Hop til indhold

Dominans???


Gæst freya3010
 Share

Recommended Posts

Faktisk har jeg kun haft 3 hanhunde og altid sammen med tæver, der var fertile.Ingen af disse har almindeligvis sprunget på ryggen af tæverne uden selv nærmest at være inviteret. Og det så kun i ægløsningsperioden.

En del af mine venner og veninder fra racespecialklubben har også fertile hanhunde, der ikke gumper.

Så måske er det unaturligt for hunde at bo alene i en familie, uden hundevenner dagligt.

Og vore hanhunde bliver jo dagligt på ture og hundemødesteder oplyst pr næse om tæver på vej eller i løbetid.

Det kan så være meget frustrerende for disse unghanner året rundt at skulle holde lav profil.Kønsdriften er vel den stærkeste naturlige drift.

De fleste hanhunde opnår jo ikke at parre jævnligt, men de fleste vil frygtelig gerne.

I øvrigt gumper mine tæver også hinanden, også på Alphaen uden hun bliver sur.

Men som hanhundeejer må man lige LÆSE den tæve ens hanhund generer,

for hvem gider have en stor tung hanhund på en ung uudvokset tæves ryg.Eller på en ydmyg tæve uden forsvarsinstinkter.

Min ene tæve udståler noget- der gør at ingen hanhund nogensinde har prøvet hende af- hun har forud sendt dem dræberblikket- et skridt nærmerer og jeg slagter dig.

Min ene tæve ville skrige af frustration , min ældste kan selv inviterer dem i løbetid.Og min yngste på 3 år blev parret igår.

Men hunde skal ikke generes på deres ture- for det er ude af hjemmet de skal opleve livet som hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har ganske ret i, at det lige så vel kan skyldes usikkehed som det kan skyldes selvsikkerhed, så såfremt det er det du mener, er vi såmænd ganske enige. Men som jeg læser det Freya's mor skriver, tolker jeg det mere som selvsikerhed, og da jeg ikke kender hverken Freya eller Freya's mor, er jeg nød til at tolke tingene som jeg læser dem og kommentere ud fra det ;-)

Og det råd jeg gav mener jeg der er mindst risiko ved, uanset om grunden er den ene eller den anden. Jeg ved jo heller ikke hvordan det ser ud men hælder mere til usikkerhed eller en negativ forventning til andre hunde, end mod selvsikkerhed. Selvsikre hunde, der ikke føler sig pressede, behøver sjældent opføre sig som rappeduller for at få deres budskab igennem.

Det er måske min fejl, jeg har en tildens til at regne med at folk der ikke er 110% nybegyndere, selv kan tænke så langt, om man så må sige (kunne ikke lige finde en pænere måde at udtrykke det på :oops: ).

Men selvfølgelig, selvom en given adfærd kan beskrives som "normal", betyder det naturligvis ikke at alt er godt og man bare skal vende det blinde øje til og lade hunden klare det selv -og det gælder så i mine øjne hvad enten at det skyldes selvsikkerhed eller usikkerhed.

Uden at have Freyas mor i tankerne, så har jeg det lige omvendt. Når jeg giver råd forsøger jeg at skrive indlæg som folk ikke kan gå galt i byen af. Synes det må være bedre at folk tænker: sig mig... tror hun jeg er helt idiot, end at de ikke får ting med som er vigtige, hvis de ikke ved det på forhånd. Jeg er ikke tankelæser og ved ikke hvad folk ved, eller hvordan de tænker, så jeg regner med at jeg kan læse udfra folks svar hvis dèt jeg kommer med er på et "for lavt plan". Og ellers må I undskylde mig, hvis jeg kommer til at virke bedrevidende eller nedladende.

 

Nu er Flica så ikke en aussie men en Tervueren,

Undskyld, det var jeg ikke klar over. :oops:

 

men bortset fra det, kan jeg ikke se at racen er voldsomt relevant i denne sag, da jeg ikke vil betegne hverken Flica's eller Freya's adfærd (uanset om det så er samme adfærd eller ej), som specielt racespecifik.

Det kan godt være at adfærden ikke er racebestemt men tærsklen for hvornår/ hvorfor den udløses, er vel.

 

Og nej, jeg ved jo heller ikke om Freya's adfærd i virkeligheden er lig Flica's og om det, hvis det er samme adfærd, har samme årsag hos begge. Men igen, jeg kan kun tolke ud fra hvad jeg læser, da jeg ikke kender Freya og da Freya ud fra det læste, i mine øjne lyder lidt som Flica, så er det naturligvis Flica jeg beskriver.

Hvilket så leder mig til at undres over at et simpelt ord som sovepude kan få dig til at udlede så mange ting fra mit indlæg. Jeg tror ikke at Freyas mor er totalt uvidende og jeg kritiserer ikke dit hundehold.

 

Her er vi i princippet også enige. Og jeg kan kun sige, som nævnt tidliger, at det er IKKE tilfældet her! Flica får absolut ikke lov til at te sig som hun lyster, under dække af at det er "helt naturligt" som du siger. Jeg griber stadig ind, både overfor Flica og overfor den hanhund der ikke fatter en venlig henstilling -knurren, løftet overlæbe eller lign. fra Flica's side. Flica er absolut ikke en hund der går og hakker til højre og venstre, heller ikke selvom hun godt ved hvad hun er værd og hvad hun vil finde sig... Men samtidig ved hun også hvad JEG vil finde mig i fra hendes side OG at jeg nok skal hjælpe hende mod umulige hanhunde og andre trælse skabninger.

Jeg har på intet tidspunkt nævnt noget om din hund, så du behøver ikke forsvare hende overfor mig.

 

Men igen, så er det en ting jeg finder naturligt og derfor også automatisk forventer at andre gør og det er så min fejl, for du har ganske ret, det er bestemt ikke alle der selv kan finde ud af at sætte grænser overfor hverken sn egen eller andres hunde i de siturationer :???:

Og det er så dèt der generelt kan være svært at vurdere når man svarer på tråde. Hvad ved den person der stiller spørgsmålet egentlig?. Det er ikke nemt du. ;-)

 

Da jeg først fik Flica da hun var knap 2 år, kan jeg ikke sige om hendes selvsikerhed og forholdsvis store forbrug af knurren skyldes at hun selv har fået lov at klare tingene ind til jeg fik hende. Men det virker i høj grad som om at hun bare er sådan og at det er naturligt for hende -altså at det ikke er en indlært adfærd.

Det skal vi nok ikke diskutere i en anden brugers tråd.

 

 

Igen ganske enig, det er ikke naturligt, det er i mine øjne svigt fra både tæve og hanhundeejers side...

 

Og jeg glæder mig over at ingen af mine tæver, har eller har haft behov for at gå og dele lussinger ud til højre og venstre. Flica advare altid først og hun gør det gerne både to og tre gange, hvis det ellers er en normal, høflig men måske lidt langsom opfattende hund og virker disse advarsler ikke (og der ikke er nogen mennesker der griber ind!), så er det en lynhurtig markering fra hendes side, men der kommer altid en advarsel først og det er helt fint med mig :-)

Så er det også iorden imo men efter at jeg har fået en høflig hanhund der ikke går i fremmede damers numser uden at have sagt pænt goddag først, ser jeg bare mange tæver der deler lussinger ud, bare hanhunden kigger på hende.

 

Og igen vil jeg da lige pointere at jeg ikke har stillet spørgsmålstegn ved dine hundes adfærd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det råd jeg gav mener jeg der er mindst risiko ved, uanset om grunden er den ene eller den anden. Jeg ved jo heller ikke hvordan det ser ud men hælder mere til usikkerhed eller en negativ forventning til andre hunde, end mod selvsikkerhed. Selvsikre hunde, der ikke føler sig pressede, behøver sjældent opføre sig som rappeduller for at få deres budskab igennem.

 

Uden at have Freyas mor i tankerne, så har jeg det lige omvendt. Når jeg giver råd forsøger jeg at skrive indlæg som folk ikke kan gå galt i byen af. Synes det må være bedre at folk tænker: sig mig... tror hun jeg er helt idiot, end at de ikke får ting med som er vigtige, hvis de ikke ved det på forhånd. Jeg er ikke tankelæser og ved ikke hvad folk ved, eller hvordan de tænker, så jeg regner med at jeg kan læse udfra folks svar hvis dèt jeg kommer med er på et "for lavt plan". Og ellers må I undskylde mig, hvis jeg kommer til at virke bedrevidende eller nedladende.

 

 

Undskyld, det var jeg ikke klar over. :oops:

 

 

Det kan godt være at adfærden ikke er racebestemt men tærsklen for hvornår/ hvorfor den udløses, er vel.

 

 

Hvilket så leder mig til at undres over at et simpelt ord som sovepude kan få dig til at udlede så mange ting fra mit indlæg. Jeg tror ikke at Freyas mor er totalt uvidende og jeg kritiserer ikke dit hundehold.

 

 

Jeg har på intet tidspunkt nævnt noget om din hund, så du behøver ikke forsvare hende overfor mig.

 

 

Og det er så dèt der generelt kan være svært at vurdere når man svarer på tråde. Hvad ved den person der stiller spørgsmålet egentlig?. Det er ikke nemt du. ;-)

 

 

Det skal vi nok ikke diskutere i en anden brugers tråd.

 

 

 

Så er det også iorden imo men efter at jeg har fået en høflig hanhund der ikke går i fremmede damers numser uden at have sagt pænt goddag først, ser jeg bare mange tæver der deler lussinger ud, bare hanhunden kigger på hende.

 

Og igen vil jeg da lige pointere at jeg ikke har stillet spørgsmålstegn ved dine hundes adfærd.

 

Jeg tror at du og jeg skal stoppe debatten her, for i bund og grund er jeg forholdsvis sikker på at vi er enige om det meste i denne sag, med få undtagelser ;-)

 

Men det virker som om at vi taler fuldstændig forbi hinanden og hver især læser noget i den andens indlæg som ikke er der, eller mistolker det der menes, sådan fornemmer jeg i hvert fald dine svar på mine indlæg og jeg gider egentlig ikke at bruge en masse tid på at skrive alenlange indlæg, som ikke bliver læst eller forstået på den måde de var tiltænkt -opfat det endelig ikke som kritik af dig, jeg ved godt at min formuleringsevne ikke altid er helt god :blink:

 

Jeg har sagt hvad jeg ville sige i den tråd; nemlig at Freya's mor ikke skal opfatte Freya's adfærd som hverken dominas eller aggrasivitet, hvilket var hvad tråden gik ud på, og at hun efter min erfaring med mine egne hunde, ikke skulle bekymre sig så meget om hvorvidt at hun kunne bringe en ny tævehvalp ind i hjemmet sammen med Freya på et tidspunkt :-)

 

:vinken: herfra :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så er vi i min verden tilbage i "min hund skal absolut gå løs, for den gør ikke noget" debatten.... Kimmi gør nøjagtig som Freya - men aldrig på eget initiativ, altid kun når hanhunde kommer hen til hende uinviteret.

Siden hvornår skal de da også det?. Tror jeg måske misforstår noget her. :???:

Kimmi er ikke nogen særlig selvsikker hund (selv om mange ville vurdere hende til at være det), hun har derimod et stort behov for ro og orden omkring sig og kan derfor have en vis opdragende effekt på særligt unge hanhunde. Og det er som om hanhunde-ejere søger den slags "han har godt af at lære det", "bare lad hende bide ham, så finder han nok ud af det" osv. osv. osv. Sagt af helt tilfældige mennesker, jeg møder rundt omkring..... Efter at deres løse hanhund er løbet direkte hen og stukket snotten i måsen på Kimmi :evil: Eller det modsatte "få dog styr på de hunde" sagt af en sur dame i Viborg, hvis hunde jeg tre gange havde jaget væk (hun var ikke i syne), fordi de blev ved med at løbe i hælene af Kimmi. Tilsidst indhentede damen os (jeg kunne jo ikke rigtigt gå videre med to fremmede hunde på slæb) og i samme øjeblik fik Kimmi nok og hakkede efter den ene hund....

Sjovt nok så tror folk at hunde der knurrer og laver anden selvforsvar er selvsikre og dominante.

 

Og kender godt den der: min hund trænger til at blive sat på plads,..... fint nok at du fraskriver dig al ansvaret,.... det skal bare ikke være min hund der skal presses til at gøre det for dig. :evil:

 

Og nej, min hund er ikke aggressiv, og hun har aftjent hendes værnepligt som skrap tante - nu vil hun egentlig bare gerne have lov at være i fred med mindre hun selv inviterer til leg..... Det er så bare ikke en mulighed, fordi folks hunde absolut skal have lov til at karte rundt på må og få!

 

Men kan man forvente at andre skal indrette sig efter det?. Du bliver irriteret når en hund kommer hen og ikke falder i Kimmis smag, men gør den det.... er det helt iorden at de kan lege. Nej, jeg tror ikke helt at jeg forstår hvad du mener.

 

Omvendt ville det hele nok være meget lettere hvis hundeejere tog sig af at lære deres hunde at omgåes andre med respekt og høflighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt nok så tror folk at hunde der knurrer og laver anden selvforsvar er selvsikre og dominante.

 

Jeg undskylder, men nu blev jeg så alligevel nød til at blande mig igen :blink:

 

For det var nemlig lige præcis dét jeg havde en stærk fornemmelse af at du mente, men bare ikke sagde lige ud...

 

Der er jo altså meget forskel på hvordan forskellige hunde knurre og lign. Ganske rigtig, så bliver det tit misforstået så hunde der rent faktisk er usikre bliver betegnet som selvsikre og dominate, tro mig jeg har set enormt mange "højtråbende" (knurrende ect.) hunde, hvor selvsikkerheden lå begravet dybt nede under gulvbrædderne.

 

MEN, der findes også selvsikre hunde, der knurre, den knurren er bare af en anden type og meget mere målrettet og bliver ofte også forstået og respekteret på en helt anden måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg undskylder, men nu blev jeg så alligevel nød til at blande mig igen :blink:

 

For det var nemlig lige præcis dét jeg havde en stærk fornemmelse af at du mente, men bare ikke sagde lige ud...

 

Der er jo altså meget forskel på hvordan forskellige hunde knurre og lign. Ganske rigtig, så bliver det tit misforstået så hunde der rent faktisk er usikre bliver betegnet som selvsikre og dominate, tro mig jeg har set enormt mange "højtråbende" (knurrende ect.) hunde, hvor selvsikkerheden lå begravet dybt nede under gulvbrædderne.

 

MEN, der findes også selvsikre hunde, der knurre, den knurren er bare af en anden type og meget mere målrettet og bliver ofte også forstået og respekteret på en helt anden måde.

Præcis. Jeg har oplevet begge dele på nært hold, og deres "sigen fra" udspillede sig på to vidt forskellige måder, og i vidt forskellige situationer.
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg undskylder, men nu blev jeg så alligevel nød til at blande mig igen :blink:

 

For det var nemlig lige præcis dét jeg havde en stærk fornemmelse af at du mente, men bare ikke sagde lige ud...

 

Der er jo altså meget forskel på hvordan forskellige hunde knurre og lign. Ganske rigtig, så bliver det tit misforstået så hunde der rent faktisk er usikre bliver betegnet som selvsikre og dominate, tro mig jeg har set enormt mange "højtråbende" (knurrende ect.) hunde, hvor selvsikkerheden lå begravet dybt nede under gulvbrædderne.

 

MEN, der findes også selvsikre hunde, der knurre, den knurren er bare af en anden type og meget mere målrettet og bliver ofte også forstået og respekteret på en helt anden måde.

Det bliver vi nok ikke enige om, så det er der ingen grund til at diskutere. Hvis en selvsikker hund behøver knurre, har den anden hund overset rigtig mange advarsler.

 

Det markeret med rødt: så kunne du jo bare have spurgt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Siden hvornår skal de da også det?. Tror jeg måske misforstår noget her. :???:

 

Sjovt nok så tror folk at hunde der knurrer og laver anden selvforsvar er selvsikre og dominante.

 

Og kender godt den der: min hund trænger til at blive sat på plads,..... fint nok at du fraskriver dig al ansvaret,.... det skal bare ikke være min hund der skal presses til at gøre det for dig. :evil:

 

 

 

Men kan man forvente at andre skal indrette sig efter det?. Du bliver irriteret når en hund kommer hen og ikke falder i Kimmis smag, men gør den det.... er det helt iorden at de kan lege. Nej, jeg tror ikke helt at jeg forstår hvad du mener.

 

Omvendt ville det hele nok være meget lettere hvis hundeejere tog sig af at lære deres hunde at omgåes andre med respekt og høflighed.

 

Mine hunde (ok, på nær Vilya, der bare stadig er hvalp) kan sagtens omgåes andre hunde med respekt og høflighed - de ignorerer dem oftest bare.... Og nej, det er aldrig i orden, at andres hunde kommer hen uden at det er aftalt på forhånd. Men går jeg f.eks. tur sammen med nogen, kan det godt hænde, at Kimmi inviterer til leg - og så er det da fint, hvis den anden hund også gider lege. Ellers forventer jeg egentlig bare, at hundene kan gå tur sammen og træne sammen med andre - de behøver ikke partout blive fysiske bare fordi jeg nu engang synes det er hyggeligt at gå tur sammen med andre mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde (ok, på nær Vilya, der bare stadig er hvalp) kan sagtens omgåes andre hunde med respekt og høflighed - de ignorerer dem oftest bare.... Og nej, det er aldrig i orden, at andres hunde kommer hen uden at det er aftalt på forhånd. Men går jeg f.eks. tur sammen med nogen, kan det godt hænde, at Kimmi inviterer til leg - og så er det da fint, hvis den anden hund også gider lege. Ellers forventer jeg egentlig bare, at hundene kan gå tur sammen og træne sammen med andre - de behøver ikke partout blive fysiske bare fordi jeg nu engang synes det er hyggeligt at gå tur sammen med andre mennesker.

 

Okay, jeg vidste der var noget jeg misforstod. Det var invitation fra dig og ikke hunden. :lol:

 

Jeg er tilfreds bare hundene kan gå forbi hinanden og lige hilse kortvarigt men venligt. Tror ikke man herovre kan forlange at folk skal tage deres hund til sig hver gang der kommer en anden, for så kan man jo ligeså godt gå en tur med hunden i snor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, jeg vidste der var noget jeg misforstod. Det var invitation fra dig og ikke hunden. :lol:

 

Jeg er tilfreds bare hundene kan gå forbi hinanden og lige hilse kortvarigt men venligt. Tror ikke man herovre kan forlange at folk skal tage deres hund til sig hver gang der kommer en anden, for så kan man jo ligeså godt gå en tur med hunden i snor.

 

Det forventer jeg heller ikke - men hvis ens hund ikke bare kan passere, så synes jeg man bør det! En hurtig snude-til-snude hilsen er okay, men det der hoppen og springen og snuden i måsen, som nogen hunde starter fra første sekund - det vil jeg simpelthen ikke have!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde (ok, på nær Vilya, der bare stadig er hvalp) kan sagtens omgåes andre hunde med respekt og høflighed - de ignorerer dem oftest bare....

Nu læste jeg lige dit svar igen men hvor jeg kunne se min egen tekst..... det var dog som een i helv... som jeg får trådt folk over tæerne idag. Jeg mente jo ikke at dine hunde ikke kunne møde andre med respekt og høflighed. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver vi nok ikke enige om, så det er der ingen grund til at diskutere. Hvis en selvsikker hund behøver knurre, har den anden hund overset rigtig mange advarsler.

 

Det markeret med rødt: så kunne du jo bare have spurgt.

 

Nej, det bliver vi vist på ingen måde enige om... Jeg mener stadigvæk at selvskire hunde også sagtens kan knurre -og gør det, når de syntes at det er nødvendigt.

 

Hvis jeg skal hive Flica ind i diskussionen endnu en gang, så har jeg haft hende i over 7 år nu og jeg kender hende godt nok til ikke at være i tvivl om at hun er en forholdsvis stærk, selvsikker tæve der også ligger lidt til den dominate side, men for det knurre hun nu altså alligevel ind i mellem, i særlige siturationer.

- At rigtig meget af hendes hjemmelige knurren, ikke er andet end en dårlig vane, det er så en helt anden sag, men usikker, omkring andre hunde, dét er hun i hvert fald ikke.

 

Jeg har forøvrigt også haft en mere usikker (og meget sprogfattig) tæve her hjemme og hun knurrede også en del i visse siturationer, men det var en helt, helt anden type knurren end Flica's og det udsprang meget tydeligt af usikkerhed.

 

Og ja, jeg kunne bare have spurgt :-)

 

:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det forventer jeg heller ikke - men hvis ens hund ikke bare kan passere, så synes jeg man bør det! En hurtig snude-til-snude hilsen er okay, men det der hoppen og springen og snuden i måsen, som nogen hunde starter fra første sekund - det vil jeg simpelthen ikke have!

 

Jeg kan godt se igennem fingre med det, med snuder i numsen... det er trods alt en naturlig del af at indhente informationer når man er en hund. Dèr hvor jeg sætter grænsen er, når hunde er så meget oppe at køre, at de nærmest kun gør det fordi at det er noget man skal nå at gøre, inden man hopper op på ryggen af den anden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu læste jeg lige dit svar igen men hvor jeg kunne se min egen tekst..... det var dog som een i helv... som jeg får trådt folk over tæerne idag. Jeg mente jo ikke at dine hunde ikke kunne møde andre med respekt og høflighed. :oops:

 

He - nej, og det skrev du faktisk heller ikke :oops: Tror bare nogen gange, jeg hurtigt kommer til at føle mig ramt i de her hundemøde debatter.... måske jeg nemt kommer til at trække tidligere erfaringer (jeg kender jo godt dine holdninger til f.eks. løse hunde i almindelighed og border collier i særdeleshed :mrgreen:) ind i den igangværende debat - det er forkert og udelukkende min fejl :oops:

 

Set positivt, så blev vi da enige om, at vi er enige om, hvordan vi synes hunde bør møde hinanden på ture :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

He - nej, og det skrev du faktisk heller ikke :oops: Tror bare nogen gange, jeg hurtigt kommer til at føle mig ramt i de her hundemøde debatter.... måske jeg nemt kommer til at trække tidligere erfaringer (jeg kender jo godt dine holdninger til f.eks. løse hunde i almindelighed og border collier i særdeleshed :mrgreen:) ind i den igangværende debat - det er forkert og udelukkende min fejl :oops:

 

Set positivt, så blev vi da enige om, at vi er enige om, hvordan vi synes hunde bør møde hinanden på ture :5up:

 

Ja, man glemmer jo ikke så let hvis nogen er ude med riven overfor ens race. Men det var nu udelukkende for at beskytte border collies at jeg gik ind i den diskussion, ikke for at træde på folks følelser.

 

Og jeg er fuldstændig overbevist om at vores hunde sagtens kunne gå tur uden at der blev nogen form for ballade. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, man glemmer jo ikke så let hvis nogen er ude med riven overfor ens race. Men det var nu udelukkende for at beskytte border collies at jeg gik ind i den diskussion, ikke for at træde på folks følelser.

 

Og jeg er fuldstændig overbevist om at vores hunde sagtens kunne gå tur uden at der blev nogen form for ballade. :blink:

 

He, det tror jeg også sagtens - altså pånær det lille Vilya-monster :mrgreen: Hun har ikke så mange hæmninger endnu.... Det burde komme på et tidspunkt :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis en selvsikker hund behøver knurre, har den anden hund overset rigtig mange advarsler

 

Jeg mener stadigvæk at selvskire hunde også sagtens kan knurre -og gør det, når de syntes at det er nødvendigt.

Men så er vi vel heller ikke uenige. Det er bare ikke de selvsikre der laver mest larm, for de har andre virkemidler de anvender først. Og det er som regel nok.

 

Hvis jeg skal hive Flica ind i diskussionen endnu en gang, så har jeg haft hende i over 7 år nu og jeg kender hende godt nok til ikke at være i tvivl om at hun er en forholdsvis stærk, selvsikker tæve der også ligger lidt til den dominate side, men for det knurre hun nu altså alligevel ind i mellem, i særlige siturationer.

- At rigtig meget af hendes hjemmelige knurren, ikke er andet end en dårlig vane, det er så en helt anden sag, men usikker, omkring andre hunde, dét er hun i hvert fald ikke.

 

Jeg har forøvrigt også haft en mere usikker (og meget sprogfattig) tæve her hjemme og hun knurrede også en del i visse siturationer, men det var en helt, helt anden type knurren end Flica's og det udsprang meget tydeligt af usikkerhed.

 

Og hvis jeg skal drage mine hunde ind i diskussionen, så knurrer Thailo på en måned (som ikke er en særlig selvsikker hund) mere end Ascha gjorde (som var en meget selvsikker hund) på et helt liv. Tror faktisk at 90 % af den knurren der kom ud af hendes mund var når hun legede med mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men så er vi vel heller ikke uenige. Det er bare ikke de selvsikre der laver mest larm, for de har andre virkemidler de anvender først. Og det er som regel nok.

 

 

 

Og hvis jeg skal drage mine hunde ind i diskussionen, så knurrer Thailo på en måned (som ikke er en særlig selvsikker hund) mere end Ascha gjorde (som var en meget selvsikker hund) på et helt liv. Tror faktisk at 90 % af den knurren der kom ud af hendes mund var når hun legede med mig.

 

Nææ, det er nok mest et spørgsmål om at tyde det man læser :blink:

 

Jeg indrømmer gerne at Flica knurre en del, her hjemme, men det er som sagt mest bare en dårlig vane tror jeg.

Men ude er hun ikke typen der render og knurre og gør opmærksom på sig selv hele tiden :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...