Adele Skrevet Oktober 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2009 Det er egentlig meget enkelt. Jeg har overvejet at spørge én jeg kender, om hun vil ud at gå med hendes hund og mig og Sherlock, men Sherlock har jo stadig lidt tarmbetændelse. kan tarmbetændelse smitte fra hund til hund, bare ved en gåtur sammen? Tak på forhånd Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Adele Besvaret Oktober 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2009 Er der ingen der kender svaret? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Oktober 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2009 Det er egentlig meget enkelt. Jeg har overvejet at spørge én jeg kender, om hun vil ud at gå med hendes hund og mig og Sherlock, men Sherlock har jo stadig lidt tarmbetændelse. kan tarmbetændelse smitte fra hund til hund, bare ved en gåtur sammen? Tak på forhånd Jeg tror da ikke tarmbetændelse smitter? Så burde vi da nærmest få en epidemi når en af mine har, men det er aldrig sket.. Og dyrlægen har heller ikke nævnt noget om smitte så jeg tror ikke det smitter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maustique Besvaret Oktober 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2009 Sakset fra netdyredoktor: Der kan være mange årsager til, at en hund får tarmbetændelse. Årsager, der har med foder at gøre, kan være: Fordærvet foder (fra skraldespande, ådsler og lignende) Pludseligt foderskift Overfodring Andre årsager kan være: Ormeinfektion Infektioner, f.eks. parvovirus, camphylobacter og salmonella Forgiftning, f.eks. foderforgiftning, affaldsforgiftning eller plantegifte Tarmbetændelse kan være et led i anden sygdom, f.eks. hundesyge og nyresygdom Så vidt jeg kan se er det kun ÅRSAGERNE til tarmbetændelse der kan smitte - altså, hvis det er pga orm eller hundesyge fx... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Adele Besvaret Oktober 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2009 Jeg ved ikke noget om emnet, derforjeg spørger. Tarmbetændelse og mavebetændelse, er det ikke næsten det samme? Gastroenteritis er den diagnose Sherlock fik, her for godt et uge siden. Og det er, så vidt jeg ved, mave/tarm-betændelse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Oktober 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2009 Jeg ved ikke noget om emnet, derforjeg spørger. Tarmbetændelse og mavebetændelse, er det ikke næsten det samme? Gastroenteritis er den diagnose Sherlock fik, her for godt et uge siden. Og det er, så vidt jeg ved, mave/tarm-betændelse Gastroenteritis smitter hvertfald mellem mennesker.. Det er almindelig "rundesyge" du ved eller maveinfluenza... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Adele Besvaret Oktober 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2009 Gastroenteritis smitter hvertfald mellem mennesker.. Det er almindelig "rundesyge" du ved eller maveinfluenza... Ah, okay. Så må jeg nok hellere være på den sikre side, og finde en anden dag, at gå tur med Sigurd Tak for hjælpen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Oktober 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2009 nu snakkede jeg lige med min dyrlæge.. Og rigtig Gastroenteritis findes kun hos mennesker ikke hunde... Mave/tarmbetændelse hos hunde smitter ikke medmindre der er tale om fx Parvo eller salmonella og den slags... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hailey Besvaret Oktober 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2009 nu snakkede jeg lige med min dyrlæge.. Og rigtig Gastroenteritis findes kun hos mennesker ikke hunde...Mave/tarmbetændelse hos hunde smitter ikke medmindre der er tale om fx Parvo eller salmonella og den slags... :5up: Mave/tarmbetændelse hos hunde smitter nemlig IKKE. Hvis det gjorde, så skulle Hailey have smittet de andre, og de fejler intet. Mon vi har samme dyrlæge? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Oktober 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2009 :5up: Mave/tarmbetændelse hos hunde smitter nemlig IKKE. Hvis det gjorde, så skulle Hailey have smittet de andre, og de fejler intet. Mon vi har samme dyrlæge? måskeeee eller også smitter det bare ikke og det ved begge dyrlæger :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Adele Besvaret Oktober 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2009 nu snakkede jeg lige med min dyrlæge.. Og rigtig Gastroenteritis findes kun hos mennesker ikke hunde...Mave/tarmbetændelse hos hunde smitter ikke medmindre der er tale om fx Parvo eller salmonella og den slags... Nå for søren Men, der står ihvertfald Gastroenteritis på den seddel vi fik med hjem, fra dyrlægen. Nu har jeg godt nok været ude at gå, men så kan jeg jo invitere den bekendte på gåtur i morgen, i stedet for. Igen, tak for hjælpen :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts