Hop til indhold

Foder igen igen...


Gæst Lera
 Share

Recommended Posts

Jeg skal have grand danois for første gang og ved ikke helt hvilket foder jeg skal vælge... jeg har indsnævret det til 3 mærker Tholo, kingsmore eller uniq....

 

Er der nogle der har erfaringer med disse mærker???

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender til alle tre... Har fodret med to af dem og overvejet den tredie.

 

Mine erfaringer er som følger:

Uniq - Jeg er ikke vild med ingredienserne. Der er hvede i blandt andet som kan være allergent. Foderet er ikke voldsomt dyrt, og jeg kender da flere hunde som trives på det. Oscar fungerede ikke på det.

 

Kingsmoor - i mine øjne et bedre foder en uniq, til nogenlunde samme pris. Oscar fik grim pels af det, og vi skiftede derfor.

 

Tholo - helt klart det foder jeg ville vælge af dem du lister. Der er gode råvarer i, og fokuseret på at der ikke er kornprodukter i. Pillerne er store, hvilket også er at foretrække for en grand :) Jeg har ikke selv fodret med det, men hvis jeg skulle skifte fra det nuværende vil jeg ikke udelukke at det bliver til tholo...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan også se at der er mange der bruger Orijen... som også er et produkt jeg har tænkt på...

 

netop fordi det er min første GD er jeg meget bekymret for at give den noget der sætter ekstra skub i væksten...

 

Jeg har hørt at der er mange der har problemer med dårlig mave når de bruger Royal Canin

Link til indlæg
Del på andre sites

vis det er til en hvalp så behøver du sådan set kon bruge noget hvalpe foder til store racer.

 

vis det var mig ville jeg tage rojal da jeg syns di virker mest profesjonelle

man kan slå deres foder op og se en meget detaljeret leste over vad der er i fodret det har jeg ikke set hos andre foder merker og jeg ved di

laver race foder til gd hvalpe.

 

PS. man skal bare fodre hvalpen med en passene mengte så sker der ikke noget men det

er noget din opdratter ved og står nog osse på fodret.

 

 

fant lige et link til royals hvalpe foder til store racer vis det er.

http://www.royalcanin.dk/Default.aspx?ID=15&GroupID=GROUP17

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtig godt at du er opmærksom på faren ved at din GD kan vokse for hurtigt. Når du er førstegangs-GD-ejer, så er det vigtigt at lytte til folk, der har erfaring med at opfostre hvalpe.

 

Jeg synes du skal snakke med opdrætter om hvad der er bedst for din nye baby.

Under alle omstændigheder er det det mest almindelige, at en hvalp får en sækfuld "madpakke" med hjemmefra. Altså opdrætter bestemmer hvad din hvalp skal starte med at spise. Det er nemlig en rigtig dårlig ide at skifte foder lige når hvalpen skifter hjem.

 

Hvis det så er et godt foder din hvalp får med hjemmefra, så kan det være, at I foretrækker at bruge DET, -og bare skifter til voksenfoder når DET tilrådes.

Hvornår skal du have den? :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhe hvor bliver det spændene 5/12, der er ikke langtid til.. Og selvfølgelig Tusind gange TILLYKKE.

 

Vi fik vores første GD for godt 8 måneder siden, vi fik 15 kg Royal Canin Gigant babydog med fra opdrætter, så det startede vi selvfølgelig med.

 

Da posen var tom, skiftede vi til et andet foder (stadig hvalpe) men vores "lille" drama queen, ville ikke spise det.

 

Siden har vi brugt RC, og er nu oppe i en junior, vi har ikke haft problemer, men vækst, mave eller pels.

 

Jeg kender ingen ad de 3 mærker du nævner, og jeg er ikke ekspert, men JA det er meget vigtigt at du giver et foder, der også er til giganterne, så den ikke vokser for hurtigt.

 

GLÆDER MIG til at se billeder af den lille ny GD på Hunde-Forum:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...