Hop til indhold

løb


Gæst camillak
 Share

Recommended Posts

Gæst camillak

jeg har en plan om at starte med at løbe til februar. Til den er Bjørn vores lab 8 måneder - kan jeg tage ham med på løbeturene. Jeg kommer til at starte for 0 af, så det er ikke fordi de bliver vildt lange turene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Hunde bør være udvoksede før de bliver motioneret ved løbetræning, så medmindre du bare vil løbe et par hundrede meter vil jeg sige Bjørn ikke bør komme med.

 

Det er en side af sagen. En anden side er at labradoren ikke er en "løbehund" som f.eks. slædehunde, de stående og de stillende jagthunde samt hyrdehundene.

 

Labradoren er avlet til at arbejde i relativt korte pas og da ved at arbejde med dens næse. Løbetræning er ikke dens rette element og ikke det den er bygget til og skal derfor tilbydes med varsomhed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst camillak

mange tak for svarene :) ville også være på den sikre side inden jeg tog ham med...

 

Ninja-mor det havde jeg ikke tænkt på, så hvis han skal med (når han er fuldvoksen) bliver det kun på de meget korte ture....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...