Hop til indhold

Snapper


cs-dumle
 Share

Recommended Posts

Mon ikke det Mariab hentyder til, er at der er noget om at der er en eller anden sygdom hos cockerne som gør dem aggressive? Ikke at jeg kan huske ret meget om det, men der var et program i tv engang som beskrev det :(

Tjaa der er rage-syndromet, som var oppe engang.

 

 

Det er nærmest ikke-eksistent idag. Ikek i Danmark.

 

Men i Amerika dukker det da op med jævne mellemrum. Ganske som aggressive og skarpe labber også dukker op "over there".

 

Men i Danmark.....Ikke rigtig.

 

CHR og MK er noget mere kompetente indenfor lige dét, så de skal nok komme på banen, hvis de ser dét her, og rette mig hvis jeg tager fejl.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 143
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tjaa der er rage-syndromet, som var oppe engang.

 

 

Det er nærmest ikke-eksistent idag. Ikek i Danmark.

 

Men i Amerika dukker det da op med jævne mellemrum. Ganske som aggressive og skarpe labber også dukker op "over there".

 

Men i Danmark.....Ikke rigtig.

 

CHR og MK er noget mere kompetente indenfor lige dét, så de skal nok komme på banen, hvis de ser dét her, og rette mig hvis jeg tager fejl.

 

Ok, jeg håber at du har ret :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke det Mariab hentyder til, er at der er noget om at der er en eller anden sygdom hos cockerne som gør dem aggressive? Ikke at jeg kan huske ret meget om det, men der var et program i tv engang som beskrev det :(

 

Jo, det er der også. Rage syndrom, men det er stort set væk i dag. Hvis det endelig er viser det sig som regel omkring 2års alderen (kan ikke huske hvorfor), men mine forældre havde et vennepar med en cocker der fik det for maaaange år tilbage og der viste det sig ved at den pludselig stod med fråde om munden og ville angribe deres datter, så jeg tror ikke man er i tvivl hvis det er det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Mon ikke det Mariab hentyder til, er at der er noget om at der er en eller anden sygdom hos cockerne som gør dem aggressive? Ikke at jeg kan huske ret meget om det, men der var et program i tv engang som beskrev det :(

 

Jo. Men det var i helt andre situationer. Ifølge etolog Lars Fält var der også noget indenfor springer spaniels og begyndende hos goldens og det ser anderledes ud: Hunden bliver rasende sådan ud af det blå og et øjeblik efter er det overstået hvorpå hunden virker forvirret.

 

Tidligere sagdes det at hænge sammen med de røde cockere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv en situation at stå i:ae:

 

Jeg tvivler dog også lidt på at det skyldes den kemiske kastration..

men man skal aldrig sige aldrig og hormoner kan i den grad påvirke en hund (eller os).

 

Hvad er det precist han har fået lagt ind? østogen eller hvad?

 

Umiddelbart vil det nok ikke hjælpe at give ham en indsprøjtning med mere testosteron, når nu han ikke er reelt kastreret. I hvertfald ikke udfra den betragtning at testosteron også indvirker på stresshormonerne.

 

Er det mest når han er i snor at han bliver "sur" på andre hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo. Men det var i helt andre situationer. Ifølge etolog Lars Fält var der også noget indenfor springer spaniels og begyndende hos goldens og det ser anderledes ud: Hunden bliver rasende sådan ud af det blå og et øjeblik efter er det overstået hvorpå hunden virker forvirret.

Interessant info. Gad vide om det også er gældende i DK.

 

Men igen, det undrer mig ikke at der sommetider sker en uheldig udvikling. De hunde der avles på skal jo bare se godt ud og det der er inde i skallen på hunden er mange opdrættere jo nærmest ligeglade med. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjaa der er rage-syndromet, som var oppe engang.

 

 

Det er nærmest ikke-eksistent idag. Ikek i Danmark.

 

Men i Amerika dukker det da op med jævne mellemrum. Ganske som aggressive og skarpe labber også dukker op "over there".

 

Men i Danmark.....Ikke rigtig.

 

CHR og MK er noget mere kompetente indenfor lige dét, så de skal nok komme på banen, hvis de ser dét her, og rette mig hvis jeg tager fejl.

 

Jo, det er der også. Rage syndrom, men det er stort set væk i dag. Hvis det endelig er viser det sig som regel omkring 2års alderen (kan ikke huske hvorfor), men mine forældre havde et vennepar med en cocker der fik det for maaaange år tilbage og der viste det sig ved at den pludselig stod med fråde om munden og ville angribe deres datter, så jeg tror ikke man er i tvivl hvis det er det.

 

Jo. Men det var i helt andre situationer. Ifølge etolog Lars Fält var der også noget indenfor springer spaniels og begyndende hos goldens og det ser anderledes ud: Hunden bliver rasende sådan ud af det blå og et øjeblik efter er det overstået hvorpå hunden virker forvirret.

 

Tidligere sagdes det at hænge sammen med de røde cockere.

 

Jeg tror sørme at jeg har fanget at det stort set er ikke-eksisterende i Danmark nu :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Øv en situation at stå i:ae:

 

Jeg tvivler dog også lidt på at det skyldes den kemiske kastration..

men man skal aldrig sige aldrig og hormoner kan i den grad påvirke en hund (eller os).

 

Hvad er det precist han har fået lagt ind? østogen eller hvad?

 

Umiddelbart vil det nok ikke hjælpe at give ham en indsprøjtning med mere testosteron, når nu han ikke er reelt kastreret. I hvertfald ikke udfra den betragtning at testosteron også indvirker på stresshormonerne.

 

Er det mest når han er i snor at han bliver "sur" på andre hunde?

 

Øhm... Det er sådan en lidt ala en chip der undertrykker dannelsen af testosteron (hans boller er også skrumpet), men lige hvordan ved jeg ikke.

 

Ja. Det er mest når han er i snor, men når han ikke er i snor sker det bare senere, så styrter han rundt og stresser sig selv op og bliver gal til sidst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhm... Det er sådan en lidt ala en chip der undertrykker dannelsen af testosteron (hans boller er også skrumpet), men lige hvordan ved jeg ikke.

 

Ja. Det er mest når han er i snor, men når han ikke er i snor sker det bare senere, så styrter han rundt og stresser sig selv op og bliver gal til sidst.

 

ok. Kan han opleve ubehag fra snoren, nu han hilser så ivrigt som han gør?

Link til indlæg
Del på andre sites

ok. Kan han opleve ubehag fra snoren, nu han hilser så ivrigt som han gør?

 

Det tror jeg ikke. Han har godt nok aldrig brudt sig om at få hverken sele eller halsbånd på, men så snart det er på viser han ingen tegn på ubehag.

Jeg har forsøgt med alle de seler vi har prøvet at mærke efter om der kunne være nogle steder det måske var ubehageligt for ham og den eneste det var ved var en hvor den gik op i "albuerne" og det gør den her ikke, men han er generelt begyndt at reagere voldsommere når folk der vil snakke med ham bukker sig ind over ham og klapper ham på hovedet. Han vil jo frygtelig gerne snakke, men det der kan han bare ikke have.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vel ikke så mærkeligt at hans adfærd bliver mere og mere udtalt, hvis folk bliver ved at overskride hans grænser? Var det min hund, ville jeg ignorere at min hund "så gerne vil hilse" og istedet tænke at det er for hans eget bedste ikke at sætte ham i en situation der er d¢mt til at fejle.

Selv flere små stress episoder bliver jo til meget stress i l¢bet af en dag, hvis man ikke undgår dem man kan. Mange bække små og alt det der...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vel ikke så mærkeligt at hans adfærd bliver mere og mere udtalt, hvis folk bliver ved at overskride hans grænser? Var det min hund, ville jeg ignorere at min hund "så gerne vil hilse" og istedet tænke at det er for hans eget bedste ikke at sætte ham i en situation der er d¢mt til at fejle.

Selv flere små stress episoder bliver jo til meget stress i l¢bet af en dag, hvis man ikke undgår dem man kan. Mange bække små og alt det der...

 

Jamen det har jeg så sandelig da også tænkt mig at prøve på :blink:

Indtil videre har jeg bare troet at jeg havde en stresset hund og ikke en nervøs hund. Normalt får folk heller ikke lov at snakke med ham medmindre de sætter sig på hug og ikke klapper ham på hovedet, men mange folk spørger ikke først og mange folk siger "ej pjat!" når jeg siger han ikke kan lide det. Jeg prøver mit bedste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jamen det har jeg så sandelig da også tænkt mig at prøve på :blink:

Indtil videre har jeg bare troet at jeg havde en stresset hund og ikke en nervøs hund. Normalt får folk heller ikke lov at snakke med ham medmindre de sætter sig på hug og ikke klapper ham på hovedet, men mange folk spørger ikke først og mange folk siger "ej pjat!" når jeg siger han ikke kan lide det. Jeg prøver mit bedste.

 

Den kender jeg desværre godt - Vi har åbenbart mange af de samme problemer. Nervøsitet og stress hænger jo ofte sammen, så det er bestemt ikke unormalt at begge dele kommer til udtryk.

 

Men et "min hund bider" plejer at kunne få de fleste til at holde nallerne væk, og lade mig forklare, før de prøver at bruge Bamse som klappedyr.

Og så må folk altså tænke hvad de vil - Så kan du jo altid træne det med nogle få indviede, der gider lytte til hvad du siger.

 

Men tag èn ting ad gangen, og så måske gå ud fra at Dumle ikke kan lide nogen eller noget, så han slet ikke skal hilse på nogen, (hverken hunde eller mennesker) på turerne.

 

Så kan du jo aftale med Dumles venner at i kun lader dem hilse, hvis begge hunde er helt afslappede og kan gå pænt imod hinanden uden at trække og stresse det mindste - Det samme kan jo gælde overfor de folk i kender der gerne vil hilse.

 

Så skal du ikke hele tiden vurdere og analysere, om det nu er en situation hvor hans grænser kan blive overskredet - Måske det kan hjælpe?

 

Og så kan adfærdsbehandleren jo give råd til hvordan du så får træning selve mødet med andre, under ordnede forhold.

 

Og er slet ikke i tvivl om at du gør dit bedste - Og du gør det jo godt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Men et "min hund bider" plejer at kunne få de fleste til at holde nallerne væk, og lade mig forklare, før de prøver at bruge Bamse som klappedyr.

 

Virker fordi Bamse ser ud til at kunne bide 'ordentligt' har ingen effekt når det er Petrine der skal tvangsklappes - men det virker, hver eneste gang, at sige SKRID og se folk direkte i øjnene, hurtigt, nemt og med langtidseffekt, kan anbefales ;-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Virker fordi Bamse ser ud til at kunne bide 'ordentligt' har ingen effekt når det er Petrine der skal tvangsklappes - men det virker, hver eneste gang, at sige SKRID og se folk direkte i øjnene, hurtigt, nemt og med langtidseffekt, kan anbefales ;-)

 

Det er jeg bare ikke så god til :oops: men hvis det er det der skal til må jeg vel lære det. nu har vi heller ikke prøvet med et "hunden bider" endnu, men tror da det vil få de fleste til at bakke væk igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg bare ikke så god til :oops: men hvis det er det der skal til må jeg vel lære det. nu har vi heller ikke prøvet med et "hunden bider" endnu, men tror da det vil få de fleste til at bakke væk igen.

 

Jeg er heller ikke så god til at være strid, jeg prøver at sige det pænt, men det ignorerer folk desværre tit. Har dog været ude i ved ren refleks at råbe "AH-AH!" af en mand, der ikke hørte efter, da jeg først sagde pænt til ham, at Tyson ikke kan lide, at man bukker sig ind over ham og klapper ham på hovedet. Men "AH-AH!" forstod han sgu. :mrgreen: Aina, som var med på turen, var vist ret pinligt berørt over mig. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er heller ikke så god til at være strid, jeg prøver at sige det pænt, men det ignorerer folk desværre tit. Har dog været ude i ved ren refleks at råbe "AH-AH!" af en mand, der ikke hørte efter, da jeg først sagde pænt til ham, at Tyson ikke kan lide, at man bukker sig ind over ham og klapper ham på hovedet. Men "AH-AH!" forstod han sgu. :mrgreen: Aina, som var med på turen, var vist ret pinligt berørt over mig. :lol:

 

Haha :lol: :5up: Det må jeg prøve... lidt ala Stillwel... høje distraherende lyde :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Dumle ser altså vildt nuttet ud, så tror du må træne lidt skrap kælling ;-) det er kun pinligt de første par gange, derefter føles det ret godt :-D og så tænk på, at du gør det for Dumles skyld!

 

Hov, altså Bamse er altså også meget nuttet :lun:

 

Hehe - Forstår udemærket din pointe, og du har fuldstændig ret.

Må sgu' nok også indrømme jeg ville være på herrens mark, hvis jeg havde en hund på størrelse med Petrine, for Bamse har trods alt et større tandsæt at vise frem, selvom han ikke er ret stor.... :hmm:

 

Men har set en dame gå med hendes Cavalier, og hun i sig selv er så afvisende, at jeg aldrig kunne drømme om overhovedet at komme i nærheden af dem....

Så sur kælling virker nok også :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Er der ikke en eller anden, der har et youtube-link eller lignende ? Jeg vil altså forfærdelig gerne høre og se det der vanvids-trip !

 

Han er aktuel på kanal 3 puls. Lørdag kl 19, der viser han tricket hver gang.

To - tre stive fingre i et hurtigt hug ind i halsen på hunden

 

Han siger det skal modsvare et hundebid for sådan gør alpha nemlig og vi skal efterligne Mother Nature. Nemlig!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...