Hop til indhold

En ting, der undrer mig...


Gæst Zarina
 Share

Recommended Posts

Chivas er 3½ år og han spæner afsted når snoren bliver taget af og der bliver sagt 'fri' :-D Han spurter gerne mellem 30 og 50 meter foran, vender om og spurter tilbage mod mig til han er 5-10 meter fra mig, hvor efter han vender om og spurter afsted igen, og sådan fortsætter han, hele hans gåtur, når han er fri, forgår med at spurte frem og tilbage foran mig :lol:

 

Men det er så når vi går, hvis jeg bare tog ham med på en sportsplads eller lign. og selv står stille mens han er fri, står han stortset bare og ser på mig og forventer at vi skal lave noget :mrgreen: - Med mindre der er andre hunde at lege med selvfølgelig.

 

As she said :mrgreen: Kimmi i en nøddeskal.... og de andre følger Kimmi!

 

Når jeg går med dem hver for sig er de til gengæld forskellige. Kimmi løber lige en tur først, og går så cirka 5 meter foran mig - hun kigger ikke, men er altid opmærksom på, hvad jeg foretager mig. Stopper jeg, stopper hun og vender jeg om, kommer hun stormende. Efter lidt tid, vil hun egentlig gerne bare træne og går ved siden af mig.

 

Splint derimod går bare plads og stirrer på mig..... Vilya dapper mere rundt, det går ikke så stærkt med hende - til gengæld snuser hun meget og længe. Hun ynder meget at æde og rulle sig i klamme, klamme ting :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke fordi, at hun klæber til mig som den hund, PinPoynter nævner - hun går bare og snuser, og jeg kan godt gå rimeligt langt væk, uden at hun begynder at se sig om efter mig.

 

den hund jeg nævner går ikke klæbet til sin mor (eller mig hvis jeg går med hende), hun trisser da afsted og snuser osv, hun l¢ber bare ikke rundt med vild fart, med mindre hun leger med sin bold (og ja, til dem fra den anden tråd, hun leger med bold og er boldfixeret, men så længe hun har munden fuld of bold, er den ikke fuld af små uopdragne hunde der respektl¢st l¢ber op til en hund som er under kontrol ;-)).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lige præcis den tanke, der først falder en ind ! Meningen er jo at ens hund skal bryde ud i krampe gråd, hvis den ikke kan se en længere....sådan bare for ens selvværds skyld :mrgreen:

 

Møffe bliver sådan heeeeelt stille, når mor er væk. Stopper op og kigger. Og går så meget langsomt frem mens han har højt løftet hoved og et ganske forundret udtryk i øjnene. Det værste var, at han faktisk burde have kunnet se mig, da jeg gjorde det i går. Stod tre meter væk fra ham og gemte mig bag et stamme. Ville så se, hvor han blev af og hans stod bare og snuste. Nåede ikke at flytte mig tilbage, inden han rejste hovedet... Stod så tilgengæld bomstille.

 

Der fik jeg så bevis for det der med, at hunde har svært ved at skelne ting, der ikke bevæger sig! Så snart jeg rørte en muskel fik han øje på mig og løb glædesstrålende over "der er du jo, mor!" Men da jeg ikke rørte mig, kunne han ikke rigtig se mig (stod jo også næsten bag træet, tittede kun lidt frem). Gad vidst om han bliver lige som Simba, når han bliver stor?

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffe bliver sådan heeeeelt stille, når mor er væk. Stopper op og kigger. Og går så meget langsomt frem mens han har højt løftet hoved og et ganske forundret udtryk i øjnene. Det værste var, at han faktisk burde have kunnet se mig, da jeg gjorde det i går. Stod tre meter væk fra ham og gemte mig bag et stamme. Ville så se, hvor han blev af og hans stod bare og snuste. Nåede ikke at flytte mig tilbage, inden han rejste hovedet... Stod så tilgengæld bomstille.

 

Der fik jeg så bevis for det der med, at hunde har svært ved at skelne ting, der ikke bevæger sig! Så snart jeg rørte en muskel fik han øje på mig og løb glædesstrålende over "der er du jo, mor!" Men da jeg ikke rørte mig, kunne han ikke rigtig se mig (stod jo også næsten bag træet, tittede kun lidt frem). Gad vidst om han bliver lige som Simba, når han bliver stor?[/QUOTE]

 

Naaa, det tror jeg ikke. Jeg synes altid Bassen har haft den der med cool nok, at vi er der, vi er da også flinke nok og alt det der og pænt af os at gi ham noget at spise, men vi skal ikke tro, at han ikke kan klare sig uden os.

 

Sådan synes jeg lidt han virker, men måske det er et bedrag. Damen, der klipper ham er også uddannet adfærdsbehandler og jeg spurgte hende; Hvad ser du, når du ser på Simba ?" Hun svarede: "Jeg ser en lidt forkælet hund...en rigtig mor og far hund, der kigger op på jer og spørger om det og det er i orden, når han selv bliver i tvivl", så hvordan han egentlig er den lille svindler, er svært at sige, men hvis han er en forkælet møghund, så er det da muligt at Møffe bliver ligesom ham. Det er bare at hælde en masse godbidder i ham og lade ham gøre næsten, hvad han vil :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffe bliver sådan heeeeelt stille, når mor er væk. Stopper op og kigger. Og går så meget langsomt frem mens han har højt løftet hoved og et ganske forundret udtryk i øjnene. Det værste var, at han faktisk burde have kunnet se mig, da jeg gjorde det i går. Stod tre meter væk fra ham og gemte mig bag et stamme. Ville så se, hvor han blev af og hans stod bare og snuste. Nåede ikke at flytte mig tilbage, inden han rejste hovedet... Stod så tilgengæld bomstille.

 

Der fik jeg så bevis for det der med, at hunde har svært ved at skelne ting, der ikke bevæger sig! Så snart jeg rørte en muskel fik han øje på mig og løb glædesstrålende over "der er du jo, mor!" Men da jeg ikke rørte mig, kunne han ikke rigtig se mig (stod jo også næsten bag træet, tittede kun lidt frem). Gad vidst om han bliver lige som Simba, når han bliver stor?[/QUOTE]

 

Naaa, det tror jeg ikke. Jeg synes altid Bassen har haft den der med cool nok, at vi er der, vi er da også flinke nok og alt det der og pænt af os at gi ham noget at spise, men vi skal ikke tro, at han ikke kan klare sig uden os.

 

Sådan synes jeg lidt han virker, men måske det er et bedrag. Damen, der klipper ham er også uddannet adfærdsbehandler og jeg spurgte hende; Hvad ser du, når du ser på Simba ?" Hun svarede: "Jeg ser en lidt forkælet hund...en rigtig mor og far hund, der kigger op på jer og spørger om det og det er i orden, når han selv bliver i tvivl", så hvordan han egentlig er den lille svindler, er svært at sige, men hvis han er en forkælet møghund, så er det da muligt at Møffe bliver ligesom ham. Det er bare at hælde en masse godbidder i ham og lade ham gøre næsten, hvad han vil :mrgreen:

 

Håber han bliver, som jeres hundeklipper siger Bassen er - det lyder som en dejlig hund :mrgreen: Men sådan er han desværre ikke endnu, her er det bare: Fuld fart fremad! :genert: Og hov, måtte jeg ikke det? Skulle jeg være kommet på indkald? Visse vasse da! :mrgreen:

 

Møghund :evil: Heldigvis er det med indkald kun, når der er andre hunde :mrgreen: Så det må vi jo egentlig bare til at få trænet :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Håber han bliver, som jeres hundeklipper siger Bassen er - det lyder som en dejlig hund :mrgreen: Men sådan er han desværre ikke endnu, her er det bare: Fuld fart fremad! :genert: Og hov, måtte jeg ikke det? Skulle jeg være kommet på indkald? Visse vasse da! :mrgreen:

 

Møghund :evil:Heldigvis er det med indkald kun, når der er andre hunde :mrgreen: Så det må vi jo egentlig bare til at få trænet :genert:

 

Det skal nok komme. Han er jo så bette endnu og alting er så spændende og du ved nok, at da Bassen var 21 mdr og jeg TROEDE, han kunne gå fri ved fod ude i virkeligheden, så spurtede han pludselig efter en Golden-dame han spottede ude i horisonten. Golden-ejeren grinte fælt af mig og sagde, at det kunne jeg slet ikke forvente af min hund, når han var så ung , så Møffe har mange, mange måneder at løbe på endnu for hans mor med rimelighed kan forvente, at han komme ved indkald :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Det skal nok komme. Han er jo så bette endnu og alting er så spændende og du ved nok, at da Bassen var 21 mdr og jeg TROEDE, han kunne gå fri ved fod ude i virkeligheden, så spurtede han pludselig efter en Golden-dame han spottede ude i horisonten. Golden-ejeren grinte fælt af mig og sagde, at det kunne jeg slet ikke forvente af min hund, når han var så ung , så Møffe har mange, mange måneder at løbe på endnu for hans mor med rimelighed kan forvente, at han komme ved indkald :mrgreen:

 

Haha, yes, så føler jeg mig ikke længere så alene og dum! :-P:mrgreen:

 

Synes altid alle andres hunde er meeeeget bedre til indkald, også hvalpenes - men på den anden side, så er det måske fordi jeg kun ser dem kalde, når deres hund HAR mødt Møffe og ikke inden - for så hører Møffe nærmest også altid efter :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Man hører jo altid, at hunde har behov for at være løse og løbe frit. Det mærkelige er, at min hund ikke rigtig reagerer på, at hun bliver sluppet løs. Hun opfører sig ligesom, når hun har snor på (og selv får lov at bestemme) og begynder ikke at løbe eller noget. Hun går helst stille rundt omkring og snuser.

Derfor går jeg egentlig ikke så ofte til fritløbsområder med hende mere, men er det forkert?

Er der andre, hvis hund opfører sig sådan, eller er det bare min, der er mærkelig :hmm:

Sådan gør Mimi også, hvis jeg skal have hende til at løbe, så skal jeg selv løbe med - eller er hun altid lige omkring mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

den hund jeg nævner går ikke klæbet til sin mor (eller mig hvis jeg går med hende), hun trisser da afsted og snuser osv, hun l¢ber bare ikke rundt med vild fart, med mindre hun leger med sin bold (og ja, til dem fra den anden tråd, hun leger med bold og er boldfixeret, men så længe hun har munden fuld of bold, er den ikke fuld af små uopdragne hunde der respektl¢st l¢ber op til en hund som er under kontrol ;-)).

 

 

og der var Karla beskrevet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...