Hop til indhold

Der skal også være lidt positivt nyt


Lonny
 Share

Recommended Posts

Baldur er jo lige blevet færdigbehandlet for hjerteorm og en langvarig alvorlig infektion, og vi kan helt sikkert se at det har gjort ham godt :5up:

 

En af de ting jeg især har lagt mærke til er, at han er blevet meget bedre til at blive kælet...

 

Lige siden hvalp har Baldur haft det svært med at blive kælet, og har egentlig kun kunne magte at ligge tæt op af os og blive holdt om. Hvis jeg har forsøgt sådan rigtig at kæle ham ved at stryge ham og og ned langs ryggen, eller klø ham på ryggen, så har han altid reageret meget nervøst.

Han fik stive ben, rejste børster hele vejen langs ryggen, og hvis man alligevel blev ved, så blev han helt hyper og forsøgte at humpe mig. I det hele taget kørte han helt op og var ikke til at slippe af med igen, og det endte altid ud i at vi i stedet nærmest blev uvenner, fordi at han blev så voldsom at det gjorde ondt på mig. Så til sidst havde jeg nærmest accepteret at Baldur er altså bare ikke til at blive kløet eller nusset voldsomt...

 

Efter at han er blevet færdigbehandlet har jeg opdaget en stor og dejlig ændring på dette område. Han nyder at blive kløet over det hele, han lægger sig rigtig godt til rette, og dreje nogle gange om på ryggen, så man også lige kan give maven en tur :lun: Han begynder ikke længere manisk at slikke en i hele hovedet, han kan godt give et par kys, men det foregår på en meget mere afslappet måde, og ens hud er ikke nærmest ved at blive slikket af længere.

Han kan nu sidde i hele og halve timer og blive nusset, hvor han før i tiden ikke kunne klare meget mere end et halvt minut før han begyndte at stresse helt vildt op.

 

Så jeg tror at den infektion han har haft, har gjort hans skind utroligt følsomt, og måske har det ligefrem gjort ondt... I ved ligesom når vi har influenza og ens hud gør ondt ved den mindste berøring, det er lidt sådan jeg forestiller mig at Baldur har haft det :ae:

 

Men nu har jeg fået en hund der elsker at blive kælet for, og gerne rigtig længe. Når jeg sådan rigtig nusser ham, så kan jeg se hvordan han langtsom bliver blødere og blødere i kroppen, for til sidst næsten at falde i søvn, og dette er jo noget helt andet end at stresse helt vildt ud, og fuldstændig manisk forsøge at slikke og humpe mig :5up:

 

Jeg er bare så glad for at se den ændring hos ham, hvor er det bare dejligt at få en hund der nyder at blive rigtig gennemnusset :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det dejligt at høre! :5up:

 

Jeg er super glad på Baldurs vegne, det må bare være så skønt for ham endelig at være rask. Det lille pus, tænk at have gået rundt med alle de dumme orm indeni så længe :ae: Men nu har han det godt, det er bare skønt. :banan:

 

Ja det må siges at være godt nyt!

 

Tænker at det da må have været frygtliget at blive uvenner med sin hund over nusning :cry:

 

Det er da skønt at i nu kan nusse og stadig være venner!

 

Ja, jeg tror også at det har været frygteligt for ham, han ville jo gerne nusse, men kunne bare ikke håndtere det. Så han blev ved med at komme og ville have mere, hvorefter han kørte sig selv helt op :cry:

 

Men det gør han heldigvis slet ikke nu, nu sidder han bare stille og roligt, og nogen gange logrer han til og med :mrgreen: Det er også en ting jeg har bemærket, han er begyndt at logre meget mere. Jeg ved ikke om I kan huske det, men på et tidspunkt fik han watertail bare af at logre, og i dag tror jeg at det skyldes at han så sjældent logrede, så det at logre så megetpå én dag, det gav simpelthen en overanstrengelse af halen :ae:

 

Men i dag logrer han dagligt, og det er så godt at se :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...