Hop til indhold

Vestfolden den 22. november 2009 ?


FOX
 Share

Recommended Posts

  • Svar 128
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Chili Con Caia

Altså hvis jeg kan lokke min kæreste med mig, så kunne det godt tænkes at vi kommer med både Chili og Caia.

Har nemlig intet kørekort selv, så jeg er lidt afhængig af at han gider at køre... hehe

 

Hvad er adressen helt præcis, er ikke kendt i den skov, og hvordan plejer det at forløbe sig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså hvis jeg kan lokke min kæreste med mig, så kunne det godt tænkes at vi kommer med både Chili og Caia.

Har nemlig intet kørekort selv, så jeg er lidt afhængig af at han gider at køre... hehe

 

Hvad er adressen helt præcis, er ikke kendt i den skov, og hvordan plejer det at forløbe sig?

 

 

Det er her vi mødes.

Hundeskove - Hundeskov i Vestskoven, Albertslund,  med indhegnet fold

 

Vi plejer at mødes på p-pladsen og så går vi ind til indhegningen. Hvis der er hundetræning eller lignende så går vi videre til en stor plæne og så snakker vi og lader hundene rende rundt.

Nogen har kaffe med og andre har kage med og så snakker vi meget.

 

Men alt i alt plejer det at være stille og roligt.

Alt efter vejret så varer det fra en til tre timer.

 

Og ham der kæresten skal da bare køre dig. Pjat med ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Det er her vi mødes.

Hundeskove - Hundeskov i Vestskoven, Albertslund,* med indhegnet fold

 

Vi plejer at mødes på p-pladsen og så går vi ind til indhegningen. Hvis der er hundetræning eller lignende så går vi videre til en stor plæne og så snakker vi og lader hundene rende rundt.

Nogen har kaffe med og andre har kage med og så snakker vi meget.

 

Men alt i alt plejer det at være stille og roligt.

Alt efter vejret så varer det fra en til tre timer.

 

Og ham der kæresten skal da bare køre dig. Pjat med ham.

 

Så har vi faktisk været der, Caia og jeg i hvert fald. Det et okay stort område hvor det er lukket af. Mener også at der var en bænk.

Jamen jeg forhøre ham lige.. Ville være alletiders at hilse og møde nye hunde og mennesker:-) Vi skal nemlig først noget senere på dagen den dag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, øv, og tre gange øv :megaked:

 

Jeg kan alligevel ikke komme.:damn:

 

Og jeg som skulle bage de lækreste chokolade kokosmakroner til jer :cry:

 

Gu' ved om det nogen sinde lykkes mig at møde jer??

 

(Jeg skal begynde til Rally den søndag - men det glæder jeg mig nu til).

 

:vinken:

 

Øv altså, hvor ærgelgit (selvom grunden nu er fed nok :5up: )

 

Og det skal da nok lykkes på ét eller andet tidspunkt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

God bedring til de hunde, der har fået kennelhoste. Pas godt på dem.

 

En opdatering til søndag:

 

Sookie med Fox

Mille og Bonnie med Therkelsen x et par stykker :blink:

Mille med Mulline sørger for kaffe

Tex og Stella med Pricemann

Møffe med Berner-Rikke

Tacco med Linda-Hvid

Nura med Mastenique - tager kakao med

 

Desværre ser det ud til at begge vores kage-bagere har måtte melde afbud - er der nogen der er gode til at bage ?

 

På måske listen er

Maggi med Piscine

Chili og Caia med Chilli Con Caia

 

Vi ses søndag :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det da meget fair at du bager kage Jeanette, altså nu hvor du ikke engang vil have hunden med :mrgreen:

 

Haha.. Jeg skal med tog i en 20 minutters tid, hvis jeg ikke har bil, så den kage kunne sagtens blive ret fladmast:-D Og så er jeg ikke den store gode kage-bager:oops:

 

Ville rigtig gerne have Luna med, men hun er bedst i små forsamlinger;-)

 

Og taaark Fox, så må vi lige snakke sammen, når tiden nærmer sig:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha.. Jeg skal med tog i en 20 minutters tid, hvis jeg ikke har bil, så den kage kunne sagtens blive ret fladmast:-D Og så er jeg ikke den store gode kage-bager:oops:

 

Ville rigtig gerne have Luna med, men hun er bedst i små forsamlinger;-)

 

Og taaark Fox, så må vi lige snakke sammen, når tiden nærmer sig:-D

 

 

Hm forslaget var ellers godt :lol:

 

Men jeg skal ikke spille for smart for jeg melder mig jo heller ikke til at bage. Men jeg kan da smutte i Fakta efter en pose småkager hvis det går helt galt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi kommet til nordsjælland til mine svigerforældre. og de fortæller så at deres hund måske har kennelhoste :???:

Altså de har ikke været ved dyrlæge med ham men min svigerfar havde læst på nettet og symptomerne passede nogenlunde med Buddhas, han hoster lidt en gang i mellem og der har været lidt snot i dag.

jeg har fået dem til at tage ham til dyrlægen på tirsdag hvis ikke han har fået det bedre.

 

Jeg ringede til vores egen dyrlæge for at høre om Tacco var vaccineret og han er delvist dækket af den vaccine han har fået.

 

Hvad gør jeg så lige på søndag???

Jeg har ikke en hujende fis forstand på det så det er derfor jeg spørger. Bliver jeg væk for ikke at risikere at smitte jer andres hunde? Eller er det for pylret? Jeg ved jo ikke om Tacco er smittet, ved ikke engang om det er Kennelhoste Buddha har. Omvendt så vil jeg heller ikke tage nogen chancer på jeres vegne. Hvis Tacco bliver smittet så er han det allerede og så må jeg tage den derfra med ham. men kan han være smittebærer hvis han ikke selv får det?

Indtil videre hoster han ikke men vi har også kun været her et par timer.

 

What to do???

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg har forstået det viser de først tegn op til nogle dage efter de er blevet smittet.

 

Jeg må indrømme, at jeg ikke ville tage ham med.. Men det er sguda ærgeligt:???:

 

øv øv :megaked:

 

kan man ikke få sådan et "influenza-åndedræts-beskyttelses-noget" til hunde ?? - ville bare så gerne se Tacco.

 

 

Dyrlægen sagde at inkubations tiden var 3-10 dage.

 

Hm så kan jeg godt regen ud at jeg ikke skal med :cry::cry::megaked:

 

Det er altså for brandærgeligt :megaked:

 

Hvor meget smitter det? Er mennesker smittebærer også? Skal jo uanset hvad have Tacco luftet, skal det foregå i snor eller kan jeg stadig lukke ham ud, feks nede i folden, bare mens der ikke er andre hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

hmmm altså man ved jo ikke hvornår og om en hund er smittebærer - så risikoen er der vel på en eller anden måde altid ?? og hundene skal jo altså luftes og ikke holdes i isolation altid :blink:.

 

For mit eget vedkommende ville jeg ikke være nervøs - dog uden at det skal forstås som om jeg ville udsætte mine hunde for "fare" :oops:

 

Ej, det er altså svært at skrive hvad man mener :stupid: så jeg nøjes bare med at sige, at jeg ikke er nervøs/bange for kennelhoste

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi kommet til nordsjælland til mine svigerforældre. og de fortæller så at deres hund måske har kennelhoste :???:

Altså de har ikke været ved dyrlæge med ham men min svigerfar havde læst på nettet og symptomerne passede nogenlunde med Buddhas, han hoster lidt en gang i mellem og der har været lidt snot i dag.

jeg har fået dem til at tage ham til dyrlægen på tirsdag hvis ikke han har fået det bedre.

 

Jeg ringede til vores egen dyrlæge for at høre om Tacco var vaccineret og han er delvist dækket af den vaccine han har fået.

 

Hvad gør jeg så lige på søndag???

Jeg har ikke en hujende fis forstand på det så det er derfor jeg spørger. Bliver jeg væk for ikke at risikere at smitte jer andres hunde? Eller er det for pylret? Jeg ved jo ikke om Tacco er smittet, ved ikke engang om det er Kennelhoste Buddha har. Omvendt så vil jeg heller ikke tage nogen chancer på jeres vegne. Hvis Tacco bliver smittet så er han det allerede og så må jeg tage den derfra med ham. men kan han være smittebærer hvis han ikke selv får det?

Indtil videre hoster han ikke men vi har også kun været her et par timer.

 

What to do???

 

I en hundefold er der i forvejen stor chance for en hund kan "samle" noget op og specielt kennelhoste, men det er jo ikke alle der får det, selvom de har været sammen med en smittebærer....

 

Så i bund og grund kan de andre hunde ligeså godt få det andre steder fra.

 

Kennelhoste kan siddestilles lidt med vores influenza og det er meget forskellige hvordan hundene reagere på det, samt hvad dyrlægerne siger om hvor længe en hund (hvor det er konstateret) skal holdes fra andre.

 

Ud fra det du skriver, ville jeg personligt ikke have problemer med at du tog en hund med, men jeg skal ikke med ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlægen sagde at inkubations tiden var 3-10 dage.

 

Hm så kan jeg godt regen ud at jeg ikke skal med :cry::cry::megaked:

 

Det er altså for brandærgeligt :megaked:

 

Hvor meget smitter det? Er mennesker smittebærer også? Skal jo uanset hvad have Tacco luftet, skal det foregå i snor eller kan jeg stadig lukke ham ud, feks nede i folden, bare mens der ikke er andre hunde?

 

Da begge vores havde kennelhoste, fortalte dyrlægen at smitten er luft og vandbåren, dvs. hamrende smitsom. Luftning skal ske steder hvor der slet ikke kommer andre hunde, vi fik besked på at hvis vi havde egen have skulle de holdes inde i den i 3 uger :( for at være helt sikker på ikke at sende smitten videre.

 

Så hvis du lufter Tacco steder hvor der kommer andre hunde, skal du være helt sikker på at der ikke kommer nogen i flere timer efter at du har luftet ham.

 

Det er jo svært at vide om en hund er smittebærer, men begge vores har haft kennelhoste og det var simpelthen forfærdeligt. Især Mille havde det meget slemt :cry: derfor valgte vi at få dem vaccineret mod det, for ikke at skulle det igennem igen.

 

Vi krydser fingre for at Tacco ikke bliver ramt. Held og lykke

Link til indlæg
Del på andre sites

hmmm altså man ved jo ikke hvornår og om en hund er smittebærer - så risikoen er der vel på en eller anden måde altid ?? og hundene skal jo altså luftes og ikke holdes i isolation altid :blink:.

 

For mit eget vedkommende ville jeg ikke være nervøs - dog uden at det skal forstås som om jeg ville udsætte mine hunde for "fare" :oops:

 

Ej, det er altså svært at skrive hvad man mener :stupid: så jeg nøjes bare med at sige, at jeg ikke er nervøs/bange for kennelhoste

 

Jeg syntes det er svært, vi ved jo ikke engang om det er kennelhoste Buddha har. Det er også derfor jeg spørger hvad jeres holdning til det er for jeg kommer ikke hvis nogen helst er fri. det er brandærgeligt men jeg forstår godt hvis folk ikke vil tage chancen, også selv om vi ikke ved om det er kennelhoste.

 

I en hundefold er der i forvejen stor chance for en hund kan "samle" noget op og specielt kennelhoste, men det er jo ikke alle der får det, selvom de har været sammen med en smittebærer....

 

Så i bund og grund kan de andre hunde ligeså godt få det andre steder fra.

 

Kennelhoste kan siddestilles lidt med vores influenza og det er meget forskellige hvordan hundene reagere på det, samt hvad dyrlægerne siger om hvor længe en hund (hvor det er konstateret) skal holdes fra andre.

 

Ud fra det du skriver, ville jeg personligt ikke have problemer med at du tog en hund med, men jeg skal ikke med ;-)

 

 

Min egen dyrlæge var også helt rolig da jeg ringede og sagde at var Tacco smittet. Nå ja så behandlede vi da bare det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Da begge vores havde kennelhoste, fortalte dyrlægen at smitten er luft og vandbåren, dvs. hamrende smitsom. Luftning skal ske steder hvor der slet ikke kommer andre hunde, vi fik besked på at hvis vi havde egen have skulle de holdes inde i den i 3 uger :( for at være helt sikker på ikke at sende smitten videre.

Så hvis du lufter Tacco steder hvor der kommer andre hunde, skal du være helt sikker på at der ikke kommer nogen i flere timer efter at du har luftet ham.

 

Det er jo svært at vide om en hund er smittebærer, men begge vores har haft kennelhoste og det var simpelthen forfærdeligt. Især Mille havde det meget slemt :cry: derfor valgte vi at få dem vaccineret mod det, for ikke at skulle det igennem igen.

 

Vi krydser fingre for at Tacco ikke bliver ramt. Held og lykke

 

 

Det er jo helt urealistisk. Selv om Tacco kun gik i vores have så går der jo stadig hunde på den anden side af hegnet og hvis det er luftbårent så risikerer vi jo alligevel at de bliver smittet. Og ud, det er han altså nødt til at komme :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Breton-Jet

...at jeg først ser denne tråd nu:hmm:...

og så er det ikke i "jydeland" :banan:

men.. er det for sent at tilmelde sig?:engel:

ellers...

 

...i glostrup tjek:5up: kl?? :confused: er der begrænsninger på hvor mange hunde man må tage med? (har 2)

 

Hvis vi må/der er mulighed for det tager mig og pippi med :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...