Hop til indhold

dyremishandling af dyr til pelsindutrien, hvad er jeres syn på det?


Gæst mullergris
 Share

Recommended Posts

Gæst mullergris

Jeg sad og så operation X i går aften og blev noget ked af og se hvordan dyrene blev behandlet.

 

Men det der virkelig fik mine tårre, frem var den udsendelse som så kom kl 22.50, og jeg må indrømme jeg har ikke lukket et øje i nat, de billeder der blev vist har siddet på min nethinde hele natten, hvor man ser fra Kina hvordan de tager skinnet af fra levende dyr og hvor man ser at de ligger og blinker med øjnene efter at de har fået taget deres pels.

 

Hvordan kan mennesker være sådanne?

 

Hvad er jeres mening om pelsindutrien?

 

og hvis i vil se hvad jeg har set så er der på youtube et klip fra det fra tv, jeg vil dog ikke ligge den herind, for det er virkelig nogle stærke billeder.

 

men hvis i vil se det så skal i søge på chinese Fur Farms PETA, men endnu engang vil jeg advare om meget stærke billeder.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 107
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

fik "nok" da jeg så hvordan de flåede fjer af levende gæs til puder og dyner, det blev de 3-4 gange inden de blev aflivet. Mange danske producenter sagde ellers det gjorde deres leverandør ikke.

 

Ang. pels industrien? ja synes det er grotesk, men vi får aldrig optimale forhold for nogle dyr, desværre :evil:

 

Ligesom man kan skyde en hvid pind efter fair trade mærket, det bliver også misbrugt.

 

Hvad man skal gøre? aner det ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan kan mennesker være sådanne?

 

Penge

 

Jeg er mest overrasket og skuffet over at den almindelige dansker er SÅ overrasket, selv hvis reglerne bliver overholdt til punkt og prikke, så er og bliver pels-dyr-avl rendyrket dyrplageri, når der så kommer lidt grådighed oveni, så skal det gå galt.

 

Tror ikke det ændrer noget, hvor mange pels-ejere så mon programmet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bellapigen

Jeg sad med tårer i øjnene det meste af aften i går. Det var simpelthen så frygteligt, og jeg kan slet ikke forstå at folk kan finde på det. :cry:

 

Jeg sad længe og snakkede med min kæreste om det...

Hvis jeg skulle vælge mellem at dø eller mishandle et dyr, ville jeg helt sikkert helst dø. Jeg ville ikke kunne leve med mig selv hvis jeg bevidst havde mishandlet et dyr så groft.

 

Hvis der findes et 'næste liv' så håber jeg sku ikke at jeg bliver et menneske igen.

Vi er da den mest grufulde skabning der er sat på denne jord. :damn:

Jeg håber at de der gjorde dette mod de stakkels dyr får en ordentlig røvfuld nu hvor det er kommet frem på TV.

Redigeret af bellapigen
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

I går gik en SMS kæde rundt og fortalte at Nettos små juledyr, som er på tilbud denne uge, er besat med skind flået af levende dyr.

 

Nogle timer efter trak Netto disse figurer tilbage og ville undersøge sagen. Så ja, penge, og vi som forbrugere kan derfor blive mere bevidste om, hvad vi køber. Og råbe højt.

 

Jeg har intet mod skind og pels fra dyr som er blevet skudt/aflivet og som har haft et godt liv. eksempelvis læder fra fritgående produktionsdyr.

Jeg ved bare ikke hvor man finder sådanne produkter.

 

Fra hvilke dyr fra hvilke forhold kommer f.eks. vore læder hundeliner fra?

 

Opdræt af dyr kun for pelsens skyld kan jeg ikke støtte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25

Jeg mener den pelsindustri der foregår i Kina, ganske enkelt er forkastelig.

 

Jeg har set de klip for længe siden, og jeg græd og græd som et pisket barn. Jeg havde endda nær kastet op af synet af de stakkels mishandlede dyr.

 

At tænke på det sker hver dag og at folk køber disse pelse er endnu mere forkasteligt!

 

Jeg kan ikke forklare dig hvad der får dem til at gøre sådan. Men generelt har de et helt andet forhold til dyrene i Kina. Det frygtelige er dog at fordi folk efterspørger pelse og efterspørgselen skal imødekommes med størst muligt profit, så mishandles dyrene groft således at pelsen ikke skades.

Link til indlæg
Del på andre sites

Generelt er jeg imod pelsindustri - dvs. opdræt af eller jagt på dyr kun for pelsens skyld.

Synes det er helt ok når pels eller skind er et overskudsprodukt fra dyr, der bruges til menneskeføde - f.eks. grønlandssæl hvor hele dyret udnyttes.

 

Der der berørte mig mest ved programmet i går var rævene. Sikkert fordi de er "hundeagtige" - og når man nu ved hvordan en ræv lever i naturen, med et stort territorium, som den bevæger sig meget rundt i, så virker det helt grotesk at tro at dyret kan tilbringe hele sit liv i et bur på 0,8 m2 uden at tage skade.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg så også programmet igår og kan slet ikke forstå at man kan være så ligeglad og kold!

 

Jeg undre mig over at der på sådan et område er så lidt kontrol:hmm:

 

En gang om året tager de ud og kigger og det er altid anmeldt, det er jo alt, alt for lidt:evil:

Feks. skal hundepensioner have tilsyn 4 gange om året!

 

Jeg forstod heller ikke rigtig den "reklame" med der er altid 2 sider af en sag??? De blev fremstillet i programmet som dyremishandlere og det er jo lige præcis det de er, så hvad er den anden side???

Loven er ikke overholdt, der ligger syge, døde, skambidte dyr og sårene var jo meget gamle.

 

Det er jo som med alt andet, så længe der er folk der køber lortet, så er der folk der vil tjene penge og så vil dyremishandlingen fortsætte:evil:

 

Jeg tager afstand fra de folk der tror at de hjælper dyrene ved at lukke dem ud af deres bure, det er slet ikke løsningen, det skader dyrene og vores natur, som også blev sagt til sidst i programmet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg sad og så operation X i går aften og blev noget ked af og se hvordan dyrene blev behandlet.

 

Men det der virkelig fik mine tårre, frem var den udsendelse som så kom kl 22.50, og jeg må indrømme jeg har ikke lukket et øje i nat, de billeder der blev vist har siddet på min nethinde hele natten, hvor man ser fra Kina hvordan de tager skinnet af fra levende dyr og hvor man ser at de ligger og blinker med øjnene efter at de har fået taget deres pels.

 

Hvordan kan mennesker være sådanne?

 

Hvad er jeres mening om pelsindutrien?

 

og hvis i vil se hvad jeg har set så er der på youtube et klip fra det fra tv, jeg vil dog ikke ligge den herind, for det er virkelig nogle stærke billeder.

 

men hvis i vil se det så skal i søge på chinese Fur Farms PETA, men endnu engang vil jeg advare om meget stærke billeder.

 

Jeg ser af princip ikke sådanne udsendelser, jeg bliver så syg og dårlig. Siden jeg for mange år siden så noget om udryddelsen af ulve i USA, hvor man så fangere tranportere levende ulve, som var fanget i saks eller på andre måde skadede, på slæder totalt fastbundne og liggende i lag, ligge der og kikke med smerte og frygt i øjnene, ser jeg ikke længere når der vises sådanne klip.

 

De øjne har forfulgt mig lige siden.

 

Jeg ved der foregår brutal og forrået behandling/aflivning af dyr både i DK og i udlandet og behøver ikke se det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er meget imod peldyrsindustrien uanset hvor i verden det er, efter jeg så den ræv de pelsede blinke og bevæge det ene ben:megaked: slukkede jeg for fjernsynet!! Ikke bare pelsindustrien men også måden dyr bliver slagtet på på slagterierne, og måden de kinesiske resturenter får deres kød til bla. hajfindesuppe, det smager rigtig godt. Men efter at have set hvordan de skære finderne af levende hajer og smider dem ud igen så er det for mit vedkommede slut med china-house!!

 

Eftersom jeg ikke selv er jæger længere har jeg desværre kun muligheden for at få mit kød fra slagteren...

Link til indlæg
Del på andre sites

Der der berørte mig mest ved programmet i går var rævene. Sikkert fordi de er "hundeagtige" - og når man nu ved hvordan en ræv lever i naturen, med et stort territorium, som den bevæger sig meget rundt i, så virker det helt grotesk at tro at dyret kan tilbringe hele sit liv i et bur på 0,8 m2 uden at tage skade.

 

Ja dem var jeg også helt i spåner over - især den med bylder i munden.

 

Jeg tror også det er fordi de minder mere om hunde at jeg blev så påvirket, har jo selv en lille 'ræv' herhjemme

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde set det hvis jeg havde været hjemme. Mener det er vigtigt ikke at lukke øjnene selvom det ikke er nemt. Det er muligt, som Ninjamor skriver, at man godt er klar over at det finder sted, men tror det efterlader et stærkere indtryk når der er billeder der kan forfølge een. Og jo mere man bliver forfærdet, jo stærkere vil man reagere og jo flere kræfter/ ressourcer vil man kunne mobilisere for at få det ændret.... tror jeg.

 

Er glad for at medierne sender sådanne programmer,... så gør de da en lille smule nytte. Mange jeg sendte sms til igår, anede ikke hvad Kinesisk pelsindustri går ud på. Det ved de så nu, og det er noget alle forbrugere burde vide.

 

Jeg kan ikke finde ord der beskriver hvad jeg mener om de mennesker der bevidst mishandler dyr, men sætter min lid til at de bliver klogere. Når de en dag forlader denne jord, bliver de ihvertfald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er en af dem der simpelthen IKKE kan se sådan noget... manden i huset ser det faktisk for mig og fortæller det så til mig i en milder og bedre sencureret udgave. :oops:

 

Jeg er meget imod vores pelsindustri om det så er her i dk eller andet sted i verden, jeg modtog også den Netto sms igår og sendte den fluks videre til samtlig i min mobil.

Men som andre også skriver, hvordan kan vi sikker os ordenlige forhold for de dyr som vi selv køber skinmaterialer fra ???? :confused:

Dog bruger vi ikke lædersnore eller halsbånd herhjemme, men da vi var i holland sidste år så vi et sted hvor de direkte reklamerede for at deres hundeliner o.l var fra øko-køer med god leveforhold... dette har jeg ALDRIG set før.;-)

 

Vores eget kød køber vi fra en nabo der har frilandsgrise og Herforkvæg, ja det er lidt dyre men vi ved hvordan dyret har haft det :-D

Æg er fra vores egne høns og de har det vist bedre end mange andre, måtte for 5 dage siden begrave min gamle alvshøne "Sorte mamma" hun blev lidt over 14 år .. RIP:megaked:

 

Desværre kan vi nok intet gøre så længe der er et markede for pelse og div. fine lædervare... men uden en indsats bliver ingen jo informeret , så jeg synte rigtig godt om de programmer (selvom jeg ikke selv ser dem) :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg valgte at hører programmet UDEN at se det, for jeg blev ked af det, og fik kvalme (jeg er ellers ikke så sippet!).

 

 

Jeg tror på at et forbud vil flytte produktionen øst på, hvor de ikke ved bedre.

Jeg håber at der vil komme noget seriøst kontrol på, og at hvis der ikke er fulgt op på det givne problem, llukkes farmen, og de mister retten til at åbne det igen!

 

 

Men som ninjamor siger:

 

Råb højt.

Det er os forbrugerne der bestemmer :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia

Jeg melder mig til koret, og er også dybt frustreret over liv der kun leves på grund af deres pels.

 

Jeg har svært ved at overskue hele problematikken, og hvad der mon er bedst at gøre her fra. Men jeg er enig med Ninjamor, i at der skal råbes højt.

Jeg tror det handler om et kæmpe holdningskift - og det kan passende starte hos forbrugerne. Jeg har svært ved at se at pelsíndustrien kan blive human. Eller - animal. Jeg tror det eneste håb er at folk slår deres øjne op, og ser hvad der foregår - danner sig en ny mening, og agerer derefter.

 

Så længe verden vil have pels, lider dyrene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes blot fokus var forkert, 3 ben er til at leve med, men hvad med det lovlige i at leve i et tremmebur? Dyrene har skader, lad os gå ud fra at de er under behandling, men pga lovlige små bure er dyrene blevet stresset til at bide og lave skaderne.

 

Men nu håber jeg da at alle de lovlydige vil gøre en indsats, jeg fik jo tidligere læst og påskrævet om det forkerte i autonom selvtægt, så glæder mig umådeligt til ALLE gør noget, som bare virker (hvor mange Rungsted-fruer så programmet? De to i pels jeg kender, de så det ihvertfald ikke, for så kan man jo ikke holde ud at gå i sin vaskebjørnspels).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Synes blot fokus var forkert, 3 ben er til at leve med, men hvad med det lovlige i at leve i et tremmebur? Dyrene har skader, lad os gå ud fra at de er under behandling, men pga lovlige små bure er dyrene blevet stresset til at bide og lave skaderne.

 

Men nu håber jeg da at alle de lovlydige vil gøre en indsats, jeg fik jo tidligere læst og påskrævet om det forkerte i autonom selvtægt, så glæder mig umådeligt til ALLE gør noget, som bare virker (hvor mange Rungsted-fruer så programmet? De to i pels jeg kender, de så det ihvertfald ikke, for så kan man jo ikke holde ud at gå i sin vaskebjørnspels).

 

Mon ikke der snart bliver sendt underskriftlister fra dyreværnsforeningerne ud?

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes blot fokus var forkert, 3 ben er til at leve med, men hvad med det lovlige i at leve i et tremmebur? Dyrene har skader, lad os gå ud fra at de er under behandling, men pga lovlige små bure er dyrene blevet stresset til at bide og lave skaderne.

 

Men nu håber jeg da at alle de lovlydige vil gøre en indsats, jeg fik jo tidligere læst og påskrævet om det forkerte i autonom selvtægt, så glæder mig umådeligt til ALLE gør noget, som bare virker (hvor mange Rungsted-fruer så programmet? De to i pels jeg kender, de så det ihvertfald ikke, for så kan man jo ikke holde ud at gå i sin vaskebjørnspels).

du kan jo råbe efter dem eller smide ketchup på deres pels, i stedet for at lukke dyr ud til den visse død :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

du kan jo råbe efter dem eller smide ketchup på deres pels, i stedet for at lukke dyr ud til den visse død :blink:

 

Tror altså jeg er blevet for gammel til at være autonom :engel:, synes bare det er grotesk at der skal autonom selvtægt til at lave en dokumentar, før de lovlydige vågner op (sorry er lidt morgenhidsig).

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror altså jeg er blevet for gammel til at være autonom :engel:, synes bare det er grotesk at der skal autonom selvtægt til at lave en dokumentar, før de lovlydige vågner op (sorry er lidt morgenhidsig).

morgen?

 

Det er middag :confused:

 

Nej der behøves ikke autonom selvtægt til, fik selv den sms kæde besked i går og som Ninjamor skrev endte det altså med Netto trak dem tilbage.

Sammen er vi stærke :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

At der er dyr der kun avles for at blive til pels er jeg meget imod.

 

Men de forhold der blev belyst i udsendelsen igår skal man nok lige tage med et gran salt.

 

De billeder der blev vist er ikke beviseligt fra de danske minkfarme. Dette har man kun Anima´s ord for. Enkelte af billederne er i øvrigt også at finde i denne udsendelse fra Norge. ( der er meget grumme billeder i denne film)

 

At bruge billeder fra andre steder i verden for at tydeliggøre problemer i Danske Minkfarme finder jeg er useriøst. Men det bekræfter min opfattelse af Anima. De her nemlig selv overtrådt loven og er gået ind på farmene upåagtet at der på enkelte af den var smitterisiko ved at gå fra en farm til en anden. Grunden kan læses her.

Dette er i den grad også dyremishandling i min bog.

 

 

Med hensyn til den anden side af historierne, så kan man læse lidt her. hvor Ekstra Bladet viser biller af en ræv fra en farm der ikke har haft ræve siden 1998. Flot men desværre ligeså vildledende som Anima´s måde at fortælle deres historier på.

 

 

Hvis vi afskaffer pelsdyr avl i Danmaer så er jeg bange for at avlen flytter til lande som vi tidligere har set har et grundlæggende helt andet syn på dyrevelfærd. Dette være sig Kina eller Bulgarien hvor vi sidst har set på plukning af gæs og ænder 3-4 gange mens de var levende.

Men så kan vi self pudse vor egen glorie, og glemme dyrene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
At der er dyr der kun avles for at blive til pels er jeg meget imod.

 

:5up:

 

Hvis vi afskaffer pelsdyr avl i Danmaer så er jeg bange for at avlen flytter til lande som vi tidligere har set har et grundlæggende helt andet syn på dyrevelfærd. Dette være sig Kina eller Bulgarien hvor vi sidst har set på plukning af gæs og ænder 3-4 gange mens de var levende.

Men så kan vi self pudse vor egen glorie, og glemme dyrene.

 

Hvis vi med så enkelt et middel som en SMS kan få Netto til at fjerne de der små juledyr fra butikkerne, så kan vi gøre langt mere. Det virkede jo, ikke at jeg troede det gjorde, men søreme jo. Efter få timer endda.

 

Det viser jo at forbrugerne har den største magt.

 

Skal det forstås sådan, at du synes der ikke skal gøres noget fordi forretningen så bliver flyttet ud af landet?

 

Jeg tror ikke at minkavler Petersen flytter til udlandet for at lave pels, men jeg kan naturligvis tage fejl.

 

Hvad sker der egentlig med det der er inde i pelsen. Går det til dyrefoder eller hva? Ved nogen det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Jeg hørte i Tv-avisen, at den pels netto brugte godt nok var fra Kina, men at pelsen stammede fra køer og ikke hunde og katte. Netto havde dog alligevel valgt at holde varerne tilbage...

 

Det er jo så påstand mod påstand...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...