Hop til indhold

Mops (hvalp) piver efter "toilet-besøg"


Gæst ThaiMops
 Share

Recommended Posts

Gæst ThaiMops

Hejsa,

 

Jeg er bosat i Thailand og vi har for en uge siden hentet vores længe ventede mopse hvalp.. yderest glad og tilfreds virker han, spiser, drikker, kæler og leger normalt..

 

Men noget vi undret os over er at når han har fået lidt at spise, eller drikke som regl kort efter skal en tur på "potten" og efterfølgende piver og gnider bagdelen hen ad gulvet, og det gælder også hvis han blot skal tisse.. han bider i alt hvad han kan få fat på imens det står på.. Umiddelbart syntes jeg ikke selv det lyder som noget der føles rart, men den Kennel vi købte hunde hos siger det er normalt for mops hunde de vil gøre sig selv rene..

 

Kan det være rigtigt?.. jeg skulle måske optage en kort video, hvis i er i tvivl om hvd jeg mener.. :hmm:

 

Håber at høre fra jer,

 

 

Rattana & Robert

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa,

 

Jeg er bosat i Thailand og vi har for en uge siden hentet vores længe ventede mopse hvalp.. yderest glad og tilfreds virker han, spiser, drikker, kæler og leger normalt..

 

Men noget vi undret os over er at når han har fået lidt at spise, eller drikke som regl kort efter skal en tur på "potten" og efterfølgende piver og gnider bagdelen hen ad gulvet, og det gælder også hvis han blot skal tisse.. han bider i alt hvad han kan få fat på imens det står på.. Umiddelbart syntes jeg ikke selv det lyder som noget der føles rart, men den Kennel vi købte hunde hos siger det er normalt for mops hunde de vil gøre sig selv rene..

 

Kan det være rigtigt?.. jeg skulle måske optage en kort video, hvis i er i tvivl om hvd jeg mener.. :hmm:

 

Håber at høre fra jer,

 

 

Rattana & Robert

 

Først stort tillykke med vapsen! :vinken: (Billeder tak :mrgreen:)

 

Jeg kender ikke rigtigt noget til Mops-racen, men jeg ved at rumpe-kurren hos de fleste hunde betyder der er noget der ikke er som det skal være (fx problemer med analkirtlerne)?! :confused:

Hvis Mio har noget der generer bagi (fx et hår der ikke kan komme helt ud :badr:), så sætter han sig ikke ned, men forsøger at nå derom med snuden/tungen.

 

Uden at vide om det er normalt for Mops-racen, så synes jeg du skulle en tur forbi dyrlægen, for som du selv nævner så lyder det altså ikke særlig behageligt, og jeg kan ikke forstå at opdrætter synes det er normalt for en hvalp at pive under toiletbesøg?! :confused:

 

Held og lykke med at finde en løsning - skriv endelig hvordan det går!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hejsa,

 

Jeg er bosat i Thailand og vi har for en uge siden hentet vores længe ventede mopse hvalp.. yderest glad og tilfreds virker han, spiser, drikker, kæler og leger normalt..

 

Men noget vi undret os over er at når han har fået lidt at spise, eller drikke som regl kort efter skal en tur på "potten" og efterfølgende piver og gnider bagdelen hen ad gulvet, og det gælder også hvis han blot skal tisse.. han bider i alt hvad han kan få fat på imens det står på.. Umiddelbart syntes jeg ikke selv det lyder som noget der føles rart, men den Kennel vi købte hunde hos siger det er normalt for mops hunde de vil gøre sig selv rene..

 

Kan det være rigtigt?.. jeg skulle måske optage en kort video, hvis i er i tvivl om hvd jeg mener.. :hmm:

 

Håber at høre fra jer,

 

 

Rattana & Robert

 

 

Velkommen hertil og glædelig hvalp.

 

Har din hvalp fået ormekur?

 

Det er ikke normaladfærd for mops, men normalt for arten HUND at kure på gulvet hvis der sidder noget og irriterer omkring eller i anus.

 

At han bider i alt når han skal tisse lyder lidt anderledes.

HVIS han gik under meget små forhold på kennelen kan det at gøre sig ren have været forbundet med stor konflikt fordi hvalpen skal af med affaldet, men hvis der ikke er plads nok vil den helst ikke, da den jo er renlig af natur og ikke selv vil vælge gå i afføring og urin.

Det eller urinvejsinfektion er de svar der ligge mest lige for.

 

Mange opdrættere opfinder almindelig adfærd som værende speciel indenfor deres race, hvor der som regel bare er tale om normal hundeadfærd.

 

Det er helt normalt at hvalpe skal rense sig efter aktivitet, fodring og søvn.

 

Send gerne video :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThaiMops

Sikke hurtige svar, rigtig mange tak :-)

 

Hvalpen er på nuværende tidspunkt kun halvanden måned, jeg tror ikke helt de overholde samme regler her i Thailand som derhjemme, ang hvor lang tid hvalpen bør blive sammen med moderen og hvornår den er salgsklar..

Men det jeg prøver at sige er han er ikke ret gammel og har derfor ikke fået nogen form for kur endnu, vores kennel anbefalte at vente et par uger, så han lige kunnde falde til i den nye hjem :-)

 

Angåenden forhold, så havde han ikke meget plads i det lille bur han blev holdt.. jah man fik sku lidt ondt af dem..

 

Jeg prøver at tage et par billeder og video næste gang han "på potten".. Men det er lige meget om der er tale om stort eller småt, han gnider, piver og napper i alt 2-3 min efter.. :hmm:

 

Igen mange tak for de hurtige svar. Det bliver nok ikke sidste gang jeg kommer og henter lidt hjælp :genert:

 

Ha' en dejlig dag,

 

 

Rattana & Robert

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Sikke hurtige svar, rigtig mange tak :-)

 

Hvalpen er på nuværende tidspunkt kun halvanden måned, jeg tror ikke helt de overholde samme regler her i Thailand som derhjemme, ang hvor lang tid hvalpen bør blive sammen med moderen og hvornår den er salgsklar..

Men det jeg prøver at sige er han er ikke ret gammel og har derfor ikke fået nogen form for kur endnu, vores kennel anbefalte at vente et par uger, så han lige kunnde falde til i den nye hjem :-)

 

Angåenden forhold, så havde han ikke meget plads i det lille bur han blev holdt.. jah man fik sku lidt ondt af dem..

 

Jeg prøver at tage et par billeder og video næste gang han "på potten".. Men det er lige meget om der er tale om stort eller småt, han gnider, piver og napper i alt 2-3 min efter.. :hmm:

 

Igen mange tak for de hurtige svar. Det bliver nok ikke sidste gang jeg kommer og henter lidt hjælp :genert:

 

Ha' en dejlig dag,

 

 

Rattana & Robert

 

Herregud 6 uger...

 

Han bør have ormekur og dyrlægetjek straks

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThaiMops
Herregud 6 uger...

 

Han bør have ormekur og dyrlægetjek straks

 

Vi løber ned til vovse-lægen i morgen og giver ham en ormekur og bliver kigget på :-) Tak for den gode rådgivning.. Billeder og film er på vej!

 

 

Hilsen

Rattana & Robert

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hov jeg glemte diverse links :engel:

 

[media]http://www.youtube.com/watch?v=rDfw-x88Elw[/media]

 

bun_cho_01.jpg

bun_cho_02.jpg

 

 

Rattana & Robert

 

Jeg kan ikke se videoen..

 

Hvor ser han kær ud.

 

Du skal lige få klippet hans negle de er alt for lange, du kan se at nogle af dem er så lange at de er begyndt at lægge sig ned, du kan nok få dyredoktoren til det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Oskar (som også er en lille Mops) kurrede også bagdelen hen ad gulvet, og det tror jeg simpelthen var pga orm. Vågnede en nat hvor han gik helt amok og kom til at se der faktisk hang orm ud af enden på ham, så jeg skyndte mig selvfølgelig ud så han kunne komme af med det og så fik han en ormekur :-)

 

Og nej hvor er han altså skøn, mopser er altså bare de skønneste hunde! Elsker min lille fyr :hjerte::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke se videoen..

 

Hvor ser han kær ud.

 

Du skal lige få klippet hans negle de er alt for lange, du kan se at nogle af dem er så lange at de er begyndt at lægge sig ned, du kan nok få dyredoktoren til det :lol:

 

Tænkte præcist de samme 3 ting! :5up:

 

Han er super nuttet! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThaiMops

SÅ har vi været en tur hos lægen, og der var ingen tegn på orm, men derimod en mild infektion i rumpen, som han nu får lidt penicillin for, så skulle det være væk om et par dage.. Og ellers sund og rask, så det var jo godt vi fik kigget på ham..

 

Lidt info til de nysgerrige: http://www.petplace.com/dogs/anal-sac-disease-in-dogs/page1.aspx

 

Tak skal i allesammen have for jeres hurtige svar :hjerte:

 

 

Rattana & Robert

Link til indlæg
Del på andre sites

SÅ har vi været en tur hos lægen, og der var ingen tegn på orm, men derimod en mild infektion i rumpen, som han nu får lidt penicillin for, så skulle det være væk om et par dage.. Og ellers sund og rask, så det var jo godt vi fik kigget på ham..

 

Lidt info til de nysgerrige: http://www.petplace.com/dogs/anal-sac-disease-in-dogs/page1.aspx

 

Tak skal i allesammen have for jeres hurtige svar :hjerte:

 

 

Rattana & Robert

 

Ih, hvor godt det ikke var noget slemt og at han får det bedre! :klap:

Husk når han er taget så tidligt fra sin mor/søskende, at være ekstra tålmodig med ham! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...