Hop til indhold

Hvilke krav har i til en hundepension?


Gæst Renésj
 Share

Recommended Posts

Møder jo en hel del andre hundeejere og flere af dem har haft deres hunde i pension iår.

 

Desværre er det langt fra positive historier og de fleste siger det er sidste gang deres hund kommer sådan et sted.

 

Jeg kommer aldrig til at bruge en hundepension (eller håber det ikke)

 

Men hvad tjekker i der bruger sådanne steder og hvordan "sikre" i, at hundene trives de steder ?

tjekker hvor tit de bliver luftet.

Har de egen hundegård.

Hvor stort er det, går efter de mindre hvor der er tid til hunden, altså mere et "hotel" end opbevaring.

Anbefalinger, herinde fra.

Og til sidst, pris.

vi har nemlig brug for et par gange om året, dog ikek frivilligt, man skal vi rejse 230 km og besøge kærestens forældre er vi nød til det fordi de ikek er interesseret i en hund i deres hus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Må hellere lige sige at jeg selv har en hundepension!

Vi startede faktisk hundepensionen fordi jeg ikke var tilfreds med de pensioner der var og mente at det måtte kunne gøres meget bedre:blink:

 

Det jeg mener man skal kigge efter er:

 

Det skal være et lille sted. Det giver mere tid til hver enkelt hund og der kan tages individuelle hensyn.

 

Du skal have mulighed for at komme på besøg med din hund. Det er vigtigt at man kan se hvordan hunden reagere på de mennesker der har pensionen og om man selv og hunden er trygge ved stedet og personen. Man kan se om det lever op til de forventninger og krav man har.

 

Der skal selvfølgelig være rent. Der skal ikke bruges savsmuld eller lign på gulvet.

 

Boksene skal være store og der skal være afskærmet imellem hundene. I følge loven skal bokse til en hund på op til 40 kg have 6 m2, men desværre må den gerne være 3 m2 inde og 3 ude. Der skal være afskærmet, for at hundene ikke går og stresser hinanden.

 

Løbegårdene skal være store og med græs. Jo større løbegårde, jo mere tid bruger hundene på at gå og snuse, de kan strække ud og lege. Det gør at de ikke står og stresser og gør hele tiden.

 

Fremmede hunde må ikke sættes sammen i boksene. Man ved aldrig hvad der kan ske.

 

Hvis fremmede hunde luftes sammen, skal der være ejers samtykke og det må kun ske hvis der er opsyn hele tiden.

 

Der skal være opvarmet indenfor og meget gerne gulvvarme. Har det feks regnet skal hundene kunne tørre hurtigt og ikke ligge og være kolde.

 

Der skal være faste åbningstider. Hundene vil altid køre op når der kommer og bliver hentet hunde, derfor er det vigtigt at folk ikke bare kan komme rendene i tide og utide. Hvis hundene bliver forstyrret hele tiden ved de aldrig hvornår de kan ligge sig og slappe af.

 

Der skal være fast dyrlæge tilknyttet, helst et sted der har døgnvagt. Det er meget vigtigt at hundene kan komme hurtigt til dyrlæge hvis de bliver syge.

 

Det var sådan lige det der lige faldt mig ind, håber det kan bruges:blink:

 

Er enig i det hele :5up: Undtagen det med to hunde sammen - kan ikke se hvorfor det er forkert, når det nu tilsyneladende fungerer det sted vi var?! :hmm:

Jeg var da lidt ked af, at Mio ikke kunne passes sammen med nogen, for de hunde der gik sammen, så rigtig glade ud, og slet ikke stresset!

Mio foretrækker faktisk ofte hunde-selskab fremfor menneske-selskab så det var da ren hygge for ham, at komme derud og lege med de andre! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til N1nna

 

Grunden til at jeg ikke mener at to fremmede hunde skal sættes sammen uden opsyn er at man aldrig kan vide hvad der sker.

Det kan være at det går rigtig godt og hundene ser glade ud, men pludselig synes de måske ikke at den anden er så spændende mere, måske de kan blive uvenner over legetøj, foder, godbidder og lign.

Det er jo hunde der er vant til at være alene!

Jeg vil også være lidt mistænkelig over om det ikke mere er pga pladsmangel at der skal sættes to fremmede hunde sammen!

Det er ikke nødvendigt for, at hundene kan trives på pensionen at de skal sættes sammen med fremmede hunde. Hos os trives hundene rigtig godt, de er glade for at komme her og tilbagemeldinger er altid at ejeren har fået en afbalanceret, glad, velstimuleret og tilfreds hund med hjem, der er lige som den plejer at være omend noget træt overnpå alle de nye oplevelser, og vi sætter ikke hundene sammen i bokse eller løbegårde!

Sidebemærkning, hundene får lov til at komme ud med andre hunde og lege på vores lufteareal når vi går tur med dem:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...