Hop til indhold

Hvilken godbidstaske er bedst?


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg plejer at resevere den venstre lomme til godbidder og så kan bold og klikker mv. sagtens være i den højre og mobil telefonen kan som regel også være der, hvis det er nødvendigt, men den lader jeg som regel være i tasken, det samme med cigaretter, nøgler osv. Og høm-høm poserne kan foldes sammen og være i baglommen :mrgreen:

 

Mobiltelefon og nøgler i inder-/brystlommen, ellers samme "alokering" af lommer :slem: cigaretterne :badr: lader jeg helt være med at købe, så dem skal jeg ikke hitte plads til :blink:

 

Jeg har forskellige godbidsposer, men har dem altid bare i lommen, da jeg synes den er i vejen og forstyrre MIT billede :oops:

 

Og må jeg i øvrigt henvise til denne artikel fra Canis.no :engel: hvori der bl.a. står:

 

Kengurusyndromet

 

Det siste syndromet vi skal ta for oss i denne lille artikkelen er ikke så veldig alvorlig, men det kan av erfaring være veldig irriterende for instruktøren. Det har i de siste årene blitt mer og mer vanlig å se hundeeiere som går med noen store stygge magetasker i forskjellige farger og utførelser der godbitene oppbevares under trening. ”Det er så praktisk og lettvint å ha godbitene oppi dem”, sier hundeeiere som er rammet av syndromet.

 

De fleste hundeeierne ser ut til å leve greit med denne lidelsen, men min bedre halvdel og medinstruktør Cecilie har ved noen anledninger blitt observert der hun rykker magetasken av en forskremt kurselev, tramper på den og skjeller ut eleven før hun setter fyr på magetasken. I gode øyeblikk beslaglegger hun bare magetaskene til over kurset, men det hører til unntakene.

 

De fleste kurselever som rammes av dette syndromet (og deretter av Cecilie) ser imidlertid ut til å ta opptrinnet med stor forståelse når de blir forklart at det er veldig upraktisk med en hund som bare er lydig når vi går med en stor og stygg veske på magen (”som en annen #$%&?# kenguru”, legger ofte Cecilie pedagogisk til).

 

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 66
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Kan kun nikke genkendende til A9's indlæg.

 

Ja faktisk kan man på min gamle spejdergruppes hjemmeside læse følgende sætning, angående de eneste ting en spejder fra Oksbøl frygter. Virkelig frygter:

 

Kombinationen af klinker-klanker oppakning, og DKWiechert..... Man ved bare at det går galt.
Et elelr andet sted lidt foruroligende at det er en af de ting der sidder fast indprentet ved dem :lol:

 

 

Hader "taskedyr" som pesten. Det er som om at alt skal bæres udenpå påklædningen. Flashes frem, og naturligvis helst de rigtige mærker, med så mange lommer og muligheder som muligt.

 

Ja faktisk så mange lommer og muligheder, og i sådan en størrelse og af sådan en konstruktion, at det faktisk kommer til at hæmme ens træning, snarere end at gøre tingene lette og ukomplicerede.

 

 

Jeg klarer mig fint med én jakkelomme til godbidder, hvis jeg overhovedet har sådan nogle med. En anden til linen, og fløjten er om halsen. Mere er der egentlig ikke behov for.

 

SKal dummyerne med, så har de en hank på, man passende kan holde dem i. SKal der mange dummyer med, så må der en stor taske med, som udelukkende bruges til at slæbe dem ud til træningsstedet i. ANkommet derude, så har tasken ikke et formål mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg har lidt halvhjertet forsøgt mig med bæltetaske og godbidstaske, men det der fungerer bedst for mig er at have godbiddderne i en pose i lommen.

 

På den måde får man heller ikke signaleret "træning nu skal du have" til sin hund, men kan give godbid til en hund der ikke havde forventet det og dermed vise den, at de der godbidder kan komme når som helst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg må bryde ind med noget fuldstændigt ukonstuktivt......Er det så bare mig der tænker at det må være et værre bøvl at have sådan en taske til at hænge og dingle der på siden af flæsket? :oops::genert: Og er der ikke bare en lille bitte risiko for at det kan skabe rod i hundens "billeder" den dag man evt. træder ind i en prøvering, hvor man jo ikke må have sådan en taske med :confused:

 

Jeg undskylder på forhånd, det er nok bare fordi jeg er fra tiden før der blev opfundte alle de gadgets, at jeg tænker at det må være lidt bøvlet, frem for bare at have tingene i lommerne :genert:

 

Der er en risiko hvis man ikke tænker over det, men hvis man sørger for at hunden lige så ofte får godbidder der lå på bordet, du "tilfældigvis" fandt i græsset, godbidder fra lommen, og 17 andre steder fra, så lærer din hund at selvom du ikke har godbidstasken med, så kan der sagtens være godbidder tilstede alligevel :blink:

 

Jeg er rigtig glad for min taske, da det altså går noget hurtigere med at få fumlet godbidderne op herfra end hvis de ligger i min lomme, og da

præcision i levering af godbidder lige så vigtig som præcision i tidspunktet man klikker/roser, så er det vigtigt for mig at jeg let kan komme til godbidderne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg er rigtig glad for min taske, da det altså går noget hurtigere med at få fumlet godbidderne op herfra end hvis de ligger i min lomme, og da

præcision i levering af godbidder lige så vigtig som præcision i tidspunktet man klikker/roser, så er det vigtigt for mig at jeg let kan komme til godbidderne.

 

Det er en træningssag det at få godbidden op af lommen. Det kan gå akkurat lige så glat, som at tage den fra tasken.

 

Hvis ikke var vi næppe mange hundeførere fra før 90'erne som havde kunnet træne vore hunde op til konkurrencer.

 

Timingen var også opfundet dengang ;-):lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en træningssag det at få godbidden op af lommen. Det kan gå akkurat lige så glat, som at tage den fra tasken.

 

Hvis ikke var vi næppe mange hundeførere fra før 90'erne som havde kunnet træne vore hunde op til konkurrencer.

 

Timingen var også opfundet dengang ;-):lol:

 

Jamen jeg er bare så fummelfingret...

 

Hvis du læser mit svar på Amoccas forslag til tasker, så var jeg ikke tilfreds med nogen af dem, fordi jeg ikke kan finde ud af at få mine store pølsefingre ned i dem :lol:

 

Jeg ender altid med at få lavet et eller andet ved den der plastikpose jeg har i lommen, så jeg overhovedet ikke kan få godbidder ud af den...

Hvis jeg ikke var så fummelfingret, så ville jeg helt klart foretrække at have godbidderne i lommen, da jeg syntes jeg ligner en idiot når jeg render rundt med den der bæltetaske på vores gåture :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes umiddelbart ikke, at jeg har problemer med at hun ikke vil arbejde / bliver forstyrret alt afhængig af om godbidderne kommer fra lommen, fra tasken eller liggende henne på et bord / hylde / andetsteds...

 

Godbidstasken / skrammel-tasken synes jeg er rar at have med på gåture og til træning et sted hvor jeg ikke lige har et sted at ligge tingene fra mig...

 

at jakken lugter (og ser ud) som uge-gamle pølser er heller ikke mit problem, synes bare det er rart med en taske :mrgreen:

 

og apropos taske - så vil jeg nu pakke min taske og køre til lufthavnen :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger også lommen.:-D Mit hundetræningstøj har gode store lommer, så mine pølsefingre nemt kan få fat i godbidderne. :lol:

 

Nu skal jeg ud og købe træningstøj i næste uge, så det kan jo så være at jeg denne gang kan finde ud af at købe noget med tilpas store lommer, så jeg også kan få mine pølsefingre ned i lommerne :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg plejer heller ikke at have problemer med at få fisket godbidderne op ad lommen, heller ikke selvom jeg tit har cowboybukser på når jeg træner :blink: Og skal det gå virkelig, virkelig tjept med en belønning, så har jeg godbidden i højre hånd, klar til levering pr. omgående hunden har udført det ønskede -selvfølgelig uden at hunden styres af godbidden :-D

 

Og ja, bukser, jakker eller hvilken beklædningsgenstand lommen end sidder på, kan jo vaskes så der ikke er det mindste tegn tilbage af at lommen har været fyldt med slimede pølser eller fedtet kødboller eller krummende kiks :blink:

 

Min tidliger træner ville forøvrigt heller ikke se mave- eller godbidstasker påmonteret hundeføren under træning.

 

Og jeg tænker nu stadigvæk at det må kunne lave lidt rod i hundens billeder, den dag man står i prøveringen og ikke har en godbidstaske på sig... Ikke udfra synspunktet at jeg tror at hunden ikke vil arbejde fordi den ikke tror at man har godbidder på sig, det burde for en veltrænet og arbejdsglad hund, være temmelig ligegyldigt, men simpelthen fordi siturationen nu er anderledes, billedet ligner lidt det hunden er vandt til, men alligevel er der noget der mangler, det må kunne give lidt forvirring :hmm: Tænk hvis hunden godt nok arbejder, men samtidig går og bruger krudt på at spekulere over hvad det nu er der mangler i dag, det må da gå lidt ud over koncentrationen :mrgreen:

- Ja, jeg har en lidt livlig fantasi, det ved jeg godt, men man kan jo aldrig vide hvad der forgår i hovedet på dyret :blink: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jamen jeg er bare så fummelfingret...

 

Hvis du læser mit svar på Amoccas forslag til tasker, så var jeg ikke tilfreds med nogen af dem, fordi jeg ikke kan finde ud af at få mine store pølsefingre ned i dem :lol:

 

He he he...

 

Jeg ender altid med at få lavet et eller andet ved den der plastikpose jeg har i lommen, så jeg overhovedet ikke kan få godbidder ud af den...

Hvis jeg ikke var så fummelfingret, så ville jeg helt klart foretrække at have godbidderne i lommen, da jeg syntes jeg ligner en idiot når jeg render rundt med den der bæltetaske på vores gåture :blink:

 

Jeg ligner en idiot både med og uden bæltetaske.

 

Jeg gør gerne det at jeg bøjer siderne på plasticposen ned + vælger store poser, så er det faktisk ret nemt. Med mine pølser ihvertfald.

 

Det "sjoveste" jeg har set med godbidsposer i lommen er når en hundeejer (det er gerne af en ældre generation som har lært sparsommelighed) skal give sin hund en godbid og haler posen op af lommen, giver vaffen en godbid og derefter pertentligt ruller posen sammen om indholdet igen og ned i lommen med den :damn:

 

Det tager en halv sommerferie og hunden får ikke ret mange godbidder :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gør gerne det at jeg bøjer siderne på plasticposen ned + vælger store poser, så er det faktisk ret nemt. Med mine pølser ihvertfald.

 

Det er måske der min fejl ligger, jeg bruger nemlig små poser, da jeg af en eller anden grund har fået ind i mit hoved at det var bedst... Så måske skulle jeg prøve igen, denne gang bare med en større pose.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det er måske der min fejl ligger, jeg bruger nemlig små poser, da jeg af en eller anden grund har fået ind i mit hoved at det var bedst... Så måske skulle jeg prøve igen, denne gang bare med en større pose.

 

Der sker jo ikke noget ved at prøve :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Advantage
der er vel ikke nogen i Horsens, århus, skanderborg, vejle egnen, der har en hurtta godbidstaske, så man kunne få lov at befamle den lidt?

 

Jeg bor i Barrit (tæt på juelsminde) og har faktisk en Hurtta godbidtaske liggende som du gerne må komme og befamle :-D der er ca. 15-20 min. kørsel herud inde fra Horsens centrum, så det er ikke så langt fra dig hvis du bor i Horsens.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg har den fra Mary Ray, og den er vildt fantastisk i forhold til dem med snor, som jeg også havde en af.

 

Denne kan åbnes og lukkes med en hånd og har en vandtæt indersæk der kan tages ud og vaskes. Jeg blev dog hurtig træt af at vaske den, og fandt ud af at en 4l frysepose passer perfekt i, hvis man lige river et lille hul til bæltesnorerne! :5up:

 

Den er rummelig, men kan kun lige rumme nok kyllingetern til 1-2 timers træning med Mio alt efter intensiteten af belønningerne (nogle gange 1 tern/5sek). Men det er ca 300g kyllingetern der kan være i den.

 

Den minder meget om den fra Canis, så hvis den er billigere er den sikkert lige så god! :5up:

Kender ikke størrelsen på den fra Canis, men den ser måske lidt mere rummelig ud mht. tilbehør, men mindre rummelig med hensyn til godbidder?! ved det ikke helt :hmm:

Men ja, den sorte farve er pænere, sådan lidt mindre "jeg har en Mary Ray taske"-agtig! :5up:

 

Jeg købte min her: www.happy-tails.dk/Traening-Taske.html

 

Jeg har også købt min mary ray hos happy tails, og jeg synes nu at den blå farve er ganske fin, den er jo ikke så stor igen... Jeg er MEGET glad for min, og jeg har på ingen måde fortrudt købet af denne taske... Den holder max... Hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor i Barrit (tæt på juelsminde) og har faktisk en Hurtta godbidtaske liggende som du gerne må komme og befamle :-D der er ca. 15-20 min. kørsel herud inde fra Horsens centrum, så det er ikke så langt fra dig hvis du bor i Horsens.

 

Uh det ville jeg gerne, det kunne jo passende passes sammen med en god lang tur på stranden for Karladyret :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Jeg hiver lige denne tråd frem igen.

Nu er min nemlig gået i stykker, og jeg skal have fundet en anden.

 

Vi har indtil nu brugt denne billige model:

140015_trixie_baggy_deluxe_1.jpg

 

Men den har lidt fejl.

Farven smitter af på bukserne :evil:

Og når den først er gået op et sted i syningen er det næsten umuligt at redde - det hele trævler op.

 

Bortset fra det har vi været fint tilfredse med den, den er nemlig rimelig diskret.

 

Har haft kigget på Hurtta's Pro Junior godbidstaske, som jeg synes ser god ud.

Lige bortset fra reflekserne der er på - det gør den jo ikke diskret :damn:

 

Også den Lonny bruger

BELCANDO Goodie Bag

Ser fin ud - lige bortset fra reflekserne.

 

Krav:

Lille - ca. 10x15 er godt

Diskret

Solid

Hægtes på bæltet/bukselinningen

Farven må ikke smitte af på tøjet

Ikke en fancy en med en masse lommer. Bare én til godbidderne (evt. én ekstra lille lomme til poserne)

 

Hvilken godbidspose der opfylder ovenstående krav er den bedste ?

Link til indlæg
Del på andre sites

I dette vante vejr har jeg opgivet godbidstasken, for kunne ikke en dyt få fat i godbidderne méd vante på, og for koldt at være ude i en time uden.

Bonus er så, at Motor har vænnet sig til "dygtig - ventetid mens dame fumler efter pose i lommen mens hund kigger meget artigt - godbid". Total god øjenkontakt træning!

Har grebet mig selv i automatisk at stoppe med at fumle med posen eller sige hans navn hvis han kigger på lommen :5up:

 

Men når det er sagt, er der altså heller ikke super god plads i mine lommer, jeg vil også helst have alverdens hyggeting med ud, så jo, jeg kan godt se det smarte i en handy taske, hvor alt mulig andet også kan fyldes i. I hvert fald hvis man ikke går i joggingbukser :-D

 

Har set Bernerazuros taske, den var super smart! Og så ud til at have plads til ret mange godbidder.

 

PS. Jeg har tasken fra Ruffwear, den er rigtig god :5up: Åbnes og lukkes med et snap, fordi den har en stiv åbning, som kan bøjes indad, lige så vel som udad. Man skulle dog liiiige vænne sig til det :rolleyes: Der er dog ikke HELT plads til alle de ting, du vil have plads til, Amocca, mobiltelefonen vil være lidt problematisk, men jeg har plads til både (teleskopisk) targetstik, nøgler og klikker i siderummene :5up:

 

Har du ikke et link? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

En god godbidstaske, der er billig, der holder, der fungerer upåklageligt, og når den ikke holder længere, så tager man bare en ny uden at tænke over dét:

 

 

Jeg præsenterer...............................

 

 

 

 

 

 

 

 

Den lille frostpose!!! :klap:

21022010021.jpg

 

 

Stoppet i lommen på jagtjakken med de store og let tilgængelige patronlommer:

21022010023.jpg

 

(bemærk at lommeklappen faktisk står åben af sig selv. Det skyldes de indsyede magneter! Dét virker.

Hvad man ikke kan se er at lommen faktisk er formsyet, så åbningen er rund, og lettilgængelig, selv med handsker på)

 

 

Åh ja... Så'n en ordentlig jagtjakke, har tillige vildtlomme bagpå. Ideel til dummyer, kastelegetøj, og naturligvis vildt. (man kan faktisk skimte den ene af de 3 dummyer jeg har i jakken på dét billede. Den grønne slørede plet lige i kanten af billedet.)

 

og alt rigeligt plads i den anden patronlomme til line og alt andet halløj.

Og napoleonslommer til de kolde hænder.

 

 

hmmm. Det betyder jo så at den bedste godbidstaske dermed er en jagtjakke :hmm: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Om vinteren, hvor jeg KUN har 1 frakke, når jeg går tur, har jeg godbiddder i en afklippet frostpose i lommen.

Om sommeren har jeg en alm bæltetaske med to rum med klap over og et lynlåsrum. Den bruges til godbidder, Iphone og nøgler.

 

Jeg SKAL bruge én "rigtig" bæltetaske, da jeg ikke går så meget i jeans med lommer eller bærer bælter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hiver lige denne tråd frem igen.

Nu er min nemlig gået i stykker, og jeg skal have fundet en anden.

 

Vi har indtil nu brugt denne billige model:

140015_trixie_baggy_deluxe_1.jpg

 

Men den har lidt fejl.

Farven smitter af på bukserne :evil:

Og når den først er gået op et sted i syningen er det næsten umuligt at redde - det hele trævler op.

 

Bortset fra det har vi været fint tilfredse med den, den er nemlig rimelig diskret.

 

Den bruger jeg også, men jeg har nu ikke haft nogle problemer med at den har smittet af. Syningen er heller ikke gået op, men jeg har heller ikke haft min(e) så længe. Den første købte jeg i juli sidste år og den holdt indtil Elvis havde fået held til at snuppe den og gnave i den en tre gange :stupid:Så købte jeg en erstatning, men den har jeg kun haft et par måneder, tror jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fortrækker stadig bukselommerne, det er bare at sørge for at have bukser med lommer på, når der skal trænes, og jeg har endnu ikke oplevet noget der ikke gik væk i vask, uanset og det er krummende eller fedtet godbidder :blink:

- jeg får fniller hvis jeg skal gå og fjumre med at plastikpose..

 

På gåture har jeg sjældent godbidder med, medmindre jeg har en hvalp. Så når jeg ikke har hvalp, er det ikke altid der er lommer i bukserne når jeg går tur og lommerne i min jakke er ikke egnet til at holde noget der ikke må falde ud, så mobiltelefonen ryger i BH'en :mrgreen: Og nøglerne bliver sat i en ekstra hundesnor over halsen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...