Hop til indhold

Træning af fremadsendelse


MissMilladk
 Share

Recommended Posts

for mig, er fordelen ved taget, at belønningen er hos mig :-D

Dvs hunden skal ikke løbe ud og finde belønning den skal løbe til jeg stopper den og så får den belønning :-D

Jeg har prøvet begge måder at træne på og har med target fået meget mere fart på straks og samtidig fået fjernet "målet" hurtigt, dvs med spand med godbid på skal du bruge spanden i træning altid hvis du vil opretholde hundens motivation for at løbe fremad, den skal hele tiden tro at der står en spand med belønning der ude et sted, med target går det stærkt, efter 5-6 gange kan man ofte allerde fjerne target, det drejer sig om at klikke når hunden er på vej ud, dvs før den når target,så vender hunden og kommer tilbage og får sin belønning, efterhånden venter man længere og længere med at klikke så afstanden øges gradvist.

For mig er det hundens forventning som gør forskellen, med target indlæring får hunden belønning hos dig, med godbid/spand, får hunden belønning ude.

 

Spørger lige af nysgerrighed. Hvis du klikker før hunden når target så vender den jo om før den når target? Hvorfor så ikke flytte target gradvist længere og længere ud? Men ellers er det jo en 3. måde at gøre det på. :5up: Og det kan da godt være den er bedre, jeg forstår bare ikke helt tankegangen, vil du forklare lidt mere? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Spørger lige af nysgerrighed. Hvis du klikker før hunden når target så vender den jo om før den når target? Hvorfor så ikke flytte target gradvist længere og længere ud? Men ellers er det jo en 3. måde at gøre det på. :5up: Og det kan da godt være den er bedre, jeg forstår bare ikke helt tankegangen, vil du forklare lidt mere? :-)

 

Jeg flytter ikke target længere og længere ud eller jo det gør jeg en 3-4 gange indtil hunden bare løber til jeg klikker :rolleyes:

Jeg skal ikke bruge target til andet end at få hunden til at løbe i en bestemt retning, når jeg starter ligger jeg target ud, sender hunden mod target ved at vise retningen med armen, efter ganske få gange løber hunden i den retning min arm viser, så er target unødvendig, jeg anviser bare retning hunden begynder at løbe og jeg klikker efter ganske få meter i starten hunden vender og kommer retur til belønning, hunden får altså belønning for at løbe :rolleyes:

Den får jo klikket medens den løber og da den jo har lært at klik betyder det du gør nu er rigtigt kom og få din belønning.

Altså jeg belønner hunden for at løbe, ikke for at nå en spand eller hvad man nu bruger at stille derude!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...