Hop til indhold

har hun spist så meget at det kan være farligt.???


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

hej øv nu har hun været i fodersekken igen.

 

kan i sige noget om vad jeg skal holle øje med????.. jeg ved ikke helt vormeget hun har spist men det ser ud til det har veret en hel del da hollet ikke var der før nu. jeg har nemlig rejst sekken op da jeg veltet den så det lå helt jevnt

før jeg gik.

 

her er det hul hun har et.

 

jeg tog et par stygger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du ringer til din dyrlæge er der så ikke en telefonsvarer der siger telefonnummeret på vagtdyrlægen? ellers må vi på google og finde det til dig.

Jeg ville jo nok tage en taxa, hvis du siger du har en stor hund med og vil have en stationcar, mon så ikke det går?

 

 

:-)jeg tror ikke der sker noget hun likker og sover nu.

jeg har læst om havedrejning og det er der intet af

så det går nog alt sammen stelle og roligt.

 

men fremadrettet vis der sker noget kretisk så må jeg under søge det

til bunds vordan jeg gør, prøver at snakke med min dyrlæge om vad

jeg skal gøre vis det verste sker og atterede i morgen prøver jeg at finde

nogle foder spanne.

 

det er enligt fordårligt at jeg ikke har den slags vektige ting på plas

det er neste pinligt:oops:.

 

:5up:tusen tak for din hjelpsomhed.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

:-)jeg tror ikke der sker noget hun likker og sover nu.

jeg har læst om havedrejning og det er der intet af

så det går nog alt sammen stelle og roligt.

 

men fremadrettet vis der sker noget kretisk så må jeg under søge det

til bunds vordan jeg gør, prøver at snakke med min dyrlæge om vad

jeg skal gøre vis det verste sker og atterede i morgen prøver jeg at finde

nogle foder spanne.

 

det er enligt fordårligt at jeg ikke har den slags meget vektige ting på plas

det er neste pinligt:oops:.

Nej det skal du altså ikke dunke dig selv oven i hovedet med.. Vi laver allesammen fejl :ae:
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du vidste hvad Petrine har spist...chokolade, en oksesteg, et halvt kilo tatar, en chili (der blev hun dårlig :(), en bade-svamp, en sok etc. man kan ikke forudse alt, du er ikke en dårlig hundeejer, du har bare en sulten hund :-D

 

det var da nogle forbløffene ting hun har spist,:-D

 

kommer til at tenge på en pony som var på rideskole vor jeg arbejdet

den var sluppet ud af boxen iløbet af natten og havet æt 3-4 fodersekke som dyrlægen måtte treke ud af begge neder det var kon hel han overlevet det. det er enlig merkligt vofer den åd di sekke di var tomme:stupid:.

Link til indlæg
Del på andre sites

det var da nogle forbløffene ting hun har spist,:-D

 

kommer til at tenge på en pony som var på rideskole vor jeg arbejdet

den var sluppet ud af boxen iløbet af natten og havet æt 3-4 fodersekke som dyrlægen måtte treke ud af begge neder det var kon hel han overlevet det. det er enlig merkligt vofer den åd di sekke di var tomme:stupid:.

Man kan i hvert fald ikke beskylde den for at være kræsen :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

vil det sige at vis der sker noget iløbet af natten (vilket der sikkert ikke gør) så er det di to er som jeg skal ringe til i nævente rekefølge.??

 

70 22 33 07 til http://www.frederiksborg-dyrlaegevagt.dk/

 

og for at få hinne derud er det 21 66 65 23. til http://www.petcab.dk/

 

...Hvordan går det med den "bette" Tulle:lun:?

Hun er forhåbentlig kommet godt gennem natten...

 

Du kan godt ringe til petcab og snakke med dem om hvad en tur vil koste hen til dyrlægen. Så du ved det til en anden gang. For det er jo ikke billigt. Du skal betale fra bilen forlader Lyngby -til den er tilbage i Lyngby igen.. Og de har kun tlf.tid 9-17

 

--Måske kan det bedre betale sig med et Falck-abonnement... De har aldrig lukket, og når man først har betalt abonnementet, så skal man ikke tænke på penge når uheldet er ude. DET kan jeg godt lide:genert:.

 

Men jeg kan ikke rigtig se, om man kan nøjes med kæledyrsabonnement uden andet abonnement.... Det skal du spørge Falck om.

 

--Jeg betaler 980 kr for et år med Falck. Men så er jeg også selv sikret kørsel til hospital eller anden behandling.

 

Og med et Falck-abonnement bliver man kørt hjem igen fra dyrlægen efter endt behandling. DET bliver man ikke med Petcab. Dér skal man betale for en ny tur...

Link til indlæg
Del på andre sites

tulle har det udemerket men jeg har holdt hinne let mere i rog en normalt bare for en sikkerhedsskyld.

 

 

om jeg skal tegne abonomang på falk er ikke nogen dårlig iden men

jeg vil godt lige tale med dyreklenikken inden jeg lekker faste planer.

 

det viktiste er at jeg har noget som jeg kan bruge i nødstilfelle om

det så er en fryklig dyr løsning ja det må jeg se på men vektiste er

at det virker.

 

jeg har fået købt foder spanne så det her sirgus kommer ikke til at

gentage sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har utroligt dårlige erfaringer med Falck, de nægtede simpelthen at tage mig med da de så hunden (ja han var vred, men pga smerter og jeg havde kontrol). Petcab dur da ikke, for hunde bliver konsekvent syge efter 18...prøv evt også at ringe til det taxaselskab der er og spørg, om du kan bestille en bil med plads til Tulle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har utroligt dårlige erfaringer med Falck, de nægtede simpelthen at tage mig med da de så hunden (ja han var vred, men pga smerter og jeg havde kontrol). Petcab dur da ikke, for hunde bliver konsekvent syge efter 18...prøv evt også at ringe til det taxaselskab der er og spørg, om du kan bestille en bil med plads til Tulle.

 

Hvorfor duer petcab ikke ?

 

Synes da ellers jeg læste, de var mere eller mindre døgnbemandet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Birgitta skriver de kun har telefontid fra 9-17, jeg har ikke tjekket om det passer :oops:, hvis de har døgnåbent er det jo helt fint!

 

Sakset fra deres side www.petcab.dk

 

"Grundet omlægning af firmaet og ekstrem travlhed har vi valgt udelukkende at fokusere på transport af kæledyr, vi tilbyder således ikke mere pasning af kæledyr og hundeluftning.

Henvendelser vedr. transport af kæledyr/smådyr kan ske til Pia på tlf. 21 666 523.

Telefontid vedr. bestilling af transport samt forespørgsler er alle dage kl. 9.00-17.00.

Telefonen er dog åben døgnet rundt for henvendelser vedr. akutte ture f.eks. i forbindelse med akut syge og tilskadekomne dyr

Pris pr. time fra bilen kører fra Lyngby og til bilen er retur i Lyngby igen:

Kr. 375,- inkl. moms pr. time i tidsrummet fra kl. 08.00-20.00.

Ved transport udenfor ovennævnte tidsrum må påregnes et aften/nattillæg på kr. 250,- inkl. moms pr. time.

For priser og forespørgsler omkring transport af smådyr kan vi kontaktes enten på tlf. eller på vores e-mail [email protected]

Link til indlæg
Del på andre sites

Birgitta skriver de kun har telefontid fra 9-17, jeg har ikke tjekket om det passer :oops:, hvis de har døgnåbent er det jo helt fint!

 

Saxet fra forsiden af deres hjemmeside.... Alt andet ville jo også være tosset.

 

Henvendelser vedr. transport af kæledyr/smådyr kan ske til Pia på tlf. 21 666 523.

Telefontid vedr. bestilling af transport samt forespørgsler er alle dage kl. 9.00-17.00.

Telefonen er dog åben døgnet rundt for henvendelser vedr. akutte ture f.eks. i forbindelse med akut syge og tilskadekomne dyr

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kan jeg lære at tjekke info kan jeg - undskyld PetCab, de lyder da helt fine (men tror stadig en almindelig taxa er billigere og hurtigere)

 

Enig - har heller aldrig haft problemer med at få hund med, hvis jeg bare har bedt om det inden. Eller jo, her ude på landet er det et problem, men nu har jeg så heldigvis også bil.

Link til indlæg
Del på andre sites

.....Tak for saxene fra petcab.. Jeg var nok lidt for hurtig..:stupid:

 

Angående brug af en almindelig taxa, så er jeg ikke særlig tryg ved DET. For den eneste mulighed for at "sikre" sin hund er at give den en medbragt sikkerhedssele på. Og det er altså kun en tryghed for chaufføren. IKKE for hunden. For hvis uheldet er ude, så vil hunden blive slynget frem i selen med voldsom kraft. Når selen så bremser hundens fart, så er der stor fare (garanti!) for rygskader.

 

På youtube er der mange klip af testninger af sikkerheds-udstyr til hunde.

http://www.youtube.com/watch?v=NUYqwTKW2Fk&feature=related

 

Nu er det (heldigvis)tøjhunde, de bruger til youtube-klip, men jeg tror ikke, at en stor hund vil slippe godt fra det de tøjhunde kommer ud for.

 

Den sikreste måde at transportere sin måske syge eller tilskadekomne hund på, er i en bil der er indrettet til det (Falck) eller i en bil med en forsvarligt fastgjort box.

 

Dyrenes Beskyttelse skriver i deres blad fra maj 2009:

 

http://www.e-pages.dk/dyrenesbeskyttelse/7/19

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...