Hop til indhold

HJÆLP! Nyt foder


Gæst susana
 Share

Recommended Posts

Vi er lige begyndt at give Rufus Oliver's, og det ser ud til at han bedre kan lide det end de andre vi har prøvet:mums:, for der kunne jeg give den daglige mængde om morgenen, og hvis vi var heldige havde han spist op næste morgen, han småspiste lidt ind imellem, men nu forsvinder de daglige 275 g som dug for solen:hmm:. Så nu er mit spørgsmål, skal jeg dele det op til 2 eller flere gange, eller skal han bare have det hele om morgenen, jeg tænker at hvis jeg deler det op, er han måske småsulten hele tiden, eller hvad????? Rufus er omkring 15 måneder gammel.

 

Håber i kan hjælpe mig lidt

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke rigtigt hjælpe dig med dit specifikke spørgsmål, da min hund ikke spiser sin mad af en skål, men jeg kan fortælle dig, at min tæve - som er 17 måneder - får sin mad løbende fordelt over dagen. Via fodersøg, aktivitetsbold / flaske og som godbidder på gåture / småtræning...

 

Hun virker ikke til at være "sulten" hele tiden :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er godt nok ikke nemt det her, jeg synes han virker sulten, står og kikker på fodertønden :hmm:Prøvede at stoppe noget i en flaske, der gik 2 sekunder så fandt han ud af at tage fat i bunden og hælde det hele ud:evil: så nu kommer jeg nok til at købe en foderbold!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er godt nok ikke nemt det her, jeg synes han virker sulten, står og kikker på fodertønden :hmm:Prøvede at stoppe noget i en flaske, der gik 2 sekunder så fandt han ud af at tage fat i bunden og hælde det hele ud:evil: så nu kommer jeg nok til at købe en foderbold!!!

 

foderbolde er også ret "nemme" ... du kunne købe en buster-cube - de er lidt sværere at få foderet ud af - kræver lidt mere tid... men hvis du har trægulve / underboer, så køb den nye "soft cube" istedetfor den klassiske - den larmer! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

foderbolde er også ret "nemme" ... du kunne købe en buster-cube - de er lidt sværere at få foderet ud af - kræver lidt mere tid... men hvis du har trægulve / underboer, så køb den nye "soft cube" istedetfor den klassiske - den larmer! :mrgreen:

 

 

Har både det ene og det andet, og flasken var nu heller ikke lydløs:blink:

Men det er underboen heller ikke:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er godt nok ikke nemt det her, jeg synes han virker sulten, står og kikker på fodertønden :hmm:Prøvede at stoppe noget i en flaske, der gik 2 sekunder så fandt han ud af at tage fat i bunden og hælde det hele ud:evil: så nu kommer jeg nok til at købe en foderbold!!!

 

Måske skulle du forsøge at lære ham at det er den forkerte måde.. eller.. at den rigtige måde er en anden?

Bassil forsøgte også at 'æde' flasken, og vandrede afsted for at ødelægge den, men jeg tog den fra ham igen og 'viste' ham at man skal få den til at snurre..

 

Du kan også lave en flaske, hvor du borer 1 hul, stort nok til at få foderet ud, og så skrue proppen på igen, så flasken skal trilles før der er gevinst?

 

Når han så lurer 'hvor hullet er' laver du en ny flaske hvor hullet sidder et andet sted? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske skulle du forsøge at lære ham at det er den forkerte måde.. eller.. at den rigtige måde er en anden?

Bassil forsøgte også at 'æde' flasken, og vandrede afsted for at ødelægge den, men jeg tog den fra ham igen og 'viste' ham at man skal få den til at snurre..

 

Du kan også lave en flaske, hvor du borer 1 hul, stort nok til at få foderet ud, og så skrue proppen på igen, så flasken skal trilles før der er gevinst?

 

Når han så lurer 'hvor hullet er' laver du en ny flaske hvor hullet sidder et andet sted? :blink:

 

eller også lærer han at skrue kapslen af ;-) det gjorde min

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...