Hop til indhold

chihuahua gæf


Gæst ulla
 Share

Recommended Posts

:vinken:jeres små chihuahua, gøer de også meget ved bare det mindste .:hmm: min sisi :evil:tror hun skal sige til på alle lyde også dem der ikke er der. især når det er mørkt, ¨så kan hun få et flip ude i haven. jeg er bare så træt af hendes gøen.har brugt denne lydcd med de forskellige lyde på.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg har labrador, men har i snart et år haft ret mange chi'er til træning og de fletse af dem var ret gøende.

 

Det er en vagthund, men dermed ikke være sagt at den skal galpe op evig og altid.

 

Som med alle andre hundracer må du tage kontrol med situationen og sørge for at aflede og herefter belønne for tavshed.

 

Indlær et "tak det er hørt" signal og sørg for at hun bliver dejlig træt dagligt.

Forhindr situationen i at opstå ved f.eks. ikke at lade hunden være i haven uden selskab.

 

Jo mere overskudsenergi des mere gøen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har labrador, men har i snart et år haft ret mange chi'er til træning og de fletse af dem var ret gøende.

 

Det er en vagthund, men dermed ikke være sagt at den skal galpe op evig og altid.

 

Som med alle andre hundracer må du tage kontrol med situationen og sørge for at aflede og herefter belønne for tavshed.

 

Indlær et "tak det er hørt" signal og sørg for at hun bliver dejlig træt dagligt.

Forhindr situationen i at opstå ved f.eks. ikke at lade hunden være i haven uden selskab.

 

Jo mere overskudsenergi des mere gøen :lol:

:hmm:det ved jeg godt at man skal træne det gør jeg også da det ikke er første gang jeg har haft hund, har altid haft hund i 30 år. men det var pudler. :banan: hun er sød og kan være alene, lide at køre bil , men jeg har da aldrig haft en larmrøv som hende:blink:og vi kan sidde derude eller lege med hende . hun bliver aktiveret hver dag

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
:vinken:jeres små chihuahua, gøer de også meget ved bare det mindste .:hmm: min sisi :evil:tror hun skal sige til på alle lyde også dem der ikke er der. især når det er mørkt, ¨så kan hun få et flip ude i haven. jeg er bare så træt af hendes gøen.har brugt denne lydcd med de forskellige lyde på.:blink:

 

samme problen her.. især vores nabo.. ham kan han ikke lide... han skal bare gøes af...

Link til indlæg
Del på andre sites

Min chi-blanding har desværre og fået det kære men trælse "gø-gen" efter chihuahuaen.

Hun har på gode dage fattet et "Tak så stopper vi" eller det berømte "NEJ"... men jeg vil ærlig indrømme at der skal dælme ikke meget til inden hun er oppe op stikkerne igen.

 

Med stalden og stuehus bygget ud i et.. ja så var det noget af en prøvelse de første par mdr. blot en hest prustede, røg Jill ud af sengen og højlydt gøende ned af trappen med 3 andre hunde bag sig...

Jeps... vi fik ikke meget søvn i starten,:evil:

Men hun lærte det med tiden så nu er hestene ikke værd at gø af.. og ellers så tror jeg ikke der er meget andet at gøre end have tålmodighed med et "NEJ" og gradvis indlæring.

 

Held og lykke !!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
:hmm:det ved jeg godt at man skal træne det gør jeg også da det ikke er første gang jeg har haft hund, har altid haft hund i 30 år. men det var pudler. :banan: hun er sød og kan være alene, lide at køre bil , men jeg har da aldrig haft en larmrøv som hende:blink:og vi kan sidde derude eller lege med hende . hun bliver aktiveret hver dag

 

Det var ikke fordi jeg ville insinuere at du ikke aktiverer din hund :lol:

 

Situationskontrol og afledning er nøglen til en mindre gøende hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:det ved jeg godt at man skal træne det gør jeg også da det ikke er første gang jeg har haft hund, har altid haft hund i 30 år. men det var pudler. :banan: hun er sød og kan være alene, lide at køre bil , men jeg har da aldrig haft en larmrøv som hende:blink:og vi kan sidde derude eller lege med hende . hun bliver aktiveret hver dag

:banan:jeg kan se at jeg ikke er ene om det problem med hundegøen:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst littlemisssunshine

Hm, de gør ikke ved det mindste. De gør, når de er i haven og de hunde, der bor omkring os også gør. Så gør de nogengange, når man kommer hjem til dem, men ikke altid, underligt nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
:banan:jeg kan se at jeg ikke er ene om det problem med hundegøen:banan:

Hej Ulla.

Jeg har netop lige meldt mig ind her, pga. jeg har brug for råd ang. en meget gøende chihuahua/pomeranien blanding, puha vi er ved at blive vanvittige, men er bange for det er startet på samme måde som det du har været ude for, vi prøvede 2 - 3 gange at møde op til sådan noget hvalpekomsammen, hvor alle hvalpe blev lukket sammen i en stor indhegning, og de måtte på ingen måde være i snor, flere af hvalpene var meget meget større end Thilde, og jeg ved ikke om de troede hun var et lille tøjdyr der bare bjæffede, for de væltede ind over hende allesammen, og hun sad bange i et hjørne og rystede mens de andre hunde fik lov til at skubbe til hende og vælte sig ind over hende, mens vi fik at vide vi bare skulle vende ryggen til, for hun skulle ikke tro hun kunne komme til hjælp hos os, men hold op hvor var det hårdt, man lader jo heller ikke som ingen ting hvis ens barn bliver overfaldt. Nu har både min datter og søn fået hund, den ene en rottweiler den anden en lille muskelhund, men det er et mareridt når de har dem med hjem, for Thilde gør konstant mens de er her, og vi har prøvet alt mulig, både med at sprøjte vand på hende og ved at tage hende og sætte hende ned i vores gang, men intet hjælper... og selvom vi er så´glad for hende, så fortryder jeg ofte vi fik hende, fordi den lyd er så´stressende.... :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marie Svane

Min lille Angel var slem i starten. Der skulle også gøes af ALLE de nye lyde osv.. men når vi så sagde "Nej, Angel", stoppede hun... Dog skulle hun altid lige have det sidste "muf" med.. Men så stoppede dte også..

 

Derimod havde vi store problemer når vi var ude og gå med hende.. Der var hun bange for ALLE, både hunde og mennesker. Så der gøede hun simpelthen så vildt. Men efterhånden lærte hun at når jeg trak i snoren på en bestemt måde skulle hun gå om bag ved mig, også måtte folkene gerne gå forbi uden et bjæf :klap::klap:

Hun var bare SÅ skøn en lille dame :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er det også et problem, det er især inden for i huset her hvor blæsten er taget til, så skal hver en lyd have en omgang gø med på vejen.

Jeg er ved at blive sindsyg af det engang imellem, hun stopper på nej, men forsætter bare 2 sekunder efter over en anden lyd.

Det er en skinger, meget høj gøen en chihuanhua kan præsterer, så det er ikke rart at skulle sidde og skrive studie opgave mens hun hvert 5 sekundt går amok i det rene gøeri.

Jeg håber og krydser for at det er slemt netop nu fordi vi er i "unghund" perioden :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har taget mig selv i at komme med alverdens undskyldninger, hver gang Thilde ruller sig ud, så er det tænder, så er hun vist lige ved at være i løbetid, bla. bla. bla. nøjagtig lige som da børnene var små, så var det også tænder eller fordi de var trætte. :oops: Vi er så´glade for Thilde, men havde jeg vidst hvor meget en chi. gøer, så havde jeg nok valgt en anden hund. Hun har gjort det fra lille af, og hun er ude at gå tur 3 gange om dagen, hvoraf den første gåtur foregår med leg på en hundetræningsbane sammen med sønnens rotweiler hvalp, så siger hun ingenting, og hun elsker det, men kommer Loke så med hjem!!! Så er fanden løs, så gør hun i et væk, og vi har prøvet alt, intet virker... Frygter hver gang den blå vogn. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Wilmamor

Wilma giver sjældent lyd fra sig, og når hun gør, så er det fordi hun vil beskytte os.

Måske udvikler det sig. Hun er kun godt 6 mdr. Men om hun giver den gas når hun er alene hjemme, og så har brugt sin kvote af bjæf, det ved jeg jo ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Min chi giver heller ikke rigtig lyd fra sig .. kun hvis man ignorere hende og hun er helt vild efter at lege... men er det noget i har oplevet er kommet med alderen eller? For min chi er "kun" 4 måneder.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 years later...

Da vi fik vores var han 1½ år ca. og havde boet det meste af sit liv i en lejlighed. Vi bor i i hus med stor have, og det havde han så svært ved at kapere. Han gørede af af alt, men specielt af naboerne. Det var noget af en mundfuld, da vi har 6 nobogrunde der støder op til vores. Men det var bare at klø på, hver eneste gang han gøede var det ud i haven, gå helt ned til ham og sige meget højt STOP. Når han så reagerede og stoppede, så kælede vi ham og roste ham vildt overdrevet med de samme ord hver gang, du er dygtig, du er dygtig. Indenfor ganske få måneder stoppede han helt med at gø af naboerne, undtagen en der desværre syntes det var sjovt at drille ham gennem hækken. Det er ikke hundens skyld at han er vred på dem, så de må finde sig i at han gør af dem, desværre. Vi henter ham selvfølgelig når vi hærer det, men han tilgir dem aldrig deres dril.

Inde gør han som andre hunde når han hører noget ukendt, der brugte vi samme fremgangsmåde og har nu en dejlig hund der er til at være i hus med uden at få dårlig hørelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...