... men hun vil arbejde! i den grad. Faktisk vil hun helst arbejde hele tiden :rolleyes: intet andet er interessant. Ikke andre hunde, ikke at snuse eller tisse, kun at lege med mor!

 

Vi var til agility her til morgen, hvilket jeg var lidt spændt på. For i hendes første løbetid var hun simpelthen så "deprimeret" at det eneste hun gad var at sidde og kæle eller ligge og sove....

 

Men jeg skal love for at tøsen ville arbejde. Ikke et sekunds ro på hende. Ingen tissemarkeringer nogen steder! Hvilket hanhundeejerne var taknemmelige for ;-)...

 

sjovt at der kan være en sådan forskel...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg altid haft tæver, og jeg må sige, at den første løbetid altid har været meget anderledes end de efterfølgende:-D

 

Første gang synes jeg altid er den værste, dels fordi hunden ikke har prøvet det før og og dels fordi man aldrig rigtig ved hvordan netop den hund vil takle det, de efterfølgende gange synes jeg der kommer mere ro omkring det, fra hundens side af og der plejer at være mindre ståhej omkring det:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhee hvor det her godt at læse.

 

Freya har for en måneds tid siden haft 1. løbetid, og jeg har aldrig oplevet noget ligende.

 

Så har overvejet kraftigt at få hende steraliseret, men nu giver vi 2. løbetid en chance

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi lytter lige lidt med her - det er nemlig første tæve vi har - vi har altid haft hanhunde.

Jeg har læst mig til at der er 2 løbetider om året.

Men så læser jeg mig også til at der er ca. 7-8 mdr i mellem - det bliver jo ikke til to om året.....

Hvad skal vi regne med ?

Kommer Bailey så i løbetid nu her til november (hun havde første løbetid i maj, hvor der ikke rigtig var nogle problemer)

Eller hvornår kan vi regne med ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi lytter lige lidt med her - det er nemlig første tæve vi har - vi har altid haft hanhunde.

Jeg har læst mig til at der er 2 løbetider om året.

Men så læser jeg mig også til at der er ca. 7-8 mdr i mellem - det bliver jo ikke til to om året.....

Hvad skal vi regne med ?

Kommer Bailey så i løbetid nu her til november (hun havde første løbetid i maj, hvor der ikke rigtig var nogle problemer)

Eller hvornår kan vi regne med ?

 

Det eneste du kan regne med er, at tæver er forskellige :mrgreen: alt mellem 6 og 12 mdr mellem hver løbetid er helt normalt... Men de "fleste" tæver, går i løb ca hver 6-8 måned.

 

Karla gik i løb første gang d. 26 feb. 2009 og anden gang startede det d. 16. okt. - så det er jo lige knap 8 mdr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhee hvor det her godt at læse.

 

Freya har for en måneds tid siden haft 1. løbetid, og jeg har aldrig oplevet noget ligende.

 

Så har overvejet kraftigt at få hende steraliseret, men nu giver vi 2. løbetid en chance

 

ja vent lige et øjeblik ;-) Jeg overvejede virkelig også sterilisation efter 1. løb. Især fordi hun pev for opmærksomhed, nærmest konstant i 3 uger sidste gang :shock: hvilket var lige til at blie vanvittig af... derudover gad hun så absolut ingenting overhovedet.... jo hun kunne da liiiiiige lokkes med ud på gåtur, men det var så også det! Træning var en by i Rusland...

 

Men det er slet ikke tilfældet denne gang. Hun er mere opmærksom på os ja, men hun vil arbejde, hun vil træne, hun vil lege, hun vil ud at gå... faktisk er hun helt "normal" måske lige bortset fra, at hun er endnu mere kælen end hun plejer at være...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste du kan regne med er, at tæver er forskellige :mrgreen: alt mellem 6 og 12 mdr mellem hver løbetid er helt normalt... Men de "fleste" tæver, går i løb ca hver 6-8 måned.

 

Karla gik i løb første gang d. 26 feb. 2009 og anden gang startede det d. 16. okt. - så det er jo lige knap 8 mdr.

 

Jamen så må vi jo bare se hvornår det kommer....

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi vist højløbske her i huset... ihvertfald var morgentur absolut ikke en gåtur, men en "kom lad os se om der er nogle lækre drengehunde oppe i parken"-tur :mrgreen:...

 

Det var der ikke... men som en anden Hans og Grethe sørgede hun selvfølgelig for at efterlade sig en smukt spor af tis-pletter, så alle kan læse hvor lækker hun er ;-)...

 

Hun er ikke dum mit kræ, så hver gang jeg tager hende i snor - er hun overbevist om, at det er fordi der kommer en hanhund :lol:...

 

Her til morgen kørte der en meget stor traktor rundt og fejede blade på stierne, så jeg ville gerne have hende i snor mens vi gik fra den ene plæne til den anden. Det sekund karabinhagen klikkede fast gav hun sig til at spejde rundt :blink:... Jeg tror aldrig hun fattede, at det var grundet traktoren og ikke hanhunde, at hun var blevet kaldt ind og fået snor på...

 

Men hun spejdede desværre forgæves efter de lækre drenge...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har forhindret århundredets kærlighedshistorie her til aften... eller noget i den stil ihvertfald, hvis I spørger Karla...

 

Vi gik på en af stierne i mørket i parken. Og netop som vi går under en lygtepæl og er badet i lys, ser vi - i den næste lysplet - en fremmed gul labrador. Begge hunde stopper op - læner sig let frem... "strangers in the night" spiller sagte i baggrunden .... Det er kærlighed ved første blik... :hjerte:

 

Og just som de begge har indset denne sandhed - at de umuligt kan leve videre uden hinanden... hører man en skinger kvindestemme bryde igennem den romantiske atmosfære: "Hun er højløbsk..." Denne sætning får manden til skyndsomt at korte snoren ind på sin hund og begge hunde må med uforrettet sag tvinges til at gå videre forbi og bort fra hinanden

 

Det kan de selvfølgelig ikke lade gå usagt hen, så begge ejere går derfra med hunde i fuld hylekoncert :megaked:

 

ak ja, livet er hårdt når man er i løbetid og ens mor er en skiderik :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

2 dage mer og så tager det af, satser jeg på:mrgreen: bare rolig der kommer mange flere løbetider i fremtiden fra hende:blink:

 

jamen 10 dage højløbsk? det er da helt vanvittigt længe... altså ikke fordi jeg har andet en 1 enkelt anden løbetid at sammenligne med... men der var hun kun højløbsk 3-4 dage...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...