Hop til indhold

Hviklen hund til ældre dame..?


Gæst Sille
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen..

 

Min mormor har haft en border terrier i en del år, men her for et halvt år siden var den simpelthen blevet for gammel og slidt så den blev aflivet:(

Hun siger selv nu hun er klar til at får en ny, så jeg er gået lidt på jagt for at finde ud af hvad der vil passe godt til hende men syntes det er svært.

Hun vil helst have en der er voksen eller ikke alt for ung, der skal ikke være alt for meget pelspleje og må ikke være for stor og den skal ikke være alt for sprælsk:blink:, hun er selvfølgelig ude at gå tur hver dag tit to gange om dagen men den skal også kunne holde ud hvis der er en dag hvor den "bare" kan nøjes med at blive lukket ud i haven..

 

Håbede på der måske var nogle herinde der havde et godt forslag på trods af de mange krav hehe..

 

Mangle hilsner Sille

Redigeret af Sille
Rettelse
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Hej alle sammen..

 

Min mormor har haft en border terrier i en del år, men her for et halvt år siden var den simpelthen blevet for gammel og slidt så den blev aflivet:(

Hun siger selv nu hun er klar til at får en ny, så jeg er gået lidt på jagt for at finde ud af hvad der vil passe godt til hende men syntes det er svært.

Hun vil helst have en der er voksen eller ikke alt for ung, der skal ikke være alt for meget pelspleje og må ikke være for stor og den skal ikke være alt for sprælsk:blink:, hun er selvfølgelig ude at gå tur hver dag tit to gange om dagen men den skal også kunne holde ud hvis der er en dag hvor den "bare" kan nøjes med at blive lukket ud i haven..

 

Håbede på der måske var nogle herinde der havde et godt forslag på trods af de mange krav hehe..

 

Mangle hilsner Sille

 

Det er lidt svært, især med unghunde at de ikke må være for sprælsk.. :P men måske en mindre hund.. min onkel og moster havde engang en cairnterrier, som de var meget glade for.. ellers en af de mindre selvskabshunde.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia

Jeg vil, som mange af de andre, også anbefale forskellige internater. Ring til dem, og sæt dem ind i situationen - og måske har de lige den hund din mor går og savner. :lun:

 

www.dyrevaernet.dk

Jeg ved at de har flere hunde end vist på websitet, så førsøg endelig at ring eller måske tage derud.

 

www.dyrenes-beskyttelse.dk

Der har internater i hele landet.

 

Du kan også kigge på www.dba.dk eller www.degulesider.dk - men pas på derinde, der er jo ingen reel sikkerhed sådanne steder - til gengæld kan man sagtens være heldig og støde på noget godt. Der er somme tider fine voksne hunde der søger nye hjem, grundet alskens ting. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...