Hop til indhold

Godbidder/tandarbejde til de små


Alt4Victor
 Share

Recommended Posts

Hvilke er jeres hunde glade for?

 

Både fabriksfremstillede, hjemmelavede, og hvad man nu har af rester.

 

Kom frisk...

 

Her er en rest lam/kylling altid et hit som træningsgodbidder, så kan jeg få Victor til hvad som helst (bortset fra at komme, hvis han er løs og han lugter damer altså...)

 

Men ellers af færdige så er han ellevild med Hunters godbidder, især dem der hedder Stars og Rollo.

 

Og så Vitakraft Drops med kødsmag, et frygteligt produkt, I know:oops: (som jeg desværre ikke kan finde nogen steder mere, Maxizoo plejede at ha dem, men det har de ikke mere.

 

Vitakraft Beefsticks (igen ingen har dem her i Aalborg mere)

 

Og RC dentastix og så det nyeste flip kanin-ører.

 

Så har vi opdaget nogle gluten og salt fri øko-hundekiks der hedder Healthy Hound, med kyllinge/urtesmag som han er helt vild med.

 

Meget af de Vitakraft snacks gav jeg i starten da han var hvalp, og ikke kunne spise så store ting. Alm. hundekiks og tyggeben bruger jeg ikke. Hundekiks siger han ikke noget, bortset fra den ene slags der, der self. smager af kylling :lol:

 

Så spiser han self. rigtige oksemarvs og lamme kødben, som han er vild med, men det er jo ikke en snack, det går under mad, vil jeg mene:blink:

 

Er der noget vi går glip af? vi har prøvet levergodbidder og hjerter, det var ikke det store hit...:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Godbid Petrine vil dø for: Whiskas killinge tørkost :oops::oops:

Til tænderne får hun knogler af enhver art, specielt er hun glad for lam. Alt med fisk er bare ulækkert, lige med undtagelse af de selvdøde på stranden.

 

Ha ha Victor ææælsker også kattenes mad:lol:, derfor bliver de fodret i vindueskarmen, så han ikke kan komme til det (har også købt en sød madskål, så det ikke ser så skummelt ud hi hi). De får sådan noget RC Urinary diæt foder der opløser blæresten, ikke noget for en lille Vic, men smider de en foderpille på gulvet, så er han der med lynets hast:engel:

 

I starten da han var hvalp, troede os dumme mennesker ikke han spiste noget, men kattene var da godt nok begyndt at spise lige lovligt meget:stupid:.Det var så Vic der var oppe og nat-snacke sammen med dem. Så fik vi ellers flyttet den madskål:stupid:

 

Vic elsker fisk, lissom vores ene kat Frej, desværre...får vi fisk/skaldyr så har vi sådan en lille tiggemås dansende rundt. Alt ryger ned, røget laks, muslinger, rejer, selv hummerhaler plager han om. Satans luksusdyr:madtid: Nytårsaften og fødselsdage er et mareridt, for vi elsker fiske/skaldyrsanretning, så er det halvt spisning og halvt fodre plageånderne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Til tænderne bruger vi Pedigree Dentastix. Selvom hun aldrig spiser den helt. Helt klart langtidsholdende :-D Indtil den kommer med ud i regnvejr.

 

Dem har vi prøvet, vi kunne ikke forstå hvor de blev af, motormunden åd dem åbenbart på 1 minut, haps haps haps og så en sluge-lyd a'la klunk :shock:. Så vi er skiftet til RC dentastix. Dem har han så noget mere arbejde med, de holder i 1-2 dage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Til tandrens og til at dække tyggebehovet: Store rå knogler.

 

Godbidder kan være stort set alt ml. himmel og jord: Tørfoder, tun, torskerogn, kogt laks, kogt lever, hjerte, kylling, kalkun, kalv og gris. Pølser, suppekødboller. Sjældent: kyllingetern og skinketern.

Nettos små frikadeller.

 

En rest steg.

 

Især deller, kogt kylling og andet kogt/ovnstegt kød er Pelle vild med.

 

Mht. Dentasticks og lign. har jeg svært ved at se tandrenseværdien i en tyggeting der forsvinder på tre tyg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem har vi prøvet, vi kunne ikke forstå hvor de blev af, motormunden åd dem åbenbart på 1 minut, haps haps haps og så en sluge-lyd a'la klunk :shock:. Så vi er skiftet til RC dentastix. Dem har han så noget mere arbejde med, de holder i 1-2 dage.

 

Hold da op. Der kan man bare se :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Dem har vi prøvet, vi kunne ikke forstå hvor de blev af, motormunden åd dem åbenbart på 1 minut, haps haps haps og så en sluge-lyd a'la klunk :shock:. Så vi er skiftet til RC dentastix. Dem har han så noget mere arbejde med, de holder i 1-2 dage.

 

 

hehe...lyder som Pablo...jeg har prøvet at stå med den den her mine: :shock: og sige "hvordan skulle det rense tænderne?"...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe...lyder som Pablo...jeg har prøvet at stå med den den her mine: :shock: og sige "hvordan skulle det rense tænderne?"...:mrgreen:

 

Ja :lol: Selvom Victor er en lille snøvs på 2,7 kg, så kan han altså myrde sådan en Pedigree-dentastix på under 1 minut. Men hallo de er jo altså oggså bløde som smør:blink:

 

Så er Royal Canins bedre, dem har han i 2 dage, hvor han rigtig får brugt bisserne. De lugter heller ikke som Pedigrees.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine små får kyllinge vinger, det passer lige til deres størrelse. Jeg klipper dem lidt over på langs, så knoglerne stadig er intakte. Det er de helt vilde med. :mrgreen:

 

Giver du dem rå? eller er det tørret? Jeg har set at zooplus.co.uk er begyndt at sælge alle dyredele tørrede nærmest.

 

Jeg har et problem med rå kylling, da jeg jo også har katte, og er der noget der får mine katte op på dupperne, så er det når jeg parterer/står med rå fjerkræ, da de jager i vores indhegnede have (tror det er det, de fanger i hvert fald fugle derude) Men det er nødt til at foregå med døren lukket, fordi det er så spændende.

Så jeg er nervøs for, hvis jeg begynder med sådan noget, at kattene begynder at tage det fra Vic (de skal også have diæt kost...så det bliver måske svært at styre:hmm:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja :lol: Selvom Victor er en lille snøvs på 2,7 kg, så kan han altså myrde sådan en Pedigree-dentastix på under 1 minut. Men hallo de er jo altså oggså bløde som smør:blink:

 

Så er Royal Canins bedre, dem har han i 2 dage, hvor han rigtig får brugt bisserne. De lugter heller ikke som Pedigrees.

 

Så er det fordi Nikki har haft sin i alt for længe uden at røre den. For den er godt nok blevet hård. Hmm :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det fordi Nikki har haft sin i alt for længe uden at røre den. For den er godt nok blevet hård. Hmm :-D

 

Det kan godt være...så er det bare ud, er min erfaring. Hvis tyggetingene ligger for længe og bliver hårde og tørre, så dufter de ikke af noget og så gider Vic dem i hvert fald ikke.

 

Jeg har ikke brugt dentastix den sidste uge, efter jeg opdagede de her tørrede kanin-ører, dem er Victor godt nok vild med, det kan få ham til at gnave. Tror også de smager sådan mere "kødagtigt" og spændende, han spiser dem op på en dag næsten i hvert fald :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være...så er det bare ud, er min erfaring. Hvis tyggetingene ligger for længe og bliver hårde og tørre, så dufter de ikke af noget og så gider Vic dem i hvert fald ikke.

 

Jeg har ikke brugt dentastix den sidste uge, efter jeg opdagede de her tørrede kanin-ører, dem er Victor godt nok vild med, det kan få ham til at gnave. Tror også de smager sådan mere "kødagtigt" og spændende, han spiser dem op på en dag næsten i hvert fald :shock:

 

Det skal da prøves til den lille dame så :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal da prøves til den lille dame så :-D

De er rigtig gode:5up:, og så er de tynde så små hunde kan få fat i dem, og spise dem, i modsætning til griseører(dem har jeg ikke prøvet, men de er jo meget større) , men kaninører er heller ikke røgede, så de er ikke usunde. Det er jo en fordel. Vic har lidt sart mave, så jeg passer lidt på med hvad jeg giver ham.

 

Må godt nok indrømme, at jeg havde det lidt svært med at give ham sådan noget rigtigt tørret mystisk noget fra et dyr, syntes det var ulækkert:oops: Men det er bare en hel anden fornøjelse at se ham spise sådan noget, end dentastix og alm. tyggeben:-D

 

Sjovt nok har jeg det ikke mærkeligt med alm. oksekødben, når Victor får det, men det er jo også noget man får fra slagteren, og selv kan bruge til suppe...det er noget nemmere at forholde sig til:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 years later...

Ang. kyllingevinger, så har jeg både læst og hørt, at det ikke er godt at give hunde knogler fra fjerkræ. De splintrer alt for let og kan stikke hul i tarmsystemet. Ikke for at løfte pegefingre, men man skal lige være klar over den risiko.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ang. kyllingevinger, så har jeg både læst og hørt, at det ikke er godt at give hunde knogler fra fjerkræ. De splintrer alt for let og kan stikke hul i tarmsystemet. Ikke for at løfte pegefingre, men man skal lige være klar over den risiko.

 

Mjaah, når dyret er tilberedt er det osse rigtigt...

Men de rå knogler er bløde og kan derfor ikke splintre på samme måde.

 

Generelt mener jeg ikke man bør tilberede de knogler man serverer for hunden, underordnet hvilket dyr de kommer fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...