Hop til indhold

Snapper


cs-dumle
 Share

Recommended Posts

Gæst Honey123

Hannibal er også kemisk kastreret.

 

Dyrlægen sagde i den forbindelse, at man godt kan omgøre en kemisk, men at det kræver operativ fjernelse af implantatet, i fuld narkose.

 

Men det KAN lade sig gøre.

 

 

Hannibal har også fået lidt uønsket adfærd, men dog ikke i samme grad som Dumle.

 

 

Held & lykke med at komme problemerne til livs!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 143
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

:ae::ae: Du får lige et par stykker af dem her, for det er da godt nok en træls situation som i står i. Jeg håber en god adfærdsbehandler, kan hjælpe jer.

 

 

Jeg kom til at tænke på en ting, kan man putte selvtillid ind i en usikker hund, som er blevet kastreret? Jeg tænker, hvis bollerne er cuttet, så er der jo ligesom ingen vej tilbage.:hmm:

Ja. Det kan du akkurat lige så nemt som med en intakt hund.

 

Bollerne har efter min erfaring at dømme, absolut intet at sige. Men det er en fed undskyldning som jeg hører ufatteligt mange gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så hormoner har inden invirkning på hundes eller for den sags skyld menneskers opførsel?

 

Dét siger jeg ikke.

 

Jeg siger bare, at jeg har erfaring for at usikre hunde "sagtens" kan få banket selvsikkerhed og ro og overblik/overskud ind i hovedet, uagtet om de har bollerne i behold eller ej.

Det er efter min erfaring ikke hundens nosser (eller livmoder for den sags skyld) der spiller en afgørende rolle i dét.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv prøvet noget tilsvarende med to af mine forrige hunde.

Det råd jeg fik dengang var at, træne line træning med dem.

Det var en effektiv måde.

Jeg ved godt at man ikke må sige, at man er flokleder herinde, men mine hunde kunne ikke læse, derfor troede de at jeg var leder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dét siger jeg ikke.

 

Jeg siger bare, at jeg har erfaring for at usikre hunde "sagtens" kan få banket selvsikkerhed og ro og overblik/overskud ind i hovedet, uagtet om de har bollerne i behold eller ej.

Det er efter min erfaring ikke hundens nosser (eller livmoder for den sags skyld) der spiller en afgørende rolle i dét.

 

Det kan vi godt blive enige om, men jeg mener dog godt det at miste bollerne kan gøre en hund mere usikker hvis den i forvejen var usikker. Der er jo trods alt en pludselig ændring i hundens krop som den ikke forstår.

 

Indtil videre nej. :-)

 

Okay. Det var da dejligt. Hvad går selvtillidsøvelser ud på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay. Det var da dejligt. Hvad går selvtillidsøvelser ud på?

 

Der er jo mange ting, der giver selvtillid - jeg lader ham f.eks. lave masser af problemløsning, balanceøvelser og agility. Og så har det givet ham mere ro, at jeg er blevet mere rolig og tager klar styring i nogle situationer, samtidig med at han selv får lov at klare nogle situationer mere på egen pote. Ja, det lyder måske lidt rodet, men håber at du forstår. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan vi godt blive enige om, men jeg mener dog godt det at miste bollerne kan gøre en hund mere usikker hvis den i forvejen var usikker. Der er jo trods alt en pludselig ændring i hundens krop som den ikke forstår.

 

Det har jeg så bare ikke erfaring for.

Tværtimod, vil jeg næsten sige, for du vil få en hund der er langt mere upåvirket, og dermed langt nemmere at "aflure".

Det gør det også nemmere at håndtere hunden og dennes små tilbøjeligheder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo mange ting, der giver selvtillid - jeg lader ham f.eks. lave masser af problemløsning, balanceøvelser og agility. Og så har det givet ham mere ro, at jeg er blevet mere rolig og tager klar styring i nogle situationer, samtidig med at han selv får lov at klare nogle situationer mere på egen pote. Ja, det lyder måske lidt rodet, men håber at du forstår. :-)

 

Jo, det forstår jeg godt. Ro og styring i situationer har vi jo selv arbejdet meget med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhm, hvorfor er der ingen, der læser den artikel, jeg har linket til? :hmm:

 

 

Efterhånden er det bevist, at usikre hunde kan blive mere usikre efter neutralisering.

 

Jeg har skam læst det :blink: men det ændrer ikke min holdning til at kastration kan forværre adfærden for en i forvejen nervøs hund :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhm, hvorfor er der ingen, der læser den artikel, jeg har linket til? :hmm:

 

 

Efterhånden er det bevist, at usikre hunde kan blive mere usikre efter neutralisering.

 

Nu skal jeg indrømme at jeg ikke har læst hele artiklen men jeg ved ikke hvor meget de undersøgelser beviser. Synes det er vigtigt at finde ud af hvorfor hunden er blevet neutraliseret. Mange får det gjort netop fordi hunden er aggressiv eller angst og tror det kan afhjælpe problemerne (godt bakket op af dyrlægerne :???:). Det kan det så sjældent og så har den neutraliserede hund stadigvæk problemet,... selvom årsagen oprindelig har ligget et andet sted.

 

Jeg er lidt ambivalent. Kan godt se at det bør ændre en hunds opførsel/ indstilling men synes bare ikke jeg har set de store forskelle ved mine hunde, der begge har været neutraliserede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er rigtig ked af at måtte dele denne historie med dig, men jeg synes det er en vigtig ting at have med.

Jeg har indtil for 2 mdr. siden haft en sort cockertæve, som på daværende tidspunkt var 11 mdr., jeg fik hende som 8 uger fra en god kennel. Desværre begyndte hun meget hurtigt at vise aggressive tendenser, i starten kun knurren når vi gjorde noget hun ikke brød sig om, løftede hende f.eks., eller løftede en pote for flytte snoren. Men efterhånden udviklede det sig, så hun også knurrede når vi rørte ved hende, hvis hun lå. Og flyttede vi ikke hånden hurtigt nok, så kom der et snap efterfølgende.

Vi fik hende selvfølgelig undersøgt fra top til tå og fik en adfærdsbehandler på. Der var intet galt med hende, og vi prøvede mange adfærdsmæssige tiltag, som burde have hjulpet. F.eks. som du beskriver, at undgå situationerne, hvor snappen kan opstå. Men igen lige lidt hjalp det, idet det kun var os som rykkede os, og hun havde nøjagtig samme adfærd, hvis f.eks. der kom gæster på besøg og ville klappe hende når hun lå på gulvet. Aggressionen eskalerede og optrådte nu også hvis man rørte hende når hun stod, eller når hun selv søgte kontakt, så kunne hun sagtens snappe ud, når hun ikke havde lyst længere.

Som et sidste forsøg prøvede vi med DAP-halsbånd og kosttilskud, som skulle gøre hende mere rolig og tolerant, desværre uden virkning.

I sidste ende, og da hun igennem flere dage og nætter konstant havde knurret af os, hver eneste gang vi rørte på os, blev vi enige om at sige stop, både for hendes og vores skyld.

 

Jeg håber dit problem er noget der kan løses, men jeg tror også man må være realistisk og se at der kan ligge et latent problem hos cockerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber dit problem er noget der kan løses, men jeg tror også man må være realistisk og se at der kan ligge et latent problem hos cockerne.

 

Nok nærmere hos ejerne, hvis jeg må være så fri at komme emd dén melding, uden at pege fingre i nogen retninger.

 

Cockerspaniels er jagthunde.

Det er de færreste cockerspaniels der reelt bruges til jagt.

 

Kunen det tænkes, at det slet og ret er ejeren der "glemmer" eller slet og ret ignorerer at der faktisk er tale om en brugshunderace, der om nogen har behov for noget fornuftigt indhold i livet.

 

Kunne det tænkes, at alle de "problemer" almindelige mennesker har med deres cockere, deres gravhunde, deres cairnterriere og mange mange flere racer, faktisk skyldes at de ikke har taget hensyn til racen, da de anskaffede sig hunden i første omgang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nok nærmere hos ejerne, hvis jeg må være så fri at komme emd dén melding, uden at pege fingre i nogen retninger.

 

Cockerspaniels er jagthunde.

Det er de færreste cockerspaniels der reelt bruges til jagt.

 

Kunen det tænkes, at det slet og ret er ejeren der "glemmer" eller slet og ret ignorerer at der faktisk er tale om en brugshunderace, der om nogen har behov for noget fornuftigt indhold i livet.

 

Kunne det tænkes, at alle de "problemer" almindelige mennesker har med deres cockere, deres gravhunde, deres cairnterriere og mange mange flere racer, faktisk skyldes at de ikke har taget hensyn til racen, da de anskaffede sig hunden i første omgang.

 

Nu bliver Dumle ikke brugt til jagt, men han får sandelig lov at bruge sine egenskaber så meget som det nu lyster ham (og som sundt er) og bliver også aktiveret på mange for ham sjove måder. Det er ikke understimulering der er årsag til hans problemer.

 

men jo, jeg blev overrasket over hvor meget jagthund der egentligt var i ham da vi fik ham og har også mødt mange andre cocker ejere der er blevet overrasket over dette, men det gør ikke at de ikke med den rette stimulering kan blive udemærkede familiehunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...