Hop til indhold

dyremishandling af dyr til pelsindutrien, hvad er jeres syn på det?


Gæst mullergris
 Share

Recommended Posts

Gæst bellapigen

Men de forhold der blev belyst i udsendelsen igår skal man nok lige tage med et gran salt.

 

WHAT????

Ja lad os alle tage det med et gran salt og så sker der jo nok noget.:klap:

Jeg synes det er godt at det endelig er kommet frem i lyset, og der skal ikke lægges fingre imellem.

Om billederne er 100% ægte ved jeg ikke, men hellere gøre det lidt værre end slet ikke at få hele sandheden frem i lyset !

 

Alle ved at der i mange år har været vrøvl med minkfarme.

Men man har intet gjort for man vidste ikke rigtig så meget om det.

Når man hørte det i nyhederne tog man det lige med et gran salt???

Nu bliver der forhåbentlig gjort noget, og at det er kommet frem i medierne så folk er klar over hvad det egentlig er der sker, er jo bare fantastisk.

Det er den eneste vej frem. RÅB OP!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 107
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Priceman
:5up:

Hvis vi med så enkelt et middel som en SMS kan få Netto til at fjerne de der små juledyr fra butikkerne, så kan vi gøre langt mere. Det virkede jo, ikke at jeg troede det gjorde, men søreme jo. Efter få timer endda.

Jeg fatter slet ikke at der er nogen der køber dem. Det er jo igen og igen blevet påvist at de små pelsdyr af denne type fra Kina ER fra hunde eller katte.

 

Det viser jo at forbrugerne har den største magt.

 

Ja der er der ingen tvivl om. Men der er stedig forbrugere der lukker 8-10.000 mink ud af fangenskab og kalder DET dyrevelfærd. :stupid:

( hvem sagde Anima??):genert:

 

Skal det forstås sådan, at du synes der ikke skal gøres noget fordi forretningen så bliver flyttet ud af landet?

 

Jeg siger at HVIS vi vælger at forbyde minkavl i Danmark så er konsekvensen at de vil blive produceret andre steder ,som højst sandsynligt har en anden holdning og med garanti en anden og væsentligt dårligere lvgivning.

 

Jeg tror ikke at minkavler Petersen flytter til udlandet for at lave pels, men jeg kan naturligvis tage fejl.

 

Han behøver såmend heller ikke flytte sig selv. Han kan vælge at starte en farm i udlandet og gør ahn ikke det så er der nok andre der gør det. I Bulgarien eller Kina måske.

 

Hvad sker der egentlig med det der er inde i pelsen. Går det til dyrefoder eller hva? Ved nogen det?

 

De ryger til Kambas/Daka.

Kambas/Daka modtog sidste år 16677 Ton kadaver fra minkavlere i Danmark.

Kilde

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Jeg hørte i Tv-avisen, at den pels netto brugte godt nok var fra Kina, men at pelsen stammede fra køer og ikke hunde og katte. Netto havde dog alligevel valgt at holde varerne tilbage...

 

Det er jo så påstand mod påstand...

 

Netto var blevet LOVET at det var fra Køer. Dette vil Netto nu have verificeret inden de enten sendet det retur eller i butik igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Men de forhold der blev belyst i udsendelsen igår skal man nok lige tage med et gran salt.

 

WHAT????

Ja lad os alle tage det med et gran salt og så sker der jo nok noget.:klap:

Jeg synes det er godt at det endelig er kommet frem i lyset, og der skal ikke lægges fingre imellem.

Om billederne er 100% ægte ved jeg ikke, men hellere gøre det lidt værre end slet ikke at få hele sandheden frem i lyset !

 

Alle ved at der i mange år har været vrøvl med minkfarme.

Men man har intet gjort for man vidste ikke rigtig så meget om det.

Når man hørte det i nyhederne tog man det lige med et gran salt???

Nu bliver der forhåbentlig gjort noget, og at det er kommet frem i medierne så folk er klar over hvad det egentlig er der sker, er jo bare fantastisk.

Det er den eneste vej frem. RÅB OP!

 

Politiundersøgelser i Midt- og Vestjylland viser, at TV 2's påstande om dyremishandling ikke holder vand

 

 

Politiet i Midt- og Vestjylland har gennemført undersøgelser af de minkfarme i politikredsen, som Dansk Pelsdyravlerforening har overgivet adresser på til myndighederne. Minkavlerne er af TV 2 blevet beskyldt for dyremishandling. Politiets undersøgelser viser, at TV 2's påstande ikke holder vand. Det samme billede tegner sig i resten af landet.

 

Politiets undersøgelser bekræfter også det billede, de almindelige kontrolmyndigheder har tegnet gennem årene på landets minkfarme, samt den opfattelse som privatpraktiserende dyrlæger med fast gang på pelsdyrfarme har. Politiet i Midt- og Vestjylland har kigget på 257.830 mink og fundet at 0,006 procent af dyrene var umiddelbart behandlingskrævende. Det svarer til at finde 15 syge mennesker i Århus på en vilkårlig dag.

 

Kilde

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tvinger også mig selv til at se alle disse programmer, dog nogen gange med lyden slået fra, hvis udsendelsen er tekstet - og det var den sidste af "pels - udsendelserne" i går - Den der hed "Pels eller ej".

Her blev vist klip fra bla. Kina, hvor de som sagt pelser dyrene levende og DE lyde kan jeg ikke leve med - jeg har set og hørt hele udsendelsen derfra tidligere og billederne og lydene kan stadig forfølge mig :cry::evil:

 

Jeg er også overbevist om, at hvis vi forbød pelsavl herhjemme, at den så ville flytte til udlandet så jow, lad os nu beholde den herhjemme og lad os SÅ få ordenlig kontrol og love, så vi undgår at se billeder som dem i går. Der var jo dokumentation for at de var optaget i DK, dels så man Morten S gå med rundt og dels hørte man i hvor høj grad Operation X havde tjekket al kildemateriale... Det er nok for mig, jeg mener mig i stand til at kunne tænke og drage mine meninger selv..ss....

 

Jeg har intet problem med Anima og at de trænger ulovligt ind, det er åbenbart den eneste måde hvor på vi kan se hvad der også er inde bag hegnene...Gudskelov er der også masser af avlerne der har etikken i orden, men et sygt, lidene og ubehandlet dyr der er under menneskers tag, er et for meget i mine øjne!

 

Der er i mine øjne ingen tvivl om at vi som forbruger har den helt store magt, det kræver blot oplysning og alternativer og at vi træffer vores valg ud fra etiske og moralske spørgsmål og ikke ud fra pengepung og til gænglighed.

 

Som fattig Dansker ved jeg også godt hvor fristende det er at købe de billige produkter, men jeg har så valgt hellere helt at undvære produktet, end at lægge mine penge der hvor jeg mener at vide dyrene lider mest. Fx hos kyllingerne - alene den måde de slagtes på herhjemme fik det til at "vende sig i mig" da jeg så det og jeg kunne ganske enkelt ikke købe kylling produkter i år derefter!

 

Køb kvæg kød hvor der står det er opvokset OG slagtet i DK, køb frilands gris, køb skrabe eller øko. æg, køb øko. mælk, Arla har øko. mælk der kun koster 1-2 kr. mere end den alm. og æg i fx. Fakta og Netto er billige nok... Lad være med at købe tøj og tilbehør med små søde og bløde pelskanter osv osv osv.

 

I udsendelsen "Pels eller ej" besøgte BBC Dansk Pels Industri og derinde på deres lager blev det gjort helt klart, at pelsen sælges ud fra kvalitet og IKKE ud fra ophavsland eller slagte metoder. Danske, Amerikanske, Hollandske og Kinesiske pelse blev solgt i samme bundter så når man køber pels-tøj, kan pelsen være et miskmask af pelse hvor dyrene har haft det - relativt - godt over til levende flået dyr fra Asiatiske lande :evil:

 

Derfor lader jeg dem helt være, jeg vil ikke eje noget der kan stamme fra dyreplageri!

 

Som andre også skriver om, har jeg ikke noget problem med skindtøj som sådan. At resten af koen, geden eller fåret ender som støvler, jakker eller tasker kan ikke hidse mig op - men det kan deres leve vilkår og slagte vilkår og jeg ville sku sådan ønske at den industri ikke var så beskyttet, jeg ville ønske at oplysninger om hvor og hvordan dyret havde levet og var blevet slagtet var 100% tilgængelig så vi alle kunne træffe vores valg ud fra viden og oplysning og ikke som nu, i mørke...

 

Undskyld dette her blev lidt langt, men emnet er stort og så kompliceret - men burde egentlig være så enkelt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg fatter slet ikke at der er nogen der køber dem. Det er jo igen og igen blevet påvist at de små pelsdyr af denne type fra Kina ER fra hunde eller katte.

 

Dét vidste jeg ikke. Men der er så meget uldent i Kina så jeg køber ikke produkter fremstillet der. Så vidt vides, for Kina kan jo sagtens være underleverandør.

 

 

Jeg siger at HVIS vi vælger at forbyde minkavl i Danmark så er konsekvensen at de vil blive produceret andre steder ,som højst sandsynligt har en anden holdning og med garanti en anden og væsentligt dårligere lvgivning.

 

Ja, det har jeg forstået, men fortsættelsen ville vel så naturligt være at du ikke synes pelsavl skal forbydes i DK. Deraf spørgsmålet.

 

Han behøver såmend heller ikke flytte sig selv. Han kan vælge at starte en farm i udlandet og gør ahn ikke det så er der nok andre der gør det. I Bulgarien eller Kina måske.

 

Joe, men at der er dumme kællinger på nabovejen skal vel ikke forhindre mig i at gribe ind hvis min nabo tæver sine børn?

Fordi så gør hun det nok bare i skjul eller der er så mange andre mødre der tæver deres børn, at det er umuligt at stoppe.

 

Sådan kunne det du skrev forstås

 

De ryger til Kambas/Daka.

Kambas/Daka modtog sidste år 16677 Ton kadaver fra minkavlere i Danmark.

 

OK, tak for info. Jeg så lige i ånden at vi hjalp minkindustrien ved at købe katte/hundefoder, selvom jeg aldrig har set i deklarationen at der blev anvendt mink, det skulle da lige være som "kød- og animalsk biprodukt"

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg har intet problem med Anima og at de trænger ulovligt ind, det er åbenbart den eneste måde hvor på vi kan se hvad der også er inde bag hegnene.

 

Jeg synes det er dybt problematisk, at anima lyver om deres fund, og viser billeder der tydeligvis ikke er taget der hvor de påstår de er taget:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bellapigen

Det er da rart at læse at det ikke er så slemt endda...

Men jeg er bare slet ikke overbevist...

 

Hvad med da de viste billederne til minkfarmerne som sagde at ja, der er nok en ræv mere der mangler et ben, eller ja, sådan er det men jeg skal jo have noget at leve for? (kan ikke huske det ordret)

Der var flere situationer hvor de indrømmede at det var galt.

Så om politiet har meget mørke solbriller på om aften eller om de bare har været det forkerte sted på det forkerte tidspunkt ved jeg ikke.

Men et eller andet er der forfanden galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

En af mink avlerne fra udsendelsen "pels eller ej", fortalte at minkene blev brugt 100%.

 

Fedtet blev bla. brugt til Bio-et-eller-andet-olie (tror jeg det var :oops: ) og kødet til - orv jeg hørte vist ikke helt efter :oops::oops::oops: - men kødet blev også genanvendt! :lol:

 

Minkenes foder var vist i øvrigt grise og hønse affald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Jeg tvinger også mig selv til at se alle disse programmer, dog nogen gange med lyden slået fra, hvis udsendelsen er tekstet - og det var den sidste af "pels - udsendelserne" i går - Den der hed "Pels eller ej".

Her blev vist klip fra bla. Kina, hvor de som sagt pelser dyrene levende og DE lyde kan jeg ikke leve med - jeg har set og hørt hele udsendelsen derfra tidligere og billederne og lydene kan stadig forfølge mig :cry::evil:

 

Jeg er også overbevist om, at hvis vi forbød pelsavl herhjemme, at den så ville flytte til udlandet så jow, lad os nu beholde den herhjemme og lad os SÅ få ordenlig kontrol og love, så vi undgår at se billeder som dem i går. Der var jo dokumentation for at de var optaget i DK, dels så man Morten S gå med rundt og dels hørte man i hvor høj grad Operation X havde tjekket al kildemateriale... Det er nok for mig, jeg mener mig i stand til at kunne tænke og drage mine meninger selv..ss....

 

Jeg har intet problem med Anima og at de trænger ulovligt ind, det er åbenbart den eneste måde hvor på vi kan se hvad der også er inde bag hegnene...Gudskelov er der også masser af avlerne der har etikken i orden, men et sygt, lidene og ubehandlet dyr der er under menneskers tag, er et for meget i mine øjne!

 

Der er i mine øjne ingen tvivl om at vi som forbruger har den helt store magt, det kræver blot oplysning og alternativer og at vi træffer vores valg ud fra etiske og moralske spørgsmål og ikke ud fra pengepung og til gænglighed.

 

Som fattig Dansker ved jeg også godt hvor fristende det er at købe de billige produkter, men jeg har så valgt hellere helt at undvære produktet, end at lægge mine penge der hvor jeg mener at vide dyrene lider mest. Fx hos kyllingerne - alene den måde de slagtes på herhjemme fik det til at "vende sig i mig" da jeg så det og jeg kunne ganske enkelt ikke købe kylling produkter i år derefter!

 

Køb kvæg kød hvor der står det er opvokset OG slagtet i DK, køb frilands gris, køb skrabe eller øko. æg, køb øko. mælk, Arla har øko. mælk der kun koster 1-2 kr. mere end den alm. og æg i fx. Fakta og Netto er billige nok... Lad være med at købe tøj og tilbehør med små søde og bløde pelskanter osv osv osv.

 

I udsendelsen "Pels eller ej" besøgte BBC Dansk Pels Industri og derinde på deres lager blev det gjort helt klart, at pelsen sælges ud fra kvalitet og IKKE ud fra ophavsland eller slagte metoder. Danske, Amerikanske, Hollandske og Kinesiske pelse blev solgt i samme bundter så når man køber pels-tøj, kan pelsen være et miskmask af pelse hvor dyrene har haft det - relativt - godt over til levende flået dyr fra Asiatiske lande :evil:

 

Derfor lader jeg dem helt være, jeg vil ikke eje noget der kan stamme fra dyreplageri!

 

Som andre også skriver om, har jeg ikke noget problem med skindtøj som sådan. At resten af koen, geden eller fåret ender som støvler, jakker eller tasker kan ikke hidse mig op - men det kan deres leve vilkår og slagte vilkår og jeg ville sku sådan ønske at den industri ikke var så beskyttet, jeg ville ønske at oplysninger om hvor og hvordan dyret havde levet og var blevet slagtet var 100% tilgængelig så vi alle kunne træffe vores valg ud fra viden og oplysning og ikke som nu, i mørke...

 

Undskyld dette her blev lidt langt, men emnet er stort og så kompliceret - men burde egentlig være så enkelt!

 

 

Jeg er stort set enig dog undtaget den sætning hvor du finder Anima´s metoder i orden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var på en minkfarm sidste sommer, hvor forholdene var tiptop..

 

Hvis alle avlere kunne holde den standart, ville jeg ikke ha noget imod pelsindustrien.. De mink havde det langt bedre end de fleste dyr i kødindustrien..

 

Det er ikke alle pelsavlere, der er svin ved deres dyr, ligesom det heller ikke er alt spise-kød, der er levet en kummerlig og trist tilværelse..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Dét vidste jeg ikke. Men der er så meget uldent i Kina så jeg køber ikke produkter fremstillet der. Så vidt vides, for Kina kan jo sagtens være underleverandør.

 

Det var fremme da vi så de bestialske aflivninger af hunde og katte på TV. Det fremgik at racer som Kinesisk ulv/Russisk ulv/ Siberisk Ulv m.m. rent faktisk var Hunde af forskellig art.

 

 

Ja, det har jeg forstået, men fortsættelsen ville vel så naturligt være at du ikke synes pelsavl skal forbydes i DK. Deraf spørgsmålet.

 

Jeg finder alternativet er ringere dyrevelfærd som så ikke længere er i vores magt at kontrolere.

 

Joe, men at der er dumme kællinger på nabovejen skal vel ikke forhindre mig i at gribe ind hvis min nabo tæver sine børn?

Fordi så gør hun det nok bare i skjul eller der er så mange andre mødre der tæver deres børn, at det er umuligt at stoppe.

 

Sådan kunne det du skrev forstås

 

Den fortolkning må jeg stille mig uforstående overfor.

 

 

OK, tak for info. Jeg så lige i ånden at vi hjalp minkindustrien ved at købe katte/hundefoder, selvom jeg aldrig har set i deklarationen at der blev anvendt mink, det skulle da lige være som "kød- og animalsk biprodukt"

Da Kambas og Daka laver kød og benmel så er muligheden for at dette indgår i hundefoder tilstede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det kan du have helt ret i :-) - jeg så bare ikke de løgne ( :shock::confused: )...måske er jeg blevet for gammel og trænger til briller :mrgreen:

 

Billederne fra den norske og den danske optagelse, er sjovt nok de samme billeder, og så omgås man altså sandheden en smule lemfældigt:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Billederne fra den norske og den danske optagelse, er sjovt nok de samme billeder, og så omgås man altså sandheden en smule lemfældigt:-D

 

bum-bumm-buummm :hmm: :rolleyes:

 

Hånden på hjertet, så er det ski liiiige før jeg tænker at "målet helligere..... " :mrgreen:....... argg jeg ve sq bare ikk :cry:.... men kan godt se din pointe, jeg ved så bare ikke om det kan ophidse mig særligt! :-D

 

De fik et budskab igennem, et budskab jeg synes var - og er - tiltrængt og ikke umiddelbart tvivler på, har mere sandhed i sig en det modsatte :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

bum-bumm-buummm :hmm: :rolleyes:

 

Hånden på hjertet, så er det ski liiiige før jeg tænker at "målet helligere..... " :mrgreen:....... argg jeg ve sq bare ikk :cry:.... men kan godt se din pointe, jeg ved så bare ikke om det kan ophidse mig særligt! :-D

 

De fik et budskab igennem, et budskab jeg synes var - og er - tiltrængt og ikke umiddelbart tvivler på, har mere sandhed i sig en det modsatte :lol:

 

Den holdning synes jeg bare er lidt trist :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
En af mink avlerne fra udsendelsen "pels eller ej", fortalte at minkene blev brugt 100%.

 

Fedtet blev bla. brugt til Bio-et-eller-andet-olie (tror jeg det var :oops: ) og kødet til - orv jeg hørte vist ikke helt efter :oops::oops::oops: - men kødet blev også genanvendt! :lol:

 

Minkenes foder var vist i øvrigt grise og hønse affald.

 

Du kan se ALT der er leveret til mink i Dk Her

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg synes det er dybt problematisk, at anima lyver om deres fund, og viser billeder der tydeligvis ikke er taget der hvor de påstår de er taget:-D

 

Samme her. Det gør dem utroværdige og det er da det dummeste at blive anset for utroværdig, når man vil virke overbevisende for at kunne gøre en forskel.

Somme tider fremmer overdrivelse ikke forståelsen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
bum-bumm-buummm :hmm: :rolleyes:

 

Hånden på hjertet, så er det ski liiiige før jeg tænker at "målet helligere..... " :mrgreen:....... argg jeg ve sq bare ikk :cry:.... men kan godt se din pointe, jeg ved så bare ikke om det kan ophidse mig særligt! :-D

 

De fik et budskab igennem, et budskab jeg synes var - og er - tiltrængt og ikke umiddelbart tvivler på, har mere sandhed i sig en det modsatte :lol:

 

 

Hvis målet helliger midlet så må vi håbe der ikke kommer billeder fra Kina eller værre der skal understøtte en artikkel om hundehold i Danmark. :stupid:

 

Hvis det var så slemt som de fortæller i OperationX så ville billeder fra udlandet m.m. ikke være nødvendige.

 

Hvis Anima´s folk går ulovligt ind på en pelsfarm og i øvrigt udsætter den for smitsomme sugdomme . Så går de ind med ET formål. AT finde fejl og mangler. Og går man ind med den holdning så skal man nok finde noget . Der vil altid være et og andet som nogen kan få ondt i røven af. Især Animafolk.

Desværre fandt de ikke nok og så vælger de åbenbart at bruge andet materiale.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis målet helliger midlet så må vi håbe der ikke kommer billeder fra Kina eller værre der skal understøtte en artikkel om hundehold i Danmark. :stupid:

 

Hehe, jepss!

 

Hvis det var så slemt som de fortæller i OperationX så ville billeder fra udlandet m.m. ikke være nødvendige.

 

Du har en rigtig pointe der!

 

Hvis Anima´s folk går ulovligt ind på en pelsfarm og i øvrigt udsætter den for smitsomme sugdomme .

 

Det med smittefare synes jeg så blev dementeret grundigt i udsendelsen i går!

 

Så går de ind med ET formål. AT finde fejl og mangler. Og går man ind med den holdning så skal man nok finde noget .Der vil altid være et og andet som nogen kan få ondt i røven af. Især Animafolk.

 

Jeg er ikke "Anima folk" (skulle nogen være i tvivl) :-) men jeg mener det er dybt relevant at "hvis der er noget at finde osv" og så derefter putte det ud i en udsendelse som Operation X, ja så gør man det! - jeg vil da netop håbe at det er dét "man" gør - og som så også blev gjort i går! Er der ikke noget at "komme efter", ja så var der heller ingen Operation X og des lige og så - ja så var jeg en glad lille gris :blink:

 

Desværre fandt de ikke nok og så vælger de åbenbart at bruge andet materiale.

Jah, det siger i to jo, jeg må ha været blind, for jeg så det ikke :oops:

 

XXXXXXXX

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange jeg sendte sms til igår, anede ikke hvad Kinesisk pelsindustri går ud på. Det ved de så nu, og det er noget alle forbrugere burde vide.

 

Jeg kan ikke finde ord der beskriver hvad jeg mener om de mennesker der bevidst mishandler dyr, men sætter min lid til at de bliver klogere. Når de en dag forlader denne jord, bliver de ihvertfald.

 

Nu arbejder jeg med Kina på daglig basis, og fungerer som leder for en lille flok som sourcer nye varer til mig, hvorfor jeg har en del viden på området.

 

Ja, det er forfærdeligt det der foregår derovre, vi hverken bør eller kan støtte den slags, hvis vi forsat ønsker at kalde os selv for værende fremme i skoene i forhold til dyrevelfærd! Jeg videresendte også sms'en - og fik også svar fra en del der ikke anede hvordan det foregår derovre!

 

Jeg synes bare vi skal passe på med at dømme u-lande og mennesker der lever der. Det der foregår er uden tvivl voldsomt forfærdeligt, men vi skal hele tiden huske på at det drejer sig om mennesker der ofte knap har ressourcer til at tage sig af sig selv og deres familie. De ser det som værende "naturligt", og besidder hverken viden eller overskud til at tænke på dyr som værende andet end en vare der kan bruges.

Det drejer sig om penge, hvilket er lig med overlevelse - og der ér ikke overskud til at tænke på etik, moral og konsekvenser!

 

Hvis man kender til (og er tilhænger af) maslows behovspyramide, vil man også vide at mennesket har brug for at få opfyldt en række basale behov, før de er i stand til at vise overskud /empati mod andre. Så længe de ikke får dækket de basale behov, er det svært at se udover dette.

 

Mennesker der gør den slags mod dyr, mangler i allerhøjestegrad både indsigt og overskud - men også alternativer for at kunne overleve!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
XXXXXXXX

 

Jeg finder det faktisk i orden at man bryder ind for at afsløre de æg der er virkeligt rådne.

Men finder man ikke tilstrækkeligt så bør man også gøre obs på det og evt komme med en uforbeholden undskyldning istedet for at stille en hel branche i dårligt lys.

Anima´s mål ER at stoppe pelsavl koste hvad det koste vil.

 

Mht Smittefaren. Så kan jeg kun se hvad Fødevare styrelsen har forlangt.

 

Fødevarestyrelsen har nu pålagt ejerne af 41 pelsdyrfarme blodprøvetestning af cirka 100.000 avlsdyr, der kan få sygdommen plasmacytose.

Kilde

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

På dette link giver 8 af de implicerede avlere deres side af historierne.

Blandt andet dele der ikke lige kom med i udsendelsen.

http://www.den2side.org/

 

Døm selv.

Den metode som Michael Møller øverst til venstre fortæller om gør at jeg faktisk må stille spørgsmålstegn ved Morten Spiegelhauers integritet og seriøsitet.

 

 

Hvad værre er så giver det mig grund til at tænke over om Spiegelhauers tidligere udsendelser måske har været en anelse anløbne i forhold til sandheden. :hmm:

Redigeret af Priceman
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...