Hop til indhold

Baldur siger fra ved at markerer


Lonny
 Share

Recommended Posts

Sikke noget:ae:

 

Er det, det der genere Baldur er det da i det mindste godt at det er en forholdsvis let operation, som giver resultat med det samme:-D og som ikke kræver genoptræning eller noget:-D

 

Ja, den skulle give resultat allerede efter 2 måneder, og det lykkedes som sagt i 80% af tilfældene, så odds'ne er gode, hvis det altså er det han fejler.

 

Hvis han bliver opereret, så skal han holdes i ro i 2 måneder, og derefter burde han, så vidt jeg har forstået, være så god som ny.

 

Så selvom jeg selvfølgelig ikke har lyst til at han skal være syg, og at han skal opereres, så går jeg egentlig lidt og håber på at det er det han fejler, idet at det ville kunne gøre at der er en masse ting jeg pludselig meget bedre ville kunne forstå.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 96
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja, den skulle give resultat allerede efter 2 måneder, og det lykkedes som sagt i 80% af tilfældene, så odds'ne er gode, hvis det altså er det han fejler.

 

Hvis han bliver opereret, så skal han holdes i ro i 2 måneder, og derefter burde han, så vidt jeg har forstået, være så god som ny.

 

Så selvom jeg selvfølgelig ikke har lyst til at han skal være syg, og at han skal opereres, så går jeg egentlig lidt og håber på at det er det han fejler, idet at det ville kunne gøre at der er en masse ting jeg pludselig meget bedre ville kunne forstå.

 

De tilfælde jeg kender til, har der været resultat med det samme, og ingen ro eller genoptræning, bare ganske almindelig aktivitet:-D

 

Er der nerveskader er det klart, nerven skal have tid til at restituere :-D

 

Uanset hvad, så god bedring herfra:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

De tilfælde jeg kender til, har der været resultat med det samme, og ingen ro eller genoptræning, bare ganske almindelig aktivitet:-D

 

Er der nerveskader er det klart, nerven skal have tid til at restituere :-D

 

Uanset hvad, så god bedring herfra:ae:

 

På Karlslunde dyrehospital står der minimum en måneds ro, og jeg kan ikke lige huske hvor jeg læste 2 måneder:

 

(4) Operation for lændeinstabilitet. Den hvide streng i midten er rygmarven, der er blevet frilagt under operationen. Hvis sygdommen opdages i tide har operationen en meget fin prognose og de fleste hunde kan ca. 1 mdr. efter operationen genoptage normal træning.

 

http://www.karlslundedyreklinik.dk/pages/diskusprolaps.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Som tidligere nævnt, så har jeg nogle problemer med at Baldur er begyndt at sige fra ved at markerer :(

 

Jeg har nu talt med hans adfærdsterapeut, og ud fra den beskrivelse jeg gav hende af de forskellige situationer, så var hun ret overbevist om at han stadig har smerter. De tidspunkter og måden han reagerer på mener hun ikke tyder på indlærte reaktionsmønstre, men derimod på at Baldur, på trods af at han er sluppet af med sin hjerte/lunge orm, stadig er syg og har smerter.

 

Jeg har nu ringet til Karlslunde dyrehospital og har talt med en dyrlæge derinde, og denne dyrlæge mener ud fra beskrivelsen også at han har smerter. Han tror, at Baldur har noget man kalder lændeskred eller korsledsinstabilitet:

 

Korsledsinstabilitet er en sygdom mellem korsbenet og sidste lændehvirvel, der forårsager smerte i lænderegionen. Den ses især hos større hunderacer og navnlig hos arbejdende hunde.

Lænden er opbygget af en række hvirvler, der støder op til hinanden i tætte led. I overgangen mellem sidste lændehvirvel og korsbenet er bevægeligheden mindre end mellem de øvrige hvirvler. Den indskrænkede bevægelighed gør hunden udsat for bl.a. diskusprolaps og overstramning af ledbånd.

(http://www.netdyredoktor.dk/sw7408.asp)

 

Ifølge dyrlægen er det noget han desværre ret ofte ser hos min race, og min beskrivelse af Baldur gjorde at han var ret overbevist om at det var det han fejlede.

 

Så nu skal Baldur ind og CT-scannes på tirsdag, og så må vi se om de finder noget.

 

 

:shock: :shock: tror jeg er tæt ved at blive mundlam, jeg troede vi alle var blevet enige om at der ikke skulle ske mere hos jer?

 

Men det er jo så ikke op til os, jeg ønsker held og lykke og god bedring til Baldur :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock: :shock: tror jeg er tæt ved at blive mundlam, jeg troede vi alle var blevet enige om at der ikke skulle ske mere hos jer?

 

Men det er jo så ikke op til os, jeg ønsker held og lykke og god bedring til Baldur :ae:

 

Jeg var skam også helt enig, men jeg havde åbenbart glemt at få Baldur's samtykke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25

Jamen jamen vi læste da lige et indlæg der beskrev hvordan du nu kunne sidde og nusse med ham osv :confused:

 

Det er trist at der bliver ved med at dukke problemer op :ae:Jeg håber dette bliver den sidste hurdle i skal over i meget meget lang tid!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jamen vi læste da lige et indlæg der beskrev hvordan du nu kunne sidde og nusse med ham osv :confused:

 

Vi kan også sidde og nusse og have det rigtig hyggeligt, og det ER blevet meget bedre. Men hvis vi skal til hans bagparti og evt. løfte hans bagben, så reagerer han ved at indikerer at vi skal holde nallerne væk, og hvis vi ikke respekterer det, så markerer han ud i luften, og herefter ekskalerer det hvis vi ikke vælger at respekterer hans afstandssøgende signaler, og desværre er det jo ikke i alle situationer vi kan respekterer hans signaler.

 

Da dyrlægen forsøgte at tage hans temperatur, der skreg og hylede han, hvorefter han igen forsøgte at markerer :(

 

Det der gør det svært er, at det skifter fra dag til dag, nogen gange kan vi godt få lov, og så lige pludselig så må vi bare ikke røre ham. Det gør de daglige situationer meget vanskelige, da vi ikke altid på forhånd kan regne ud hvad der vil få ham til at reagerer og hvad der ikke vil.

Det er meget tydeligt, at når han reagerer, så gør han det fordi han er angst, enten fordi det gør ondt, eller i forventningen om at det vil gøre ondt :(

 

Desværre ryger han hurtigere og hurtigere i forsvarsposition, og om det skyldes at det gør mere og mere ondt, eller om det skyldes at han har lært at det virker, det ved jeg så ikke, men det er måske en kombination.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og lige nu ligger han så på ryggen i sofaen og bliver nusset på maven, og ligner absolut ikke en hund med adfærdsproblemer eller en der har ondt :confused:

 

Hvor ville jeg ønske at det bare altid var sådan, og det er det så også 90% af tiden, det er jo det der gør det så svært at finde ud af...

Link til indlæg
Del på andre sites

På Karlslunde dyrehospital står der minimum en måneds ro, og jeg kan ikke lige huske hvor jeg læste 2 måneder:

 

(4) Operation for lændeinstabilitet. Den hvide streng i midten er rygmarven, der er blevet frilagt under operationen. Hvis sygdommen opdages i tide har operationen en meget fin prognose og de fleste hunde kan ca. 1 mdr. efter operationen genoptage normal træning.

 

http://www.karlslundedyreklinik.dk/pages/diskusprolaps.html

 

Nej der står at de kan genoptage træningen efter en måned :-D

 

De 2 måneder du omtaler læste du på netdyredoktor:cool:

 

Jeg kender godt Karlslunde dyreklinik, de er de eneste der ville få lov at skære i mine hunde:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej der står at de kan genoptage træningen efter en måned :-D

 

De 2 måneder du omtaler læste du på netdyredoktor:cool:

 

Jeg kender godt Karlslunde dyreklinik, de er de eneste der ville få lov at skære i mine hunde:5up:

 

Så har jeg nok misforstået det, jeg forstod det bare som at de skulle holdes i ro, men hvis de ikke skal det, så er det jo bare så meget bedre :5up:

 

Det var Baldur's adfærdsterapeut der anbefalede Karlslunde, da hun mente at de var de bedste inden for dette område, og jeg kan så heldigvis høre at der er flere der er enige med hende :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg nok misforstået det, jeg forstod det bare som at de skulle holdes i ro, men hvis de ikke skal det, så er det jo bare så meget bedre :5up:

 

Det var Baldur's adfærdsterapeut der anbefalede Karlslunde, da hun mente at de var de bedste inden for dette område, og jeg kan så heldigvis høre at der er flere der er enige med hende :-D

 

De er sk..e dygtige og meget behagelige, og super service, skal mine hunde have lavet andet end almindelige vaccinationer bliver det der:5up:

 

( men pisse dyre)

:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Pylremor som jeg er, så har jeg lige ringet til Karlslunde for at høre lidt mere om denne CT-scanning :oops:

 

Jeg vil gerne have dem til at scanne hele Baldur og ikke kun lænden, så hvis det nu ikke er lænden, så har vi allerede de andre billeder klar til at kigge på. Jeg vil nemlig helst ikke udsætte Baldur for at skulle ind og have lavet det mere end én gang :ae:

Men dyrlægen fortalte mig så, at de kunne se billederne allerede efter 10 sekunder, og efter min beskrivelse, så var han 90% overbevist om at Baldur har lændeskred, og det derfor ikke ville være nødvendigt at tage flere billeder. Dog lovede han mig at forsætte med at scanne i tilfælde af at han ikke kunne se noget på lændebilledet, men som sagt, så er han ret overbevist om at han vil kunne se noget der.

 

Jeg ved det lyder dumt (og måske ondt), men jeg håber virkelig at Baldur har lændeskred, det er let at behandle og det vil give mig en forklaring på hvorfor min hund opfører sig på en måde jeg slet ikke kan forstå eller sætte mig ind i, og heller ikke rigtig ved hvordan jeg skal håndtere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det hele passer jo også sammen med, at han først er begyndt at udvikle denne adfærd efter at Luna er flyttet ind hos os, hun udfordrer ham jo en del fysisk, og dermed har han jo nok flere smerter end han havde før hun kom til...

 

Det lyder ikke ondt. Jeg kan sagtens forstå det :blink:

 

Jamen så er det jo godt hun flyttede ind så i opdagede det og kan få gjort noget ved det inden det er for sent ;-)

 

Håber det går godt :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan sagtens forstå dig, håber også at det 'bare' er lændeskred, men det sætter din situation i perspektiv, du ønsker en diagnose der ville gøre mig dybt ulykkelig :ae: hvornår har du tid til scanningen? (står garanteret et sted)

 

Vi har tid på tirsdag.

 

Og ja, det siger lidt om hvordan jeg har det med den måde situationen har udviklet sig på, og hvor svært jeg har det med den.

 

Enten er jeg nødt til at accepterer at den måde jeg har opdraget ham på er fuldstændig misforstået og fuld af graverende fejl, eller også er han syg...

 

Hvis han er syg, så er det noget jeg kan tage og føle på, og forstå. Men eftersom jeg mener at jeg har opdraget ham efter bedste evne og med den viden jeg besidder om hundeopdragelse, så vil det være meget svært for mig at forstå hvorledes jeg opdragelsesmæssigt har handlet så forkert at vi er havnet her...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...